Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 89 worden weergegeven.

Discussie: Wachowski Brothers

  1. #26

    Standaard

    Daardoor werden de effecten wel nog veel beter en zag het er visueel nog mooier uit dan de eerste.

    De eerste had een budget van 50 mijljoen geloof ik. Als je Matrix Revisited krijgt, verteld de directeur van Warner dat hij 100 miljoen ook geen probleem had gevonden. Nu is het wel de meest winstgevende film uit de geschiedenis van Warner geloof ik.

    Anyway, ik geloof niet dat dit aan het te grote budget heeft gelegen. De dingen die veel geld hebben gekost, zoals de scene op de autobaan in deel 2, het gevecht tussen Neo en honderden Agent Smiths in deel 2 en het eindgevecht in deel 3 zien er hoe jet ook went of keert ontzettend mooi uit. Veel mooier en beter dan 90 % van al het andere dat in Hollywood gemaakt wordt.

  2. #27

    Standaard

    Anyway, ik geloof niet dat dit aan het te grote budget heeft gelegen. De dingen die veel geld hebben gekost, zoals de scene op de autobaan in deel 2, het gevecht tussen Neo en honderden Agent Smiths in deel 2 en het eindgevecht in deel 3 zien er hoe jet ook went of keert ontzettend mooi uit. Veel mooier en beter dan 90 % van al het andere dat in Hollywood gemaakt wordt.[/quote]

    Ik moet wel zeggen, dat ik de scene op de autobaan best had willen missen... ziet er mooi uit hoor... absoluut... maar beetje loos...
    Jake La Motta

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daniel1974
    Anyway, ik geloof niet dat dit aan het te grote budget heeft gelegen. De dingen die veel geld hebben gekost, zoals de scene op de autobaan in deel 2, het gevecht tussen Neo en honderden Agent Smiths in deel 2 en het eindgevecht in deel 3 zien er hoe jet ook went of keert ontzettend mooi uit. Veel mooier en beter dan 90 % van al het andere dat in Hollywood gemaakt wordt.
    Ik moet wel zeggen, dat ik de scene op de autobaan best had willen missen... ziet er mooi uit hoor... absoluut... maar beetje loos...
    Jake La Motta

  4. #29

    Standaard

    Het draagt niet bij aan het plot verder, denk ik dat je bedoelt ? Ben ik het mee eens. Maar het is wel een bijzonder staaltje van SXF.

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daniel1974
    Het draagt niet bij aan het plot verder, denk ik dat je bedoelt ? Ben ik het mee eens. Maar het is wel een bijzonder staaltje van SXF.
    You are right... zeker een bijzonder staaltje van SFX... (maar vinden we de auto-scene in T-3 zoveel minder?)... maar inderdaad... draagt weinig bij aan het plot... en dat vind ik wel jammer...
    Jake La Motta

  6. #31

    Standaard

    De scene in T3 is toch geen SFX (dwz het grootste deel dan.) Maar dat geld voor zoveel films, denk ik. Vaak dragen uitgebreide actiescenes niet bij tot het plot en zitten er alleen maar in voor het visuele aspect. Niet mis mee overigens, daar is het film voor.

    Toen ik deze scene zag dacht ik echt dat het mogelijk niet meer mogelijk zou zijn om dit te overtreffen. Maar met T3, Bab Boys II en Bourne Supremacy leek ook dat niet waar te zijn. Inmiddels zijn we alweer zoveel verder. Ik dacht dat destijds T2 het einde was van de actiefilm, maar ook dat bleek een NW begin te zijn, dat zal ook met de Matrix het geval zijn. Neemt niet weg dat hier wel poineers aan het werk waren. Bullettime was verfijnder en beter uitgewerkt en de films gingen er nog beter en mooier uitzien. Of dit ten koste ging van het verhaal, ik weet het niet, daarvoor wil ik toch eerst wat meer weten over de filosofische achtergrond. Maar ik denk nu van niet.

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Pryde
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daniel1974
    Anyway, ik geloof niet dat dit aan het te grote budget heeft gelegen. De dingen die veel geld hebben gekost, zoals de scene op de autobaan in deel 2, het gevecht tussen Neo en honderden Agent Smiths in deel 2 en het eindgevecht in deel 3 zien er hoe jet ook went of keert ontzettend mooi uit. Veel mooier en beter dan 90 % van al het andere dat in Hollywood gemaakt wordt.
    Ik moet wel zeggen, dat ik de scene op de autobaan best had willen missen... ziet er mooi uit hoor... absoluut... maar beetje loos...
    zeker niet willen missen.... voegt misschien niks toe, weet ik trouwens ook niet zeker, het is toch om in beeld te brengen hoe de jacht op de keymaker verloopt, dus voegt misschien toch wel wat toe! maar wel enorm VET
    Turn around and feel the vibe.....

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joost v.d. Ham
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Timothy
    Maar "feit" is, dat ze als regisseurs hun vak goed verstaan

    Ik vind juist dat ze als regisseurs door de mand vielen toen ze een mega-budget kregen voor de twee vervolgfilms op The Matrix."
    Dat ze te ver doorsloegen in het verhaal, daar kan ik het mee eens zijn. Maar hoe ze dat verhaal (hoe slecht ook) in beeld hebben gebracht, vind ik werelds. En dát lijkt me toch de taak als regisseur.


  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daniel1974
    Of ze hebben zo'n diepzinnige film gemaakt dat niemand het begrijpt.

    Ik heb nu net wat extra materiaal zitten bekijken van de 10 DVD box maar de diepgang is echt enorm, en niet alleen met deel 1. Ik was ook overbluft door de eerste, maar de tweede en de derde mogen er ook zijn.
    Ben het helemaal met je eens! Deze films hebben zoooo veeel meer te bieden dan de gemiddelde domme actiefilm, dat mensen dat blijkbaar dan niet gewend zijn en de films slecht gaan vinden.

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Léon Bolweg

    Ben het helemaal met je eens! Deze films hebben zoooo veeel meer te bieden dan de gemiddelde domme actiefilm, dat mensen dat blijkbaar dan niet gewend zijn en de films slecht gaan vinden.
    Dus wat jij zegt iedreen de film niet kan waarderen alleen van domme actie houdt............ Sorry fanboy, maar deel 2 en 3 ondanks hun diepen betekenissen waren in MIJN MENING bagger. Mag jij de film super vinden, maar ik veroordeel jou niet. Dus hou hier mee op AUB.

    In mij ogen zijn de gebroeders W teveel gaan richten op de SFX, en die balans lag in het eerste deel perfect. In 2 en 3 zagen deze heren teveel geld en wilden het dan ook groots maken, helaas. De 'Burly Braw' was onnodig... pppff kom op zeg, hij vliegt op gegeven moment weg, dat had hij eerder kunnen doen. Dit was alleeen om een mooie scene te creëren. En in het eerste deel was het meer deel van het verhaal.

    Als deze mannen nog ergens goed voor zijn: Superman en Dragonball Z. Als je naar 2 en 3 kijkt zie je dat deze heren ongetwijfeld beïnvloed waren van deze 2 films/series.

  11. #36

    Standaard

    Sorry hoor maar dat vind ik weer te kort door de bocht. Ik denk ook dat het merendeel niet meer gewend is om na te denken en willen dat ook niet. We willen dat de Godd guys winnen en is dat niet zo dan vinden we het een ***film. Iets dat natuurlijk nergens over gaat. Het is jammer maar als jij je aangesproken voelt is dat niet ons probleem.

  12. #37

    Standaard

    je voelt echt behoorlijkaangesproken idd, en neem echt niet mijn woorden terug. Ik vind het zo ontzettend jammer dat bepaalde films een verwachting moeten waarmaken, dat als ze hier van afwijken dat mensen de film slecht vinden. Als voorbeeld bij The Matrix trilogie; de films eindigen met een soort wapenstilstand en/of samenwerking tussen mens en machine. Maar nee hoor, de clichéverwachting is dat neo zou 'winnen' en dat de mensheid van de machines bevrijdt zou zijn, dit gebeurt dus niet en massa's mensen zeggen dat ze het een slecht eind vinden (met als meest slechte argument dat ze op deze manier nog een deel vier zouden kunnen maken...?? Terwijl het einde van deze gebroeders perfect in de verhaallijnen van de films past.
    Tot zover één van de vele duizenden punten over de matrix.

  13. #38

    Standaard

    Ik snap nooit wat mensen toch tegen Reloaded en Revolutions hebben. Ok, het ze waren minder dan The Matrix, maar kom op zeg. The Matrix was een van de beste, dan wel de beste film ooit gemaakt (iig top 3). Over het verhaal van Matrix trillogie is eigelijk heel erg veel te zeggen. Je moet er van houden en ik denk dat de films over de jaren heen veel beter gevonden gaan worden. Het is een beetje als met auto's (sorry mensen die topic "Set van de maand" hebben gelezen) toen (vooral Frans auto's) uitkwamen vind iedereen ze lelijk (peugot 407) maar nu ze er een tijdje zijn, gaat iedereen ze toch wel mooi vinden. Het is even wennen aan de nieuwe vormgeving. ik denk dat The Matrix ook als film trillogie "even wennen is" en dat we er over 15 jaar heel anders tegenaan kijken.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    Ik snap nooit wat mensen toch tegen Reloaded en Revolutions hebben. Ok, het ze waren minder dan The Matrix, maar kom op zeg. The Matrix was een van de beste, dan wel de beste film ooit gemaakt (iig top 3). Over het verhaal van Matrix trillogie is eigelijk heel erg veel te zeggen. Je moet er van houden en ik denk dat de films over de jaren heen veel beter gevonden gaan worden. Het is een beetje als met auto's (sorry mensen die topic "Set van de maand" hebben gelezen) toen (vooral Frans auto's) uitkwamen vind iedereen ze lelijk (peugot 407) maar nu ze er een tijdje zijn, gaat iedereen ze toch wel mooi vinden. Het is even wennen aan de nieuwe vormgeving. ik denk dat The Matrix ook als film trillogie "even wennen is" en dat we er over 15 jaar heel anders tegenaan kijken.
    Dat gevoel heb ik ook een beetje. Ik vind de matrix heel erg goed, en in het begin vielen reloaded en revolutions me ook een beetje tegen tov deel 1. Maar nadat ik ze voor de 2e keer zag, vond ik het gewoon goede films. en ik denk dan net als JCL dat deze films in de toekomst meer gewaardeerd gaan worden.
    Turn around and feel the vibe.....

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Léon Bolweg
    je voelt echt behoorlijkaangesproken idd, en neem echt niet mijn woorden terug. Ik vind het zo ontzettend jammer dat bepaalde films een verwachting moeten waarmaken, dat als ze hier van afwijken dat mensen de film slecht vinden. Als voorbeeld bij The Matrix trilogie; de films eindigen met een soort wapenstilstand en/of samenwerking tussen mens en machine. Maar nee hoor, de clichéverwachting is dat neo zou 'winnen' en dat de mensheid van de machines bevrijdt zou zijn, dit gebeurt dus niet en massa's mensen zeggen dat ze het een slecht eind vinden (met als meest slechte argument dat ze op deze manier nog een deel vier zouden kunnen maken...?? Terwijl het einde van deze gebroeders perfect in de verhaallijnen van de films past.
    Tot zover één van de vele duizenden punten over de matrix.
    Nou, sorry, maar ik had geen cliché verwachtingen en vond Reloaded/Revolutions ook slecht, dus dat slaat nergens op.

    Waar ze bij de Matrix een zeer beperkt budget meekregen van WB, kregen ze bij de vervolgen ongeveer het 10-voudige. Dit zie je, de CGI is gewoonweg over-the-top. Hier erger ik me persoonlijk heel erg aan als ik deel 2&3 zien. Einde is wel goed, beetje als de wat betere films, good guy dies, everyone lives happely ever after...

    Ik ben blij dat ze de Matrix zo'n lekker open einde hadden gegeven, zodat je hem altijd nog als 1 losse film kan bekijken ipv als trilogy.

    Voor de rest... heb zelf ook geen hoge verwachtingen meer van die 2 gozers. Ze kloten maar lekker aan, zie wel of er iets leuks uit komt. Persoonlijk ben ik bang dat ze te lang in hun eigen "succes" blijven hangen, en te veel gaan maken wat er op lijkt of er iets van weg heeft.


    en persoonlijk denk ik dat als ze een beperkter budget mee kregen zoals deel 1, en dan elk dubbeltje om zouden draaien, en dus meer moeite zouden doen, er 2 veel betere vervolgen zouden zijn ontstaan.

  16. #41

    Standaard

    Als ze het handboek 'Filosofie voor Dummies' in het vervolg niet meer openslaan, dan wordt het misschien nog wel wat. Met Bound konden ze het, met Matrix 1 ook, Matrix 2 had nog wel een belofte tussen de playstation-actie (2e helft van het gevecht tegen Smith ziet er wel erg nep uit), maar die werd met deel 3 niet waargemaakt. Veel vorm (inclusief schijnbare inhoud/diepgang), weinig inhoud.
    Op hol geslagen na het succes van hun eerste films. Tijd voor een kleinere film om te zien of ze nog echt een goed verhaal kunnen schrijven (zonder clichés).
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daniel1974
    Sorry hoor maar dat vind ik weer te kort door de bocht. Ik denk ook dat het merendeel niet meer gewend is om na te denken en willen dat ook niet. We willen dat de Godd guys winnen en is dat niet zo dan vinden we het een ***. Iets dat natuurlijk nergens over gaat. Het is jammer maar als jij je aangesproken voelt is dat niet ons probleem.
    Ehhh, wat een onzin loop je hier te verkondigen, dus jij gaat voor mij beslissen Jij denk dat ik de film vanwege het eind afkraak. PFF fff...Wat een misselijke fanboytalk weer, getverdemme Beetje trieste reactie. Heeft niks het met einde te maken man, grow up.

    Ik vind (en jij mag het tegendeel vinden ik veroordeel jou niet!!!) deel 2 en 3 bagger!! Slechtse poging ooit tot het maken van een trilogie.

    Deel 1 was goed, erg goed, heb ik ook in mijn collectie. Maar 2 en 3 waren over de top en heel erg teleurstellend. deel 2 en 3 kunnen in MIJN ogen ook gerenamed worden naar Superman 5 en Dragonball Z live action adventure.

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door FrankGuthrie
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daniel1974
    Sorry hoor maar dat vind ik weer te kort door de bocht. Ik denk ook dat het merendeel niet meer gewend is om na te denken en willen dat ook niet. We willen dat de Godd guys winnen en is dat niet zo dan vinden we het een ***. Iets dat natuurlijk nergens over gaat. Het is jammer maar als jij je aangesproken voelt is dat niet ons probleem.
    Ehhh, wat een onzin loop je hier te verkondigen, dus jij gaat voor mij beslissen Jij denk dat ik de film vanwege het eind afkraak. PFF fff...Wat een misselijke fanboytalk weer, getverdemme Beetje trieste reactie. Heeft niks het met einde te maken man, grow up.

    Ik vind (en jij mag het tegendeel vinden ik veroordeel jou niet!!!) deel 2 en 3 bagger!! Slechtse poging ooit tot het maken van een trilogie.

    Deel 1 was goed, erg goed, heb ik ook in mijn collectie. Maar 2 en 3 waren over de top en heel erg teleurstellend. deel 2 en 3 kunnen in MIJN ogen ook gerenamed worden naar Superman 5 en Dragonball Z live action adventure.
    Je kunt het er lang of kort over hebben, de hele Matrix is geschreven als 1 verhaal. Het is waar dat deel 2 en 3 nooit gemaakt hadden hoeven worden om het verhaal af te maken, anders dan bij b.v. LOTR maar je moet toch inzien dat het als 1 verhaal is geschreven. Dit zijden de broeders ookal in Revisited.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    Citaat Oorspronkelijk gepost door FrankGuthrie
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daniel1974
    Sorry hoor maar dat vind ik weer te kort door de bocht. Ik denk ook dat het merendeel niet meer gewend is om na te denken en willen dat ook niet. We willen dat de Godd guys winnen en is dat niet zo dan vinden we het een ***. Iets dat natuurlijk nergens over gaat. Het is jammer maar als jij je aangesproken voelt is dat niet ons probleem.
    Ehhh, wat een onzin loop je hier te verkondigen, dus jij gaat voor mij beslissen Jij denk dat ik de film vanwege het eind afkraak. PFF fff...Wat een misselijke fanboytalk weer, getverdemme Beetje trieste reactie. Heeft niks het met einde te maken man, grow up.

    Ik vind (en jij mag het tegendeel vinden ik veroordeel jou niet!!!) deel 2 en 3 bagger!! Slechtse poging ooit tot het maken van een trilogie.

    Deel 1 was goed, erg goed, heb ik ook in mijn collectie. Maar 2 en 3 waren over de top en heel erg teleurstellend. deel 2 en 3 kunnen in MIJN ogen ook gerenamed worden naar Superman 5 en Dragonball Z live action adventure.
    Je kunt het er lang of kort over hebben, de hele Matrix is geschreven als 1 verhaal. Het is waar dat deel 2 en 3 nooit gemaakt hadden hoeven worden om het verhaal af te maken, anders dan bij b.v. LOTR maar je moet toch inzien dat het als 1 verhaal is geschreven. Dit zijden de broeders ookal in Revisited.
    vreemd genoeg hebben ze deel 1 wel zo geschreven dat je dat al als een open einde kunt beschouwen. met andere woorden: was deel 1 niet zo goed ontvangen hadden deel 2 en 3 zeker NIET het licht gezien. ze zijn wel erg voorzichtig tewerk gegaan en hebben ze zich enigzins ingedekt.
    anders hadden ze mijns inziens wel een einde a la lotr kunnen maken in deel 1, zodat het veel duidelijker wordt dat het een triligie was/is.

  20. #45

    Standaard

    Ik denk ook dat mensen te graag willen dat er een soort diepzinnige gedachte achter de films zit. Volgens mij snappen de makers er zelf ook geen hout meer van

    Naar mijn mening waren deel 2 en 3 alleen maar special effects. Niets meer en niets minder. Maar ja, dan zal ik er wel weer niets van snappen...........

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vampire Hunter D
    Ik denk ook dat mensen te graag willen dat er een soort diepzinnige gedachte achter de films zit. Volgens mij snappen de makers er zelf ook geen hout meer van

    Naar mijn mening waren deel 2 en 3 alleen maar special effects. Niets meer en niets minder. Maar ja, dan zal ik er wel weer niets van snappen...........
    de gebroeders hebben zelf een mystiek rond deze triligie willen leggen die ze vervolgens zelf niet voldoende kunnen verklaren. :wink:

    volgens mij zijn ze zelf een beetje aan hun eigen complexiteit ten onder gegaan.

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    Je kunt het er lang of kort over hebben, de hele Matrix is geschreven als 1 verhaal. Het is waar dat deel 2 en 3 nooit gemaakt hadden hoeven worden om het verhaal af te maken, anders dan bij b.v. LOTR maar je moet toch inzien dat het als 1 verhaal is geschreven. Dit zijden de broeders ookal in Revisited.
    Dat wist ik al vanaf het begin, heb revisted ooit gehad (zo teleurgesteld in 2 en 3 dat ik de 1 disc heb gehaald om revisited te verkopen). Maar het open einde van deel 1 vond ik goed genoeg voor mezelf, dus ik hou het lekker zo. Met de open eind kan je je fantasie laten gaan. En als ik ooit ieand tegen kom die de films niet kent, dan maak ik diegene wijs dat er maar 1 deel van uit is gekomen

  23. #48

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    Je kunt het er lang of kort over hebben, de hele Matrix is geschreven als 1 verhaal. Het is waar dat deel 2 en 3 nooit gemaakt hadden hoeven worden om het verhaal af te maken, anders dan bij b.v. LOTR maar je moet toch inzien dat het als 1 verhaal is geschreven. Dit zijden de broeders ookal in Revisited.
    Je kunt het er lang of kort over hebben, maar ik geloof er niks van. Misschien hoopten ze na deel 1 dat ze nog meerdere delen konden schrijven, maar bepaalde zaken in deel 1 maken het gewoon niet geloofwaardig dat er tijdens het schrijven van dit deel al serieuze plannen waren voor een doorlopend verhaal in de vorm van 2 vervolgfilms -[spoiler:6f1a8c6b20]waaronder het vermogen van Neo om te vliegen aan het einde van deel 1 en niet in de laatste plaats de feitelijke uitschakeling van de tegenstaander aan het einde van deel 1[/spoiler:6f1a8c6b20]. Dat de makers anders beweren lijkt me niet meer dan een ordinaire marketing-truc.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door H.stadman
    vreemd genoeg hebben ze deel 1 wel zo geschreven dat je dat al als een open einde kunt beschouwen. met andere woorden: was deel 1 niet zo goed ontvangen hadden deel 2 en 3 zeker NIET het licht gezien. ze zijn wel erg voorzichtig tewerk gegaan en hebben ze zich enigzins ingedekt.
    anders hadden ze mijns inziens wel een einde a la lotr kunnen maken in deel 1, zodat het veel duidelijker wordt dat het een triligie was/is.
    ben ik niet met je eens, ze kwamen er meteen al mee naar buiten dat het een trilogie zou gaan worden
    Happy Gilmore: [to Bob Barker] The price is wrong, bitch.

    my addiction
    MegaStarTrader

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •