De resultaten 1 tot 21 van 21 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Mission, The (SE) [DVD]

    Mission, The (SE) [DVD]

    Twee mannen en hun strijd tegen het noodlot.

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Tja, die eindscène hè. Ik krijg er toch altijd weer een krop van in de keel. Enfin, ik ben blij dat Indies nu deze film een waardige transfer heeft gegund.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  3. #3

    Standaard

    "De Nederlandstalige ondertiteling (wit) is niet uitschakelbaar"
    Betekend dit dat deze daadwerkelijk in t beeld gebrand is, of zal de film via niet al te strikte spelers (bestaan die uberhaupt?) en via de pc (met een programmaatje als AnyDVD) wel zonder ondertitels afgespeeld kunnen worden?

  4. #4

    Standaard

    Eindelijk een fatsoenlijke release, we hebben er lang op moeten wachten.
    Ik verdomde het om die oude versie te halen aangezien het beeld niet super was en een 2.0 soundtrack had. De sountrack van Morricone is gewoon kippevel voor me, heb thuis ook nog de LP van de film. Maar in 5.1 klinkt het gewoon zeer goed!

    P.S. Mediamarkt € 11,99 tekoop

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1
    "De Nederlandstalige ondertiteling (wit) is niet uitschakelbaar"
    Dat is dan toch weer een afknapper, hoe is het in deze tijden toch in vredesnaam mogelijk
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1
    "De Nederlandstalige ondertiteling (wit) is niet uitschakelbaar"
    Dat is dan toch weer een afknapper, hoe is het in deze tijden toch in vredesnaam mogelijk
    Voor zover ik weet is dit vaak een rechtenkwestie... Dat een maatschappij een film alleen mét ondertitels uit mag brengen. Ik heb ook wel eens gezien dat je bij een dvd kon kiezen uit Franse taaltrack zonder ondertiteling, of origineel Engels mét Nederlandse subs...
    A little bit of pain never hurt anybody, if you know what I mean - Lock, Stock...

  7. #7

    Standaard

    Sommige (veel?) Duitste dvd's hebben t ook. Als je daar de originele soundtrack, i.p.v. de Duits nagesynchroniseerde, kiest krijg je verplichte Duitse ondertitels voorgeschoteld.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1
    Sommige (veel?) Duitste dvd's hebben t ook. Als je daar de originele soundtrack, i.p.v. de Duits nagesynchroniseerde, kiest krijg je verplichte Duitse ondertitels voorgeschoteld.
    In Frankrijk precies hetzelfde. Dit wordt voornamelijk gedaan door de lokale distributeurs.

  9. #9

    Standaard

    Ik stuurde laats een mail naar RCV met de vraag waarom de ondertitels op de English Patient niet uit te schakelen waren; antwoord was dat het om een rechtenkwestie ging.
    Ik vind die koeieletters op het scherm geen gezicht dus ik heb de film met dvdshrink op 2 dvdrw gezet en toen zonder subs bekeken
    Dat ze niet uitschakelbaar zijn is voor mij een reden om de film niet te kopen.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door romeomike
    Dat ze niet uitschakelbaar zijn is voor mij een reden om de film niet te kopen.
    Voor mij ook, ik ga maar eens kijken voor een versie buiten Nederland.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  11. #11

    Standaard

    Via PC is deze release wel zonder ondertitels af te spelen.

    Verhaal op zich spreekt me aan, goede acteurs, prachtige (natuur)plaatjes, maar om de één of andere reden kan deze film mij niet bekoren. De hoofdrolspelers worden te afstandelijk geportretteerd om me te kunnen inleven in hun filmkarakters.

    De film wil blijkbaar een lans breken voor de rechten en behoud van de cultuur van de oorspronkelijke Indiaanse inwoners van Latijns Amerika, maar sterft in goede bedoelingen.

    De BBC documentaire op disc 2 verhaalt over de achtergrond en cultuur van de Indiaanse bevolking en hoe de filmmakers met de betreffende indianenstam zijn omgegaan tijdens het filmen.
    Pregnant beeld in deze docu is hoe de Indiaanse acteurs categorisch worden overgeslagen bij de catering, eerst moeten de andere medewerkers van de film worden bediend. De blikken in de ogen van de indianen bij de catering spreken boekdelen over hoe het tegenwoordig is gesteld met de rechten en de positie van de oorspronkelijke inheemse bevolking. Tegen dit onrecht had regisseur Joffré zelf wel iets kunnen ondernemen, maar het is hem blijkbaar ontgaan, ondanks alle verheven woorden die hij in de documentaire spreekt over de stelselmatige achterstelling van de indiaanse bevolking.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1
    "De Nederlandstalige ondertiteling (wit) is niet uitschakelbaar"
    Goed dat ik dit nog lees. Ik zit er al tijden over te denken om deze aan te schaffen, maar hiermee kan er een dikke vette streep door dat plan. :x

  13. #13

    Standaard

    Bij mijn wel net nog even getest. Vond de film een beetje tegenvallen. Had er meer van verwacht.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1
    "De Nederlandstalige ondertiteling (wit) is niet uitschakelbaar"
    Goed dat ik dit nog lees. Ik zit er al tijden over te denken om deze aan te schaffen, maar hiermee kan er een dikke vette streep door dat plan. :x
    vreemd.
    bij mij zijn ze toch echt gewoon uit te zetten.

  15. #15

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jim2873
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1
    "De Nederlandstalige ondertiteling (wit) is niet uitschakelbaar"
    Goed dat ik dit nog lees. Ik zit er al tijden over te denken om deze aan te schaffen, maar hiermee kan er een dikke vette streep door dat plan. :x
    vreemd.
    bij mij zijn ze toch echt gewoon uit te zetten.
    Zou dit dan per speler verschillen? Kan me haast niet voorstellen.
    Misschien dat de recensent het nog eens kan controleren ?
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  17. #17

    Standaard

    Ok, misschien dat het dan enkel via het menu van de dvd zelf is uit te schakelen? Dat heb ik met enkele andere dvd's namelijk ook: bij dat soort dvd's kun je de ondertiteling dan niet via de opties van de speler uitschakelen.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door jim2873
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1
    "De Nederlandstalige ondertiteling (wit) is niet uitschakelbaar"
    Goed dat ik dit nog lees. Ik zit er al tijden over te denken om deze aan te schaffen, maar hiermee kan er een dikke vette streep door dat plan. :x
    vreemd.
    bij mij zijn ze toch echt gewoon uit te zetten.
    Zou dit dan per speler verschillen? Kan me haast niet voorstellen.
    Misschien dat de recensent het nog eens kan controleren ?
    Net gekeken,bij mij kan de ondertiteling ook uit alleen kom ik er net achter dat de dvd nu slecht opstart en vastloopt,erg vreemd na tweede keer kijken.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  19. #19

    Standaard

    Het blijft een boeiende en aangrijpende film die mooi gefilmd is,sterk acteerwerk en een prachtige soundtrack heeft.Een film die je op z,n minst toch een keer gezien moet hebben.8/10
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  20. #20

    Standaard

    Ik denk dat ik het gok en deze dvd (ondanks het ondertitel-issue) maar eens ga aanschaffen. Het blijft een schitterende film en volgens mij is de dvd nu ook niet echt duur meer.

  21. #21

    Standaard

    Inmiddels heb ik hem en de ondertiteling is (in ieder geval bij mij) probleemloos uit te schakelen. Ik ben blij.

    Ligt het trouwens aan mij of is de kleurstelling een beetje TE warm? Op zich ziet het er prima uit maar in veel shots lijkt het net iets te fel.

    De film is trouwens zo geweldig als ik me hem herinner. Ik ben blij dat ik de dvd ervan nu eindelijk in mijn collectie heb.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •