Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 116 worden weergegeven.

Discussie: Gladiator [DVD]

  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t
    Er is natuurlijk een kans dat mensen EN oudere films over de klassieke oudheid goed vinden EN nieuwere films over die periode -zoals Gladiator. Moderne films geven een realistischer beeld omdat de minder fraaie kanten van het bewuste tijdperk niet geschuwd worden. Het publiek zou hier zo'n veertig jaar geleden niet aan toe zijn. Bovendien bieden de special effects van tegenwoordig meer mogelijkheden dan die van vroeger.
    Oudere films hebben daarentegen een bepaalde charme doordat ze meer dan de huidige films een geïdealiseerd beeld van vroeger geven (zie ook de enigszins off-topic-discussie over de historische correctheid en geloofwaardigheid van de film Cleopatra in deze thread).
    Aan welke (of welk soort) films je de voorkeur geeft is afhankelijk van je eigen smaak. Op basis van objectieve criteria kun je niet meten welke film 'beter' is. Gladiator is wat moderner, dus zal de film meer mensen aanspreken. Het acteerwerk is niet slecht. Russel Crowe komt geloofwaardig over als uitgebluste generaal. Maar met name de rest van de cast tilt het verhaal boven het gemiddelde uit. Joaquin Phoenix smiert er lekker op los, met name in de scènes met de voortreffelijke Connie Nielsen ('Am I not merciful!?'). En vooral de oudgedienden Richard Harris, wijlen Oliver Reed en Derek Jacobi zorgen ervoor dat deze film terecht als klassieker zal worden herinnerd. Bovendien is de film onderhoudend -en daar gaat het per slot van rekening om. In mijn ogen heeft deze film dus terecht een hoge score.
    al kijk je naar the fall of the roman empire met zijn gevechtscenes doet hij echt niet onder bij de gladiator. het acteer werk hoef je ook niet over te klagen al kijk je naar de vele bekende spelers van de film. En het verhaal is een stuk beter.

    cleopatra dat is een toneel film je moet er van houden. Maar the fall of the roman empire kan je het best vergelijken met de gladiator.

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door M_KOS
    al kijk je naar the fall of the roman empire met zijn gevechtscenes doet hij echt niet onder bij de gladiator.
    De actiescènes in Gladiator zijn toch echt wel een stuk realistischer en spectaculairder dan die in de oudere films (m.u.v. de wagenrace in Ben Hur). Kwestie van meer mogelijkheden (door special effects) en meer gewenning/een hogere acceptatiegraad bij het publiek; expliciet geweld was vroeger min of meer taboe in films, tegenwoordig is het gemeengoed.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t
    De actiescènes in Gladiator zijn toch echt wel een stuk realistischer en spectaculairder dan die in de oudere films (m.u.v. de wagenrace in Ben Hur). Kwestie van meer mogelijkheden (door special effects) en meer gewenning/een hogere acceptatiegraad bij het publiek; expliciet geweld was vroeger min of meer taboe in films, tegenwoordig is het gemeengoed.
    wat mankeert er aan de wagenrace van ben-hur?

    de gevechten van de fall of the roman empire zijn even goed als die van gladiator ik vind ze zelf nog wat beter.

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door M_KOS
    wat mankeert er aan de wagenrace van ben-hur?
    M.u.v. = met uitzondering van. Alleen de wagenrace in Ben Hur is in grootsheid en intensiteit nog enigszins vergelijkbaar met de gevechtsscènes in Gladiator. Voor de rest blijven dit soort scènes in oudere films toch een wat oubollige indruk op me maken in vergelijking met de actiescènes in Gladiator. 'We' kunnen nu niet alleen beter en meer laten zien dankzij betere technische mogelijkheden dan veertig jaar geleden, maar we accepteren (en willen) het ook nog. Dit wil overigens niet zeggen dat films tegenwoordig beter of slechter zijn dan die van vroeger. De scheiding tussen oude en nieuwe film is toch al kunstmatig en weinig zinvol. Oude films zijn niet per definitie beter of slechter dan hedendaagse films.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  5. #55

    Standaard

    Best een geinige film, ik heb 'm twee jaar geleden ook gekocht. Maar het is bij mij voornamelijk zo dat ik alleen komische films een beetje vaak kijk, films zoals "Rush Hour 2"en "Notting Hill". Ik heb deze, na aankoop, maar één keer bekeken, wat eigenlijk best jammer is voor die prijs. Ik vind het trouwens een beetje idioot dat ze hem toen niet in een betere uitvoering hebben uitgebracht. Een doosje met aan elke kant een DVD ziet er zo somber uit. Een Special Edition zou ook best leuk zijn geweest. Of bestonden die toen nog niet...?

  6. #56

    Standaard

    Ik heb sinds gisteren de SE van Gladiator.
    Ik heb er echt van genoten.
    Als ik historische correctheid zoek dan neem ik wel een geschiedenisboek. Dit is entertainment piepels.

  7. #57

    Standaard

    Ik heb m ook, maar wat raar is bij free record shop hebben ze twee verschillende hoesjes, een engelse en een nederlandse. zijn de dvd's dan ook verschillend(lijkt me niet)????

  8. #58

    Standaard

    Ik heb deze dvd vandaag gekocht bij de freerecordshop voor 19,99 euro.
    En ik vindt het zijn geld dubbel en dwars waard!
    Echt een top film !!

    En het DTS geluid maakt het alsof je je echt tussen de gladiatoren staat in de arena.

    echt bangelijk goed deze dvd

    KOPEN DUS!!!!!!

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Scarface2002
    Ik heb m ook, maar wat raar is bij free record shop hebben ze twee verschillende hoesjes, een engelse en een nederlandse. zijn de dvd's dan ook verschillend(lijkt me niet)????
    ja, dat vraag ik me ook af, wat is het verschil met de NL regio 2, WANT hij is idd 19,99:

    Citaat Oorspronkelijk gepost door koolenboer
    Ik heb deze dvd vandaag gekocht bij de freerecordshop voor 19,99 euro.
    En ik vindt het zijn geld dubbel en dwars waard!
    Echt een top film !!

    En het DTS geluid maakt het alsof je je echt tussen de gladiatoren staat in de arena.

    echt bangelijk goed deze dvd

    KOPEN DUS!!!!!!
    heb de dvd vandaag ook bij ze gezien...10% eraf = 18 euro!

  10. #60

    Standaard

    ik weet niet wat het verschil is tussen de engelse en de nederlandse

    ik heb in ieder geval die met de nederlandse hoes

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door koolenboer
    ik weet niet wat het verschil is tussen de engelse en de nederlandse

    ik heb in ieder geval die met de nederlandse hoes
    inhoudelijk is het precies dezelfde uitgave! Enkel de hoes is dus anders. (volgens mij tenminste en ik heb alle Gladiator versies gehad van de R2 en R1 uitgaves!)

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rein Schaap
    Citaat Oorspronkelijk gepost door koolenboer
    ik weet niet wat het verschil is tussen de engelse en de nederlandse

    ik heb in ieder geval die met de nederlandse hoes
    inhoudelijk is het precies dezelfde uitgave! Enkel de hoes is dus anders. (volgens mij tenminste en ik heb alle Gladiator versies gehad van de R2 en R1 uitgaves!)
    OK dan: FRS dus! Thanx

  13. #63

    Standaard

    Heb de Egelse versie gekocht..puur omdat ik geen verschil zag tussen de Nl en de Uk, behalve dan de cover...deze vond ik van de uk het mooist. De film blijft een topper, beeld en geluid zijn fantastisch. Voor die 19 Euro heb ik weer een wannahave in huis gehaald.

  14. #64

    Standaard

    dit is zo erg mn beste DVD die ik heb

    Perfect verhaal met voortreffelijk spel van vooral Phoenix als COmmodus!

    Beeld en geluid zijn ook van hele goeie kwaliteit, en de extra's waren ook zeer ver boven gemiddeld!

    Alles bij elkaar is het dan ook niet gek dat deze film ook zo hoog bij imdb.com staat

  15. #65

    Standaard

    één van de beste films van de laatste vijf jaren en een schitterend
    Romeins gladiator-epos, met prachtig kleurengebruik.
    Go ahead, make my day!!

  16. #66

    Standaard

    Ik vond 'm in eerste instantie ook heel geweldig, maar da's toch wat aan het afnemen. Als je wat vaker kijkt gaan bepaalde fouten en onlogische dingen je storen, en laat je je niet alleen nog maar meeslepen door die erg fraaie beelden.
    't Is net het omgekeerde als bij LOTR, dat groeit en groeit naarmate ik er vaker naar kijk en er meer over te lezen krijg. :P
    Maar ja, binnenkort "Troje" 'k Heb de trailer gezien, zal Gladiator proberen te gaan verslaan, denk ik.
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

  17. #67
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2003
    Woonplaats
    The Dutch mountains

    Standaard

    8) 8) 8)

    Gladiator is nog steeds zo'n zeldzame topfilm die je blijft plezieren.
    Komend jaar beloofd veel voor fans van dit genre, naast de reeds genoemde Troy, Jerry Bruckenheimers'King Arthur & Olliver Stone's Alexander the Great.
    Het wordt mogelijk een episch jaar.
    "How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur C. Clarke

  18. #68

    Standaard

    Oooohhhh. Dat ik op deze film nog niet heb gereageerd. Schande. Ik heb de film ongeveer 2 en een half jaar geleden op DVD aangeschaft en het is en blijft werkelijk een juweeltje. Staat sinds ik hem 3 jaar geleden heb gezien nog altijd in mijn persoonlijke top 3. Schitterende film, zeer mooi gefilmd en geweldige muziek van Hans Zimmer. Acteerprestaties zijn ook zeer in orde, Russell Crowe, natuurlijk ook beloond voor zijn acteren in Gladiator, maar Joaquin Phoenix speelt ook TOP in deze film. Een film die iedereen gewoon moet hebben gezien. Alles is werkelijk zeer in orde en telkens als ik hem weer bekijk krijg ik gewoon kippenvel. Heb deze film sinds ik hem aan heb geschaft echt helemaal versleten gedraaid. TOPPER!!
    There's evil there that does not sleep - Sean Bean
    Groeten van Outje
    Mijn collectie

  19. #69

    Standaard

    Ik had eerst Gladiator op video en met aanschat van een HT deze film toch maar op DVD aan geschaft. Erg goeie film met best mooie actie, de muziek is ook geweldig.
    Heb de film al vaak op video gezien, maar nu ook op DVD kijk ik de film met enige regelmaat.

  20. #70

    Standaard

    idd vond het ook een erg leuke film [/b]

  21. #71

    Standaard

    Hele mooie film ,goede muziek en blijft boeien ongeacht het aantal keren dat ik deze al heb gezien!!!!
    "Ik mag er dan uitzien als een eikel, ik ben het niet!!!"

  22. #72
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door scheur
    Hele mooie film ,goede muziek en blijft boeien ongeacht het aantal keren dat ik deze al heb gezien!!!!
    Absoluut mee eens.
    Paar dagen geleden weer eens gezien en het blijft een topper.
    Maar buiten dat, er was toch ooit eens sprake van een vervolg ??

  23. #73

    Standaard

    Het ging geloof ik meer een prequel worden, maar meer durf ik hier niet over te zeggen....
    "Ik mag er dan uitzien als een eikel, ik ben het niet!!!"

  24. #74
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door scheur
    Het ging geloof ik meer een prequel worden, maar meer durf ik hier niet over te zeggen....
    Ja klopt alleen hoor je nergens meer wat van.

  25. #75

    Standaard

    ik heb hem nu ook eindelijk gehaald :P
    besteld bij de FRS met een kortingsbon, subtotaal nu dus €14,99 :P

Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •