Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 86 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Dream Theater live at Budakan

    Van de week aangeschaft, op zich een wereld registratie .... maaruh .... zit bij jullie de laagwisselingen ook middenin een nummer? Ik had nog teruggespoeld, misschien wat het een hikje, nope, hij deed het weer. En bij nummer wisselingen liet het beeld en geluid niets merken van een evt. laagwisseling. Ik dacht ergens in nummer 10 (rond de 85 minuten ergens). Beetje jammer voor een muziek DVD niet?
    I find your lack of faith disturbing

  2. #2

    Standaard

    Klopt onder trail of tears zit de laagwissling.
    Als ik eerlijk ben vind ik het helemaal niet storend.

  3. #3

    Standaard

    Niet echt nee, maar geef toe, het is niet slim . Verder is de registratie echt supergoed, dus uiteindelijk hoor je me niet klagen, maar een klein minpuntje is het wel.

    Viel me wel op dat die gasten steeds meer improviseren, is zeker een goed teken. Jammer dat de stemzuiverheid van de zanger nooit een hele show goed blijft, maar ja, een stem is geen apparaat.

    De extra's zijn ook leuk trouwens, kijkje achter de schermen. Hoewel ik een aantal stukjes redelijk na kan spelen, zou ik dat nooit 3 uur vol kunnen houden zonder veel fouten te maken. Maar dit is aangeboren talent natuurlijk, gitaar spelen kun je tot op een bepaald niveau leren, de rest is talent die je wel of niet hebt. Toch blijft het een feest om naar te luisteren en kijken (natuurlijk inclusief de rest van de muzikanten, want het zijn allemaal virtuosen, ikzelf speel echter gitaar, en een beetje piano). Ik wou dat ik die installatie + effectenbak had staan !
    I find your lack of faith disturbing

  4. #4

    Standaard

    Geweldige DVD inderdaad. Nog steeds 1 van de beste bands ooit !
    Maar de zang blijft de zwakke schakel vind ik.

  5. #5

    Standaard

    Live wel, op CD niet . Hij zingt ook op de laatste Ayreon CD mee (Human Equation), dat is echt een van de beste CDs die ik ooit gehoord heb. Een van de betere live-zangers en zowieso een van de betere stemmen vind ik Michael Sadler van Saga (zelfde genre).

    Maar zeker een van de betere bands. Ze hebben alleen wel 'moeite' om een 'normaal' liedje te spelen, althans, als ze iets van buiten hun eigen sound spelen, komt het er niet altijd even lekker uit. Dus een gewoon rockliedje zullen ze nooit spelen, maar ik heb verder nog nooit iets gezien of gehoord wat qua band zoals dit speelde.
    I find your lack of faith disturbing

  6. #6

    Standaard

    vond de cover cd's die ze gemaakt hebben wel briljant, number of the beast en master of puppets. soms beter dan het origineel
    Live Long and Prosper

  7. #7

    Standaard

    Echt wel beter dan het origineel.
    Metallica heeft master of puppets nog nooit zo uitgevoerd als Dream Theater dat gedaan heeft. Maar ja, je kunt natuurlijk de muzikanten ook niet vergelijken met elkaar

  8. #8
    Super Member
    Registratie datum
    Dec 2003
    Woonplaats
    leidschendam-voorburg

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vampire Hunter D
    Echt wel beter dan het origineel.
    Metallica heeft master of puppets nog nooit zo uitgevoerd als Dream Theater dat gedaan heeft. Maar ja, je kunt natuurlijk de muzikanten ook niet vergelijken met elkaar :-)
    Inderdaad kun je die groepen totaal niet met elkaar vergelijken, al moet ik zeggen dat zeker op de cd "AWAKE" van D.T. innvloeden te horen zijn van Metallica (wat ook niet wordt ontkend).

    Ik heb D.T. tweemaal live gezien en ik vind ze fantastisch. Hun grote voorbeeld is voor mij nog steeds numero uno RUSH. Die stijl alles vind je wel weer terug bij D.T.
    Rush op 1 oktober in AHOY gezien van 20.00 u - 23.30 (!). Dertig jaar RUSH kreeg het publiek voorgeschoteld TOP!!
    D.T, is volgens mij meer op conservatoriums leest geschoeid en dat is te horen ook.

    Maar......de dvd is zeker het aanschaffen waard????
    I'll be back!!

  9. #9

    Standaard

    Klopt ja, maar conservatorium wil echt geen garantie geven voor deze kwaliteit. Dit is echt talent wat je weinig zal vinden.

    Met het Master of Puppets verhaal ben ik het niet eens, maar da's een kwestie van smaak . Er staat een erg goeie versie op die live registratie van de Justice Tour, dat album vind ik overigens het beste wat die lui ooit gemaakt hebben!

    Rush staat bij mij ook hoog aangeschreven, Saga is dan weer echt voor mensen die die band kennen, is eigenlijk kwalitatief net zo goed, is alleen niet zo bekend. Saga heb ik al 5-6 keer live gezien, DT 2 keer. Is de ervaring wel waard, maar de eerste keer was wel het beste. Was ook niet zo'n grote zaal, supe. Was het concert van de Awakje tour, zaal-naam is me ontschoten, was wel een zaal met een erg goeie akoestiek.


    De DVD is ZEKER het aanschaffen waard, is een volledige registratie, zo'n 172 minuten spelen ze! Echt top!!!!!
    I find your lack of faith disturbing

  10. #10

    Standaard

    Waar kan ik hier meer info over vinden? Specs, playlist enz.

  11. #11
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Topgunn
    Waar kan ik hier meer info over vinden? Specs, playlist enz.
    The 2-DVD set features Dream Theater's concert recorded on April 26th, 2004, at the Budokan in Tokyo, Japan. Disc 1 has the complete live concert. Disc 2 is packed with special features including a Japanese tour documentary, the drum solo from Osaka, tours of Guitar World and Keyboard World by John and Jordan, the tour opening video and a multiangle version of "Instrumedley".

    As I am
    This Dying Soul
    Beyond This Life
    Hollow Years
    War Inside My Head
    The Test that Stumped Them All
    Endless Sacrifice
    Instrumedly
    Trial of Tears
    New Millennium
    Keyboard Solo
    Only a Matter of Time
    Goodnight Kiss
    Solitary Shell
    Stream of Conciousness
    Disappear
    Pull Me Under
    In the Name of God


    Beeld is 1,78:1, bij geluid kan je kiezen tussen Dolby Digital 5.1 en Dolby Digital 2.0.
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  12. #12

    Standaard

    Als je van Dream Theater houd dan moet je deze DVD gewoon hebben.
    De band is echt in topvorm ! Gewoon verbazingwekkend hoe ze al die noten onthouden en dan ook nog zo superstrak spelen........ontzagwekkend gewoon en best wel frustrerend voor andere muzikanten (zoals ik)

  13. #13

    Standaard

    Ben inderdaad wel een fan, maar ik heb: "Dream Theater - Metropolis 2000 - Scenes From New York" al, dus vroeg me af, of dit niet qua setlist een beetje hetzelfde zou zijn.

    thx

  14. #14

    Standaard

    Dream Theater is trouwens op dit moment terug in de studio voor een nieuw album. Het wordt weer iets totaal anders en zou in de lente gereleased worden.

  15. #15

    Standaard

    de lente al... en train of.... is net uit, nou ja net...

  16. #16

    Standaard

    ToT is toch al een jaartje oud nu. Ze hebben heel het jaar getoured dusja, ze hebben weer zin om nieuwe muziek te schrijven

  17. #17

  18. #18

    Standaard

    Staat op meerdere sites...........ben erg benieuwd naar nieuw werk !

  19. #19

    Standaard

    Ik hoop wel dat ze dezelfde kant een beetje op gaan met de sound etc .... ToT was een meesterwerk.
    I find your lack of faith disturbing

  20. #20

    Standaard

    TOT vind ik het slechtste wat ze ooit hebben gemaakt............tja, meningen verschillen.
    Ik hoop dat ze een keer wat minder gaan freaken en meer om de nummers gaan denken. TOT stond vol met zinloos gefreak.......instrumentale stukken wat echt niks toevoegde aan het nummer.
    Nee, ik hoop dat ze wat meer mooie nummers gaan schrijven met een kop en staart en het progressieve element erin gaan verwerken. Meer zoals Rush.

  21. #21

    Standaard

    Ik vind: Change of Seaons, Scenes from a memory, falling into infinity en six degrees of inner turbulence de beste albums...

    stuk voor stuk meesterwerken...

    Ik luister het nummer "A Change of Seasons" van het gelijknamige album echt heel vaak... geweldig nummer... en dan heb je nog die dvd's...

    Beyond this life ... op Live in Budokan...wow... dat nummer duurt op die dvd zo'n 20 minuten... en als je dan ziet hoe john pec... met zijn gitaar speelt...niet normaal.

    Superband!!!

  22. #22

    Standaard

    Yip, meningen verschillen .

    Ik vond Six Degrees weer wat minder, Falling into Infinity ook, beide niet slecht of zo, maar ik vind alleen de albums buiten deze stukke strakker. Ik hou wel van lekkere vette, strakke gitaarsounds. ToT heeft dat. Het is maar welke melodie je aanspreekt denk ik.

    A Change of Season vind ik persoonlijk het beste nummers / album, het is eigenlijk 1 groot nummer. Het heeft echt alles in zich.

    Daarnaast heb ik een zwak voor het nummer Space-Dye Vest!

    Echt slecht spul maken ze niet in ieder geval. Naast hun albums heb ik nog wel wat side-projects, niet alles, alleen het spul wat ik echt goed vond (TransAtlantic, Liquid Tension, James Labrie's solo albums, Platypus, Jelly Jam en het beste (album ooit ) .... Ayreon: The Human Equation, ik heb zelden zo'n perfect album gehoord, ongelooflijk wat hier allemaal gebracht wordt!
    I find your lack of faith disturbing

  23. #23

    Standaard

    Ayreon - the human equation IS vet !
    Vooral omdat een kameraad van me hierop speelt...........Joost van den Broek....absoluut 1 van de beste keyboard spelers die er rondlopen !
    (Sorry voor de reclame)

    15 maart komt trouwens de nieuwe James LaBrie solo CD uit. Niet meer onder de naam Mullmuzzler trouwens.
    Wat ook vet is ; O.S.I. Mega geniale CD !

  24. #24

    Standaard

    O.S.I., kwam ik volgens volgens mij op de DT-site tegen die naam. Moest maar eens beluisterd gaan worden.

    Ah, die gast kan aardig spelen . Wat gitaar betreft kan ik die CD aardig bijbenen, DT wordt pittig . Wat ik vooral cool vind aan die CD is de grote afwisseling. Vokaal is alles ook echt in orde!
    I find your lack of faith disturbing

  25. #25

    Standaard

    Ik denk dat we zeker weer iets totaal anders mogen verwachten. Dream Theater bracht tot nog toe bij ieder album een nieuwe sound/atmosfeer. Dat vind ik ook zo geweldig aan de band.

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •