Pagina 1 van 7 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 175 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard de aanschaf van een nieuwe set

    Hallo
    Ik ben op dit moment bezig een nieuwe set uit te zoeken voor stereo en HT. Heb inmiddels al een afspraak gemaakt voor een luister sessie. Hier ga ik als alles goed gaat luisteren naar de volgende Receivers: Denon 3805, Rotel RSP-1098 in comb. RB 1090 en een set van Arcam.

    Deze sets heb ik uitgezocht naar aanleiding van de vele berichten op dit forum waar mij opvalt dat deze merken heel vaak genoemd worden.
    Ook heb ik gelezen dat het allemaal neerkomt op het zelf beluisteren van de apparaten.

    Ook mijn speakers wil ik vernieuwen maar begin met het hart van de set en dat is volgens mij de receiver in comb. met de DVD speler.

    Vanuit mijn huidige set wil ik mijn huidige fronts verhuizen naar de rear positie (Canton ergo-RCL) en mijn Sub (REL storm5) gewoon handhaven.

    Nu de vragen:

    Is mijn start goed (dus eerst de receiver)
    De Rotel comb. heeft nogal wat meer vermogen dan de adere 2 comb. maar de reden hiervoor is dat ik denk dat indien je versterker extra vermogen heeft dat hij ook bij lagere volumes meer rust heeft.

    En als laatste vraag, ja ik weet dat dit in tegenspraak is met het eerdere gestelde(zelf luisteren) maar als je wat luider wil draaien en toch een goed geluid wil houden welke speakers komen dan hiervoor het meest in aanmerking

  2. #2

    Standaard

    Je bedoelt neem ik aan de Rotel RSP1098 in combinatie met de RMB1095 of 1075. Als je 5.1 wilt gaan gebruiken neem ik aan.

    Het is nogal een prijsverschil deze rotel met de arcam of denon. Totale andere klasse.

    Het beste wat je denk ik kan doen is je speakers upgraden en kijken wat je overhoudt. Koop daar een Arcam AVR250 of de denon3805 bijvoorbeeld voor.

    Wat is je budget als ik vragen mag. Dat wordt het al wat makkelijker.

  3. #3
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard Re: de aanschaf van een nieuwe set

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen Hendriks

    Nu de vragen:

    Is mijn start goed (dus eerst de receiver)
    Opzich wel maar ook eerst andere speakers is mogelijk.
    Is maar net waar je voor keis natuurlijk.
    Je begin in ieder geval goed door verschillende mooie versterkers te beluisteren.
    Let ook goed op op welke speakers er geluisterd wordt.
    De Rotel comb. heeft nogal wat meer vermogen dan de adere 2 comb. maar de reden hiervoor is dat ik denk dat indien je versterker extra vermogen heeft dat hij ook bij lagere volumes meer rust heeft.
    In principe kun je meer rust verwachten ja op lagere volumes maar ook op hogere volumes.
    Veel vermogen en een goede voeding is dus altijd gunstig.
    Overigens zijn hoge vermogens niet altijd een noodzaak om de rust het het geluid terug te vinden.

    Wat je vraag over de speakers betref, let wederom goed op wat er bij de luistersessie gebruikt wordt want ook daar zal je even op luidere volumes moeten testen.

  4. #4

    Standaard

    laat je niet leiden door hetgeen op het forum wordt geschreven. het is slechts een leidraad, niets meer en niets minder!

    ga op je eigen budget, smaak en gehoor af!

    een zware voeding is met name gunstig voor "lastige" speakers, die een zware load voor je versterker vormen. je kunt dus gemakkelijker minder efficiente speakers aansturen omdat die soms lastige pieken veroorzaken voor je versterker, die dan dus een grote reserve moet hebben.

    efficiente speakers zijn speakers met een hoge gevoeligheid, die begint bij ongeveer 90-91db. speakers die daar onder zitten zijn minder gemakkelijk aan te sturen en vragen meestal een zwaardere versterker.

    dit heeft opzich niets met kwaliteit te maken. een speaker die niet 90-91 db gevoeligheid heeft kan opzich wel (veel) beter klinken dan een met een hoge gevoeligheid. zoals je ziet zijn die getallen dus slechts een indicatie en vrij relatief.

    vandaar dat een vuistregel is dat je eerst de speakers kiest die je goed vindt klinken en dan een bijpassende versterker kiest. een versterker die dus je speakers goed kan aansturen.

    verder veel luisteren en combinaties beluisteren van audio-apparatuur die je in gedachten hebt. soms presteren ze beter dan je had gedacht, soms ook minder. veel luisteren en uitproberen dus.

    succes. :wink:

    P.s.

    Ook mijn speakers wil ik vernieuwen maar begin met het hart van de set en dat is volgens mij de receiver in comb. met de DVD speler.
    mijn advies zou zijn dat je eerst je speakers uitzoek en dan pas je versterker. je zou door je speakerkeuze best eens op een andere versterker uit kunnen komen dan je eerst in gedachten had.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mradem
    Je bedoelt neem ik aan de Rotel RSP1098 in combinatie met de RMB1095 of 1075. Als je 5.1 wilt gaan gebruiken neem ik aan.

    Het is nogal een prijsverschil deze rotel met de arcam of denon. Totale andere klasse.

    Dat weet ik maar ik wilde luisteren of deze hogere prijs ook tot uiting kwam in de kwaliteit

    Het beste wat je denk ik kan doen is je speakers upgraden en kijken wat je overhoudt. Koop daar een Arcam AVR250 of de denon3805 bijvoorbeeld voor.

    Wat is je budget als ik vragen mag. Dat wordt het al wat makkelijker.
    Over de type nummers:
    Moet inderdaad RMB-1095 zijn

    Over het prijs verschil:
    Dat weet ik maar ik wilde luisteren of deze hogere prijs ook tot uiting kwam in de kwaliteit


    Mijn budget is c.a. 10.000,- euro

  6. #6

    Standaard

    Volgens mij is het hart van je installatie de speakers.
    Als je werkelijk een budget van 10.000 hebt voor geluid alleen zou ik zo'n 7.500 voor speakers mikken, zo'n 2.000 voor versterker en zo'n 500 voor kabels. Maar dit als indicatie.
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  7. #7

    Standaard

    Als ik dat geld zou hebben zou ik wel wat meer voor de kabels uitgeven, ik denk op zijn minst wel 1500euri
    Turn around and feel the vibe.....

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A3aan
    Volgens mij is het hart van je installatie de speakers.
    Als je werkelijk een budget van 10.000 hebt voor geluid alleen zou ik zo'n 7.500 voor speakers mikken, zo'n 2.000 voor versterker en zo'n 500 voor kabels. Maar dit als indicatie.
    Is het in deze verdeling niet zo dat je een "middelmatige versterker" goede speakers laat aansturen en wat blijft er dan van het geluid over.

    Er moet ok nog een DVD speler komen!

    Als ik zou besluiten om speakers te gaan besluisteren van die prijsklasse welke merken leveren goede speakers

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door El-Jorge
    Als ik dat geld zou hebben zou ik wel wat meer voor de kabels uitgeven, ik denk op zijn minst wel 1500euri
    Missien een domme opmerking maar zoveel geld voor wat kabeltjes is dat niet wat veel.

    Lijkt een beetje op gouden kranen op je bad zetten maar vergeten een boiler te kopen en dan nog maar alleen koud water hebben.

    Let wel is niet sarcasties bedoeld maar meer een reactie van een leek

  10. #10

    Standaard

    nee, juist als je dergelijke sets(arcam, rotel etc) wilt zijn kabels een van de investeringen waar je wel degelijk euries in moet pompen. Gebruik de zoekfunctie eens op kabels en lees e.e.a. goed door, je zult zien dat kaebsl een vaak ondergeschikt item zijn, terwijl juist daar nog veel winst valt te behalen, op prestatiegebied dan.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen Hendriks
    Is het in deze verdeling niet zo dat je een "middelmatige versterker" goede speakers laat aansturen en wat blijft er dan van het geluid over.
    Nou, in elk geval meer dan als je't andersom doet.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen Hendriks
    Als ik zou besluiten om speakers te gaan besluisteren van die prijsklasse welke merken leveren goede speakers
    Luisteren is altijd the only option!

    maar indicatief is mijn eigen mening (die jullie gratis mogen lenen) dat de boxen verschrikkelijk belangrijk zijn.
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A3aan
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen Hendriks
    Is het in deze verdeling niet zo dat je een "middelmatige versterker" goede speakers laat aansturen en wat blijft er dan van het geluid over.
    Nou, in elk geval meer dan als je't andersom doet.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen Hendriks
    Als ik zou besluiten om speakers te gaan besluisteren van die prijsklasse welke merken leveren goede speakers
    Luisteren is altijd the only option!

    maar indicatief is mijn eigen mening (die jullie gratis mogen lenen) dat de boxen verschrikkelijk belangrijk zijn.
    de speakers samen met de versterker zijn het belangrijkste.
    een goede mix tussen speaker en versterker is van essentieel belang. ik zou zeker meer investeren in de versterker.

    bij goede sets wordt juist het belang van goede bekabeling essentieel.


    dit kun je door luistertesten uit te voeren gemakkelijk zelf ondervinden. :wink:

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A3aan
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen Hendriks
    Is het in deze verdeling niet zo dat je een "middelmatige versterker" goede speakers laat aansturen en wat blijft er dan van het geluid over.
    Nou, in elk geval meer dan als je't andersom doet.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen Hendriks
    Als ik zou besluiten om speakers te gaan besluisteren van die prijsklasse welke merken leveren goede speakers
    Luisteren is altijd the only option!

    maar indicatief is mijn eigen mening (die jullie gratis mogen lenen) dat de boxen verschrikkelijk belangrijk zijn.
    je vergist je terdege in de invloed die een goede versterker heeft op de speakers. een middelmatige versterker zal nooit het maximale uit dure speakers halen. een goede mix is daarom van belang.


    je zult door middel van luistertesten wel merken welke versterkers die dure speakers aankunnen; ik kan je van te voren al zeggen welke dat zullen zijn. :wink:

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door H.stadman
    je zult door middel van luistertesten wel merken welke versterkers die dure speakers aankunnen; ik kan je van te voren al zeggen welke dat zullen zijn. :wink:
    Daar ben ik juist heel nieuwsgierig naar.

    Dus welke Dan

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen Hendriks
    Citaat Oorspronkelijk gepost door H.stadman
    je zult door middel van luistertesten wel merken welke versterkers die dure speakers aankunnen; ik kan je van te voren al zeggen welke dat zullen zijn. :wink:
    Daar ben ik juist heel nieuwsgierig naar.

    Dus welke Dan
    de duurdere versterkers. deze hebben meer reserve en een beter stereobeeld en detaillering dan goedkopere versterkers.

    zelf gaan luisteren en oordelen. ik denk dat je voor de versterker toch duurder uitkomt dan je eerst in gedachten had. :wink:


    P.s.
    wil je stereo hebben of multikanaals. dat verschilt namelijk ook enorm.

    een goede stereoversterker is namelijk onovertroffen voor muziek!

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen Hendriks
    Citaat Oorspronkelijk gepost door mradem
    Je bedoelt neem ik aan de Rotel RSP1098 in combinatie met de RMB1095 of 1075. Als je 5.1 wilt gaan gebruiken neem ik aan.

    Het is nogal een prijsverschil deze rotel met de arcam of denon. Totale andere klasse.

    Dat weet ik maar ik wilde luisteren of deze hogere prijs ook tot uiting kwam in de kwaliteit

    Het beste wat je denk ik kan doen is je speakers upgraden en kijken wat je overhoudt. Koop daar een Arcam AVR250 of de denon3805 bijvoorbeeld voor.

    Wat is je budget als ik vragen mag. Dat wordt het al wat makkelijker.
    Over de type nummers:
    Moet inderdaad RMB-1095 zijn

    Over het prijs verschil:
    Dat weet ik maar ik wilde luisteren of deze hogere prijs ook tot uiting kwam in de kwaliteit


    Mijn budget is c.a. 10.000,- euro
    Ik ben van een NAD T762 naar de Rotel 1098/1075 gegaan en dat was inderdaad een wereld van verschil. Tussen de Denon/arcam en de Rotel zit dit ook.

    Maar vergeet niet dat je al 6500 euro van de 10.000 dan kwijt bent als je voor de Rotel gaat.
    Kwa bedrading zou ik inderdaad wel gelijk een beetje goed investeren. 1500 Euro lijkt veel maar je bent er zo .

    Goede subwoofer heb je al zie ik. Misschien de canton speakers verkopen en 5 totaal nieuwe speakers kopen? Je kan een aantal kanten op.

    Ik zag dat je ook al op het HT forum je topic had gepost. Daar kan je beter verder gaan denk ik omdat dat meer gericht is op pure hardware en dit eigenlijk meer een software forum is. De mensen die daar komen zullen wellicht ook hier komen maar dan meer voor dvd aanbiedingen.
    Geef daar ook even aan om wat voor budget het gaat. En lees er veel. Je kan er een hoop vandaan halen.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mradem

    Ik ben van een NAD T762 naar de Rotel 1098/1075 gegaan en dat was inderdaad een wereld van verschil. Tussen de Denon/arcam en de Rotel zit dit ook.

    Maar vergeet niet dat je al 6500 euro van de 10.000 dan kwijt bent als je voor de Rotel gaat.
    Kwa bedrading zou ik inderdaad wel gelijk een beetje goed investeren. 1500 Euro lijkt veel maar je bent er zo .

    Goede subwoofer heb je al zie ik. Misschien de canton speakers verkopen en 5 totaal nieuwe speakers kopen? Je kan een aantal kanten op.

    Ik zag dat je ook al op het HT forum je topic had gepost. Daar kan je beter verder gaan denk ik omdat dat meer gericht is op pure hardware en dit eigenlijk meer een software forum is. De mensen die daar komen zullen wellicht ook hier komen maar dan meer voor dvd aanbiedingen.
    Geef daar ook even aan om wat voor budget het gaat. En lees er veel. Je kan er een hoop vandaan halen.
    Ik heb inmiddels mijn budget daar ook venoemd.
    Daar kreeg ik wel de melding det een HT set met goede stereo eigenlijk niet mogelijk is. Althans volgens die ene melder.

    Ik zie dat je zelf ook de Rotel comb hebt. Wat was je reden om deze aan te schaffen

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen Hendriks
    Citaat Oorspronkelijk gepost door mradem

    Ik ben van een NAD T762 naar de Rotel 1098/1075 gegaan en dat was inderdaad een wereld van verschil. Tussen de Denon/arcam en de Rotel zit dit ook.

    Maar vergeet niet dat je al 6500 euro van de 10.000 dan kwijt bent als je voor de Rotel gaat.
    Kwa bedrading zou ik inderdaad wel gelijk een beetje goed investeren. 1500 Euro lijkt veel maar je bent er zo .

    Goede subwoofer heb je al zie ik. Misschien de canton speakers verkopen en 5 totaal nieuwe speakers kopen? Je kan een aantal kanten op.

    Ik zag dat je ook al op het HT forum je topic had gepost. Daar kan je beter verder gaan denk ik omdat dat meer gericht is op pure hardware en dit eigenlijk meer een software forum is. De mensen die daar komen zullen wellicht ook hier komen maar dan meer voor dvd aanbiedingen.
    Geef daar ook even aan om wat voor budget het gaat. En lees er veel. Je kan er een hoop vandaan halen.
    Ik heb inmiddels mijn budget daar ook venoemd.
    Daar kreeg ik wel de melding det een HT set met goede stereo eigenlijk niet mogelijk is. Althans volgens die ene melder.

    Ik zie dat je zelf ook de Rotel comb hebt. Wat was je reden om deze aan te schaffen
    simpel gezegd komt het erop neer dat de instellingen voor HT en stereoweergave anders zijn. een goede stereo-versterker is superieur aan een ht receiver/versterker in dezelfde prijsklasse.

    er zijn nu steeds meer mensen die dat inzien en stereo en ht gaan scheiden. :wink:


    persoonlijk heeft goede stereo voor muziek mijn voorkeur. :wink:

    HT vind ik voor films minder kritisch. advies is ook om de speakers met name voor goed stereogeluid te selecteren; is stereomuziek goed is ht weergave ook dik in orde. :wink:

  19. #19
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen Hendriks


    Mijn budget is c.a. 10.000,- euro
    Met dit budget zal ik ook Cyrus eens overwegen of in ieder geval eens beluisteren.
    Laat je hierin niet misleiden door het kleine formaat van de Cyrus apparatuur.
    Cyrus

  20. #20
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen Hendriks
    Citaat Oorspronkelijk gepost door El-Jorge
    Als ik dat geld zou hebben zou ik wel wat meer voor de kabels uitgeven, ik denk op zijn minst wel 1500euri
    Missien een domme opmerking maar zoveel geld voor wat kabeltjes is dat niet wat veel.
    Als vuistregel geld voor stereosets dat je ongeveer 10 a 15% van het budget voor de kabels reseveer en voor ht set is dat 15 a 20%.
    Bezuinig in ieder geval niet op de kabels. :wink:

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen Hendriks
    Citaat Oorspronkelijk gepost door El-Jorge
    Als ik dat geld zou hebben zou ik wel wat meer voor de kabels uitgeven, ik denk op zijn minst wel 1500euri
    Missien een domme opmerking maar zoveel geld voor wat kabeltjes is dat niet wat veel.
    Als vuistregel geld voor stereosets dat je ongeveer 10 a 15% van het budget voor de kabels reseveer en voor ht set is dat 15 a 20%.
    Bezuinig in ieder geval niet op de kabels. :wink:
    in europa algemeen inderdaad 10-15% van het totaalbedrag. in engeland echter rekenen ze 20-25% van het totaal; schijnbaar kennen zij beter het effect van goede bekabeling. :wink:
    ook in amerika kom je vaker duurdere kabels tegen. :wink:
    de meeste kabels komen dan ook uit amerika en engeland. :wink:

  22. #22
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    En vergeet ons eigen hollandse kwaliteits producten niet, Siltech en vdHul.
    Maar inderdaad, de meeste toppers komen uit de UK en USA.

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen Hendriks
    Citaat Oorspronkelijk gepost door mradem

    Ik ben van een NAD T762 naar de Rotel 1098/1075 gegaan en dat was inderdaad een wereld van verschil. Tussen de Denon/arcam en de Rotel zit dit ook.

    Maar vergeet niet dat je al 6500 euro van de 10.000 dan kwijt bent als je voor de Rotel gaat.
    Kwa bedrading zou ik inderdaad wel gelijk een beetje goed investeren. 1500 Euro lijkt veel maar je bent er zo .

    Goede subwoofer heb je al zie ik. Misschien de canton speakers verkopen en 5 totaal nieuwe speakers kopen? Je kan een aantal kanten op.

    Ik zag dat je ook al op het HT forum je topic had gepost. Daar kan je beter verder gaan denk ik omdat dat meer gericht is op pure hardware en dit eigenlijk meer een software forum is. De mensen die daar komen zullen wellicht ook hier komen maar dan meer voor dvd aanbiedingen.
    Geef daar ook even aan om wat voor budget het gaat. En lees er veel. Je kan er een hoop vandaan halen.
    Ik heb inmiddels mijn budget daar ook venoemd.
    Daar kreeg ik wel de melding det een HT set met goede stereo eigenlijk niet mogelijk is. Althans volgens die ene melder.

    Ik zie dat je zelf ook de Rotel comb hebt. Wat was je reden om deze aan te schaffen
    Ik wilde graag een stap hoger dan waar ik toen zat omdat ik het geld ervoor had om dit te doen. Het is eenmaal mijn hobby en luister dagelijks muziek of kijk een dvd. Ik heb ook naar een Arcam AVR300 geluisterd maar eigenlijk was die stap vergeleken met de NAD niet zo gek groot.

    Dan kwam ik al snel terecht bij die grote versterkers van bijv. Denon, Pioneer, Onkyo etc. Voor die prijs wilde ik gewoon simpelweg losse componenten. Heb ze wel beluisterd maar naar mijn mening was de Rotel combinatie gewoon beter dan de grote beesten versterkers van Denon etc.

    En op stereogebied ben ik dik tevreden. De Rotel verzorgd dit prima. Dit is ook natuurlijk afhankelijk van een aantal factoren:

    -Je speakers uiteraard.
    -je dvd speler. Of heb je een aparte cd speler? Zo niet koop dan een dvd speler die hoogwaardige cd kwaliteiten heeft (arcam bijv is erg sterk hierin)
    -je bedrading doet een hoop (geldt uiteraard ook voor HT)

    En je kan natuurlijk ook in toekomst nog een aparte stereo versterker erbij aansluiten als je nog meer wilt.

  24. #24

    Standaard

    Je kunt ook hier eens kijken voor echte cinema speakers, zal echter niet goedkoop zijn!!!!!

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mradem
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen Hendriks
    Citaat Oorspronkelijk gepost door mradem

    Ik ben van een NAD T762 naar de Rotel 1098/1075 gegaan en dat was inderdaad een wereld van verschil. Tussen de Denon/arcam en de Rotel zit dit ook.

    Maar vergeet niet dat je al 6500 euro van de 10.000 dan kwijt bent als je voor de Rotel gaat.
    Kwa bedrading zou ik inderdaad wel gelijk een beetje goed investeren. 1500 Euro lijkt veel maar je bent er zo .

    Goede subwoofer heb je al zie ik. Misschien de canton speakers verkopen en 5 totaal nieuwe speakers kopen? Je kan een aantal kanten op.

    Ik zag dat je ook al op het HT forum je topic had gepost. Daar kan je beter verder gaan denk ik omdat dat meer gericht is op pure hardware en dit eigenlijk meer een software forum is. De mensen die daar komen zullen wellicht ook hier komen maar dan meer voor dvd aanbiedingen.
    Geef daar ook even aan om wat voor budget het gaat. En lees er veel. Je kan er een hoop vandaan halen.
    Ik heb inmiddels mijn budget daar ook venoemd.
    Daar kreeg ik wel de melding det een HT set met goede stereo eigenlijk niet mogelijk is. Althans volgens die ene melder.

    Ik zie dat je zelf ook de Rotel comb hebt. Wat was je reden om deze aan te schaffen
    Ik wilde graag een stap hoger dan waar ik toen zat omdat ik het geld ervoor had om dit te doen. Het is eenmaal mijn hobby en luister dagelijks muziek of kijk een dvd. Ik heb ook naar een Arcam AVR300 geluisterd maar eigenlijk was die stap vergeleken met de NAD niet zo gek groot.

    Dan kwam ik al snel terecht bij die grote versterkers van bijv. Denon, Pioneer, Onkyo etc. Voor die prijs wilde ik gewoon simpelweg losse componenten. Heb ze wel beluisterd maar naar mijn mening was de Rotel combinatie gewoon beter dan de grote beesten versterkers van Denon etc.

    En op stereogebied ben ik dik tevreden. De Rotel verzorgd dit prima. Dit is ook natuurlijk afhankelijk van een aantal factoren:

    -Je speakers uiteraard.
    -je dvd speler. Of heb je een aparte cd speler? Zo niet koop dan een dvd speler die hoogwaardige cd kwaliteiten heeft (arcam bijv is erg sterk hierin)
    -je bedrading doet een hoop (geldt uiteraard ook voor HT)

    En je kan natuurlijk ook in toekomst nog een aparte stereo versterker erbij aansluiten als je nog meer wilt.

    de rotel zal zeker goed stereo weergeven. echter, een stereoversterker van dezelfde prijsklasse zal nog beter presteren op audiogebied.

    Ik houd het gescheiden in ieder geval. :wink:
    ook op het ht forum zkomen steeds meer mensen die er zo ook over denken. stereoversterker voor stereoweergave en een ht-receiver/versterker voor ht. nu heb je het beste van beide werelden. :wink:

    een ht receiver zal altijd een compromis zijn: de instellingen voor ht en stereo zijn daarvoor TE verschillend. :wink:

    als ik topicstarter was zou ik meer investeren in stereoweergave. dit is veel kritischer dan ht.

Pagina 1 van 7 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •