Pagina 2 van 7 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 175 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Hi

    Ik had op het andere forum ook al de tip gegeven om eens
    te gaan luisteren naar de SR12/DV12 combinatie ik denk dat
    dit 1 van de muzikaalste multichannel receivers is die er op dit
    moment verkrijgbaar is. Ook de DVD speler is een plaatje.

    Je kan evt een PM sturen voor meer info (heb hem zelf namelijk ook )

    Grtz

    Vincent

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vincent20
    Hi

    Ik had op het andere forum ook al de tip gegeven om eens
    te gaan luisteren naar de SR12/DV12 combinatie ik denk dat
    dit 1 van de muzikaalste multichannel receivers is die er op dit
    moment verkrijgbaar is. Ook de DVD speler is een plaatje.

    Je kan evt een PM sturen voor meer info (heb hem zelf namelijk ook )

    Grtz

    Vincent
    welk merk?

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door H.stadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vincent20
    Hi

    Ik had op het andere forum ook al de tip gegeven om eens
    te gaan luisteren naar de SR12/DV12 combinatie ik denk dat
    dit 1 van de muzikaalste multichannel receivers is die er op dit
    moment verkrijgbaar is. Ook de DVD speler is een plaatje.

    Je kan evt een PM sturen voor meer info (heb hem zelf namelijk ook )

    Grtz

    Vincent
    welk merk?
    Ik denk Marantz!
    Turn around and feel the vibe.....

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door El-Jorge
    Citaat Oorspronkelijk gepost door H.stadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vincent20
    Hi

    Ik had op het andere forum ook al de tip gegeven om eens
    te gaan luisteren naar de SR12/DV12 combinatie ik denk dat
    dit 1 van de muzikaalste multichannel receivers is die er op dit
    moment verkrijgbaar is. Ook de DVD speler is een plaatje.

    Je kan evt een PM sturen voor meer info (heb hem zelf namelijk ook )

    Grtz

    Vincent
    welk merk?


    Ik denk Marantz!
    kan op de marantz site niets vinden over die typenummers

  5. #30

    Standaard

    Ja dit is van Marantz.

    Tuurlijk is apart stereo altijd beter. Maar koop je alles stereo dan zal een dvd nooit de ervaring geven als met een HTset. HT versterkers zijn een stuk duurder dan voor stereo. Als je dus dezelfde prijs investeert die de Rotel combinatie kost dan zal je een schitterend stereo geluidje hebben. Echter vergeet niet dat je voor HT dan ook alleen stereo heb. Ik beluister het beide 50/50 dus vandaar mijn keuze. En kan altijd nog naar zowel stereo en ht apart. Ik zit echter nog in een slaapkamer dus dan wordt het wel een beetje erg gek.

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door H.stadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door El-Jorge
    Citaat Oorspronkelijk gepost door H.stadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vincent20
    Hi

    Ik had op het andere forum ook al de tip gegeven om eens
    te gaan luisteren naar de SR12/DV12 combinatie ik denk dat
    dit 1 van de muzikaalste multichannel receivers is die er op dit
    moment verkrijgbaar is. Ook de DVD speler is een plaatje.

    Je kan evt een PM sturen voor meer info (heb hem zelf namelijk ook )

    Grtz

    Vincent
    welk merk?


    Ik denk Marantz!
    kan op de marantz site niets vinden over die typenummers
    http://www.marantz.com/new/index.cfm...dvd&series=pre

    de SR12 staat er niet meer op, maar het is een hele dikke reciever (als dat ding zo wel heet)
    Turn around and feel the vibe.....

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mradem
    Ja dit is van Marantz.
    HT versterkers zijn een stuk duurder dan voor stereo.
    sorry hoor. weet je wel wat de duurste en beste stereoversterker kost?
    de ongaku van audionote wordt globaal gezien als de beste stereoversterker en deze kost letterlijk tonnen.(voor insiders: niet degene die nu gebouwd worden maar de originele eerste japanse exemplaren).

    in het algemeen zijn goede stereoversterkers juist veel duurder dan een ht receiver/versterker!

    ht is veel minder dan stereo! ooit een optreden gezien waar ze achter je aan het optreden zijn?! kunstmatig geluid en voor muziek zeker niet geschikt. een goede stereoset geeft je al zoveel resolutie, diepte en detail; daar kan geen ht set tegenop.


    wat ik bedoel is dat steeds meer mensen een goede stereoversterker kopen EN een goede ht-versterker/receiver. dan heb je ook daadwerkelijk het beste van beide werelden. een ht set zal je dat alleen nooit kunnen bieden. de fronts worden dan ook gekozen voor het beste stereogeluid. :wink:
    voor films is het wel aardig om rondom wat effecten te hebben. :wink:

    maar het ht-geluid is nooit zo kritisch als een goede stereo-opname.

    echte muziekkenners kiezen nog steeds voor stereo, vreemd genoeg. :wink:

  8. #33
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door H.stadman


    wat ik bedoel is dat steeds meer mensen een goede stereoversterker kopen EN een goede ht-versterker/receiver. :
    Dit heb ikzelf ook altijd al gescheiden gehouden en zal dat ook altijd blijven doen wanneer ik upgrade naar het betere spul.

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door H.stadman


    wat ik bedoel is dat steeds meer mensen een goede stereoversterker kopen EN een goede ht-versterker/receiver. :
    Dit heb ikzelf ook altijd al gescheiden gehouden en zal dat ook altijd blijven doen wanneer ik upgrade naar het betere spul.
    ik ook johan. :wink:

  10. #35

    Standaard

    Met een HT receiver betaal je voor meerdere kanalen. Je betaalt voor de licenties van DTS, THX etc die als logo op je receiver staan etc.

    Je heb maar 2 goede fronts nodig en geen 5.1 og hoger. Geen speakerkabel voor alle speakers en ga zo maar door.

    Dat bedoel ik ermee dat stereo in verhouding goedkoper is dan als je dit in HT moet verzorgen.
    Dat er van beide versterkers bestaan van tonnen verbaasd me uiteraard niets.

    Hij zoekt immers iets voor beide. Dus alleen stereo set gaat het zeker niet worden lijkt mij dan. Dus zal hij toch moeten kiezen. Beide gaan al snel boven zijn budget (als hij tenminste hoge kwaliteit wil).

  11. #36
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mradem

    Hij zoekt immers iets voor beide.
    In dit geval nogmaals het merk Cyrus wat ik dan kan adviseren.
    Ze zijn sterk op ht gebied, zeer sterk op stereo gebied maar ze weten ook beide heel goed te combineren.

  12. #37

    Standaard

    Alle bedankt

    Een heel intressante discussie, voor mij althans, welke ik mee neem in mijn verdere afweging.

    Ik heb natuurlijk ook de optie mijn huidige receiver te behouden (Marantz SR7000) deze te gebruiken voor het HT gedeelte en daarbij een goede DVD-speler te kopen plus een aparte stereo set.

    Maar kan je dat wel allemaal aan elkaar "knopen"

    Ik MOET een andere DVD speler hebben daar ik op dit moment hiervoor een Philips HDD speler gebruik.
    Ik dacht dat het allemaal niet zoveel uitmaakte (digitaal is digitaal) maar ga hierover maar geen discussie meer aan. Dit heb ik wel afgeleerd nadat ik een SUB kocht langs mijn speakers terwijl mijn speakers volgens de specs tot 18Hz gingen. Nu weet ik dus dat specs "kunnen"liegen


    Het is zo dat de verhouding tussen HT en stereo in mijn geval c.a. 10/90 is

    Is wat ik hier voorstel wel mogelijk. Dus een DVD twee versterkers aan laten sturen of volgens mij nog lastiger twee fronts door twee verschillende versterkers aan laten sturen. en hoe zou dat dan met mijn sub moeten

    Het lijkt een goed idee maar brengt toch weer, voor mij althans, allerlei problemen met zich mee

  13. #38

    Standaard

    Als je verhouding 10/90 staat in het voordeel van stereo dan zou ik helemaal daarvoor gaan.

    Koop een mooie voor en eind versterker met daarop 2 flinke frontspeakers en een cd speler van formaat. Neem geen surround en center. Koop eventueel een redelijk goedkoop receivertje voor de dvd´s die je soms bekijk. Of kijk is in de 2e hands markt voor een receiver onder de 1000 euro. Dan hou je 9000 over voor je speakers, bedrading, cd speler en een stereo versterker.

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mradem
    Als je verhouding 10/90 staat in het voordeel van stereo dan zou ik helemaal daarvoor gaan.

    Koop een mooie voor en eind versterker met daarop 2 flinke frontspeakers en een cd speler van formaat. Neem geen surround en center. Koop eventueel een redelijk goedkoop receivertje voor de dvd´s die je soms bekijk. Of kijk is in de 2e hands markt voor een receiver onder de 1000 euro. Dan hou je 9000 over voor je speakers, bedrading, cd speler en een stereo versterker.
    Idd zo een soort keuze.

    Koop een goede stereo receiver met CD speler en daarbij goede fronts.
    Voor het HT kun je dan volstaan met een Yamaha AVpack of een van de andere aanbiedingen voor leuke losse componenten (mm heeft nog steeds HK + infinity staan en nu deze week uitverkoop) . Of kijk idd voor een relatief goedkope sattelietspeakerset en losse DVD speler.

    heb je voor zo'n 600 tot 800 euri een behoorlijke HT set, de rest kun je dan spenderen aan stereo apparatuur.

    Je moet het net aan elkaar knopen, maar juist los van elkaar gebruiken. Dus de Ht set alleen voor films gebruiken, en de stereoset voor muziek. Als je een sattelietsysteem aanschaft (infinity of yamaha) heb je een complete, voor film geschikte, speakerset die dus los van je stereo set komt te staan.

  15. #40
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen Hendriks


    Het is zo dat de verhouding tussen HT en stereo in mijn geval c.a. 10/90 is
    Met deze verhouding zal ik het gehele budget investeren in een stereo set en je dvd,s dan gewoon via de stereo set beluisteren/kijken.
    En film in goed stereo is immers ook geen straf. :wink:

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Met deze verhouding zal ik het gehele budget investeren in een stereo set en je dvd,s dan gewoon via de stereo set beluisteren/kijken.
    En film in goed stereo is immers ook geen straf. :wink:
    Ik ben het met j.vandendool eens.
    Voor mensen die oor hebben voor geluid (en zeker voor de mensen met oor voor geluid en een redelijke tot goede stereo) zal het geluid van hun stereo vele malen beter klinken dan een slechte of matige HT-set.
    Ik heb verschillende mensen hiervan kunnen overtuigen door ze het gewoon te laten horen.

    het nadeel mag dan zijn dat je geen rears hebt, het grote voordeel is dat je goed tot subliem geluid hebt bij films en dát is misschien wel meer waard.

    dit is meestal een tip voor mensen die een goede stereo hebben en overwegen een simpele HT-set te kopen. Ik heb zelf nog geen HT-set van minder dan €1000 gehoord die maar kan tippen aan het geluid van een redelijke tot goede stereo.
    (ok, is mijn mening. Bovendien kan het bestaan zonder dat ik het gehorod heb)
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  17. #42
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A3aan
    Ik heb verschillende mensen hiervan kunnen overtuigen door ze het gewoon te laten horen.
    Ik ook in de tijd dat ik alleen stereo had.
    Mensen zaten met hun mond open te luisteren/kijken.
    Moet wel zeggen dat ik er toen voor film wel een subwoofer aan toevoegde.

  18. #43

    Standaard

    Ik lees in de omschrijveing van de apparaten van Rotel dat je iedere digitale bewerking kunt uitschakelen zodat je pure stereo overhoudt.

    Is dit dan te vergelijken met een pure stereo set of blijven er dan nog steeds verschillen.

    Maakt het in deze nog wat uit of je met een losse voor en eindversterker werkt. Want wat bepaalt dan de uitzonderlijke kwaliteit van een goede stereo de voor of de eindversterker.

  19. #44

    Standaard

    De Rotel 1098 kan je inderdaad inschakelen op Bypass. Maar stereo apart zal denk toch beter zijn. Ik durf het niet te zeggen omdat ik alleen de Rotel ken. Waar ik meer dan tevreden mee bent. Uiteraard voor HT maar voor stereo klaag ik ook niet. De muziek die ik luister ik toch alleen maar Techno style enzo . Zolang het maar knalt .

    De eindversterker levert de power aan je speakers en zorgt dus voor de aansturing van de speakers. De rust etc. De voorversterker is de processor met de decoders etc. Het is volgens mij beide van essencieel belang.

  20. #45

    Standaard

    Vandaag twee winkels bezocht en in 1 van die twee naar de volgende set geluisterd:

    ROTEL RSP-1098 voorvest.
    ROTEL RMB-1075 eindverst.
    ROTEL RDV-1060 DVD

    En de B&W Nautulis 803

    In vergelijking met mijn huidige set klinkte dit erg helder bijna een beetje schel. Wel heel erg gedetalieerd. Na een korte gewenning begon ik het geluid wel steeds meer te waarderen maar af en toe verlangde ik, bij bepaalde nummers, toch naar een wat warmer geluid.

    In de andere winkel werd sterk het merk LINN naar voren geschoven de versterker en dvd was niet direct duidelijk welke nu hoogstwaarschijnlijk het beste aan mijn wensen zouden voldoen maar van de speakers van het type ESPEK (ook van LInn) waren ze wel overtuigd dat deze wat klank kleur goed zouden voldoen.
    Voorgesteld om een luister sessie te organiseren bij de imp. van LINN.


    Nu heb ik twee vragen

    De ROTEL set in comb. met de 803 is dit een goede comb. of is het mogelijk door een andere (Welke?) speaker te koppelen er toch een iets warmer geluid te krijgen zonder de indrukwekkende details te verliezen.

    Over de Linn. Zijn er mensen die dit mek kennen en dan met name hoe deze klinken (warm, helder, schel enz.)
    Ik bedoel hier dus zowel de verst. als de speakers.

  21. #46

    Standaard

    Ik denk dat de Nautilus 803 iets te zwaar zijn voor de 1075. Dan zou ik ze op de 1095 beluisteren. Meer rust in de speakers. De 803 zijn immers geen kattepis speakers . Let wel op dat de Nautilus met een nieuwe serie aankomt. De 803 van de nieuwe serie schijnt naar horen beter te draaien dan de 802 nu doen. Buiten dat gaat de prijs van de oude 803 wel denk ik flink zakken als de nieuwe versie er is.

    De bekabeling kan ook veel aan het warme gevoel doen moet ik eerlijk zeggen. Weet niet wat er tussen zat in de luistersessie?

    Zoals je ziet draai ik met Kef speakers. Wellicht kan je ook dat is proberen? Kef Reference 203 is uit dezelfde prijsklasse als de Nautilus.

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mradem
    Ik denk dat de Nautilus 803 iets te zwaar zijn voor de 1075. Dan zou ik ze op de 1095 beluisteren. Meer rust in de speakers. De 803 zijn immers geen kattepis speakers . Let wel op dat de Nautilus met een nieuwe serie aankomt. De 803 van de nieuwe serie schijnt naar horen beter te draaien dan de 802 nu doen. Buiten dat gaat de prijs van de oude 803 wel denk ik flink zakken als de nieuwe versie er is.

    De bekabeling kan ook veel aan het warme gevoel doen moet ik eerlijk zeggen. Weet niet wat er tussen zat in de luistersessie?

    Zoals je ziet draai ik met Kef speakers. Wellicht kan je ook dat is proberen? Kef Reference 203 is uit dezelfde prijsklasse als de Nautilus.
    De speakers waren aangeslotem m.b.v. vd. Hul kabels.
    ook alle andere onderdelen was bekabeld met v/d Hul

    Moet nog wel even melden dat de verkoper melde dat er een probleem was met de luisterruimte. Ze hadden heel veel last van staande golven danwel een staande golf (ben even vergeten wat hij nu precies melde)

    Weet absoluut niet wat ik me bij een staande golf moet voorstelen maar als je op een bepaalde plek net voor de ingang van de ruimte ging staan dan hoorde je een duidelijke toename van het laag.

    Over hetgeen je melde over de KEF speakers. Ga deze zeker beluisteren maar zal nog een hele tour worden de juiste speaker te vinden. Hij moet voor mij voldoen voor wat betreft het geluid. Maar het uiterlijk is in handen van mijn vrouw. Dit betekend als zij ze niet mooi vind dan komen ze er niet. Gelukkig heeft ze geen problemen met grote speakers, (sterker ze vind ze noal vlug te klein) omdat ze die gewend is

  23. #48

    Standaard

    De opstelling en ruimte heeft inderdaad ook wel genoeg invloed op het geluid. Wat er precies met de staande golf bedoelt wordt zou ik ook niet precies weten .

    Ik vind zelf de Nautilus als de Kef schitterende speakers kwa uiterlijk . Heb de Kef reference eens beluisterd en vond deze zeer mooi. Dit is wat ik uiteindelijk ook nog wel wil ipv de Q7's . Maar dat is weer voor latere zorg .

    Gewoon op je gemak veel beluisteren en bij twijfel verder luisteren. Het gaat immers wel om een smak geld en plezier.

    Ik weet niet precies wanneer de nieuwe Nautilus serie eraan komt maar ik dacht ergens februari. Hier zou ik zeker even op wachten en beluisteren.

    Maar wat is nu precies de bedoeling? Stereo, HT of beide? Wil je beginnen met de Rotel om later een center en surround speaker te kopen? Of blijft het altijd bij 2 fronts? Dan zou ik ook gewoon de stereo versie van Rotel beluisteren. de RB1090 en RC1090.

  24. #49
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mradem

    Ik weet niet precies wanneer de nieuwe Nautilus serie eraan komt maar ik dacht ergens februari. Hier zou ik zeker even op wachten en beluisteren.
    Op de site staat ie bekend als 800 serie en niet meer als Nautilus 800 serie.
    Weet iemand of ze de naam Nautilus laten vallen, iets wat ik me niet kan voorstellen eerlijk gezeg.

  25. #50

    Standaard

    Geen idee eigenlijk. Die nieuwe serie heet B&W 800 SII. Wat wel een leuk gegeven is is dat de nieuwe 803D beter getest is dan de oude 802. Er zit ook een extra woofer in volgens mij vergeleken met de oude 803. Wel stijgen de prijzen met 20%.

Pagina 2 van 7 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •