Pagina 3 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 175 worden weergegeven.
  1. #51
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Dat zullen dan deze moeten zijn.

  2. #52

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen Hendriks
    Moet nog wel even melden dat de verkoper melde dat er een probleem was met de luisterruimte. Ze hadden heel veel last van staande golven danwel een staande golf (ben even vergeten wat hij nu precies melde)

    Weet absoluut niet wat ik me bij een staande golf moet voorstelen maar als je op een bepaalde plek net voor de ingang van de ruimte ging staan dan hoorde je een duidelijke toename van het laag.
    Als een ruimte harde, evenwijdige oppervlakten heeft (zoals twee evenwijdige muren) zullen sommige toonhoogtes bij het heen en weer kaatsen zichzelf versterken.
    (In principe moet dat uit te rekenen zijn, afstand gedeeld door geluidssnelheid, ofwel de golflengte van het geluid is gelijk aan de breedte (of lengte) van een vertrek)
    Hierdoor zullen sommige klanken, en meestal in het laag, véél sterker klinken dan de tonen die net wat hoger of lager zijn. Het best op te sporen met een traag toonverloop (glijdend van laag naar hoog of andersom). Op de betreffende toonhoogte (resonantiefrequentie) hoor je duidelijk dat ineens het geluid harder wordt alsof er van alles meetrilt (en dat is ook zo).
    Je zult ook zien dat ze in theaters e.d. allerlei losse dingen voor de muren hangen om te voorkomen dat er twee tegenover elkaar liggende harde oppervlakten ontstaan.
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mradem
    Zoals je ziet draai ik met Kef speakers. Wellicht kan je ook dat is proberen? Kef Reference 203 is uit dezelfde prijsklasse als de Nautilus.
    Ik heb dit weekend toevallig een paar Kef speakers gezien (nog niet gehoord). het waren de Q7
    WIJ vonden het in iedergeval hele mooie speakers alleen wat klein. Heb de 205 ondertussen op de site bekeken en dit lijken mij wel speakers die in ons intreieur passen. Ik weet dat er vroeger altijd gezegd werd dat KEF vooral heel goed klonken bij klassieke muziek maar dit is schijnbaar veranderd. Gezien het feit dat jij ze hebt staan en tecno nou niet direct klassiek te noemen is.

    Maar goed ze zijn aan de lijst toegevoegd en ik ga ze beluisteren

    Over mijn keuze voor HT of stereo het volgende:

    Heb dit weekend mijn gewone TV op mijn receiver aangesloten en dan merk ik toch dat een film kijken ook in DOLBY-Prologic al weer heel wat toevoegd. Verder is het zo dat zo snel als ik de kans krijg ik mijn kabel aansluiting wil vervangen voor een digitale aansluiting zodat het geluid ook weer beter kan.

    Dus nu luister ik voornamelijk naar muziek maar in de toekomst zal er wel een verschuiving plaatsvinden richting HT

  5. #55

    Standaard

    Hehe nou techno en klassiek whats the difference . Maargoed ik zit ook in een slaapkamer dus de reference is daar weer iets te gek. Maargoed het is ook niet goedkoop. Ik heb deze set in een vrij snelle periode bij elkaar gekocht en ben nu voornamelijk met de bekabeling bezig. Maar dat komt allemaal nog wel joh. Suc6 ermee verder en ik volg je topic uiteraard .

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mradem
    Hehe nou techno en klassiek whats the difference . Maargoed ik zit ook in een slaapkamer dus de reference is daar weer iets te gek. Maargoed het is ook niet goedkoop. Ik heb deze set in een vrij snelle periode bij elkaar gekocht en ben nu voornamelijk met de bekabeling bezig. Maar dat komt allemaal nog wel joh. Suc6 ermee verder en ik volg je topic uiteraard .
    Mag ik je vragen of je bij de aanschaf van je set nog een afweging gemaakt hebt tussen 1098 en 1068 of ben je direct voor de 1098 gegaan.

    Ergens heb ik gelezen, weet al niet meer waar, dat het enige verschil tussen deze 2 het TFT scherm is

  7. #57

    Standaard

    Nee ik heb de 1098 voor een leuke prijs toen gekregen. En het verschil is niet alleen het TFT scherm. Die gebruik ik tijdens film niet eens. Wel handig met instellen en cd weergave maar dat is een leuke bijzaak.

    Duur TFT schermpje anders trouwens . 2000 voor een klein schermpje .

  8. #58
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen Hendriks

    Ik heb dit weekend toevallig een paar Kef speakers gezien (nog niet gehoord). het waren de Q7
    WIJ vonden het in iedergeval hele mooie speakers alleen wat klein.
    In een normale woonkamer zullen de Q7 speakers niet echt klein overkomen. :P

  9. #59

    Standaard

    De meeste vrouwen vinden de kef eitjes al te groot .

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen Hendriks

    Ik heb dit weekend toevallig een paar Kef speakers gezien (nog niet gehoord). het waren de Q7
    WIJ vonden het in iedergeval hele mooie speakers alleen wat klein.
    In een normale woonkamer zullen de Q7 speakers niet echt klein overkomen. :P
    Ik heb het maar even nagekeken maar deze con 15 cm lager als mijn huidige. Lijkt niet zoveel maar oogt toch kleiner.

    Mijn kamer is c.a. 60 m2 of dit klein nrmaal of groot is laat ik maar aan andere over.

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mradem
    De meeste vrouwen vinden de kef eitjes al te groot .
    Zo zie je maar dat het uitzoeken van de goede vrouw zeker zo moeilijk is als een goede set.

  12. #62
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen Hendriks
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen Hendriks

    Ik heb dit weekend toevallig een paar Kef speakers gezien (nog niet gehoord). het waren de Q7
    WIJ vonden het in iedergeval hele mooie speakers alleen wat klein.
    In een normale woonkamer zullen de Q7 speakers niet echt klein overkomen. :P
    Ik heb het maar even nagekeken maar deze con 15 cm lager als mijn huidige. Lijkt niet zoveel maar oogt toch kleiner.

    Mijn kamer is c.a. 60 m2 of dit klein nrmaal of groot is laat ik maar aan andere over.
    In vergelijking met vele andere speakers zijn/ogen ze inderdaad relatief laag, dat is inderdaad zo.

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen Hendriks
    Citaat Oorspronkelijk gepost door mradem
    De meeste vrouwen vinden de kef eitjes al te groot .
    Zo zie je maar dat het uitzoeken van de goede vrouw zeker zo moeilijk is als een goede set.
    Ik zie het al op forum.vrouwen.nl: 1:"Heeft iemand ervaring met Jannie Bruinsma"
    2:"Ja, goede overall performance, heel lief en een beest in bed, maar vindt KEF-eitjes te groot"
    1:"O, dankje, dan kijk ik eerst even verder"
    3:"Ik heb thuis ook eentje van Bruinsma, de Jet, dat is een ouder model en daar heb ik heel goede ervaringen mee"
    4:"Die Jet heb ik ook gehad, beviel me eigenlijk niet, ben nu voor een de Vries gegaan, veel grotere ... eh ... oren"
    1:"Ja, die de Vriezen zien er ook wel goed uit moet ik zeggen. Iemand daar ervaring mee?"
    5:"Er staat een Inge de Vries op E-bay, voor weinig"
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A3aan
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen Hendriks
    Citaat Oorspronkelijk gepost door mradem
    De meeste vrouwen vinden de kef eitjes al te groot .
    Zo zie je maar dat het uitzoeken van de goede vrouw zeker zo moeilijk is als een goede set.
    Ik zie het al op forum.vrouwen.nl: 1:"Heeft iemand ervaring met Jannie Bruinsma"
    2:"Ja, goede overall performance, heel lief en een beest in bed, maar vindt KEF-eitjes te groot"
    1:"O, dankje, dan kijk ik eerst even verder"
    3:"Ik heb thuis ook eentje van Bruinsma, de Jet, dat is een ouder model en daar heb ik heel goede ervaringen mee"
    4:"Die Jet heb ik ook gehad, beviel me eigenlijk niet, ben nu voor een de Vries gegaan, veel grotere ... eh ... oren"
    1:"Ja, die de Vriezen zien er ook wel goed uit moet ik zeggen. Iemand daar ervaring mee?"
    5:"Er staat een Inge de Vries op E-bay, voor weinig"
    ROFLOL

  15. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen Hendriks
    Vandaag twee winkels bezocht en in 1 van die twee naar de volgende set geluisterd:

    ROTEL RSP-1098 voorvest.
    ROTEL RMB-1075 eindverst.
    ROTEL RDV-1060 DVD

    En de B&W Nautulis 803

    In vergelijking met mijn huidige set klinkte dit erg helder bijna een beetje schel. Wel heel erg gedetalieerd. Na een korte gewenning begon ik het geluid wel steeds meer te waarderen maar af en toe verlangde ik, bij bepaalde nummers, toch naar een wat warmer geluid.

    In de andere winkel werd sterk het merk LINN naar voren geschoven de versterker en dvd was niet direct duidelijk welke nu hoogstwaarschijnlijk het beste aan mijn wensen zouden voldoen maar van de speakers van het type ESPEK (ook van LInn) waren ze wel overtuigd dat deze wat klank kleur goed zouden voldoen.
    Voorgesteld om een luister sessie te organiseren bij de imp. van LINN.


    Nu heb ik twee vragen

    De ROTEL set in comb. met de 803 is dit een goede comb. of is het mogelijk door een andere (Welke?) speaker te koppelen er toch een iets warmer geluid te krijgen zonder de indrukwekkende details te verliezen.

    Over de Linn. Zijn er mensen die dit mek kennen en dan met name hoe deze klinken (warm, helder, schel enz.)
    Ik bedoel hier dus zowel de verst. als de speakers.
    daar iedereen het over speakers heeft, zal ik maar over LINN beginnen. :wink:

    LINN is van origine een engels high-end merk wat erg goed bekend staat om zijn kwaliteitsproducten. koopjes zul je bij hen dan helaas ook niet zo snel vinden. :wink:

    zij proberen muzikaal te zijn met een goede neutraliteit. dit betekend dus dat het alles laat horen wat er op een cd staat, goed of slecht. high-end apparatuur is nu eenmaal wat minder vergevingsgezind en laat je exact horen wat er aan het systeem eventueel mankeert. een goede source(bron) is van essentieel belang. dus, een goede cdspeler is erg belangrijk.

    linn maakt erg mooie versterkers en heeft zeker vroeger, erg goede twee-weg speakers gehad.

    de linn sondek 12 wordt samen met de accuphase 85 gezien als een van de beste cdspelers die er ooit gemaakt zijn. :wink: (deze zijn ook helaas zo rond de 15.000 euro).

    al met al om het samen te vatten: linn maakt gewoon goede producten die zich kunnen meten met de andere giganten van het high end gebeuren, zoals accuphase, krell, mark levinson etc. hier staat wel een prijs tegenover. :wink: (maarja, dat is normaal in de high end wereld ).

    als je echt een goede bron zoekt, denk dan eens aan de meridian g08. kost wel wat, maar dan heb je ook wat. :wink:
    let wel dit is een speler uit de "budget" klasse van meridian maar verslaat vele duurdere spelers. ook is de ingebouwde dac zo goed dat het met gemak vele transport/losse dac combinaties kan verslaan. :wink:

    link review hear.nl
    http://www.hear.nl/cgi-bin/2003/revi...Meridian---G08


    hier kun je ook veel vinden op het gebied van audio:

    http://www.hifi.nl/
    johan:

    Ik schat linn en meridian zeker iets hoger in dan cyrus. :wink:

  16. #66
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door H.stadman
    johan:

    Ik schat linn en meridian zeker iets hoger in dan cyrus. :wink:
    Ik ook maar de prijzen zullen dat ook al snel doen.
    Maar inderdaad, je heb een paar zeer fijne merken aangehaald hierzo.

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door H.stadman
    johan:

    Ik schat linn en meridian zeker iets hoger in dan cyrus. :wink:
    Ik ook maar de prijzen zullen dat ook al snel doen.
    Maar inderdaad, je heb een paar zeer fijne merken aangehaald hierzo.
    hij heeft een respectabel budget. :wink:

    een goede bron is erg belangrijk. op een goede versterker hoor je alles wat je hem voert, dus ook een mindere bron. :wink:

    P.s.

    Kwaliteit is niet altijd gerelateerd aan prijs. Hoewel je van een apparataat met een respectabel bedrag ook mag verwachten dat het op niveau presteerd. op het hoogste niveau is niet altijd elk apparaat ook daadwerkelijk dat hoge bedrag waard. :wink:

    Ik draai alweer een tijdje mee johan, dus ik weet wel zo'n beetje wat er allemaal te koop is en waar je op moet letten. :wink:

  18. #68

    Standaard

    Hij heeft inderdaad een mooi bedrag maar met een meridian is hij direkt ze geld kwijt . Persoonlijk zou ik dan eerder een stapje lager nemen en de speakers uit een hogere klasse kopen. Want een Nautilus of een kef reference valt dan al omdat het dan dik boven budget komt.

  19. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mradem
    Hij heeft inderdaad een mooi bedrag maar met een meridian is hij direkt ze geld kwijt . Persoonlijk zou ik dan eerder een stapje lager nemen en de speakers uit een hogere klasse kopen. Want een Nautilus of een kef reference valt dan al omdat het dan dik boven budget komt.
    De speakers zijn inderdaad belangrijk, echter is de bron, die het geluid doorstuurd, van hetzelfde belang.

    trouwens zijn er nog erg veel andere speakers dan de ge-eikte kef en B&W speakers.

    Laat topicstarter maar eens wat cdspelers vergelijken(verschillende prijsklasses). dan weet hij meteen waar het opaan komt. :wink:

    mradem:

    probeer eens een weekendje die meridian op proef te krijgen en beluister die eens op je gemak in je set. Ik ben benieuwd wat je dan zult zeggen. :wink:

    Mischien kan hij er eentje 2de hands op de kop tikken. een wereld speler voor een mooie(relatief) prijs. :wink:

    Ik ben bang dat ze er helaas 2de hands niet zoveel zijn, als je begrijpt wat ik bedoel. :wink:

    als je een stapje lager wilt zou ik voor een goede sony speler gaan en die laten modificeren. dan kom je ook al een heel eind. :wink:

  20. #70

    Standaard

    Tuurlijk is er meer dan B&W en Kef maar deze als duidelijk voorbeeld voor de situatie .

    En nee ik wil geen meridian op proef want dat kost me geld . Het zal allemaal wel geweldig zijn dat geloof ik best, maar ik ben zeer tevreden met de Rotel. Ik weet trouwens nog een hele mooie Tag McLaren 100x5R (3 weken oud) 5-kanaals eindversterker (nieuwprijs 5000 euro) voor iets meer als de helft.

  21. #71

    Standaard

    En ook een Meridian 568. leuke combinatie toch .

  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mradem
    Tuurlijk is er meer dan B&W en Kef maar deze als duidelijk voorbeeld voor de situatie .

    En nee ik wil geen meridian op proef want dat kost me geld . Het zal allemaal wel geweldig zijn dat geloof ik best, maar ik ben zeer tevreden met de Rotel. Ik weet trouwens nog een hele mooie Tag McLaren 100x5R (3 weken oud) 5-kanaals eindversterker (nieuwprijs 5000 euro) voor iets meer als de helft.
    Dan heb ik toch liever die meridian, want dat is toch je basis, je bron. :wink:

  23. #73

    Standaard

    Dit zijn trouwens erg mooie speakers en klinken erg goed, zeker voor het formaat. MOcht je vrouw nog moeilijk kunnen doen over het formaat van je speakers. :wink:


    de speakers van penaudio zijn erg klein, staan op stands en hebben een groots geluid. zelfs bas in overvloed. :wink:

    Zelf beluisterd namelijk. :wink:

    Deze set kost dacht ik zo'n 3000 euro per paar.

    link:
    www.penaudio.fi

    click dan op products en dan weer op charisma. :wink:

    laat je niet lijden door het frequentiebereik van 50hz-25khz.

    die 50hz bas is erg strak en met autoriteit! :wink:

    Ik ben als audiofiel wel aardig wat gewend maar deze kleine speakers hebben een verbazingwekkend groot geluid. :wink:

    op hifi.nl stond ook eens een recentie van deze speakers en de recensent was ook erg verbaasd (positief) over het groots geluid. :wink: en wilde ze eigenlijk niet meer kwijt.(zo goed).

    oh, ze zijn echt niet te vergelijken met alle kleine sets. deze speakers blazen ze finaal weg! :wink: alsmede menig vloerstaander. :wink:

    met een goede versterker klinken ze erg goed.

  24. #74
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door H.stadman

    Ik draai alweer een tijdje mee johan, dus ik weet wel zo'n beetje wat er allemaal te koop is en waar je op moet letten. :wink:
    Ik onderschat je kennis ook niet :wink:
    Maar juist vanwege zijn redelijk hoge budget tilde ik het nivo al naar Cyrus ipv de altijd genoemde Marantz, Denon en al dat soort spul.
    Natuurlijk ook omdat ikzelf wel weg ben van Cyrus.

  25. #75

    Standaard

    [quote="j.vandendool"]
    Citaat Oorspronkelijk gepost door H.stadman
    Ik onderschat je kennis ook niet :wink:
    Ik die van jouw ook niet. :wink:

    Ik ken cyrus zelf namelijk ook redelijk goed. :wink:

    Maar helaas geen concurentie voor meridian of linn. :wink:

    Alhoewel die versterker met de losse voeding vroeger wel enig opzien baarde.(in positieve zin). psx voeding heet dat ding geloof ik. :wink:
    je kon/kunt een versterker kopen en met een extra zware voeding je prestaties van je versterker wat "opkrikken". :wink:

Pagina 3 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •