Pagina 7 van 7 EersteEerste ... 34567
De resultaten 151 tot 175 van 175 worden weergegeven.
  1. #151

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A3aan
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen Hendriks
    héhé hij staat

    Is aangesloten en...............

    Schitterend indrukwekkend.

    Een tevreden iemand

    Ik Ga gauw weer Luisteren
    Ok, waartoe heb je besloten (en waarom)?
    ZIe hieronder

    Ik heb voor deze comb. gekozen omdat ik de Rotel erg helder en gedetaileerd vond klinken. Doordat de Titans van nature wat warmer zijn dan de B&W 803 (welke ik eerst wilde) gaat het echt scherpe er een beetje vanaf zonder dat ik inlever op de detailering.
    Rotel RSP-1098, RMB-1095, RDV-1060, RT-1080
    Fronts Quadral Aurum Titan, Center Quadral Aurum BaseII,
    Rear Canton Ergo RC-L
    SUB REL storm 5,

  2. #152

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Caspervc
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen Hendriks
    [

    Ik heb wat rondgekeken op het net en toen kwam ik de Euphonia serie van Dali tegen. Zagen er goed uit maar kent iemend deze speakers?
    Ik ken de euphoria van Dali niet, maar bezit speakers uit de blue serie. Ik zou zeggen, ga eens kijken bij de dichtbijzijne Hobo Hifi www.hobo.nl , die hebben Dali in het assortiment, en daar zal je ze zeker kunnen luisteren!
    Ik heb inmiddels toch de Titans kunnen bemachtigen
    Rotel RSP-1098, RMB-1095, RDV-1060, RT-1080
    Fronts Quadral Aurum Titan, Center Quadral Aurum BaseII,
    Rear Canton Ergo RC-L
    SUB REL storm 5,

  3. #153

    Standaard

    Mooi Coen en hoe klinkt het. Ik heb toevaliig vandaag me kef speakers weggebracht voor modificatie. Volgende week krijg ik alle upgrade info en kunnen ze aan het werk gaan. Ik ben zeer benieuwd.

  4. #154

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mradem
    Mooi Coen en hoe klinkt het. Ik heb toevaliig vandaag me kef speakers weggebracht voor modificatie. Volgende week krijg ik alle upgrade info en kunnen ze aan het werk gaan. Ik ben zeer benieuwd.
    Ik kan daar heel kort over zijn INDRUKWEKKEND!!
    Ben heel blij met de set.

    Volg de raad van het inspelen maar op. Ik moet hierbij vermelden dat nu ik daar voor het eerst opgelet heb het inderdaad zo is dat het geluid steeds beter wordt. Zeker de eerste uren was de verbetering goed te horen, nu meen ik niet meer zoveel verschil te horen. Hij heeft nu ongeveer 20 uur gespeeld.

    Wel wat problemen ondervonden met de video kanalen. Heb denk ik wat ingangen en uitgangen verwisseld. Ben nu zover dat het allemaal werkt. Je kunt gelukkig de input en output zo instellen dat het toch allemaal bij elkaar komt.

    Het spannenste moment moet nog komen. Namelijk het moment dat ik wat power kan geven op de boxen. Maar heb mezelf voorgenomen hier nog minimaal een week mee te wachten.

    Ik ben nogsteeds uiterst benieuwd hoe het upgraden van je KEF's verloopt.
    Rotel RSP-1098, RMB-1095, RDV-1060, RT-1080
    Fronts Quadral Aurum Titan, Center Quadral Aurum BaseII,
    Rear Canton Ergo RC-L
    SUB REL storm 5,

  5. #155

    Standaard

    Net gebeld door hun. Ze hebben de speakers nagekeken. De units en kast zijn prima maar zoals al gedacht zijn de filters dubbeltjes werk.
    Hetgeen waar bijna ieder merk op bezuinigd om de concurrentie aan te kunnen.
    Het blijkt zelfs bij speakers te gebeuren van 5000 euro per stuk.

    Maargoed de fronts en center filters worden behandeld en zullen ook een stukje zwaarder gaan worden. Dit wordt op de bodem gemonteerd. Als het een beetje meezit heb ik ze volgend weekend weer inhuis. Dan staan ze in te spelen bij hun. De oude filters kan ik boven me bed hangen .

    Ik laat je wel weten wanneer ik ze weer heb.

  6. #156

    Standaard

    Bij wie heb je ze laten modificeren?

  7. #157

  8. #158

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mradem
    Net gebeld door hun. Ze hebben de speakers nagekeken. De units en kast zijn prima maar zoals al gedacht zijn de filters dubbeltjes werk.
    Hetgeen waar bijna ieder merk op bezuinigd om de concurrentie aan te kunnen.
    Het blijkt zelfs bij speakers te gebeuren van 5000 euro per stuk.

    Maargoed de fronts en center filters worden behandeld en zullen ook een stukje zwaarder gaan worden. Dit wordt op de bodem gemonteerd. Als het een beetje meezit heb ik ze volgend weekend weer inhuis. Dan staan ze in te spelen bij hun. De oude filters kan ik boven me bed hangen .

    Ik laat je wel weten wanneer ik ze weer heb.
    Ben heel benieuwd of je het ook echt goed merkt.
    Als je nu kijkt wat de nieuwe filters kosten om welke verhouding gaat het dan t.o.v. de totale prijs van de speakers.
    Ik geloof niet dat alle speakers puur op prijs concureren we gaan toch allemaal luisteren naar de speakers welke we willen kopen en als een andere speaker net iets duurder is maar beter klinkt dan gaat het toch om het feit wat is de verhouding tussen de prijsverhoging en de kwaliteits verhoging. Uiteraard allemaal bezien vanuit je budget.

    Hoewel er zijn natuurlijk mensen die "vallen" voor een speaker en dan gaan kijken hoe krijg ik mijn budget aangepast op de speaker prijs.

    Maar goed ik volg je upgrade met belangstelling
    Rotel RSP-1098, RMB-1095, RDV-1060, RT-1080
    Fronts Quadral Aurum Titan, Center Quadral Aurum BaseII,
    Rear Canton Ergo RC-L
    SUB REL storm 5,

  9. #159

    Standaard

    De modificatie valt best mee in prijs hoor. Zo'n 15% van de prijs van mijn fronts en center bij elkaar.

    Ik ben zelf net zo benieuwd .

  10. #160

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mradem
    De modificatie valt best mee in prijs hoor. Zo'n 15% van de prijs van mijn fronts en center bij elkaar.

    Ik ben zelf net zo benieuwd .
    zij toch al dat de meeste filters niet echt optimaal zijn.
    ook in de dure apparaten.

    Ik ben zeer benieuwd mradem.

    wat gaat erin komen?

    betere spoelen en condensatoren e.d.?

  11. #161

    Standaard

    Inderdaad Harry dat wordt o.a. vervangen.

  12. #162

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mradem
    Inderdaad Harry dat wordt o.a. vervangen.
    Ik ben zeer benieuwd. :wink:
    keep me posted.

  13. #163

    Standaard

    Nou ze zijn er hoor . Zo ben zeer tevreden met het resultaat. Totale klankverbetering. Midden, hoog en laag zijn gewoon strakker en klinken echt een stuk anders. En dat terwijl ze nog minimaal 10 dagen moeten inspelen.

    Hier nog een foto met wat eruit is gegaan.



    Sorry voor de slechte kwaliteit maar dat is met de mobiel.

    Om een voorstelling te maken wat er in is gegaan. De ronde spoel die je ziet die is nu ongeveer net zo groot als de hele plaat. Alles is stuk groter geworden en de platen zijn op de bodem gemonteerd. Ook is alles gesoldeerd in tegenstelling tot wat je op de foto ziet. Daar zitten van die schuifplugjes aan het eind van elk draadje wat op den duur gewoon voor resonantie zorgt.


    Geweldig . er stond nog een set B&W N804 naast die nog gedaan moesten worden. Deze waren rijp voor de slacht 8) .

  14. #164

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mradem
    Nou ze zijn er hoor . Zo ben zeer tevreden met het resultaat. Totale klankverbetering. Midden, hoog en laag zijn gewoon strakker en klinken echt een stuk anders. En dat terwijl ze nog minimaal 10 dagen moeten inspelen.

    Hier nog een foto met wat eruit is gegaan.



    Sorry voor de slechte kwaliteit maar dat is met de mobiel.

    Om een voorstelling te maken wat er in is gegaan. De ronde spoel die je ziet die is nu ongeveer net zo groot als de hele plaat. Alles is stuk groter geworden en de platen zijn op de bodem gemonteerd. Ook is alles gesoldeerd in tegenstelling tot wat je op de foto ziet. Daar zitten van die schuifplugjes aan het eind van elk draadje wat op den duur gewoon voor resonantie zorgt.


    Geweldig . er stond nog een set B&W N804 naast die nog gedaan moesten worden. Deze waren rijp voor de slacht 8) .
    Mradem,

    Ziet er goed uit!


    En ja, dat scheelt echt behoorlijk in de klankkwaliteit. :wink:

    Gokje van wat de verbeteringen zullen zijn:

    het hoog loopt verder door en is beter gedefinieerd, het midden is ook beter gedefinieerd en plaatsing is beter en het laag gaat verder door naar beneden met een betere definiering!. :wink:

  15. #165

    Standaard

    Ja absoluut harry. Vooral het midden is fraai verbeterd. Ik ik had ook is wat foto's van de condensatoren moeten maken daar maar omdat ik zo bezig was met de speaker ben ik het helemaal vergeten .

  16. #166

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mradem
    Ja absoluut harry. Vooral het midden is fraai verbeterd. Ik ik had ook is wat foto's van de condensatoren moeten maken daar maar omdat ik zo bezig was met de speaker ben ik het helemaal vergeten .
    Ga maar gauw genieten!

  17. #167

    Standaard

    Mja doe ik . Ze staan rustig in te spelen. Dat doe ik deze week iedere dag gewoon even en dan volgende week gaan we is een niveautje harder .

  18. #168

    Standaard

    mmmm speakers in spelen wat moet ik me daar bij voor stellen dat je niet te hard mag spelen als je speaker net hebt ?

  19. #169

    Standaard

    Nou ja speakers zijn pas na 2 jaar volledig ingespeelt dus dat zou betekenen dat je 2 jaar niet hard mag spelen . dat is natuurlijk niet zo maar om de componenten zo goed mogelijk in te spelen is het verstandig eerst even een aantal uren op normaal niveau te spelen.

    Vroeger weleens een brommer gehad . Een nieuw motorblok liet je altijd de eerste 500 kilometer rustig inrijden. Zo voorkwam je eventuele vastlopers maar veel belangrijker ze gingen na 500km inrijden een stuk beter en harder lopen . Nou zie ongeveer zo ook hoe het met speakers is.

  20. #170

    Standaard

    het inspelen van speakers was voor mij ook een nieuw begrip toen het op deze topic gemeld werd. Maar ik kan nu vertellen dat het wel degelijk heel verstandig is om te doen.

    Nadat ik mijn nieuwe set aangesloten had ben ik natuurlijk daar heel intensief mee bezig geweest. Iedere dag hoorde ik mijn speakers, en misschien ook wel de rest van de set, beter klinken. Steeds dynamischer dieper in het hele frequentie gebied en ook steeds sneller reagerend.

    Ik kan nog niet vertellen of de levensduur ook echt langer is geworden maar dat weld ik over een jaar of 10 wel.
    Rotel RSP-1098, RMB-1095, RDV-1060, RT-1080
    Fronts Quadral Aurum Titan, Center Quadral Aurum BaseII,
    Rear Canton Ergo RC-L
    SUB REL storm 5,

  21. #171

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen Hendriks
    het inspelen van speakers was voor mij ook een nieuw begrip toen het op deze topic gemeld werd. Maar ik kan nu vertellen dat het wel degelijk heel verstandig is om te doen.

    Nadat ik mijn nieuwe set aangesloten had ben ik natuurlijk daar heel intensief mee bezig geweest. Iedere dag hoorde ik mijn speakers, en misschien ook wel de rest van de set, beter klinken. Steeds dynamischer dieper in het hele frequentie gebied en ook steeds sneller reagerend.

    Ik kan nog niet vertellen of de levensduur ook echt langer is geworden maar dat weld ik over een jaar of 10 wel.
    Precies zoals ik al gezegd heb. :wink:

    Veel luisterplezier. :wink:

  22. #172

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen Hendriks
    het inspelen van speakers was voor mij ook een nieuw begrip toen het op deze topic gemeld werd. Maar ik kan nu vertellen dat het wel degelijk heel verstandig is om te doen.

    Nadat ik mijn nieuwe set aangesloten had ben ik natuurlijk daar heel intensief mee bezig geweest. Iedere dag hoorde ik mijn speakers, en misschien ook wel de rest van de set, beter klinken. Steeds dynamischer dieper in het hele frequentie gebied en ook steeds sneller reagerend.

    Ik kan nog niet vertellen of de levensduur ook echt langer is geworden maar dat weld ik over een jaar of 10 wel.
    Precies zoals ik al gezegd heb. :wink:

    Inderdaad was even kwijt wie het nu precies gemeld had.
    Heel erg bedankt voor deze zinvolle tip.

    Ben nu bezig naar een maximaal volume te groeien. Doe dit stap voor stap met tussendoor een rust pauze voor de speaker. En ook voor mijn eigen oren. Ze gaan wel heel erg hard tewijl ik nu pas op 65 % zit

    Veel luisterplezier. :wink:
    Rotel RSP-1098, RMB-1095, RDV-1060, RT-1080
    Fronts Quadral Aurum Titan, Center Quadral Aurum BaseII,
    Rear Canton Ergo RC-L
    SUB REL storm 5,

  23. #173

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen Hendriks
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen Hendriks
    het inspelen van speakers was voor mij ook een nieuw begrip toen het op deze topic gemeld werd. Maar ik kan nu vertellen dat het wel degelijk heel verstandig is om te doen.

    Nadat ik mijn nieuwe set aangesloten had ben ik natuurlijk daar heel intensief mee bezig geweest. Iedere dag hoorde ik mijn speakers, en misschien ook wel de rest van de set, beter klinken. Steeds dynamischer dieper in het hele frequentie gebied en ook steeds sneller reagerend.

    Ik kan nog niet vertellen of de levensduur ook echt langer is geworden maar dat weld ik over een jaar of 10 wel.
    Precies zoals ik al gezegd heb. :wink:

    Inderdaad was even kwijt wie het nu precies gemeld had.
    Heel erg bedankt voor deze zinvolle tip.

    Ben nu bezig naar een maximaal volume te groeien. Doe dit stap voor stap met tussendoor een rust pauze voor de speaker. En ook voor mijn eigen oren. Ze gaan wel heel erg hard tewijl ik nu pas op 65 % zit

    Veel luisterplezier. :wink:
    Het gaat met name om de levensduur van de eerste weken! :wink:
    Als je de speakers meteen al vol belast als ze nog niet zijn ingespeeld(soepel zijn gemaakt), kun je je speakers ernstig beschadigen!

    Of inspelen ook een lange termijn verhaal is, weet ik ook niet. :wink:

  24. #174

    Standaard

    Of het komt doordat ik ze juist heb ingespeeld weet ik niet, maar mijn Missions 762 zijn 15 jaar oud en spelen nog steeds fantastisch! Mijn Yamha 350 op +5 dB houden ze met gemak. Zelfs mijn oude Sansui met een 0-30 schaal konden ze houden tot 27 zonder enige vervorming, en dat was ramen-uit-de-sponningen-werk. Ikzelf ben er van overtuigd dat het inspelen daar zeker mee te maken heeft.

  25. #175
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Gewoon extreme volumes vermijden bij het inspelen en er zal niets aan de hand zijn.
    Het geluid zal alleen maar beter, soepeler worden na een x aantal uren.
    Niet teveel problemen van maken dus dat inspelen en gewoon luisteren zoals je altijd zal doen.

Pagina 7 van 7 EersteEerste ... 34567

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •