Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
De resultaten 51 tot 61 van 61 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Daarnaast kan de audio cd wel verouderd zijn maar dat neem niet weg dat de kwaliteit prima en van hoog nivo kan zijn.
    Zeker als je hier nog een hoogwaardige cd speler op loslaat.
    het is maar net hoe je het bekijkt: van studio(24 bit) weer terug naar 16(cd-persing). maar ik geef je wel gelijk. vele cd-opnames zijn superiur ten opzichte van die muziek dvd's. goed stereo is superieur ten opzichte van multikanaals.

    ik kan je vertellen dat die hoogwaardige cd-spelers alles verslaan op dit moment, ook dvd-audio en sacd. behalve een goed opgenomen plaat. een plaat(lp) is nog beter dan cd. :wink:

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door H.stadman
    sacd? muziek-dvd's of dvd-audio.

    van welke planeet kom je eigenlijk?
    Met opvolger verwijs ik naar de standaard natuurlijk, niet naar marketingtaal (de DCC is ook niet de opvolger van de compact cassette geworden ondanks dat dit wel het doel was). SACD en DVDA is echt iets voor de audiofiel en loopt (naar wat ik in winkels zie) niet erg goed, juist een illustratie van het feit dat een technisch hoogwaardig product niet zonder meer een succesvolle voorganger opvolgt als standaard.

    Muziek-dvd's zijn geen opvolger van de CD; er worden er wel veel verkocht, maar het aanbod is nogal beperkt en het is een artistiek heel ander formaat (iedere artiest heeft 1 tot enkele muziek-DVD's maar veel meer cd's).

    Hoe zal het in de praktijk met DVD-HD en Blueray gaan: over enige tijd wordt het geintroduceerd (de spelers), samen met enkele standaardwerken die het technisch goed doen op dit formaat (bijv. LOTR of the Matrix). Gaandeweg komen er meer titels in het bakje "HD" in de winkels (zoals nu het bakje SACD). Probleem is de prijs: toptitels op standaard-dvd kosten nu bij uitkomen €20-25, over 1-2 jaar zal de introductieprijs €15 zijn. De HD-variant zal minimaal het dubbele gaan kosten denk ik (€30-40).

    Rarara, welke versie gaat Jan-met-de-pet (die bepaalt of een nieuw formaat standaard wordt of hetzelfde lot wacht als DCC en Betamax) aanschaffen? Die wil lekker thuis op de bank the Matrix kijken op zijn 4:3-TV met Nederlandse ondertitels aan, hij ergert zich eigenlijk al aan de balken boven en onder.

    Het geruzie om beide formaten levert ook weer een hoop geklooi op met niet compatible spelers (zie nu SACD en DVD-audio); mensen spelen dus eerst op safe.

    Gaandeweg zullen er steeds meer HD-titels komen naast de gewone dvd die door iedereen gekocht wordt. Het is niet zo dat ze een nieuw formaat en speler introduceren en de dag erna stoppen met de productie van oude DVD's! Dat zal zeker enkele jaren in beslag nemen.
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  3. #53

    Standaard

    Ik heb het gevoel dat ze beide komen.

    HD-dvd voor zeg maar de "gewone consument die niet te veel wil betalen"
    en Blue Ray voor de groep die meer wil uitgeven en dan een betere kwaliteit krijgt.Het potentieel is van blue ray nu eenmaal hoger.Vergelijk het een beetje als gewone cd versus sacd.Betaal ook meer voor betere geluidskwaliteit

    Ik heb laatst een Blue ray demo op een 65 inch plasma gezien en dat is erg indrukwekkend.
    who is more foolish,the fool or the fool that
    follows him

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hans De Bisschop
    Ja ... en was Disney destijds ook geen groot voorstander van Divx ? :P
    DivX-formaat was echt een slecht idee. hoe konden ze denken dat mensen dat massaal zouden gebruiken.
    We stand alone together...Preciousss...And like that, he's gone...
    My Website Mijn verkoopthread

  5. #55

    Standaard

    De opvolger van Blu-ray/HD-DVD is al in ontwikkeling.. Zie onderstaand artikel dat op de site van de Automatiseringsgids stond:

    Consortium werkt aan opvolger DVD

    Den Haag, 10.02 uur - Zes Japanse bedrijven, waarvan Fuji Photo de meest bekende is, hebben een consortium gevormd om de Holographic Versatile Disc (HVD) te promoten. De HVD is ontwikkeld door Optware op basis van holografische technieken.

    In principe kan een HVD 1 terabyte aan gegevens opslaan, evenveel als 200 standaard DVD's en twintig maal zo veel als de meest geavanceerde vormen van de Blu-Ray- en HD-DVD-schijven die nu voorzien zijn. In eerste aanleg mikt het consortium echter op opneembare schijven van 200 gigabyte en alleen leesbare disks van 100 gigabyte. De holografische techniek maakt ook hogere overdrachtssnelheden mogelijk, tot veertig keer sneller dan met hedendaagse DVD's.

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    De opvolger van Blu-ray/HD-DVD is al in ontwikkeling.. Zie onderstaand artikel dat op de site van de Automatiseringsgids stond:

    Consortium werkt aan opvolger DVD

    Den Haag, 10.02 uur - Zes Japanse bedrijven, waarvan Fuji Photo de meest bekende is, hebben een consortium gevormd om de Holographic Versatile Disc (HVD) te promoten. De HVD is ontwikkeld door Optware op basis van holografische technieken.

    In principe kan een HVD 1 terabyte aan gegevens opslaan, evenveel als 200 standaard DVD's en twintig maal zo veel als de meest geavanceerde vormen van de Blu-Ray- en HD-DVD-schijven die nu voorzien zijn. In eerste aanleg mikt het consortium echter op opneembare schijven van 200 gigabyte en alleen leesbare disks van 100 gigabyte. De holografische techniek maakt ook hogere overdrachtssnelheden mogelijk, tot veertig keer sneller dan met hedendaagse DVD's.
    Een kleine aanvulling op bovenstaande:

    De dvd is nauwelijks ingeburgerd of de opvolger staat al weer voor de deur: de Holographic Versatile Disc (HVD). Een consortium van zes bedrijven gaat deze superschijf met één terabyte opslagruimte promoten.

    Onder de deelnemers aan de HVD Alliance bevinden zich Fuji Photo, CMC Magnetics en Optware - de Japanse uitvinder van de holografische opslagprocedure waarmee HVD-schijven werken.

    De schijf kan de informatie van 200 standaard dvd`s bevatten en kan tot 40 keer sneller dan een dvd worden uitgelezen, met een snelheid van meer dan 1 gigabit per seconde.

    Daarmee is het een geduchte concurrent voor twee andere formaten die strijden om de troon van de huidige dvd. De Blu-Ray schijf, die nog niet verkrijgbaar is, kan `slechts` 25 tot 50 gigabyte aan informatie bevatten.

    De HD DVD - eveneens nog onverkrijgbaar - kan tussen de 15 en 30 gigabyte kwijt op respectievelijk enkel- en dubbellaags schijven.

    De HVD Alliance is van plan in eerste instantie lagere capaciteit HVD`s te produceren, namelijk van 100 en 200 gigabyte. Op de grootste schijf kan worden opgenomen, de kleinere is alleen voor lezen geschikt. De disc met een terabyte opslagruimte volgt later en zal in eerste instantie bedoeld zijn voor bedrijven en de entertainmentindustrie.

    Het blijft voorlopig gissen welke standaard de huidige dvd uiteindelijk zal gaan opvolgen.




    Bron: Hifi.nl

    Wil de ware dvd opvolger dan nu opstaan?
    Ziet er dus naar uit dat dat wel nog effe gaat duren...
    "This is not about revenge, this is punishment..." -> Tom Jane - The Punisher

  7. #57

    Standaard

    Ik begin meer en meer te denken dat HD-DVD en Blu-ray misschien leuke toepassingen zullen worden voor de computer-industrie maar dat het voor 'entertainment' gewoon nooit aan zal slaan. Als er nu al zulke superieure formaten als HVD in ontwikkeling zijn...

  8. #58

    Standaard

    Zal DVD nog een tyijdje blijven,of gaat dit echt vervangen worden .Ik zit er net aan te denken een HT setup aan te schaffen maar door al deze ontwikkelingen rak ik toch in het dubio .


    Want als ik de What Hifi lees,kom ik ook dingen tegen als DTS-HD enzo dus dan zit je ook met de processor pre amp die vervangen moet worden voor die nieuwe standaarden .^.

    Audio apparatuur(vooral HT) begint net computers
    te worden,als je bij wilt blijven moet je om het jaar nieuwe spullen aanschaffen

  9. #59
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Er zullen inderdaad dingen gaan veranderen maar je kunt nu gerust nog een mooie ht setup kopen.
    Maar je moet inderdaad al wel in je achterhoofd houden dat het er wel aan zit te komen als je mee wilt doen met de beste kwaliteits normen.

  10. #60

    Standaard

    Ik las vandaag in ieder geval al dat de opvolger van de Xbox GEEN Blu-ray of HD-DVD-drive in zich mee zal dragen maar nog een gewone dvd-drive. Da's voor beide formaten misschien al weer een tegenslag want de dvd-support van de PS2 heeft dit formaat destijds best wel een 'boost' gegeven. De PS3 zal trouwens volgens onbevestigde berichten wel een Blu-ray-drive bevatten.

  11. #61
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    De PS3 zal trouwens volgens onbevestigde berichten wel een Blu-ray-drive bevatten.
    Dit staat naar mijn weten al vast.
    Overigens schijnt de X-box bewust later op de markt gebracht word omdat men wil afwachten wat men met de PS3 gaat doen.
    De X-box zal minimaal hetzelfde bieden voor minder geld en in dat geval zullen ze dus wel aan HD of dergelijke moeten gaan denken.
    Het is dus afwachten wat het gaat worden omdat er verschillende verhalen de ronde doen.

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •