De resultaten 1 tot 11 van 11 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard DVD's spelen geelgroen af !

    Ik heb recentelijk een combo-speler (video + dvd) van JVC aangekocht. De aansluiting met het TV-toestel gebeurt via scart en dus een Euro-AV-bus. Bij weergave op de TV (via AV1) speelt de VCR probleemloos af maar de DVD's worden afgespeeld in geelgroene kleuren.

    Volgens JVC zal de DVD alleen perfect werken indien er een S-in signaal kan worden ingesteld. Het is alleen mogelijk om de AV1 in te stellen op video of RGB of Y/C en niet op S-in. Volgens JVC België is de ouderdom van het toestel verantwoordelijk voor het niet kunnen instellen van S-in.

    Het TV-toestel is een TELEFUNKEN SP 250 en dateert reeds van 1990.
    De TV-verkoper heeft mij ondertussen ook gemeld dat het probleem niet aan de TV te wijten kan zijn omdat vermits de cassettes van de VCR (DVD = combo-toestel) zonder problemen in kleur afspelen (bij instelling video van AV1)

    Ik heb voor alle zekerheid de scart opengemaakt en uitgetest. Alle pinnen zijn aangesloten en er zijn geen onderbrekingen. Dus in principe OK.

    Ik heb ondertussen volgende acties ondernomen :

    1- met mijn huidige scart-kabel en het combo-toestel een verbinding gemaakt met een ander TV-toestel - alles OK en dus DVD speelt af in kleur evenals VCR. Dit betekent dus dat :

    1- combo-toestel is OK en scart-kabel is OK

    2- heb AV1 ingesteld op RGB en Y/C bij afspelen DVD - beeld blijft geelgroen

    Eigenaardig genoeg heb ik op een bepaald moment een correct kleurenbeeld gekregen bij het afspelen van een DVD. Dit is me maar één keer gelukt. Dus blijkbaar kan het Tv-toestel de DVD’s correct afspelen. Welek knopjes ik heb gemanipuleerd om een perfect beeld te krijgen weet ik niet meer !.

    Wie kan helpen ?

    By the way, het combo-toestel is een JVC HR-XV31E

  2. #2

    Standaard

    Ik heb geen enkel verstand van apparatuur, maar als je beeld groen ofzow is moet je even de scartkabel er even goed induwen of je dvd opnieuw opstarten. Lijkt mij.
    Mr Fairbrother: 'Is Ted here?'
    Spike: No, he's doing the whocanputhisheadinabucketofwaterthelongest-competion!

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Maarten van Krimpen
    Ik heb geen enkel verstand van apparatuur, maar als je beeld groen ofzow is moet je even de scartkabel er even goed induwen of je dvd opnieuw opstarten. Lijkt mij.
    Bedankt Maarten,

    Maar dat heb ik reeds geprobeerd, zonder resultaat. Het gekke is dat de scart wel blijkt te werken bij een ander TV-toestel. Misschien toch maar eens testen met een nieuwe scart bij mijn toestel ? Moet ik op iets speciaal letten bij de aankoop van een scart ? Ik lees namelijk op de fora dat er nogal verschillen in kwaliteit zijn.

    Bedankt

  4. #4

    Standaard

    Hoi,

    Kun je je DVD-speler niet instellen op RGB? Als je TV AV aansluiting hier ook op staat, spreken ze dezelfde "taal", dus zou het beeld goed moeten zijn.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  5. #5

    Standaard Re: DVD's spelen geelgroen af !

    Citaat Oorspronkelijk gepost door patrick0611
    Volgens JVC zal de DVD alleen perfect werken indien er een S-in signaal kan worden ingesteld. Het is alleen mogelijk om de AV1 in te stellen op video of RGB of Y/C en niet op S-in. Volgens JVC België is de ouderdom van het toestel verantwoordelijk voor het niet kunnen instellen van S-in.
    Gekke belgen! Y/C is hetzelfde als S-video... S-in is een incorrecte term (net als het vaakgeziene S-VHS)!

    Maar... Probeer eens een andere scartkabel.
    Wanneer een beeld geel-groen is, dan duidt dat er op dat het blauwsignaal niet wordt doorgegeven... wél rood en groen (= samen geeltinten).
    Dat kan betekenen:
    - De kabel heeft een gebroken ader
    - De TV heeft een los contact op de Scartaansluiting
    - De scartplug zit niet goed in de aansluiting... even aanduwen.

  6. #6

    Standaard

    Ik zie het probleem al denk ik.

    bij punt 2 heb je staan dat je je av-kanaal hebt ingesteld op rgb. je uitgang van je dvdspeler heb je echter op y/c gezet!!! deze moet je ook op rgb zetten. :wink: de meeste scartkabels geven rgb weer.

  7. #7

    Standaard

    Ik heb dat ook wel eens gehad met mijn DVD speler. Even op RGB instellen en het probleem is opgelost en alles ziet er weer strak en fijn uit!

  8. #8
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Hetzelfde probleem heb ik ook gehad toen ik ooit een nieuwe speler voor de kinderen kocht.
    Het probleem lag toen in een niet juiste instelling van de dvd speler.
    Het ging hier om een Harman/Kardon dvd21 speler en een QED scart.

  9. #9

    Standaard

    Met de vorige sprekers ben ik het eens dat ik het in eerste instantie zou zoeken in de instellingen van je dvd-speler.

    Maar, als ik je goed begrijp heb je één apparaat voor VCR én DVD (z.g. combi). Die is via één kabel aangesloten op je TV. Als dit ene apparaat video afspeelt is het beeld okee, maar als ditzelfde apparaat dvd afspeelt is het niet okee.
    Het ZOU aan de instellingen kunnen liggen (zie eerdere posts), maar het kan natuurlijk ook zijn dat het apparaat gewoon defect is, in elk geval de (interne aansluitingen van) het dvd-gedeelte.
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  10. #10

    Standaard dvd in groene kleur

    Beste,

    Ik heb bij de settings van mijn dvd de rgb-ingang verzet naar scart, en het probleem was opgelost. DVD-speler is van het merk Denon.

    Hopelijk kan ik hiermee anderen ook verderhelpen.

    gr.
    Bombermann

  11. #11

    Standaard

    Welkom hier

    Mmm, mensen die nog scart gebruiken kun je er wel mee geholpen hebben

    We zitten ondertussen in het HDMI tijdperk en het bericht waarop je antwoordde kwam uit het jaar kruik
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •