Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 29 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard 100 hz en nog trillingen in me beeld :S

    Ey
    Ik heb een 100hz tv maar ik heb nog steeds trillingen in mijn beeld, hoe kan dat?
    Die trillingen zijn trouwens bijna alleen maar als het beeld stilstaat.

  2. #2

    Standaard

    gooi het contrast en brightness eens een stuk naar beneden 50-70 % alle digitale effecten e.d. uit misschien lukt het dan

    succes

  3. #3

    Standaard

    vreemd. bij mij, als ik een beeld stil zet heb ik helemaal geen last van trillend beeld.

    trouwens bedoel je trillend beeld als je dvd's kijkt? dan kan het aan je scartkabel liggen. :wink:

  4. #4

    Standaard

    ook gemerkt dat het echt wel van tv merk afhangt,

    hier ne sony en da is perfect

    bij kennis ne thomson en da is precies ne 50 hz.
    versterker: sony str-va555es - ta-fb940qs dvd-speler: sony dvp-ns999es speakers: front:ssx70ed back ssx30ed sub sa-wm700 center sscnx70ed

  5. #5

    Standaard Re: 100 hz en nog trillingen in me beeld :S

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mvmoock
    Ey
    Ik heb een 100hz tv maar ik heb nog steeds trillingen in mijn beeld, hoe kan dat?
    Die trillingen zijn trouwens bijna alleen maar als het beeld stilstaat.
    Ook een lekkere contradictie zeg, m'n beeld trilt alleen als het stilstaat
    Denon AVR3805, Denon DVD3910, B&W 703, B&W HTM-7, Pioneer PDP-435FDE

  6. #6

    Standaard

    Njah het is een sony tv en het is idd vooral bij dvds bijvoorbeeld bij menus die stilstaan.
    Ik heb zelf tussen me dvd en me tv een Profigold scartkabel zitten.
    DVD speler: Pioneer DV-490V I Tv: Sony KV-28FX68 I Receiver: Sony STR-DE595 I Front speakers: Mission m32i I Center speaker: Mission m3c2i I Rear speakers: Mission m30i I Afstandsbediening: Logitech Harmony 785 I Kabels voor: QED Classic I Kabels Rear: QED Micro I Scart dvd: QED Silver Reference AV21 I Scart UPC digitale TV: QED Performace SQart P41 I DVD -> Receiver: QED nog iets...

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door szwork
    ook gemerkt dat het echt wel van tv merk afhangt,

    hier ne sony en da is perfect

    bij kennis ne thomson en da is precies ne 50 hz.
    Ik moet toch nog wel even wennen aan dat turbotaaltje.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mvmoock
    Njah het is een sony tv en het is idd vooral bij dvds bijvoorbeeld bij menus die stilstaan.
    Ik heb zelf tussen me dvd en me tv een Profigold scartkabel zitten.
    ah. :wink:

    probeer eens een andere scartkabel. :wink:

  9. #9

    Standaard

    Hahah ok tnx voor de tip.
    DVD speler: Pioneer DV-490V I Tv: Sony KV-28FX68 I Receiver: Sony STR-DE595 I Front speakers: Mission m32i I Center speaker: Mission m3c2i I Rear speakers: Mission m30i I Afstandsbediening: Logitech Harmony 785 I Kabels voor: QED Classic I Kabels Rear: QED Micro I Scart dvd: QED Silver Reference AV21 I Scart UPC digitale TV: QED Performace SQart P41 I DVD -> Receiver: QED nog iets...

  10. #10

    Standaard

    Heb je ook je scartkabel RGB ingesteld staan? Daar bedoel ik mee, RGB in het menu van de DVD speler aan zetten als dat kan en evt op je TV. En dan idd een scartkabel die ook RGB aansluitingen heeft.
    Marantz NR1501
    PS3
    Humax 5050C
    Popcorn Hour C200 (met LG104 BR)
    Mordaunt Short Premiere 5.1 speakers
    Panasonic 42G10

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door H.stadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door szwork
    ook gemerkt dat het echt wel van tv merk afhangt,

    hier ne sony en da is perfect

    bij kennis ne thomson en da is precies ne 50 hz.
    Ik moet toch nog wel even wennen aan dat turbotaaltje.
    mijn excuses voor het ongemak .
    versterker: sony str-va555es - ta-fb940qs dvd-speler: sony dvp-ns999es speakers: front:ssx70ed back ssx30ed sub sa-wm700 center sscnx70ed

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door basset
    Heb je ook je scartkabel RGB ingesteld staan? Daar bedoel ik mee, RGB in het menu van de DVD speler aan zetten als dat kan en evt op je TV. En dan idd een scartkabel die ook RGB aansluitingen heeft.

    meestal is dat een rgb only scartkabel of een full scartkabel. sommige goedkope scartkabels zijn niet volledig bedraad(full).

  13. #13

    Standaard

    Ik heb een Profigold PGV7392 kabel een sony tv KV-28FX68B en een sony dvd DVP-NS400D

    Ik heb nu de dvd instelling op RGB gezet de trillingen vallen wel mee maar ze zijn op sommige plekken (lichte plekken) zitten nogsteeds trillingen.
    DVD speler: Pioneer DV-490V I Tv: Sony KV-28FX68 I Receiver: Sony STR-DE595 I Front speakers: Mission m32i I Center speaker: Mission m3c2i I Rear speakers: Mission m30i I Afstandsbediening: Logitech Harmony 785 I Kabels voor: QED Classic I Kabels Rear: QED Micro I Scart dvd: QED Silver Reference AV21 I Scart UPC digitale TV: QED Performace SQart P41 I DVD -> Receiver: QED nog iets...

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mvmoock
    Ik heb een Profigold PGV7392 kabel een sony tv KV-28FX68B en een sony dvd DVP-NS400D

    Ik heb nu de dvd instelling op RGB gezet de trillingen vallen wel mee maar ze zijn op sommige plekken (lichte plekken) zitten nogsteeds trillingen.
    andere(betere) scartkabel nemen. probleem opgelost. :wink:

    dat het beeld trilt komt vaak door moire.

  15. #15

    Standaard

    moire? maar ok ik was zowiezo al vanplan om een qed scart te kopen
    DVD speler: Pioneer DV-490V I Tv: Sony KV-28FX68 I Receiver: Sony STR-DE595 I Front speakers: Mission m32i I Center speaker: Mission m3c2i I Rear speakers: Mission m30i I Afstandsbediening: Logitech Harmony 785 I Kabels voor: QED Classic I Kabels Rear: QED Micro I Scart dvd: QED Silver Reference AV21 I Scart UPC digitale TV: QED Performace SQart P41 I DVD -> Receiver: QED nog iets...

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mvmoock
    moire? maar ok ik was zowiezo al vanplan om een qed scart te kopen
    Moire heeft te maken met trillende beeldlijnen. Goedkope scarts hebben hier meestal wat sneller last van dan goede scartkabels. :wink:

  17. #17

    Standaard

    Omdat we nu toch bezig zijn met scartkabels en dergelijke,
    ik zit een beetje te twijfelen of mijn dvspeler langzaam maar zeker kuren begint te vertonen of dat sommige dingen zijn op te lossen met een betere scartkabel
    Als je bijvoorbeeld de aftiteling pakt (dus gewoon standaard = zwarte achtergrond, witte letters) dan zul je zien dat precies over de hoogte van de letters, over de volle breedte van het scherm (volg je het nog :P) mijn zwartwaardes totaal anders zijn.
    Het zwart wat normaal al donkergrijs is, wordt dan gewoon nog lichter
    Nu heeft het ding nog meer kuren, en die liggen zeer waarschijnlijk niet aan de scartkabel, maar zou dit te verhelpen zijn met een betere kabel?
    En uitproberen is niet mogelijk De enige winkel in de buurt die de Qed verkoopt geeft ze niet op proef mee....

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Omdat we nu toch bezig zijn met scartkabels en dergelijke,
    ik zit een beetje te twijfelen of mijn dvspeler langzaam maar zeker kuren begint te vertonen of dat sommige dingen zijn op te lossen met een betere scartkabel
    Als je bijvoorbeeld de aftiteling pakt (dus gewoon standaard = zwarte achtergrond, witte letters) dan zul je zien dat precies over de hoogte van de letters, over de volle breedte van het scherm (volg je het nog :P) mijn zwartwaardes totaal anders zijn.
    Het zwart wat normaal al donkergrijs is, wordt dan gewoon nog lichter
    Nu heeft het ding nog meer kuren, en die liggen zeer waarschijnlijk niet aan de scartkabel, maar zou dit te verhelpen zijn met een betere kabel?
    En uitproberen is niet mogelijk De enige winkel in de buurt die de Qed verkoopt geeft ze niet op proef mee....
    Chrisytiaan:
    Een QED is altijd een stapje hoger. Mocht je later toch een betere dvdspeler kopen schaalt de qed veel beter mee dan welke low budget kabel dan ook. :wink:

    tja, een dvdspeler heeft niet het eeuweige leven.

    de laserdiode heeft een vast aantal branduren en zal langzamerhand slijten. :wink:

    je kunt het beste de 41 nemen(de rgb only scartkabel), omdat je losse componenten hebt en een losse versterker. :wink:

  19. #19

    Standaard

    Ja en het geluid van je tv is toch bijna (eigenlijk gewoon altijd) *** gegege.
    DVD speler: Pioneer DV-490V I Tv: Sony KV-28FX68 I Receiver: Sony STR-DE595 I Front speakers: Mission m32i I Center speaker: Mission m3c2i I Rear speakers: Mission m30i I Afstandsbediening: Logitech Harmony 785 I Kabels voor: QED Classic I Kabels Rear: QED Micro I Scart dvd: QED Silver Reference AV21 I Scart UPC digitale TV: QED Performace SQart P41 I DVD -> Receiver: QED nog iets...

  20. #20

    Standaard

    Dat is een beetje het probleem.
    Heel eerlijk gezegd heb ik momenteel niet al te veel zin om een nieuwe scart te moeten kopen
    Dan ben je ook weer ergens tussen de 60 en de 100 euro kwijt verwacht ik. En laatst genoemde is weer ongeveer 20% van wat ik wil uitgeven voor een nieuwe (maar wel tweede hands) dvdspeler
    En ik heb het gevoel dat ik mijn kabels blijf vervangen (al is dit nog mijn oorspronkelijke scartkabel )

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Dat is een beetje het probleem.
    Heel eerlijk gezegd heb ik momenteel niet al te veel zin om een nieuwe scart te moeten kopen
    Dan ben je ook weer ergens tussen de 60 en de 100 euro kwijt verwacht ik. En laatst genoemde is weer ongeveer 20% van wat ik wil uitgeven voor een nieuwe (maar wel tweede hands) dvdspeler
    En ik heb het gevoel dat ik mijn kabels blijf vervangen (al is dit nog mijn oorspronkelijke scartkabel )
    Lees maar eens de threads door over de QED scart kabels. :wink:

    De kabel zal meer uit je nog aan te schaffen dvdspeler halen. :wink:
    hoe duurder de dvdspeler hoe belangrijker het wordt om ook goede bekabeling toe te passen.

  22. #22

    Standaard

    Ik weet dat zeker bij de duurdere spelers de kabels steeds belangrijker worden
    Daarvoor loop ik onderhand al wel lang genoeg mee op het forum :P Maar het gaat mij een beetje om de volgorde van upgraden
    Ergens vind ik het persoonlijk logischer om eerst een degelijke speler te hebben, en dan pas een echt degelijke kabel. Zeker omdat ikzelf het effect nog nooit gezien heb van de QED (of een ander type van ze).

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Ik weet dat zeker bij de duurdere spelers de kabels steeds belangrijker worden
    Daarvoor loop ik onderhand al wel lang genoeg mee op het forum :P Maar het gaat mij een beetje om de volgorde van upgraden
    Ergens vind ik het persoonlijk logischer om eerst een degelijke speler te hebben, en dan pas een echt degelijke kabel. Zeker omdat ikzelf het effect nog nooit gezien heb van de QED (of een ander type van ze).
    Als je toch aan een upgrade van je dvdspeler zit te denken kun je beter eerst je bron vervangen. Mocht deze naar tevredenheid zijn, kun je je kabel vervangen om de puntjes op de i te zetten. let wel: het is een hele dikke I. :wink:

    edit:
    Is er geen forumlid die een beetje bij je in de buurt woont?
    Zodat je zelf eens kunt waarnemen wat voor een verschil het kan uitmaken. :wink:

  24. #24

    Standaard

    Er zitten wel een aantal forumleden in de buurt, maar naar mijn weten heeft geen hiervan een QED kabel of een (qua prestaties) vergelijkbare...
    Dat is het jammere van Vlissingen he Je woont overal nogal ver vandaan

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    En uitproberen is niet mogelijk De enige winkel in de buurt die de Qed verkoopt geeft ze niet op proef mee....
    Er zijn winkels, bijvoorbeeld de MM, die een regeling hebben dat je spul dat niet bevalt, zonder opgaaf van redenen, binnen bijvoorbeeld 14 dagen weer terug kunt ruilen voor geld (in oorspronkelijke verpakking, met kassabon). Dat zou een mogelijkheid zijn tot testen.

    Ik denk overingens niet dat jouw probleem van de kabels komt. Je vertelt immers dat dit probleem geleidelijk is ontstaan. Lijkt me meer iets van de dvd-speler of de tv (mijn neus zegt dat 't je tv is).
    Kun je testen door je tv of dvd-speler (event. met kabel) eens mee te nemen naar kennissen/vrienden. Dát sjouwen valt toch wel mee??
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •