Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 28 worden weergegeven.

Discussie: Ray

  1. #1

    Standaard Ray

    Ray, de film over het leven van Ray Charles met onder andere Jamie Foxx (Collateral), die voor deze film een Golden Globe in ontvangst mocht nemen voor beste acteur.

    Vandaag de trailer gezien en een korte making of op TMF en ik moet zeggen dat deze film er echt erg goed uitziet. Jamie Foxx speelt echt erg overtuigend en lijkt wel geboren voor deze film. En de muziek is natuurlijk prachtig. 17 februari wordt die in de bioscopen verwacht.

    Officiële site
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  2. #2

    Standaard

    ik ben idd wel erg benieuwd of die Golden Globe terecht was; moet 'em maar eens z.s.m. gaan kijken

  3. #3

    Standaard

    Jeetje, dacht dat deze allang in de bioscopen was geweest.

    Begin februari komt deze namelijk al uit op dvd in Amerika.

    Zie ook thread http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?p=613376#613376

  4. #4

    Standaard

    Ik heb de film vorige week in de sneak preview gezien en vond m zeeeer sterk. Dit is wat ik erover schreef op t Fok! forum:

    Ray
    Biopic over de rise & fall van Ray Charles (Jamie Foxx).
    Veel is er al over gezegd en geschreven: de acteerprestatie van Jamie Foxx en of deze al dan niet Oscar waardig is. Zal me dan ook maar mengen in deze discussie en ik vind dit zeker een Oscar (en uiteraard nog meer prijzen) waardig. Hij zet gewoon bijna een exacte copie van Ray Charles neer. Zoals ie praat, loopt en z`n hele manier van doen zijn geweldig. Zeer sterk
    De rest van de film: waarschijnlijk is ie voor veel mensen wat te lang (2uur 20min.) maar hier had ik geen last van. De tijd vliegt voorbij, wat natuurlijk ook komt door de heerlijke muziek die wordt gebruikt. Het verhaal is uiteraard wat gedramtiseerd maar dat weet je van te voren. De acteerprestaties van de supportende cast zijn ook erg goed, wat dit dus gewoon tot een zeer sterke film maakt.


    IMDB Cijfer: 8,1/10
    Mijn Cijfer: 8,3/10
    Zeer goede film dus die zeker is aan te raden.
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Steve Muller
    Jeetje, dacht dat deze allang in de bioscopen was geweest.

    Begin februari komt deze namelijk al uit op dvd in Amerika.

    Zie ook thread http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?p=613376#613376
    Dat vond ik inderdaad ook vreemd. 17 Februari komt die bij ons in de bioscopen, terwijl in Amerika 1 februari de DVD al uitkomt. Jammer genoeg lopen we bijna altijd achter met Amerika.
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  6. #6

    Standaard

    Ik heb een aantal trailers gezien, maar persoonlijk vind ik Foxx mis-cast voor deze film. Hij is in mijn ogen niet de juiste acteur voor deze rol.
    Ondanks dat ben ik erg benieuwd naar deze film.
    Rutger .:: Alles te koop ::.
    ====================
    "Trachten leven toe te voegen aan de dagen,
    waar geen dagen meer kunnen worden toegevoegd aan het leven"
    ====================

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rutger
    Ik heb een aantal trailers gezien, maar persoonlijk vind ik Foxx mis-cast voor deze film. Hij is in mijn ogen niet de juiste acteur voor deze rol.
    Ondanks dat ben ik erg benieuwd naar deze film.
    wie had jij graag gezien dan?
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rutger
    Ik heb een aantal trailers gezien, maar persoonlijk vind ik Foxx mis-cast voor deze film. Hij is in mijn ogen niet de juiste acteur voor deze rol.
    Ondanks dat ben ik erg benieuwd naar deze film.
    wie had jij graag gezien dan?
    Dat weet ik eigenlijk niet. Ik denk een onbekende acteur.
    Foxx vind ik een redelijke acteur, maar hij irriteert me bij deze film (tenminste in de promo's).
    Rutger .:: Alles te koop ::.
    ====================
    "Trachten leven toe te voegen aan de dagen,
    waar geen dagen meer kunnen worden toegevoegd aan het leven"
    ====================

  9. #9

    Standaard

    Ik heb de film afgelopen week in de Sneak Preview en Foxx zet echt een geloofwaardige Ray Charles neer.

  10. #10

    Standaard

    Ik ga er denk ik wel eens heen, eens kijken of hij net zo goed als de muziek.
    We stand alone together...Preciousss...And like that, he's gone...
    My Website Mijn verkoopthread

  11. #11

    Standaard

    Foxx heeft tot nu toe incl. de Golden Globes alle denkbare acteerprijzen gewonnen voor deze rol, en wat ik gezien heb van de film zet hij een fantastische acteerprestatie neer. Van Jamie Foxx gaan we nog veel meer horen de komende jaren na Collateral en Ray. Bijvoorbeeld in de nieuwe film van Sam Mendes, Jarhead.
    .....The Only Verdict Is Vengeance, A Vendetta.....

    V (Hugo Weaving)- V For Vendetta

  12. #12

    Standaard

    Heel erg veel zin in deze film. Een goede acteur die de grondlegger van de soulmuziek speelt-> Ray Charles. De trailers zien er veelbelovend uit en hopelijk richt de film zich ook op de muziek van Ray Charles die talloze muzikanten heeft geïnspireerd om even goede muziek te maken.

  13. #13

    Standaard

    Gister gezien en ik vond hem echt geweldig. Jamie Foxx is zoooooooo briljant, hij moet die oscar gewoon krijgen. Je merkt gewoon niet dat je naar Foxx kijkt [spoiler:907fdd89bb]tot hij zijn bril af zet en ogen opent, overigens ook perfect gespeeld maar hij heeft nogal herkenbare ogen vind ik[/spoiler:907fdd89bb]. Geen perfecte film maar toch wel erg briljant. Vooral door Fox en natuurlijk de muziek zelf welke uitgebreid aan bod komt met veel mooi gefilmd optredens. Een lust voor het oog en het oor.

    4/5 sterren

  14. #14

    Standaard

    Gezien. Hele sterke film, maar briljant wil ik 'm niet noemen. Foxx is geweldig, maar de film duurt naar mijn idee net even te lang.

    8-

  15. #15

    Standaard

    ik wil deze film echt ontzettend graag zien.
    Toen ik net hoorde dat ze een film over Fay wilden maken was ik benieuwd wie ze dan wilden hebben, en toen ik hoorde dat het Foxx zou worden was ik erg sceptisch. Maar wat ik van de film heb gezien, laat toch wel zien dat hij de perfecte keuze was en die Golden Globe terecht heeft gewonnen. Op naar de Oscars!

  16. #16

    Standaard

    Heb hem gister in de bios gezien en ik moet zeggen een geweldige film met een fenomenale Jamie Foxx! Hij had van mij zelfs nog langer mogen duren eigenlijk dus ik vond hem absoluut niet te lang.

    Mijn tip? Ga hem zien!!

  17. #17

    Standaard

    ♪ Ook gezien...Foxx was natuurlijk geweldig. Wat ik wel jammer vond, was dat de film (en dan vooral in het begin) uit losse deeltjes bleek te bestaan in plaats van één vloeiend geheel: het leek wel één grote montage sequentie. De flashbackstructuur had ook wel wat beter gekund (ik zal maar niet zeggen dat ik de flashbacks wat onnodig vond). Al met al toch een vrij goeie film. ♪

  18. #18

    Standaard

    Ik vond Jamie Foxx echt een lust voor het oog. Hij heeft Ray Charles' hele fysiek en manier van bewegen perfect nagebootst. De film was wel wat aan de lange kant. Ik heb de film bekeken in Pathé zonder pauze, wel een erg lange zit.
    "You're tearing me apart!...You say one thing, he says another, and everybody changes back again."

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marty
    Ik heb de film bekeken ... zonder pauze ...
    Wow

    Dat is zo'n beetje 2 en een half uur, zonder plaspauze. Je zult wel getraind zijn voor zulke extreme situaties
    Leland Gaunt: "The young carpenter from Nazareth? I know him well. Promising young man. He died badly."

  20. #20

    Standaard

    Jamie Foxx heeft gisteren de Oscar voor beste mannelijke hoofdrol in de wacht gesleept. Overigens heeft hij die award zo'n beetje bij alle grote prijzengala's gewonnen. Lijkt me ook wel terecht aan de hand van de (toch indrukwekkende) beelden. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik de andere films nog niet gezien heb. In iedere geval hulde voor Foxx.
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  21. #21

    Standaard

    idd terecht
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  22. #22

    Standaard

    Deze film moet ik echt zo snel mogelijk gaan bekijken.. Is er soms al wat nieuws over een Nederlandse DVD release van deze film?

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel
    Deze film moet ik echt zo snel mogelijk gaan bekijken.. Is er soms al wat nieuws over een Nederlandse DVD release van deze film?
    Hij draait hier nog in de bioscoop dus voor een Nederlandse release zal je nog wel even moeten wachten. In Amerika is die al begin februari uitgekomen.

    Voor meer informatie hierover, zie de thread over de R1 DVD Releas van Ray.
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  24. #24

    Standaard

    Gisteren gezien en was zeer onder de indruk.
    Je eigen invulling aan een rol geven is knap, maar in het geval van een biopic zo'n realistische rol neerzetten is echt fantastisch. Vond hem zeker niet te lang. Er gebeurd een hele hoop en ze gaan er in sneltreinvaart doorheen. Wat mij betreft had er wat minder mogen gebeuren en dat wat er gebeurd wat verder uitdiepen. Desondanks een ijzersterke film. Zeker een aanrader!

  25. #25

    Standaard

    Klinkt goed.

    Ik ga de LE editie zondag bekijken 8)

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •