Pagina 46 van 47 EersteEerste ... 36424344454647 LaatsteLaatste
De resultaten 1.126 tot 1.150 van 1174 worden weergegeven.

Discussie: Tennis

  1. #1126

    Standaard

    Geeft maar weer aan hoe het staat met de WTA.
    Serena speelde maar 6 toernooien dit jaar maar nog steeds zolang op nr 1.
    Ook Venus, Clijsters en Henin hebben veel toernooien gemist.
    Wozniacki haalde geen enkele GS finale dit jaar en heeft tegen geen enkele top 6 speelster gespeeld. Won maar 4x van top 10 dit jaar waarvan 1x door opgave. Daarnaast is haar speelstijl meestal verschrikkelijk om naar te kijken. Ballen terugslaan en wachten op de fout.
    In de kwartfinale won ze van Kvitova met maar liefst 3 winners.

  2. #1127

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kazlatan Bekijk bericht
    Geeft maar weer aan hoe het staat met de WTA.
    Serena speelde maar 6 toernooien dit jaar maar nog steeds zolang op nr 1.
    Ook Venus, Clijsters en Henin hebben veel toernooien gemist.
    Wozniacki haalde geen enkele GS finale dit jaar en heeft tegen geen enkele top 6 speelster gespeeld. Won maar 4x van top 10 dit jaar waarvan 1x door opgave. Daarnaast is haar speelstijl meestal verschrikkelijk om naar te kijken. Ballen terugslaan en wachten op de fout.
    In de kwartfinale won ze van Kvitova met maar liefst 3 winners.
    Ok, dat kun je vinden.

    Maar dan heb je de laatste tijd weinig tennis gezien denk ik. Ze heeft alweer 5 toernooien gewonnen in 2010 (+ vandaag nog een finale) en speelt dit jaar veel aanvallender.

    Bovendien vind ik die speelstijl helemaal niet verschrikkelijk om naar te kijken. Die verdediging is echt heel erg sterk en daar kun je als tennisliefhebber alleen maar van genieten. Daarnaast weet ze die verdediging steeds beter om te buigen naar de aanval. Al met al een hele complete speelster die een vaste klant gaat worden voor de top5 de aankomende jaren.

    En waar hebben we het eigenlijk over. Ze is net 20

    (Serena en Venus zijn over de top en daardoor veel te veel geblesseerd de laatste tijd. Clijsters kan op zich nog wel even mee als ze fit blijft. Henin zie ik eigenlijk helemaal niet meer terug komen op niveau)
    28 days... 6 hours... 42 minutes... 12 seconds. That... is when the world... will end.

  3. #1128

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bas Reuver Bekijk bericht
    Ok, dat kun je vinden.

    Maar dan heb je de laatste tijd weinig tennis gezien denk ik. Ze heeft alweer 5 toernooien gewonnen in 2010 (+ vandaag nog een finale) en speelt dit jaar veel aanvallender.

    Bovendien vind ik die speelstijl helemaal niet verschrikkelijk om naar te kijken. Die verdediging is echt heel erg sterk en daar kun je als tennisliefhebber alleen maar van genieten. Daarnaast weet ze die verdediging steeds beter om te buigen naar de aanval. Al met al een hele complete speelster die een vaste klant gaat worden voor de top5 de aankomende jaren.

    En waar hebben we het eigenlijk over. Ze is net 20

    (Serena en Venus zijn over de top en daardoor veel te veel geblesseerd de laatste tijd. Clijsters kan op zich nog wel even mee als ze fit blijft. Henin zie ik eigenlijk helemaal niet meer terug komen op niveau)

    Hoho weinig tennis gekeken? Ik volg het al jaren intensief en ga zelfs naar toernooien toe.
    Sterke verdediging is het idd, maar het is 9 van de 10x de ballen door het midden terugslaan. Ze kan games op rij winnen omdat de tegenstander het niet kan afmaken.
    Kan je trouwens echt aanvallend gespeelde hebben met 3 winners terwijl je 6-3 6-2 wint? Af te toe speelt ze idd aanvallender maar dat maakt ze net zo snel weer ongedaan in de volgende wedstrijden.
    Met de loting zit het altijd mee. Geen enkele keer tegen Clijsters, Venus of Serena gespeeld. Wel tegen Henin en die verloor ze.
    Vooral hoe ze Kopenhagen won was erg om aan te zien. Vooral Zakopalova speelde haar helemaal zoek, maar die kan ineens de concentratie helemaal verliezen.
    Natuurlijk kan Wozniacki er niets aan doen dat de rest falen, maar dat zegt niet dat ze het tennis domineerd en velen van de baan blaast.

    Ik ben nog steeds blij dat ook Jankovic nog geen GS gewonnen heeft. Ongeveer hetzelfde spelletje en werd daar ook nr 1 mee. Bij Wozniacki ben ik bang dat het anders is.
    Venus zal geen GS meer winnen en Serena wordt ook steeds ouder.
    Henin zal haar oude niveau niet meer halen en Clijsters speelt niet genoeg en is te wisselvallig op GS's.
    Safina is het helemaal kwijt en Ana komt maar langzaam terug. Sharapova lijkt ook wel klaar. Ook nu weer geblesseerd en het niet meer het niveau van 2005-2008. Kuznetsova en Dementieva zullen waarschijnlijk geen slams (meer) winnen. Azarenka zou nog wel een goede gooi kunnen doen maar heeft ook veel blessures.
    Dus eigenlijk is er een gebrek aan kwaliteit wat jammer is. Het lijkt wel steeds erger te worden. Stosur - Schiavone GS finale? Zvonareva 2 finales op rij? Vooral veel wedstrijden op Wimbledon waren verschrikkelijk.

    Straks krijgen we Doha. Venus doet niet mee, Jankovic en Stosur zijn hopeloos uit vorm, Clijsters heeft niet gespeeld sinds US Open en met Serena is het altijd afwachten. Dus lijkt Wozniacki alleen concurrentie te hebben van Zvonareva en Dementieva. Dat wordt weer goedkoop veel punten verdienen.

  4. #1129

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kazlatan Bekijk bericht
    Kan je trouwens echt aanvallend gespeelde hebben met 3 winners terwijl je 6-3 6-2 wint?
    Bij Tennis gaat het ook het aantal onnodige fouten, aces, percentage van ingeslagen ballen bij de 1e en 2e service, aantal gemaakte punten op 1e en 2e service en om dubbele fouten. Wozniacki kan dus een wedstrijd winnen met maar 3 winners omdat ze bijvoorbeekld minder onnodige fouten maakt, beter serveert en constanter speelt dan haar tegenstander.

    Voor de rest heb je wel gelijk. De top bij de vrouwen is veel te breed. In goede doen zijn de Williams-zusjes (Vooral Serena) en Clijsters eigenlijk de enige die er boven uit steken. Bij de mannen heb je een top 4 (Nadal, Federer, Murray, Djokovich) met daaronder een brede subtop (Berdych, Monfils, Soderling, Roddick en Davydenko) die af en toe voor een stuntje kunnen zorgen.

    Bij de grandslams zie je bij de mannen vanaf de 4e ronde beter en kwalitatief hoger tennis omdat de top 8 meestal grotendeels door is en er dus spannende partijen worden gespeeld.

  5. #1130

    Standaard

    Ze maakt minder onnodige fouten omdat dat de instelling is. Moeilijke ballen wel halen maar op makkelijk ballen zelf geen initiatief nemen.
    In tennis wil ik graag zien dat je beter dan de tegenstander bent en niet dat je wint omdat de tegenstander veel dingen fout doet.
    Als Wozniacki tegen zichzelf zou kunnen spelen kan je rally's zien van 3 minuten. Ik kan dat gewoon niet spannend vinden.
    Daarom is mijn favoriet ook Ivanovic en geen Wozniacki.

  6. #1131

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kazlatan Bekijk bericht
    Ze maakt minder onnodige fouten omdat dat de instelling is. Moeilijke ballen wel halen maar op makkelijk ballen zelf geen initiatief nemen.
    In tennis wil ik graag zien dat je beter dan de tegenstander bent en niet dat je wint omdat de tegenstander veel dingen fout doet.
    Als Wozniacki tegen zichzelf zou kunnen spelen kan je rally's zien van 3 minuten. Ik kan dat gewoon niet spannend vinden.
    Daarom is mijn favoriet ook Ivanovic en geen Wozniacki.
    Ok, duidelijk

    Ivanovic kan ik ook van genieten hoor. Die kan vanuit het niets ineens een winner slaan. Maar das dus gewoon een andere speelstijl. Maar dat maakt het voor mij persoonlijk niet echt mooier of beter.

    Dat de top breed is bij de vrouwen vind ik juist een pluspunt. Je weet bij veel toernooien niet van te voren wie er ver gaan komen. Ik vond het tijdperk Federer bij de mannen dan ook verschrikkelijk. Qua tennis is ie briljant, maar steeds dezelfde winnaar vind ik dan weer oninteressant. Die top 4 is er nu ook al een tijdje en die winnen samen ook de meeste toernooien. Dan zie ik toch liever wat meer kanshebbers voor de titel. Daarom vind ik het vrouwentennis de laatste tijd juist wel weer interessant worden. Want ik heb het onderhand ook wel een beetje gehad met Serena en Venus. En bijvoorbeeld een Stosur of een Schiavone hebben dan weer een hele eigen speelstijl waar ik erg van kan genieten. Daar kijk ik dan ook veel liever naar dan een veegpartij van Serena, waarbij ze gewoon op pure kracht wint. Veel tegenstandsters worden door haar gewoon overpowered, want qua techniek is het echt niet allemaal even goed.
    Laatst aangepast door Bas Reuver : 10-10-2010 om 17:44
    28 days... 6 hours... 42 minutes... 12 seconds. That... is when the world... will end.

  7. #1132

    Standaard

    Die statistieken zeggen trouwens ook niet zo heel veel. Bijvoorbeeld een Wozniacki speelt haar tegenstanders vaak zoek in een rally, zonder echt een genadeklap uit te delen. Bij de laatste winnende bal raakt haar tegenstandster dan vaak de bal nog wel aan, maar krijgt hem niet meer over het net. Geen winner dus, maar wel een fantastische rally. Zo geven die statistieken toch vaak een vertekend beeld.
    28 days... 6 hours... 42 minutes... 12 seconds. That... is when the world... will end.

  8. #1133

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bas Reuver Bekijk bericht
    Die statistieken zeggen trouwens ook niet zo heel veel. Bijvoorbeeld een Wozniacki speelt haar tegenstanders vaak zoek in een rally, zonder echt een genadeklap uit te delen. Bij de laatste winnende bal raakt haar tegenstandster dan vaak de bal nog wel aan, maar krijgt hem niet meer over het net. Geen winner dus, maar wel een fantastische rally. Zo geven die statistieken toch vaak een vertekend beeld.
    Als ik alleen naar statistieken zou kijken dan weet ik geen eens hoe ze speelt. Online kan je bijna elke toernooi wel zien dus ik zie haar genoeg.
    Maar iemand zoek spelen staat volgens mij niet in haar woordenboek.

    Bij de mannen kan een top 4 saai zijn. Daardoor zijn idd de eerste rondes niet altijd leuk.
    Maar als je dan weer Federer - Djokovic ziet op de US Open en dan die finale. Gewoon op en top klasse en geweldig om te zien.
    En hoe Federer soms speelde met Roddick een paar jaar terug.

    WTA is misschien interessant door de onvoorspelbaar maar het niveau is nu niet om naar huis te schrijven. Dat was een paar jaar terug wel anders.

  9. #1134

    Standaard

    Australian Open 17 Januari t/m 31 januari 2011

    Eerste ronde (Enkele uitslagen):

    Federer - Lacko 6-1 6-1 6-3
    Nadal - Daniel 6-0 5-0 opgave
    Murray - Beck 6-3 6-1 4-2 opgave
    Djokovich - Granollers 6-1 6-3 6-1
    Mayer - Davydenko 6-3 4-6 7-6 6-4
    Monfils - De Bakker 6-7 2-6 7-5 6-2 6-1
    Haase - Berlocq 6-4 6-3 7-6

    Vrouwen:

    Rus - Mattek Sands 6-1 3-6 7-5

  10. #1135

    Standaard

    Uitslagen derde ronde

    Mannen

    Berdych - Gasquet 6-2 7-6 6-2
    Verdasco - Nishikori 6-2 6-4 6-3
    Almagro - Ljubicic 6-4 7-6 6-3
    Djokovic - Troicki 6-2 Opgave
    Roddick - Haase 2-6 7-6 6-2 6-2
    Wawrinka - Monfils 7-6 6-2 6-3
    Robredo - Stachovsky 5-7 6-2 6-4 6-2
    Federer - Malisse 6-3 6-3 6-1

    Vrouwen

    Wozniacki - Cibulkova 6-4 6-3
    Sevastova - Manasieva 6-1 6-3
    Koeznetsova - Henin 6-4 7-6
    Schiavone - Niculescu 6-0 7-6
    Petkovic - Williams 1-0 Opgave
    Sjarapova - Gorges 4-6 6-4 6-4
    Li Na - Strycova 6-2 6-1
    Azarenka - Scheepers 6-3 6-3
    Laatst aangepast door wimv : 21-01-2011 om 11:41

  11. #1136

    Standaard

    Uitslagen derde ronde dag 2

    Mannen

    Nadal - Tomic 6-2 7-5 6-3
    Cilic - Isner 4-6 6-2 6-7 7-6 9-7
    Raonic - Joezny 6-4 7-5 4-6 6-4
    Ferrer - Berankis 6-2 6-2 6-1
    Soderling - Hernych 6-3 6-1 6-4
    Dolgopolov - Tsonga 3-6 6-3 3-6 6-1 6-1
    Melzer - Baghdatis 6-7 6-2 6-1 4-3 Opgave
    Murray - Garcia Lopez 6-1 6-1 6-2

    Vrouwen

    Shuai - Morita 6-1 3-6 6-3
    Radwanska - Halep 6-1 6-2
    Makarova - Petrova 6-2 3-6 8-6
    Clijsters - Cornet 7-6 6-3
    Kvitova - Stosur 7-6 6-3
    Pennetta - Peer 3-6 7-6 6-4
    Benesova - Pavljoetsjenkova 6-3 1-6 7-5
    Zvonareva - Safarova 6-3 7-6
    Laatst aangepast door wimv : 23-01-2011 om 07:15

  12. #1137

    Standaard

    Uitslagen achtste finales

    Mannen

    Berdych - Verdasco 6-4 6-2 6-3
    Djokovic - Almagro 6-3 6-4 6-0
    Wawrinka - Roddick 6-3 6-4 6-4
    Federer - Robredo 6-3 3-6 6-3 6-2

    Vrouwen

    Wozniacki - Sevastova 6-3 6-4
    Schiavone - Kuznetsova 6-4 1-6 16-14
    Petkovic - Sharapova 6-2 6-3
    Na Li - Azarenka 6-3 6-3
    Laatst aangepast door wimv : 23-01-2011 om 12:20

  13. #1138

    Standaard

    Ik gok op:

    Wozniacki - Clijsters
    Nadal - Djokovic
    28 days... 6 hours... 42 minutes... 12 seconds. That... is when the world... will end.

  14. #1139

    Standaard

    Uitslagen kwartfinales

    Mannen

    Djokovich - Berdych 6-1 7-6 6-1
    Federere - Wawrinka 6-1 6-3 6-3

    Vrouwen

    Wozniacki - Schiavone 3-6 6-3 6-3
    Li Na - Petkovich 6-2 6-4

  15. #1140

    Standaard

    Zijn er hier nog mensen die zelf tennissen?

    Ik wil voor dit seizoen graag een nieuw racket aanschaffen. Ben er nog niet helemaal uit, maar ik denk dat ik ga voor de nieuwe Babolat Pure Drive GT (Racket van Roddick).

    Racket: Babolat Pure Drive GT 2011

    Gripmaat: L5

    Bespanning: Big Banger Alu Power Rough 1.25mm

    Bespangewicht: 27 kg


    Iemand bekend met dat racket? En de snaren? Het lijkt me wel een goede combinatie, maar of het fijn speelt is afwachten natuurlijk.
    28 days... 6 hours... 42 minutes... 12 seconds. That... is when the world... will end.

  16. #1141

    Standaard

    Li tegen Clijsters de finale bij de vrouwen.

  17. #1142

    Standaard

    Heb voor dit seizoen maar eens wat nieuw spul aangeschaft:

    Rackets: 2x Babolat Pure Drive GT




    Snaren: Luxilon Big Banger Alu Power




    Demper: Babolat Cosmic Damp



    Rackettas: Babolat TeamLine Racketholder




    Schoenen: K-Swiss Bigshot




    Sokken: X-socks (2x) / Nike Tennissokken Coolmax (2x)



    Shirts: Polo Babolat Club (2x zwart/1x blauw)




    Short: Babolat Club (Maar 1 besteld, had er nog twee liggen)




    Ballen: 3x Technifibre XLD (Drukloos)




    Polsbandjes: Nike Swoosh (1 zwart setje/ 1 blauw setje)

    Laatst aangepast door Bas Reuver : 29-03-2011 om 17:25
    28 days... 6 hours... 42 minutes... 12 seconds. That... is when the world... will end.

  18. #1143

    Standaard

    Roland Garros finale Federer - Nadal super!

    Had nooit gedacht dat Federer het zou redden vandaag.
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  19. #1144

    Standaard

    Dinsdag kan je er weer voor gaan zitten. Dan beginnen Isner en Mahut aan de 1e ronde.

  20. #1145

    Standaard

    Ongelooflijk eigenlijk, weken lang geen regen en dan is er een tennistoernooi (Unicef Open in Rosmalen) gaat het juist nu regenen!

    Damesfinale is gewonnen door Vinci. Leuk dat er een keer een Italiaanse het toernooi wint, Italie is de laatste jaren erg sterk in de Fed Cup en heeft met Vinci en Schiavone sterke speelsters.

    Mannenfinale (Tursunov - Dodig) moet nog beginnen en wordt hopelijk vandaag nog gespeeld. Anders moet het morgen en dat is weer nadelig voor de spelers tov Wimbledon.

  21. #1146

    Standaard

    Wat denken jullie van Wimbledon??

    Gaat Nadal voor zijn derde??
    Gaat Federer het record van Sampra evenaren??
    Wordt Djokovic na Wimbledon de nieuwe nummer een??
    Kan Andy Roddick zich nog een keer oprichten (denk aan 2009).
    Gaat Murray voor de eerste keer de finale halen, of nog meer??

    Ik zelf hoop op de titel voor Djokovic of Federer, oh ja ze moeten Mahut-Isner op het center court laten spelen (of op baan 18, is ook leuk).
    Dances With Wolves. I am Wind In His Hair. Do you see that I am your friend? Can you see that you will always be my friend?

  22. #1147

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door KJ Bekijk bericht
    Wat denken jullie van Wimbledon??
    Mannen: Federer
    Vrouwen: Wozniacki

  23. #1148

    Standaard

    Ik denk dat Murray deze keer wel eens kan winnen van Nadal.
    En dat de finale Murray - Federer wordt. Daar geef ik dan toch de voorkeur aan Federer.

    Bij de vrouwen is het echt moeilijk te zeggen.
    De zusjes zijn weer terug en hebben nu een week gehad om wat in te komen. Hoeveel het een jaar is, toch denk ik dat Serena weer goede kansen heeft. Zal niet voor het eerst zijn. Hetzelfde voor Venus.
    Maar Sharapova heeft misschien wel de meeste kans. Beter op gras dan gravel en won laatste Rome en deed het ook goed op Roland Garros.
    Verder heb je nog Li, Kvitova, Azarenka en Zvonareva.
    Bartoli blijft een verhaal apart. Nu wint ze weer Eastbourne maar grandslam? Stosur is sowieso niet vast genoeg. Wozniacki heeft sowieso geen kans op gras lijkt me. Het ene jaar werd ze weg geblazen door Lisicki andere jaar was het Kvitova. Op hardcourt heeft ze de meeste kans.

    Dan hebben we de kanshebbers wel gehad. Wint er iemand die ik niet noemde dan zou me dat erg verbazen.

    Dus:
    Serena
    Venus
    Sharapova
    Azarenka
    Li
    Zvonareva
    Kvitova

    Natuurlijk hoop ik ook op mijn eigen favorieten, maar denk niet echt dat dat gaat lukken.

  24. #1149

    Standaard

    Denk dat dat wel de namen zijn ja, bij de dames. Misschien is Sjarapova wel de grootste favoriet. Venus heb ik wat minder vertrouwen in. En Serena heb ik van de week ook zien spelen en dat zag er nog niet goed uit. Maar goed, misschien kan ze groeien in het toernooi.

    Persoonlijke favorieten: Gorges, Wozniacki, Stosur, Azarenka, Ivanovic

    Bij de heren zullen het denk ik weer de bekende namen zijn. Niveau op gras ligt bij die heren dicht bij elkaar denk ik.

    Persoonlijke favorieten: Roddick, Raonic, Fish, Tsonga, Gasquet
    28 days... 6 hours... 42 minutes... 12 seconds. That... is when the world... will end.

  25. #1150

    Standaard

    Robin Haase is door naar de tweede ronde na winst op Pere Riba met 6-4, 6-4 en 6-4. Volgende ronde moet hij tegen Stepanek of Verdasco dus dan is het waarschijnlijk weer over voor de Nederlanders op Wimbledon.

Pagina 46 van 47 EersteEerste ... 36424344454647 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •