Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 38 van 38 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Even verplaatst aangezien we nadat dit topic is geopend inmiddels een subforum voor discussies over specifieke personen hebben opgericht.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  2. #27

    Standaard

    Ik vind de Leone westerns die ik tot nu toe gezien heb allemaal fantastisch (OUATITW, Dollar-trilogie & Fistful of Dynamite). Once Upon A Time In America - en ik zal wel één van de weinigen zijn - viel me eigenlijk zwaar tegen. Veel te lang, en het was alsof ze alle stukken hadden weggeknipt die ik net wel wilde zien. Komt voor mij niet in de buurt van bijv. de Scorsese of De Palma gangsterfilms.

    Verder heb ik mezelf wel verplicht om ook eens wat minder bekende Leone-films op te zoeken en te bekijken, en dan in de eerste plaats meer Leone-westerns want zijn uitstap naar maffia-films vond ik dus niet zo geslaagd. Toch is geen enkel lijstje van topregisseurs voor mij compleet zonder de vermelding van Leone.

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door intexor Bekijk bericht
    Ik vind de Leone westerns die ik tot nu toe gezien heb allemaal fantastisch (OUATITW, Dollar-trilogie & Fistful of Dynamite). Once Upon A Time In America - en ik zal wel één van de weinigen zijn - viel me eigenlijk zwaar tegen. Veel te lang, en het was alsof ze alle stukken hadden weggeknipt die ik net wel wilde zien. Komt voor mij niet in de buurt van bijv. de Scorsese of De Palma gangsterfilms.

    Verder heb ik mezelf wel verplicht om ook eens wat minder bekende Leone-films op te zoeken en te bekijken, en dan in de eerste plaats meer Leone-westerns want zijn uitstap naar maffia-films vond ik dus niet zo geslaagd. Toch is geen enkel lijstje van topregisseurs voor mij compleet zonder de vermelding van Leone.
    Nou, de films die je opsomt zijn meteen alle films die Leone heeft gemaakt. Er ontbreekt er nog eentje (collossus of Rhodes) , maar die is alleen in regio 1 te verkrijgen.
    There is only one real truth: causality!...

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick Deckard Bekijk bericht
    Nou, de films die je opsomt zijn meteen alle films die Leone heeft gemaakt. Er ontbreekt er nog eentje (collossus of Rhodes) , maar die is alleen in regio 1 te verkrijgen.
    Op IMDB zie ik op zijn pagina nog wel meer films staan die hij geregisseerd heeft en die ik nog niet gezien heb, maar blijkbaar is hij voor die films (behalve degene die je noemt) niet gecrediteerd. Ik ga ze desalniettemin toch wel eens kijken als de gelegenheid zich voordoet

  5. #30

    Standaard

    Ik lees net dit op Internet (helaas vergeten website te noteren):
    According to a 2007 interview with Raffaella Leone, Leone's daughter, she and producer Arnon Milchan are planning to release her father's original four and a half hour director's cut of the film sometime in late 2008/2009.

    wat 'n goed nieuws!
    There is only one real truth: causality!...

  6. #31

    Standaard

    DC van welke film? OuatiA?
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    DC van welke film? OuatiA?
    Het zou inderdaad handig zijn te weten over welke film het gaat...

    Ik veronderstel dat het over OUATIA of OUATITW gaat.

    Ik denk eerstgenoemde, aangezien die al 4 uur duurt. OuatitW van 2,5 naar 4 uur lijkt me niet echt een goed idee...
    Laatst aangepast door Patrick van den Hul : 19-09-2008 om 15:01

  8. #33

    Standaard

    Ik denk eerstgenoemde, aangezien die al 4 uur duurt. OuatitW van 2,5 naar 4 uur lijkt me niet echt een goed idee...

    @Peter, excuus ik druk soms per ongeluk op de wijzig knop, ik heb je post niet aangepast hoor
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Ik denk eerstgenoemde, aangezien die al 4 uur duurt. OuatitW van 2,5 naar 4 uur lijkt me niet echt een goed idee...

    @Peter, excuus ik druk soms per ongeluk op de wijzig knop, ik heb je post niet aangepast hoor
    Inderdaad, anderhalf uur erbij komt de film waarschijnlijk niet ten goede...integendeel. Dus het zal wel over OUATIA gaan.

    Is niet erg hoor, dat is het nadeel van moderator te zijn zeker? Dan heb je altijd een knop "wijzig" denk ik he?

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter Neefs Bekijk bericht
    Is niet erg hoor, dat is het nadeel van moderator te zijn zeker? Dan heb je altijd een knop "wijzig" denk ik he?
    Ja, de meest linkse knop was eerst quote, maar is nu wijzig. Vandaar dat ik nog wel eens blindelings voor de meest linkse knop kies, ben tenslotte eerst een paar jaar gewoon lid geweest.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Ja, de meest linkse knop was eerst quote, maar is nu wijzig. Vandaar dat ik nog wel eens blindelings voor de meest linkse knop kies, ben tenslotte eerst een paar jaar gewoon lid geweest.
    Hehe, dan kan ik aannemen dat je uit gewoonte soms de verkeerde knop gebruikt

    Nu maar terug ontopic: Ik sta zeker open voor een DC van OUATIA, mits het de film nog beter maakt dan hij nu al is. Heb de dvd (het digipack) ooit in bezit gehad maar deze is door een vriend (eigenlijk kan je het in dat geval geen vriend noemen maar kom...) gestolen, dus als ik hem niet opnieuw gekocht heb tegen dat de DC uitkomt (als die al ooit gaat uitkomen natuurlijk) gaat mijn voorkeur hier wel naar uit...

  12. #37

    Standaard

    Het gaat inderdaad om "Once upon a time in America". Het zou om de oorspronkelijke cut gaan, dus de cut die destijds op het filmfestical van Cannes werd vertoond (en daarna nooit meer).
    There is only one real truth: causality!...

  13. #38

    Standaard

    Ik zet het maar even hier, omdat het Sergio Leone gerelateerd is.
    Ik las op play bij "once upon... America" hetvolgende: foil packaging.
    Weet iemand wat dat is?
    There is only one real truth: causality!...

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •