Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 57 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard His Dark Materials: The Golden Compass (2006)

    Lijkt mij een film om naar uit te kijken.

    His Dark Materials: The Golden Compass (2006) Imdb


    Adaptation of the Carnegie Medal-winning novel by Pullman, the first volume in the His Dark Materials trilogy. In a parallel Oxford, young Lyra Belacqua begins a dimension-crossing odyssey that builds from a merely atypical children's adventure into a complex (and frequently quite dark) philosophical epic.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  2. #2

    Standaard

    Mark Ordesky, een van de producenten van LOTR, is er bij betrokken: da's een interessante wetenswaardigheid. Dit project wordt trouwens al een paar jaar genoemd als een project voor een 'grote' regisseur maar tot op heden is het nog niet van de grond gekomen. Ik ben benieuwd wie ze voor de regie weten te strikken.

  3. #3

    Standaard

    Nou een 'grote' regiseur is 't niet geworden: Anand Tucker (van t recente Shopgirl), maar ik ben wel zeer benieuwd. Heb gisteren de trilogy besteld bijde boekenwinkel. De omschrijving bij het verhaal trekt me erg aan, had er alleen nog nooit van gehoord.

    De boeken zullen wel een behoorlijke boost krijgen wanneer de eerste film verschijnt.

  4. #4

    Standaard

    Anand Tucker is niet bepaald een aansprekende naam nee, alhoewel ie ook Hilary and Jackie geregisseerd heeft (wat een aardige film was) en producer was van Girl with a Pearl Earring. Ik hoop dat ie iets verrassends uit z'n hoed weet te toveren want de boeken zijn het waard.

  5. #5
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2003
    Woonplaats
    The Dutch mountains

    Standaard

    Ach wederom een door Hollywood gecastreerde film die de scherpe kantjes van het boek weg laat. Tja, geen kritiek mogelijk op de christenlijke religie want dan doet de film het niet.

    Lees de boeken en laat de film maar voor wat het is.
    "How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur C. Clarke

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door chimera01
    Ach wederom een door Hollywood gecastreerde film die de scherpe kantjes van het boek weg laat. Tja, geen kritiek mogelijk op de christenlijke religie want dan doet de film het niet.

    Lees de boeken en laat de film maar voor wat het is.
    Uhm... hij is nogniet uit, er is nog geen script, helemaal niets meer dan t feit dat ie gemaakt wordt... Nou ken ik de boeken nog niet, maar is het niet erg makkelijk nu al zo te oordelen?

  7. #7
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2003
    Woonplaats
    The Dutch mountains

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Thierry van Keeken
    Citaat Oorspronkelijk gepost door chimera01
    Ach wederom een door Hollywood gecastreerde film die de scherpe kantjes van het boek weg laat. Tja, geen kritiek mogelijk op de christenlijke religie want dan doet de film het niet.

    Lees de boeken en laat de film maar voor wat het is.
    Uhm... hij is nogniet uit, er is nog geen script, helemaal niets meer dan t feit dat ie gemaakt wordt... Nou ken ik de boeken nog niet, maar is het niet erg makkelijk nu al zo te oordelen?
    Nou ik heb verschillende sites en tijdschriften reeds gelezen over dit vehicle waarbij het duidelijk wordt dat Hollywood de religie kritische kanten eruit halen vanwege commerciele redenen en alle hardcore fans van de boeken serie gaan niet zo heel voorzichtig uit over hun nek.

    Je moet het zien als Harry Potter zonder de magie want dat zou commercieel niet interesant zijn omdat magie als iets van Satan zou zijn.

    Makkelijk door de bocht, ik denk het niet.
    "How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur C. Clarke

  8. #8

    Standaard

    Ben bijna door t laatste boek heen en ik moet zeggen dat als dit op de juiste manier verfilmd wordt we een hele mooie trilogie kunnen verwachten.

    Alleen... Chris 'American Pie' Weisz als regiseur... hmmm



    Citaat Oorspronkelijk gepost door chimera01
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Thierry van Keeken
    Citaat Oorspronkelijk gepost door chimera01
    Ach wederom een door Hollywood gecastreerde film die de scherpe kantjes van het boek weg laat. Tja, geen kritiek mogelijk op de christenlijke religie want dan doet de film het niet.

    Lees de boeken en laat de film maar voor wat het is.
    Uhm... hij is nogniet uit, er is nog geen script, helemaal niets meer dan t feit dat ie gemaakt wordt... Nou ken ik de boeken nog niet, maar is het niet erg makkelijk nu al zo te oordelen?
    Nou ik heb verschillende sites en tijdschriften reeds gelezen over dit vehicle waarbij het duidelijk wordt dat Hollywood de religie kritische kanten eruit halen vanwege commerciele redenen en alle hardcore fans van de boeken serie gaan niet zo heel voorzichtig uit over hun nek.

    Je moet het zien als Harry Potter zonder de magie want dat zou commercieel niet interesant zijn omdat magie als iets van Satan zou zijn.

    Makkelijk door de bocht, ik denk het niet.
    Ben het wel met je eens dat er veel verkeerd kan gaan en er té subtiel met bepaalde onderwerpen kan worden omgesprongen om zo niet op teveel tenen te trappen maar als de main villain erop uit is [spoiler:06738011a5]God himself te vermoorden[/spoiler:06738011a5] kun je dat toch moeilijk weglaten lijkt me.

    Zoals ik al zei, ben erg benieuwd. Ook zeker naar de cast. Welk 11/12-jarig meisje kan zo'n rol vervullen?

    Misschien meerdere mensen die de boeken hebben gelezen hier?

  9. #9

    Standaard

    Poeh, dit kan wel eens heeeeeel lastig worden om goed te doen. Te controversieel om het te marketen als een Narnia achtige jeugdfilm lijkt me. Kiddie genocide wordt niet echt op prijs gesteld bij de amerikaanse moeders.

  10. #10

    Standaard

    Weet niet of het erop lijkt maar dan kijk ik meer uit naar een verfilming van de boeken van Stephen King met het personage De Scherpschutter...

    Donkere Toren reeks geloof ik, heb daarvan de eerste 3 delen gelezen, kunnen volgens mijn goede films opleveren. Ook een soort fantasy-gebeuren.

  11. #11

    Standaard

    Zo, de boeken zijn uit... snif... wat een einde en wat een geweldige trilogie.

    De casting van de hoofdrolspelers is in volle gang (recent een open casting call in Engeland voor de rol van Lyra) en het eerste art-work is gepresenteerd door New Line op de Licensing 2006 International Trade Show:

    EDIT: AFBEELDINGEN VERWIJDERD

    bron: Bridge to the Stars

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul_Hijmans
    Weet niet of het erop lijkt maar dan kijk ik meer uit naar een verfilming van de boeken van Stephen King met het personage De Scherpschutter...

    Donkere Toren reeks geloof ik, heb daarvan de eerste 3 delen gelezen, kunnen volgens mijn goede films opleveren. Ook een soort fantasy-gebeuren.
    Dit zou de ultieme reeks kunnen worden... maar om 7 boeken te verfilmen, die heel erg van elkaar verschillen?? Ik vraag me af of men zich hieraan gaat wagen.

    Als groot Stephen King-fan moet ik zeggen: de Donkere toren-reeks is zijn beste werk, samen met The Stand (in NL: De Beproeving).

    In ieder geval kun je nog veel plezier beleven aan deel 4 t/m 7.
    Over het einde zijn de meningen verdeeld, de een vindt het niks, de ander vindt het geniaal (ik sluit me bij het laatste aan).

    On-topic: als ik de onderwerpen van His Dark Materials zo lees, dan is er wel iets van te maken, maar dan zonder censuur...
    Send a maniac to catch a maniac...

  13. #13

    Standaard

    Lyra (hoofdrol) bekend en t groene licht voor de $150 miljoen kostende productie is gegeven.


    New Line Cinema Greenlights "The Golden Compass" for a September 4 Start Date

    12-Year-Old British Schoolgirl to Play Lyra in Adaptation of the First of Philip Pullman's "His Dark Materials" Trilogy; Film Set for November 16, 2007 Release Date
    LONDON -- (MARKET WIRE) -- June 28, 2006 -- New Line Cinema has officially greenlit production on "The Golden Compass," the highly anticipated adaptation of the first of author Philip Pullman's bestselling "His Dark Materials" trilogy, it was announced today by New Line's Co-Chairmen and Co-CEOs Bob Shaye and Michael Lynne. Production on the $150 million-budgeted film is scheduled to begin September 4 in the UK, with Oscar-nominated writer/director Chris Weitz ("About a Boy," "Antz") at the helm.

    "'The Golden Compass' is the most ambitious film that New Line has undertaken since 'The Lord of the Rings' trilogy, and we have assembled a remarkable creative team, headed by Chris Weitz, to bring it to fruition," comment New Line's Shaye and Lynne.
    Newcomer Dakota Blue Richards has been cast in the lead role of Lyra Belacqua. Richards landed the role after filmmakers conducted an extensive casting search throughout England, during which they saw more than 10,000 young girls. Open calls were held in Oxford, Cambridge, Exeter, and Kendal, before Richards was chosen from the Cambridge call for an audition and subsequent screen test.

    "Dakota made what should have been an extremely difficult decision quite easy," says writer/director Weitz. "We wanted a completely new face for Lyra, but I was surprised that any young girl, especially one without training, could light up the screen as Dakota does."
    Pullman adds, "I'm delighted with the casting of Dakota Blue Richards as Lyra. As soon as I saw Dakota's screen test, I realized that the search was over. Dakota has just the combination of qualities that make up the complicated character of this girl, and I very much look forward to seeing the film take shape, with Dakota's Lyra at the heart of it."

    Helping to bring "The Golden Compass" to the big screen will be an all-star production team that includes Oscar-winning production designer Dennis Gassner ("Road To Perdition," "Big Fish"), Oscar-nominated costume designer Ruth Myers ("L.A. Confidential," "Emma"), and Oscar-nominated visual effects supervisor Mike Fink ("X-Men," "X2," "Road To Perdition").
    "The Golden Compass" is being produced by Deborah Forte of Scholastic Entertainment and Weitz's Depth of Field production company. Paul Weitz (an Oscar nominee for "About a Boy") and Andrew Miano will serve as executive producers on the film. Bill Carraro will also serve as a producer on the film.

    Based on the bestselling and award-winning Pullman novels, the "His Dark Materials" trilogy is comprised of "The Golden Compass," "The Subtle Knife" and "The Amber Spyglass." It revolves around a young girl who travels to the far north to save her best friend. Along the way, she encounters shape-shifting creatures, witches, and a variety of otherworldly characters in parallel universes.

  14. #14

    Standaard

    Nicole and Paul's dark materials
    by BAZ BAMIGBOYE, Daily Mail

    10:49am 14th July 2006

    Paul Bettany, who was one of the best things about the Da Vinci Code movie, has been asked to keep Nicole Kidman company on a film version of the first part of Philip Pullman's His Dark Materials trilogy.
    Bettany is facing the last hurdle in negotiations that would see him take the part of the dynamic and powerful Lord Asriel in the movie, which has already begun shooting discreetly in the UK, although principal photography starts in September.

    Nicole hasn't officially said yes to playing sable coat-wearing schemer Mrs Coulter — but that hasn't stopped people on the film telling others that the Oscar-winning star will be in the movie. Not only that, she's agreed to cut her multi-million-dollar fee.

    Bettany and Nicole are old friends, having worked for maverick director Lars von Trier on the film Dogville. Nicole once told me that Bettany was one of the people who helped cheer her up when they were making the film in Scandinavia.

    'They get on, so him being in the film is something Nicole is taking into consideration,' one executive told me.

    The film features schoolgirl actress Dakota Blue Richards as precocious orphan Lyra Belacqua.

    Director Chris Weitz has met practically every actor in the country to find his cast. Deals are still being finalised, but he has agreed to the casting of Olivier Award-winning actress Claire Higgins.

    Filming continues until January at Shepperton and around England.

    New Line Cinema, the studio behind the Lord Of The Rings trilogy, hopes to shoot all three of Pullman's His Dark Materials books: The Golden Compass (the U.S. title of Northern Lights), The Subtle Knife and The Amber Spyglass.

  15. #15

    Standaard

    Ik blijf gewoon stug doorposten... Tegen eind volgend jaar kan niemand meer om deze film heen! :wink:

    The Golden Compass website

    Foto's van alle hoofdrolspelers en prachtige conceptual art. Filmen duurt nog tot begin volgend jaar en dan kunnen we vast wel een teaser trailer gaan verwachten.

    (Ow en tipje voor allemaal: Lees de boeken!!!)

  16. #16

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Kuijper
    Opgepast! Die site bevat spyware!!!
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Kuijper
    Opgepast! Die site bevat spyware!!!
    Welke tegenwoordig niet :P :wink:
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  19. #19

    Standaard

    Deze film ga ik zeker bekijken, alleen al door Daniel Craig en Eva Green!
    "If a man can bridge the gap between life and death. I mean, if he can live on after he has died, then maybe he was a great man."
    ~James Dean

  20. #20

    Standaard

    Teaser teaser: http://www.youtube.com/watch?v=58X4o_41Frc

    (effecten zijn nog niet af, maar de sfeer is aanwezig)

  21. #21

    Standaard

    "I grew up in the cinema, almost. Both my parents worked there. My life, my reading, everything about me revolves around the cinema. So for me, cinema is life, and vice versa."
    - Sergio Leone

  22. #22

    Standaard

    Een film die toch wel op mijn verlanglijstje van te verwachten films komt. Mooie poster ook, en het "behind the Scenes"-filmpje op de officiële site beloofd veel goeds...

  23. #23

    Standaard

    Wist hier nog niks vanaf, maar het klinkt allemaal wel interessant..!
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  24. #24
    "I grew up in the cinema, almost. Both my parents worked there. My life, my reading, everything about me revolves around the cinema. So for me, cinema is life, and vice versa."
    - Sergio Leone

  25. #25

    Standaard

    Trailer ziet er geweldig uit! Niet dat het verhaal goed naar voren komt, maar goed, dat is niet samen te vatten in 2,5 minuut aan materiaal. Dit trekt wel mensen lijkt me zo.

    Mijn film-om-naar-uit-te-kijken dit jaar!

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •