Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 57 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Hopelijk beter als Narnia wat ik toch teveel een veredelde kinderfilm vond. Ben eerlijk gezegd bang dat deze film hier ook op lijkt aan te sturen.

  2. #27

    Standaard

    De trailer ziet er werkelijk fantastisch uit, ik blijf met veel verlangen uitkijken naar deze (hopelijk!) prachtige fantasy-film!

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul_Hijmans Bekijk bericht
    Hopelijk beter als Narnia wat ik toch teveel een veredelde kinderfilm vond. Ben eerlijk gezegd bang dat deze film hier ook op lijkt aan te sturen.
    Duuuuuh, het is dan ook een verfilming van een jeugdboek. Dit geld ook voor the Golden Compass. Dus beetje een stom verwachtingspatroon.

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Evil Hobbit Bekijk bericht
    Duuuuuh, het is dan ook een verfilming van een jeugdboek. Dit geld ook voor the Golden Compass. Dus beetje een stom verwachtingspatroon.
    Aha dat wist ik niet, maar dat verklaart gelijk alles, dat wordt dus geen bioscoop bezoek voor mijn.

  5. #30

    Standaard

    Mogelijk toch wel waard om te gaan zien.
    idmb:
    Adaptation of the Carnegie Medal-winning novel by Pullman, the first volume in the His Dark Materials trilogy. In a parallel Oxford, young Lyra Belacqua begins a dimension-crossing odyssey that builds from a merely atypical children's adventure into a complex (and frequently quite dark) philosophical epic.
    En de trailer zag er in de bioscoop leuk uit.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  6. #31

    Standaard

    Het is jammer dat alle fantasy films zo ontzettend van elkaar gejat lijken te zijn, maar de trailer zag er weer zodanig vet uit dat ik me waarschijnlijk weer niet in kan houden in december...
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  7. #32

    Standaard

    Second "Golden Compass" Trailer
    Here is the second trailer for the upcoming big screen adaptation of "The Golden Compass" from "His Dark Materials" trilogy of books. In it are lots of new scenes and an almost-kiss between Nicole Kidman and Daniel Craig. In an earlier interview, Craig stated that he finds Kidman extremely attractive, while Kidman even brought her kids on set for them to meet James Bond. It is a match made in heaven. The story revolves around a young girl named Lyra Belacqua (Dakota Blue Richards), who journeys to the far North to save her best friend and other kidnapped children from terrible experiments by a mysterious organization. While many studios are already scheduling their upcoming summer tentpoles without even having a director, actors or even a storyline, New Line Cinema is holding off any plans for "The Golden Compass" sequel. Entitled "The Subtle Knife," it is the second installment in the trilogy, for which we won't find out any information until "The Golden Compass" is released on December 7th.
    New trailer: http://www.worstpreviews.com/trailer.php?id=119&item=4
    Laatst aangepast door Dennis Kuijper : 14-07-2007 om 22:30
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  8. #33

    Standaard kate Bush heeft de titelsong gemaakt

    Zojuist is bekend geworden dat Kate Bush de song 'Lyra' heeft opgenomen. Het zal te horen zijn tijdens de end credits.

    Aangezien ik een grote fan van haar ben, ben hier heel dus erg blij mee . Geloof dat ze hier vast en zeker iets moois van heeft gemaakt.

    Hier kan je het officiële bericht lezen van New Line Cinema

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Thierry van Keeken Bekijk bericht
    (Ow en tipje voor allemaal: Lees de boeken!!!)
    Ik ben net in deel 1 begonnen Thierry, ik zit helemaal nog niet ver maar heb nu al moeite met het boek opzij te leggen (af en toe moet een mens gaan werken he :wink: )...inderdaad een aanrader voor iedereen (ik wou het eerste boek alvast lezen voor de film in de bioscoop draait).

  10. #35

    Standaard

    Gister gezien, vooraf een beetje sceptisch, zoals al eerder hier opgemerkt misschien wat te kinderachtig, net als Narnia. Maar achteraf: ik heb ervan genoten!! Was nog niet bekend met de boeken (volgens RCV wordt het boek redelijk goed gevolgd m.u.v. het laatste hoofdstuk, dat komt pas in het volgende bioscoopdeel, ze hebben nu na het een na laatste hoofdstuk een open einde aan gebreit).

    Mooie special effects, aardig verhaal, goeie cast, maar soms bekroop me wel het gevoel dat het allemaal wat te bekend voorkwam (cast: Ian McKellen (als de stem van Iorek) bij de goodguys, Christopher Lee bij de badguys, waar heb ik dat eerder gezien ) Het zou me trouwens verbazen als de film anders gekeurd wordt dan 12 jaar (hoewel er dispensatie aangevraagd is voor 9 jaar).

    Anyway, nu maar ff het boek gaan lezen......

  11. #36

    Standaard

    Eerste vijf minuten van de film:

    http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=39898

    Interviews met regisseur en hoofdrolspelers:

    http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=39772
    Laatst aangepast door Peter Neefs : 04-12-2007 om 09:01

  12. #37

    Standaard

    Christenen VS boos op jeugdfilm
    In Amerika zijn christelijke groeperingen in actie gekomen om te voorkomen dat de jeugdfilm 'The Golden Compass' in roulatie wordt gebracht. De film, met actrice Nicole Kidman in de hoofdrol, zou antireligieus zijn.

    'The Golden Compass' is een fantasiefilm die gebaseerd is op de roman 'The Northern Lights' van de Britse schrijver Philip Pullman, waarmee hij in 1995 een literatuurprijs won. Het is het eerste deel van een fantasy-trilogie en gaat over het jonge meisje Lyra, dat verstrikt raakt in een strijd tussen goed en kwaad. De katholieke kerk staat symbool voor het kwaad. Misdienaars ontvoeren in het verhaal weeskinderen en onderwerpen ze aan huiveringwekkende experimenten.

    Aanstaande vrijdag is de première in de Verenigde Staten. Zestig bioscopen hebben reeds besloten de film niet te vertonen.

  13. #38

    Standaard

    Amai amai! Amerikanen hé! Raar volk! Gelukkig doen ze geen zulke stomiteiten hier in Belgie en Nederland door een film niet te vertonen wegens bla bla bla.

    Zie ook "Borat"!!! Niiiiiice!!!!

    Steve
    Spider-Steve, Vlaamse filmfreak!

  14. #39

    Standaard

    His Dark Materials: The Golden Compass (2007)



    The Golden Compass is dé grote nieuwe fantasy-film van New Line Cinema, de studio die het genre succesvol (opnieuw) op de kaart heeft gezet door in het diepe te springen samen met Peter Jackson en Co. Het resultaat hiervan zal iedereen bekend zijn. Ook ditmaal een boekverfilming, een astronomisch budget, een heel behoorlijke cast en een relatief onervaren regisseur. Is het New Line weer gelukt?

    Het verhaal is enigszins wazig en behoeft enige toelichting. De wereld waarin de film zich afspeelt loopt parallel aan vele andere werelden. Het is het mysterieuze 'dust' dat alleen en iedereen met elkaar verbindt, en ook de connectie tussen de werelden vormt. De aliethiometer is een ingenieus apparaat dat altijd de waarheid spreekt en zijn kracht haalt uit de 'dust'. De heersende macht in de wereld, die verdacht veel lijkt op totalitaire regimes als we eerder in onder andere Equilibrium en V for Vendetta hebben gezien, heeft deze apparaten in beslag genomen. Er is er echter nog minstens één uit hun handen gebleven. De jonge Lyra krijgt deze van haar oom Lord Asriel en het avontuur kan beginnen!

    Bovenstaande schept misschien niet veel duidelijkheid, helaas doet de film dat ook niet. Ik heb het boek niet gelezen en ben redelijk blanco de film in gegaan. De grote lijnen zijn door iedereen te volgen, maar de film mist een zekere 'flow'. Met andere woorden, het 'loopt' gewoon niet lekker. De film begint abrupt en eindigt nog abrupter. Het originele einde van het boek is eruit geknipt en bewaard voor een volgend deel. De dollar-tekens overheersen boven alles.

    Het matige script zit vol met cheesy lines die zich kunnen meten met de dialoog uit de nieuwe Star Wars trilogie en er is geen duidelijk rode lijn in het verhaal, dat gehaast en verward overkomt. Een verklaring voor dit alles ligt waarschijnlijk in het vertrek van regisseur Chris Weitz, het intreden van een nieuwe regisseur die ook weer vertrok vanwege 'creatieve meningsverschillen' en uiteindelijk in herintreden in het project door Weitz. Daarnaast is een eerder script verworpen en besloot de regisseur om het boek zelf om te zetten naar een filmscript.

    De cast is gelukkig uitstekend. Nicole Kidman als ijskoude tante, Daniel Craig speelt de statige Lord Asriel, Sam Elliot als luchtpiraat, Eva Green als vliegende Heks. Daarnaast stemmen van onder andere Freddie Highmore en Ian McShane. Ian McKellen leende zijn stem aan een Gandalf-achtige rol en Christopher Lee doet zijn rol van Saruman nog eens over. Jammer genoeg zijn Craig, Elliot, Green en Lee allemaal samen misschien een half uur in beeld. De hoofdrol is voor Dakotah Blue Richard, zij is gekozen uit een auditie ronde met maar liefst 10.000 deelnemers. Het is mij een raadsel hoe dit mogelijk is, aangezien het beste meisje duidelijk geen toptalent is en regelmatig zelfs irriteert.

    De special effects, de locaties en de cinematografie zijn dan wel weer van zeer hoog niveau. Deze maken de film alleen al waardig genoeg voor een bioscoopbezoek. De ijsberen, die een grote rol spelen in het verhaal, zien er geweldig uit en het gevecht tussen twee van hen is dan ook een hoogtepunt in de film.

    The Golden Compass staat bol van gemiste kansen. Een top cast en een mega-budget waren niet genoeg. Het is een incoherent geheel geworden, zonder enige eigen visie. Het is moeilijk om betrokken te raken bij het verhaal en het abrupte einde laat je met een teleurgesteld gevoel achter. Ondanks dit alles kan ik deze film aanraden aan fans van het genre, vanwege het (SFX)spektakel van hoog niveau en de entertainment waarde. Verwacht er alleen niet teveel van.

    6,3 / 10
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  15. #40

    Standaard

    De film is gemaakt met een behoorlijk open einde en schreeuwt eigenlijk om een vervolg. Gezien de tegenvallende opbrengst (in Amerika) is het echter te bezien of er nog een vervolg zal komen. Dat zou jammer zijn maar ik kan mij wel voorstellen dat deze film de mensen een stuk minder boeit dan de eerste film uit de LOTR trilogie.

    Jawel hij is mooi gemaakt. Jawel de CGI is uitstekend. Jawel de acteurs (op wellicht de hoofdrolspeelster na) zijn uitstekend gecast. Maar helaas er ontbreekt een cruciaal ding dat de film echt nodig heeft om hem heel goed te maken. En dat is echte spanning.

    In LOTR had je echte vijanden als Saruman en Sauron. Vanaf het begin was je ervan bewust dat als onze helden niet zouden slagen in hun missie dat dat het einde van hun wereld zou betekenen. Daardoor zat je op het puntje van de bioscoop stoel. Je begreep hun doel en kon daardoor met hun meeleven.

    In deze film is het echte doel een beetje wazig. Er wordt wat verteld over stof zonder echt uit te leggen wat dat nou precies doet behalve dan mogelijk reizen tussen werelden. Er wordt wat gezwamd over een oorlog die nog niet begonnen is. De grootste dreiging in deze film moet uitgaan van de verhaallijn omtrent de kinderen en hun Daemons. Geeft je als kijker ook niet zo iets van ooh wat spannend en boeiend aangezien wij zoiets niet hebben.

    Grootste probleem is duidelijk dat deze film eigenlijk alleen voorbereidend werk doet voor vervolgfilms. Je hebt het idee na het kijken dat je alleen een inleiding gezien hebt. Alle dingen die het boeiend en echt spannend moeten maken zijn kennelijk voor de vervolgfilms bewaard. Maar men is daarbij duidelijk vergeten dat als je geen spannende en boeiende eerste film maakt er geen geld zal komen voor een tweede of zelfs derde film. Ik vrees dat dit met deze film wel eens kon gebeuren.

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard68 Bekijk bericht
    Er wordt wat verteld over stof zonder echt uit te leggen wat dat nou precies doet behalve dan mogelijk reizen tussen werelden. Er wordt wat gezwamd over een oorlog die nog niet begonnen is.
    Dat is ook zo in het boek, daarin word ook alleen gezegd dat je ermee naar een andere wereld kan reizen, maar wat het voor de rest doet of waar het echt vandaan komt is voor niemand in het verhaal (van het eerste boek dan) echt duidelijk...aan het einde van het eerste boek te zien ga je (hopelijk) in het tweede boek (en waarschijnlijk de tweede film, als hij er nog komt, maar ik verwacht van wel) een heel pak meer te weten komen.

  17. #42

    Standaard

    Zelfs met alcohol op is het een mislukte film in elk opzicht...

  18. #43

    Standaard

    Deze film zondag in Tilburg gezien. Vond het een fantstische film, beter als Narnia & StarDust.De sfeer en charaters waren uitstekend vertolkt. Jammer van de open einde,maar het doet me al verlangen naar een vervolg of uiteindelijk de trilogie.

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard68 Bekijk bericht
    De film is gemaakt met een behoorlijk open einde en schreeuwt eigenlijk om een vervolg. Gezien de tegenvallende opbrengst (in Amerika) is het echter te bezien of er nog een vervolg zal komen.
    Volgens een belgische teletekst doet de film het juist heel goed in de vs, toch in het openingsweekend.

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Robintjuh Bekijk bericht
    Deze film zondag in Tilburg gezien. Vond het een fantstische film, beter als Narnia & StarDust.De sfeer en charaters waren uitstekend vertolkt. Jammer van de open einde,maar het doet me al verlangen naar een vervolg of uiteindelijk de trilogie.
    Ik vond Narnia ook niet al te bijzonder, maar Stardust had naar mijn mening toch echt meer een eigen identiteit, het was een originele combinatie van verschillende, uiteenlopende genres. Golden Compass mist dit helaas, maar misschien zie jij het anders?
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  21. #46

    Standaard

    Ik geef je gelijk in je visie van de uiteenlopende genres bij Star Dust. Ik denk dat dat niet echt noodzakelijk is bij een film als the Golden Compass want ik had het gevoel en idee dat de doel groep totaal verschillend is bij beide films. Ik vond de diepgang bij bepaalde karakters beter uitgewerkt en ook de betrokkenheid van bijv. Bjorn. Ik kijk gewoon deze film heel anders als iedereen, en ik ben ook wel een grote fan van fantasy films dus mischien zie ik over al die minputen heen die anderen wel zien.

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  22. #47

    Standaard

    Vandaag de film in de bioscoop gezien. En alhoewel ik het niet graag doe, verklap ik het einde van de film... net zo open als the Lord of the Rings. Dat was een afknapper.

    Mooie beelden dat wel. De spanning was zelden aanwezig. Leuk voor kinderen.

  23. #48

    Standaard

    Het is dan ook deel 1 van drie delen.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  24. #49

    Standaard

    Richard68
    Gezien de tegenvallende opbrengst (in Amerika) is het echter te bezien of er nog een vervolg zal komen.
    Toch vreemd dan dat deze film momenteel de nr. 1 film in de USA is.
    Overigens vervolg in 2009 wordt: The Subtle Knife.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  25. #50

    Standaard

    Ik vond overigens Nicole Kidman zeer sterk acteren in deze film.

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •