De resultaten 1 tot 25 van 25 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Goedkope breedbeeld tv..

    Ik heb nu nog een philips matchline (25pv7966/20b) gewoon een 4:3 50hz tv met een 63cm beeldbuis.. Ik ben nu op zoek naar een redelijke breedbeeld tv met een 82/83cm beeldbuis voor 600-700 euro..

    De volgende tv's lijken mij wel wat.. iemand al ervaring met een van deze toestellen?

    - JVC AV-32X4 S zilver / DigiPure Pro (598 euro)
    - Panasonic TX 32 E 40 D zilver (699 euro)
    - Sony KV 32 CS 75 incl. PiP & Digital 100Hz (699 euro)

    Die 699 euro is echt mn maximum budget.. en ik wil ook geen kleinere nemen.. tv zal gebruikt worden om met vrienden naar films te kijken en te gamen op mn playstation.. dus geen gewoon tv gebruik (kabel/schotel etc.)

    ps. die tv's heb ik via kieskeurig gevonden en ze zijn op www.pick2pay.nl het goedkoopst.. (daar komen de prijzen dus ook vandaan...)

  2. #2

    Standaard

    Ik zou twijfelen tussen de Panasonic en de JVC. Gezien het prijsverschil denk ik dat dan de JVC de beste keus is. Ik meen dat deze toestellen elkaar niet veel ontlopen.

    Ga even in een winkel kijken kun je een indruk opdoen.

    SOny ben ik gewoon niet kapot van. Er is iets met die beeldbuizen wat me niet bevalt. Ik weet niet precies wat het is, maar het is gewoon "iets"

    Bij correct hebben ze meer modellen in de koopjeskelder in de aanbieding van deze merken
    Marantz NR1501
    PS3
    Humax 5050C
    Popcorn Hour C200 (met LG104 BR)
    Mordaunt Short Premiere 5.1 speakers
    Panasonic 42G10

  3. #3

    Standaard

    ik zou juist twijfelen tussen de panasonic en de sony.
    ik heb zelf een panasonic BB tv en die bevalt me zeer goed.
    van de JVC was ik niet kapot ookal issie goedkoper.
    Sony heb ik niet zoveel ervaring.

    ik zou igg niet naar de prijs kijken dat 100 kan de kwaliteit wel waard zijn.
    als het goed is ga je je tv niet zo snel vervangen.

  4. #4

    Standaard

    Ik heb anders hele mooie JVC's gezien, maar ik weet hewt niet, vandaar dat je altijd moet kijken

    Sony ben ik gewoon niet kapot van. Zoiezo vraag ik me af waarom die tv's zo gruwelijk zwaar zijn vergleken met andere merken. ALs het de beeldbuis is, mogen ze er wel een keer wat aan doen
    Marantz NR1501
    PS3
    Humax 5050C
    Popcorn Hour C200 (met LG104 BR)
    Mordaunt Short Premiere 5.1 speakers
    Panasonic 42G10

  5. #5
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door basset
    Ik heb anders hele mooie JVC's gezien, maar ik weet hewt niet, vandaar dat je altijd moet kijken

    Sony ben ik gewoon niet kapot van. Zoiezo vraag ik me af waarom die tv's zo gruwelijk zwaar zijn vergleken met andere merken. ALs het de beeldbuis is, mogen ze er wel een keer wat aan doen
    Waar zou het anders aan moeten liggen? aan het stukje plastic behuizing wat erom zit?

  6. #6
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Niet alleen de Sony,s zijn zwaar maar vrijwel alle goede tv,s zijn gehoorlijk aan het gewicht.
    Kan toeval zijn natuurlijk. 8)

  7. #7

    Standaard

    Gewoon ff vragen of ze je de 3 TV's naast elkaar zetten en dan ff spelen.
    Zou zelf voor de JVC gaan, vind Sony een vreselijk lelijk beeld hebben.
    Mazzel,

    René

  8. #8

    Standaard

    Ik was gisteren in de stad en ik heb ze ook alle 3 gezien. De Panasonic gaf idd het mooiste plaatje. Allen hadden wel last van digitale bewerkingen, maar de Panasonic zag er het soepelst uit. Hij leek wel wat softer in het beeld, maar dat kunnen instellingen zijn.

    Ik vond de pan ook mooier dan de philips die er bij stond.

    De JVC was een goede 2e

    Ik heb zelf een JVC en waar die wel erg goed in is, is het omzetten van 4:3 naar 16:9 zonder echt beeld te verliezen en alles nog aardig in proporties te houden. Beter dan de philips ieder geval (toendertijd)
    Marantz NR1501
    PS3
    Humax 5050C
    Popcorn Hour C200 (met LG104 BR)
    Mordaunt Short Premiere 5.1 speakers
    Panasonic 42G10

  9. #9
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Hier blijkt weer dat alles relatief is want persoonlijk heb ik nog nooit een goed JVC beeld gezien.
    In dit geval zal dus waarschijnlijk de Panasonic de beste keuze zijn als ik moest kiezen.

  10. #10

    Standaard

    zonder twijfel de sony

    misschien nog panasonic, maar jvc nog niet echt vele goede gezien
    versterker: sony str-va555es - ta-fb940qs dvd-speler: sony dvp-ns999es speakers: front:ssx70ed back ssx30ed sub sa-wm700 center sscnx70ed

  11. #11

    Standaard

    j.vandendool wrote:

    Hier blijkt weer dat alles relatief is want persoonlijk heb ik nog nooit een goed JVC beeld gezien
    Bijdeze ben je uitgenodigd om te komen kijken (naar mijn JVC 82 cm).
    En je mag meenemen wat je wilt om te vergelijken
    Mazzel,

    René

  12. #12

    Standaard

    Ik was gisteren in de stad en ik heb ze ook alle 3 gezien. De Panasonic gaf idd het mooiste plaatje. Allen hadden wel last van digitale bewerkingen, maar de Panasonic zag er het soepelst uit. Hij leek wel wat softer in het beeld, maar dat kunnen instellingen zijn.

    Ik vond de pan ook mooier dan de philips die er bij stond.

    De JVC was een goede 2e

    Ik heb zelf een JVC en waar die wel erg goed in is, is het omzetten van 4:3 naar 16:9 zonder echt beeld te verliezen en alles nog aardig in proporties te houden. Beter dan de philips ieder geval (toendertijd)
    Ja.. zal binnenkort toch maar eens gaan kijken bij mediamarkt ofzo.. maar ik heb van veel mensen al gehoord dan de panasonic's in het budget segment vaak beter zijn dan de andere merken.. heb nu ook nog wat andere modellen gezien die wel in mn prijsklasse vallen, maar waarvan ik niet weet of het wat is.. een samsung (nieuw model 2005) en een philips, maar die laatste vond ik niet zo mooi en ik heb daarnaast ook al redelijk wat problemen gehad met philips tv's..

    maar iig bedankt voor de replies!

  13. #13

    Standaard

    Ik zou zelf voor de Panasonic gaan. (Veel beste koop geweest)

    Veel JVC tv's worden gemaakt in Turkije door Vestel. (Niet allemaal)
    Toch mindere kwaliteit. En geeft vaak een soort brommend geluid.

    Sony werkt d.m.v een ander systeem ivm de kleuren, meer gescheiden.
    Geeft daardoor een meer natuurlijke weergave. (moet je wel van houden)

    Maar het blijft natuurlijk je eigen keuze !

  14. #14
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MY00
    j.vandendool wrote:

    Hier blijkt weer dat alles relatief is want persoonlijk heb ik nog nooit een goed JVC beeld gezien
    Bijdeze ben je uitgenodigd om te komen kijken (naar mijn JVC 82 cm).
    En je mag meenemen wat je wilt om te vergelijken
    Is niet nodig want ik weet wat ik zie maar nog beter wat mijn smaak is.
    Vandaar dat ik er duidelijk bij plaatste dat het allemaal relatief is. :wink:

    En dat ik nog nooit een goed JVC beeld heb gezien kan drie dingen betekenen.

    1 Ze staan gewoon nooit goed ingesteld.
    2 Ze zijn gewoon niet goed om wat voor reden dan ook.
    3 (de belangrijkste) ze voldoen gewoon niet aan mijn smaak. :wink:

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door basset
    Ik zou twijfelen tussen de Panasonic en de JVC. Gezien het prijsverschil denk ik dat dan de JVC de beste keus is. Ik meen dat deze toestellen elkaar niet veel ontlopen.

    Ga even in een winkel kijken kun je een indruk opdoen.

    SOny ben ik gewoon niet kapot van. Er is iets met die beeldbuizen wat me niet bevalt. Ik weet niet precies wat het is, maar het is gewoon "iets"

    Bij correct hebben ze meer modellen in de koopjeskelder in de aanbieding van deze merken
    Ik weet wat je bedoeld met het "er is iets". Dat heb ik dus juist met Phillips buizen en ik zweer bij de Sony buizen. Zal dus wel hetzelfde "iets" zijn maar dan mag ik het wel en jij niet :wink: .

    Phillips komt altijd zo on-echt op mij over, alsof het allemaal zo nep is, heel erg raar. Sony TV's lijken voor mij meer te leven (de kleuren dan he!).
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    Citaat Oorspronkelijk gepost door basset
    Ik zou twijfelen tussen de Panasonic en de JVC. Gezien het prijsverschil denk ik dat dan de JVC de beste keus is. Ik meen dat deze toestellen elkaar niet veel ontlopen.

    Ga even in een winkel kijken kun je een indruk opdoen.

    SOny ben ik gewoon niet kapot van. Er is iets met die beeldbuizen wat me niet bevalt. Ik weet niet precies wat het is, maar het is gewoon "iets"

    Bij correct hebben ze meer modellen in de koopjeskelder in de aanbieding van deze merken
    Ik weet wat je bedoeld met het "er is iets". Dat heb ik dus juist met Phillips buizen en ik zweer bij de Sony buizen. Zal dus wel hetzelfde "iets" zijn maar dan mag ik het wel en jij niet :wink: .

    Phillips komt altijd zo on-echt op mij over, alsof het allemaal zo nep is, heel erg raar. Sony TV's lijken voor mij meer te leven (de kleuren dan he!).


    het frapante is dat voor computermonitoren, CRTs dan, zweer ik weer wel bij trinitron buizen van Sony
    Marantz NR1501
    PS3
    Humax 5050C
    Popcorn Hour C200 (met LG104 BR)
    Mordaunt Short Premiere 5.1 speakers
    Panasonic 42G10

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    Ik weet wat je bedoeld met het "er is iets". Dat heb ik dus juist met Phillips buizen en ik zweer bij de Sony buizen. Zal dus wel hetzelfde "iets" zijn maar dan mag ik het wel en jij niet :wink: .

    Phillips komt altijd zo on-echt op mij over, alsof het allemaal zo nep is, heel erg raar. Sony TV's lijken voor mij meer te leven (de kleuren dan he!).
    hey man dat heb ik ook, ik dacht echt dat het aan mij lag.
    Een vriend van me heeft ook een philips matchline BB tv en ik vond het echt on-echt eruit zien vooral bij dvd's. Maar misschien ligt het wel aan de instellingen of de dvd-speler. En die tv van hen deed ook rare dingen met beeldformaten, ik had er maar niet aangezeten hoewel ik dat eigenlijk wel wou omdat die hele tv mij ergerde, maar dat staat zo raar dat iemand zomaar een beetje met je tv zit te kloten.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door basset
    Ik heb anders hele mooie JVC's gezien, maar ik weet hewt niet, vandaar dat je altijd moet kijken

    Sony ben ik gewoon niet kapot van. Zoiezo vraag ik me af waarom die tv's zo gruwelijk zwaar zijn vergleken met andere merken. ALs het de beeldbuis is, mogen ze er wel een keer wat aan doen
    Ik wil hierbij even terug komen op de opmerking waarom sony tv's zo zwaar zijn. Dit heeft natuurlijk te maken met de buis, dit komt doordat sony een ander soort masker voor in de buis gebruikt dit is bij andere merken een plaat met gaatjes, maar bij sony zijn dit draden die zeer strak in een metalen frame zitten(vertikaal), juist dit frame geeft extra veel gewicht, maar dit systeem geeft ook meer voordelen met name de licht opbrengst van sony buizen (trinitron) dit is veel hoger dan bij de buizen met een plaat masker. Ook de uitval van sony buizen is de laatste jaren veel lager als bij andere merken. Dus niets aan doen aan die buis van dit systeem kunnen de andere nog wat leren.

  19. #19

    Standaard

    [quote="peter van tongeren"]
    Citaat Oorspronkelijk gepost door basset
    Ik wil hierbij even terug komen op de opmerking waarom sony tv's zo zwaar zijn. Dit heeft natuurlijk te maken met de buis, dit komt doordat sony een ander soort masker voor in de buis gebruikt dit is bij andere merken een plaat met gaatjes, maar bij sony zijn dit draden die zeer strak in een metalen frame zitten(vertikaal), juist dit frame geeft extra veel gewicht, maar dit systeem geeft ook meer voordelen met name de licht opbrengst van sony buizen (trinitron) dit is veel hoger dan bij de buizen met een plaat masker. Ook de uitval van sony buizen is de laatste jaren veel lager als bij andere merken. Dus niets aan doen aan die buis van dit systeem kunnen de andere nog wat leren.
    Hmm.. dit heb ik inderdaad al eens eerder gehoord over sony beeldbuizen..

    helaas zal de aankoop van een breedbeeld nog even moeten wachten aangezien ik iets meer heb uitgegeven aan een auto dan ik vantevoren had ingeplanned :P

    maar als ik over 3-4 maanden ofzo een breedbeeld ga kopen zal ik zeker de sony ook bekijken.. heb over de duurzaamheid van sony tv's eigenlijk nog niks negatiefs gehoord.. over de jvc, philips en samsung tv's zijn bijvoorbeeld genoeg klachten.

    thx voor de replies en als ik een tv heb gekocht laat ik het wel ff weten wat het is geworden

  20. #20

    Standaard

    [quote="peter van tongeren"]
    Citaat Oorspronkelijk gepost door basset
    Ik wil hierbij even terug komen op de opmerking waarom sony tv's zo zwaar zijn. Dit heeft natuurlijk te maken met de buis, dit komt doordat sony een ander soort masker voor in de buis gebruikt dit is bij andere merken een plaat met gaatjes, maar bij sony zijn dit draden die zeer strak in een metalen frame zitten(vertikaal), juist dit frame geeft extra veel gewicht, maar dit systeem geeft ook meer voordelen met name de licht opbrengst van sony buizen (trinitron) dit is veel hoger dan bij de buizen met een plaat masker. Ook de uitval van sony buizen is de laatste jaren veel lager als bij andere merken. Dus niets aan doen aan die buis van dit systeem kunnen de andere nog wat leren.
    Hmm.. dit heb ik inderdaad al eens eerder gehoord over sony beeldbuizen..

    helaas zal de aankoop van een breedbeeld nog even moeten wachten aangezien ik iets meer heb uitgegeven aan een auto dan ik vantevoren had ingeplanned :P

    maar als ik over 3-4 maanden ofzo een breedbeeld ga kopen zal ik zeker de sony ook bekijken.. heb over de duurzaamheid van sony tv's eigenlijk nog niks negatiefs gehoord.. over de jvc, philips en samsung tv's zijn bijvoorbeeld genoeg klachten.

    thx voor de replies en als ik een tv heb gekocht laat ik het wel ff weten wat het is geworden

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door basset
    Ik heb zelf een JVC en waar die wel erg goed in is, is het omzetten van 4:3 naar 16:9 zonder echt beeld te verliezen en alles nog aardig in proporties te houden. Beter dan de philips ieder geval (toendertijd)
    Hmmm.. ik vind het zó vreselijk als het beeld wordt omgezet tbv breedbeeld! Altijd zijn de verhoudingen verkeerd (dikke mensen bijvoorbeeld).
    ALS ik een breedbeeld aanschaf (eerst nog niet, geld kun je maar één keer uitgeven helaas), dan zal ik nooit het beeld laten omzetten/omrekenen.

    een testje: wat gebeurt er met een voorwerp dat draait? (b.v. een auto die over de kop gaat, dus een draaiing over de zicht-as) bij alle omzettingen zal de auto (het vierkant, het hoofd dat in silouet knikt) van vorm veranderen. Blèèh!


    Mijn mening, anderen vinden het anders
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A3aan
    een testje: wat gebeurt er met een voorwerp dat draait? (b.v. een auto die over de kop gaat, dus een draaiing over de zicht-as) bij alle omzettingen zal de auto (het vierkant, het hoofd dat in silouet knikt) van vorm veranderen. Blèèh!
    lol

    zo heb ik er nog nooit over nagedacht

  23. #23

    Standaard

    Heb gisteren trouwens nog iets 'leuks' meegemaakt.. ik speel elke week met een paar vrienden het spel pro evolution soccer 4 op de ps2. Normaal gesproken doen we dat bij een van die vrienden thuis.. die heeft zo'n 82cm philips pixelplus bb. Maar toen we nou gisteren hier eens een potje gingen spelen zat iedereen opeens te klagen dat het zo langzaam ging.. toen wist ik opeens wat het probleem was.. op die breedbeeld wordt het beeld platgedrukt en krijg je dus een relatief veel breder scherm en wordt het voetbalveld dus ook veel breder.. zo lijkt het dus alsof een speler in een net zo lange tijd een stuk verder loopt, terwijl dit eigenlijk dus helemaal niet het geval is.. :P

  24. #24

    Standaard

    ik heb de sony en het is echt een supertv , ik ben er heel blij mee

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door sxblade
    Heb gisteren trouwens nog iets 'leuks' meegemaakt.. ik speel elke week met een paar vrienden het spel pro evolution soccer 4 op de ps2. Normaal gesproken doen we dat bij een van die vrienden thuis.. die heeft zo'n 82cm philips pixelplus bb. Maar toen we nou gisteren hier eens een potje gingen spelen zat iedereen opeens te klagen dat het zo langzaam ging.. toen wist ik opeens wat het probleem was.. op die breedbeeld wordt het beeld platgedrukt en krijg je dus een relatief veel breder scherm en wordt het voetbalveld dus ook veel breder.. zo lijkt het dus alsof een speler in een net zo lange tijd een stuk verder loopt, terwijl dit eigenlijk dus helemaal niet het geval is.. :P
    hehe dat hebben we hier ook :P (met hetzelde spel ) :wink:

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •