De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard 2 meter electrisch Projectiescherm

    Beste medeforummers,

    Ik zag op het internet de volgende aanbieding:

    Een 2 meter breed (100inch diagonaal ) electrisch scherm met een zwart kader voor é189.

    Ik weet niet of ik de link mag plaatsen?
    http://www.camcosystems.nl/index.php?action=product&tbl_product_id=29

    Zou dit wat kunnen zijn?

    Voor deze prijs vind ik het namelijk wel erg interessant.

    Alvast bedankt,

    Emil

  2. #2

    Standaard

    Het merk blijkt Ellie te zijn.

    http://www.ellie.co.uk/

    Heb van dit merk nog nooit gehoord.

    Maar wat ik op de site lees, ziet er best interessant uit.

  3. #3

    Standaard

    Ben benieuwd of iemand hier iets over kan zeggen. heb zelf ook wel interesse.
    Ik weet niet wat gainfactor 1.1 nu preceies betekend, of dat nu goed of slecht is.

    Hoe zou dit scherm werken icm met bv een Epson TW10H?

    gr,

    Ron

  4. #4

    Standaard

    Even wat info opgezocht:
    De beste gainwaarde voor videoprojectie ligt tussen de 0.8 en 1.3 Hoe hoger de gainwaarde, hoe kleiner de kijkhoek. Bovendien kan er bij een te hoge gainwaarde hotspot optreden d.w.z. dat het beeld in het midden lichter is dan aan de zijkanten.

    MVG

    Emil

  5. #5

    Standaard

    Heb deze vraag over dit scherm ook eens in het ht-forum geplaatst, kijken of daar iemand iets van kan zeggen.

  6. #6

    Standaard

    Zou je mij ajb de link kunnen geven. Ik kan namelijk de topic niet vinden

  7. #7

  8. #8

    Standaard

    gain, oftewel 'winst' is de lichtopbrengst van een scherm. gain = 1 wil zeggen dat er net zoveel licht weerkaatst wordt als een perfet wit oppervlak.

    Meer gain geeft meer helderheid (zeker handig als verduisteren lastig is).
    Maar, zoals Emil Z al aangeeft: dat wil ook zeggen: Kleinere kijkhoek (dus minder zitplaatsen waar je het beeld goed ziet) en kans op hotspot (dus ene deel van scherm is helderder dan het andere).

    Ikzelf houd niet zo van schermen met een gain groter dan 1 (afgezien dan van voor PC-presentaties (dus niet film) op b.v. een beurs, de extra lichtopbrengst is dan prettig) en ga voor zo puur mogelijk mat-wit (niet glans!). Anderen zweren bij een gain rond de 0.8 (wat een soort grijs is), zeker in een goed verduisterde ruimte (privé-bioscoop)
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •