Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 49 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Welk programma voor beheer van DVD`s ?

    Hello

    Ik heb nu zo een 200 dvd`s, deze heb ik uit doosje genomen en in zo een koffer gestoken.
    Dit leek me wegens plaatsgebrek veel handiger, heb ik alle filmen in een koffer.
    Er zijn wel nadelen aan verbonden, hoe kan ik nu snel een film terugvinden ?

    Bestaat er geen programma waar ik al mijn filmen kan inzetten, als ik dan een film wil kijken pak ik niet mijn koffer maar gebruik ik het programma om mij te vertellen op welke plaats de DVD steekt in de koffer (1 tot 400).

    Graag zou ik erbij willen hebben dat ik een beschrijving van de film zie, en enkele afbeeldingen, en het zou helemaal tegek zijn moest ik nog op genre kunnen selecteren, zovan : hey, vanavond wil ik eens een lachfilm zien, ik druk dan op humor, en het programma laat me alle Humor filmen zien waaruit ik dan een keuze kan maken.

    Bestaat zo een fantastich programma al ?

  2. #2

    Standaard

    gebruik dvd profiler.

    zie http://www.intervocative.com

    en zoek op dit forum naar dvd profiler. Het is echt een geweldig programma om je dvd's te beheren en veel van de leden op dit forum gebruiken het. Ik onder andere ook. Je kunt heel gemakkelijk dvd's otevoegen en online zetten, je kun er namelijk automatisch een website van laten maken (zie mijn dvd-list) het is gewoon het gemakkelijkste programma wat op dit moment te krijgen is.

    Van dat op humor drukken weet ik niet of het kan, maar er zitten in ieder geval een hele hoop functies in.
    Panasonic TX-P42S20E -- Panasonic DMP-BD65EG-K -- Pioneer DV490V-S -- QED SQART P2110
    Ripley: Micro changes in air density, my ass.
    IcheckMovies -- WhatIWatch

  3. #3

    Standaard

    Inderdaad, had al gemerkt dat vele forumgangers dit programma gebruikten.
    Maar die optie om op genre te selecteren ben ik er nog niet in tegen gekomen.
    Heeft iemand weet van een programma dat het eventueel wel kan ?

  4. #4

  5. #5

    Standaard

    Voor elk catalogus-programma geldt dat het zo slim is als wat er in gestopt is. Anders gezegd, ergens moet je wel invoeren welke films jij voldoende komisch vindt.

    Andere programma's dan DVD profiler ken ik niet, maar daar heb je in ieder geval het voordeel van de centrale database: je hoeft niet van elke DVD alles zelf in te vullen.

    DVD profiler kenmerkt in ieder geval een DVD in een genre (max. 3 kwalificaties); je kunt er op selecteren middels de 'filters'. Wil je het helemaal zelf doen, dan kun je elke film die je komisch vindt (of natuurlijk andere kwalificaties) een 'tag' gegeven. Onder 'filters' kun je dan de deelverzameling onder die tag selecteren...

    Het programma is shareware (freeware als je geen probleem hebt met een reclamebanner), dus proberen kan weinig kwaad.
    "Only one human captain has ever survived battle with a Minbari fleet. He is behind me, you are in front of me. If you value your lives, be somewhere else." (Babylon 5)

  6. #6

    Standaard

    Er zijn waarschijnlijk genoeg gratis kleine database programma's te downloaden op internet!

    Waarom maak je niet een lijstje van nummer 1 tm 200 met de naam van de film en laat je die plastificeren. zo heb je altijd een lijstje bij de hand en hoef je niet eerst een pc te raadplegen voor een film.

    kost je maar een paar euro. :wink:

  7. #7

    Standaard

    Je hebt ook nog Movie Collector

    Gebruik ik zelf ik vind DVD Profiler ook niet alles. Zit te veel informatie bij die me absoluut niet interesseert.

    ww.collectorz.com is een gratis versie te downloaden

  8. #8

  9. #9

    Standaard

    Ik gebruik er 3:
    Dvd profiler (slechte afbeeldingen btw)'
    Mijndvd.be
    en mijn personal excel bestand (YAY)
    Phoebe: Wrong things done for the right reason is still a wrong thing, our job is to protect the innocent, not punish the guilty

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door X
    Eigen website beheren :wink:
    Inderdaad een goede manier!
    Four-Star Trader (236)

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Xienator
    www.collectorz.com is een gratis versie te downloaden
    Wow, daar ben ik al lang naar op zoek: een comic-database! Vanavond eens downloaden om te zien of dat lekker werkt.


  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coop
    Inderdaad, had al gemerkt dat vele forumgangers dit programma gebruikten.
    Maar die optie om op genre te selecteren ben ik er nog niet in tegen gekomen.
    Heeft iemand weet van een programma dat het eventueel wel kan ?
    Iets harder zoeken dan, want met dvdprofiler kan je wel degelijk op genre selecteren (collectie -> sorteer op -> genre) !

  13. #13

    Standaard

    TIP: Ik kon ook geen goed programma/website voor beheer van DVD`s vinden. Daarom heb ik zelf maar een websiteje gemaakt. dus als je echt iets wilt hebben naar je eigen smaak moet je het jammer genoeg alsnog zelf maken. Ontwerp een leuk websiteje en laat een vriend het PHP-en en Voila je eigen dvd-database... succes!

  14. #14

    Standaard

    Excel-bestandje.
    Keep it simple.
    Liefst heb ik toch trouwens dat ze hots-knots door elkaar staan in de kast. Vind dat gezoek altijd weer leuk, zie je allerlei DVD's voorbij komen tijdens het zoeken. :P
    Wil je het random toegankelijk hebben dan is Access al prima. 8)
    Zowel Access als Excel zitten in je Office-pakket dus geen dure software-uitgaven.
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld
    Zowel Access als Excel zitten in je Office-pakket dus geen dure software-uitgaven.
    Laat me raden... Jij hebt géén eigen geregistreerde versie van Office...

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld
    Zowel Access als Excel zitten in je Office-pakket dus geen dure software-uitgaven.
    Laat me raden... Jij hebt géén eigen geregistreerde versie van Office...
    Ja zeker wel, keurig verzorgd door m'n baas (overheid uiteraard). Hij leverde er zelfs een breedbeeld laptop bij met 2.1. surround sound. :P
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

  17. #17

    Standaard

    Wij kunnen office pakket via school bestellen. Had toen iets van 17 euries betaald voor een legale versie van office2003
    Panasonic TX-P42S20E -- Panasonic DMP-BD65EG-K -- Pioneer DV490V-S -- QED SQART P2110
    Ripley: Micro changes in air density, my ass.
    IcheckMovies -- WhatIWatch

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door AxeldeM.
    Wij kunnen office pakket via school bestellen. Had toen iets van 17 euries betaald voor een legale versie van office2003
    Inderdaad... voor studenten zijn er schappelijke prijzen... In de winkel ben je al snel 300 tot 500 euro kwijt voor dergelijke softwarepaketten.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Citaat Oorspronkelijk gepost door AxeldeM.
    Wij kunnen office pakket via school bestellen. Had toen iets van 17 euries betaald voor een legale versie van office2003
    Inderdaad... voor studenten zijn er schappelijke prijzen... In de winkel ben je al snel 300 tot 500 euro kwijt voor dergelijke softwarepaketten.
    Daar ligt m'n baas nie wakker van :P ....kennelijk 8)
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Citaat Oorspronkelijk gepost door AxeldeM.
    Wij kunnen office pakket via school bestellen. Had toen iets van 17 euries betaald voor een legale versie van office2003
    Inderdaad... voor studenten zijn er schappelijke prijzen... In de winkel ben je al snel 300 tot 500 euro kwijt voor dergelijke softwarepaketten.
    Daar ligt m'n baas nie wakker van :P ....kennelijk 8)
    voor bedrijven hebben ze ook van die buisiness pakketten ofzo. Die krijgen het waarschijnlijk ook zeer goedkoop.
    Panasonic TX-P42S20E -- Panasonic DMP-BD65EG-K -- Pioneer DV490V-S -- QED SQART P2110
    Ripley: Micro changes in air density, my ass.
    IcheckMovies -- WhatIWatch

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door AxeldeM.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Citaat Oorspronkelijk gepost door AxeldeM.
    Wij kunnen office pakket via school bestellen. Had toen iets van 17 euries betaald voor een legale versie van office2003
    Inderdaad... voor studenten zijn er schappelijke prijzen... In de winkel ben je al snel 300 tot 500 euro kwijt voor dergelijke softwarepaketten.
    Daar ligt m'n baas nie wakker van :P ....kennelijk 8)
    voor bedrijven hebben ze ook van die buisiness pakketten ofzo. Die krijgen het waarschijnlijk ook zeer goedkoop.
    Bedrijven betalen de hoofdprijs hoor voor software

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Xienator
    Bedrijven betalen de hoofdprijs hoor voor software
    Nee hoor... Bedrijven kunnen voor MS-software met korting een pakket van b.v. 50 of 100 licensies aanschaffen.

    Maar ja... Ik heb een eenmansbedrijf, dus ben ik overgeleverd aan de losse verkoop... al krijg ik wel de BTW terug (19%) en is de aanschafprijs aftrekbaar van mijn inkomen.

    Maar goed... laten we on-topic blijven... Het MS-Office paket is niet bepaald een goedkope oplossing

    Voor de archivering van DVD's gebruik ik toch het liefste DVD-Profiler

  23. #23

    Standaard

    Mac gebruikers kunnen eens DVDpedia uitproberen. Interface lijkt heel goed op iTunes

    DVDpedia zoekt nr DVDs via de amazon winkels en imdb.

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Xienator
    Bedrijven betalen de hoofdprijs hoor voor software
    Nee hoor... Bedrijven kunnen voor MS-software met korting een pakket van b.v. 50 of 100 licensies aanschaffen.

    Maar ja... Ik heb een eenmansbedrijf, dus ben ik overgeleverd aan de losse verkoop... al krijg ik wel de BTW terug (19%) en is de aanschafprijs aftrekbaar van mijn inkomen.

    Maar goed... laten we on-topic blijven... Het MS-Office paket is niet bepaald een goedkope oplossing

    Voor de archivering van DVD's gebruik ik toch het liefste DVD-Profiler
    Die prijs is nog steeds de hoofdprijs

    Ik weet wat lincensies voor server software kosten nou daar kan je een leuke (2e hands) auto voor kopen

    Ik vind Profiler trouwens een zeer lelijke lijst generen het design is echt dramatische er staat zoveel informatie bij die ik totaal inrelevant vindt vandaat dat ik Movie Collecter gebruik

  25. #25

    Standaard

    Zijn er intussen nog wat programma's bijgekomen?

    Heb tot nu toe altijd netjes een excelsheet bijgehouden, maar wil wel wat grafischer werken. Heb daarom net dvdprofiler geinstalleerd maar dat vind ik echt niet opschieten. Sowieso is de lijst die daarna voor web gegenereerd wordt echt ontzettend lelijk!

    Ik ga nu slapen, morgen die moviecollector maar eens proberen. Jammer dat dat dvdpedia alleen voor Mac gebruikers is...

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •