De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Er moet mij iets van het hart

    Ik ben een fanatieke verzamelaar van dvd,s en ik heb er inmiddels 251 stuks origineel , nu op m,n werk kan ik aan films komen die net of soms nog niet in de bioscoop zijn verschenen voor 7,5 euro of 10 voor 60 euro

    nieuwsgierig als ik ben heb ik er toch 1 besteld (the grudge) om te kijken wat nu de kwaliteit is van een kopie

    FF voor de duidelijk heid ben zeker geen voorstander van handel in kopies .. gewoon uit nieuwgierigheid

    nu is deze kopie van zo,n goede kwaliteit dat ik m,n eigen afvraag waar ons voordeel ligt bij het kopen van een origineel dvd

    bij origineel zijn de prijzen duur
    en je moet soms lang wachten voordat de film uit komt op dvd

    bij kopie zijn de prijzen gunstiger
    en kwaliteit doet weinig onder van origineel

    hoe zijn jullie meningen hierover ?? dus waar ligt ons voordeel ??
    Mijn DVD's

    Playstation 3 (250GB)
    Onkyo TX-SR702E
    Mordaunt-Short 908 Vloerstaanders
    Mordaunt-Short 905C
    R.E.L. Stampede
    Xindak Bekabeling
    Panasonic 42PX80E (ISF Calibratie)

  2. #2

    Standaard

    Het voordeel ligt in het feit, dat op de wijze dat wij originele dvd's kopen, er in de toekomst ook nog films gemaakt gaan worden.
    Sinds het kopieeren van CD's zijn vele bands (oa. Krezip) zonder contract komen te zitten, omdat er niet genoeg cd's meer van worden gekocht.
    Oook krijgen bands moeilijker een contract.

    Je kunt je natuurlijk wel afvragen of de prijzen van nieuwe dvd's niet te hoog liggen. De trend is, dat de prijzen dalen. De nieuw prijzen worden toch wel lager en ze komen sneller in de uitverkoop bakken of in de 3 voor 33 actie's van FRS en van Leest.
    Geef het nog een jaartje dan dalen deze ook nog wel.

    Ik blijf er voorstander van originele discs te kopen, maar ben wel kritischer geworden met een aanschaf. Vroeger kocht ik ongeveer alle aanbiedingen, nu wacht ik wel tot ie nog goedkoper wordt. Bijv gisteren pas Antz gekocht bij Blokker voor € 5,-. (Vorige week Monster's Inc bij Bol ook € 5,-)

    En ....je gunt die verkoper van die kopieen toch geen woekerwinsten, die verdient er € 5,- per stuk aan. En hij heeft helemaal al geen bijdrage geleverd aan datgene waar wij van houden.

    Mark
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  3. #3

    Standaard

    Een aantal opmerkingen, ten eerste ik houd niet van kopieren, als iemand ietst heeft gemaakt wat ik goed kan gebruiken of er kan van genieten dan betaal ik er graag voor. Ten tweede, ik ben wel een beetje een verzamelfreak en wil dus de beste kwaliteit, ik geloof dus eigenlijk niet dat een kopie dezelfde kwaliteit kan bieden. Ik ga er nog maar even van uit dat bij bovenvermelde prijzen er niet een 1-op-1 kopie op een dual layer schijfje wordt gemaakt. Daarbij is de kwaliteit van de gebrande schijfjes t.o.v. de in de fabriek geperste schijven een stuk minder.
    En als laatste ik betaal nu gemiddeld zo'n 13 euro per DVD. Ik koop niet meteen en koop veel in het buitenland. En daarbij wat ook al hierboven staat, ik gun het zo'n piraat echt niet om winst te maken.

    Uiteindelijk hebben wij, als DVD/Film fanaat dan, helemaal geen baat bij piraterij. Het bioscoop bezoek neemt af, de verkoop van DVD daalt en dus nemen de studio's nog minder risico en krijg je allemaal Hollywood standaard-formule films etc.

  4. #4
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    dubbel

  5. #5

    Standaard

    Geen reden om deze discussie zovaak op te starten. Bij deze gesloten.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •