De resultaten 1 tot 15 van 15 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Philips SBCHP1500 surround koptelefoon en versterker

    Iemand ervaring met deze set?



    Ik heb namelijk geen ruimte voor een degelijke 5.1 set, maar deze set lijkt hetzelfde te bieden (DD en DTS) via een hoogwaardige koptelefoon.

    Heb zelf echter geen ervaring met dit soort apparatuur en tot nu toe kan ik hem alleen online vinden (300 euro).

    Is het de gok waard naar jullie mening?

  2. #2

    Standaard

    Ik heb al een paar keer gelezen over 5.1-koptelefoons en ben daarin ERG geïnteresseerd.
    Toch heb ik er ernstige twijfels bij. Ik kan me niet voorstellen dat een koptelefoon meer dan 2.0 kan laten horen. Daar kan ik me in vergissen, ik weet het gewoon niet. Ik zal daar eens naar moeten luisteren.

    Ik verwacht dat je 'gewoon' stereo hoort, maar wel met heftige bassen. ALS dat zo is (luisteren naar een dergelijke oplossing lijkt me de enige optie) dan is een goede koptelefoon wat je wilt en niet dit. Tenslotte, als je toch alleen stereo hoort, wat is dan de zin van DTS etc? Dan kun je datzelfde geld beter besteden aan geluidskwaliteit dan aan 'snufjes' als DTS..

    Ik weet het gewoon niet, maar heb grote twijfels. Ik hoop dat er iemand hier ervaring heeft met een 5.1-koptelefoon, in dat geval kun je bovenstaande als ongelezen beschouwen.
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  3. #3

    Standaard

    Ik weet dat Alex van den Berg al jaren een 5.1 koptelefoon gebruikt en er erg tevreden over is. Je schijnt dus wel echt 5.1 te horen, doordat er verschillende speakertjes in de schelpen zitten.

    Ik heb zelf dus geen ervaring ermee (heb 'gewoon' een Grado SR80, dus stereo). Misschien dat Alex nog reageert, of stuur hem anders een PM).

  4. #4

    Standaard

    Klinkt wel erg interessant heeft iemand ze wel eens in een winkel gezien?
    DVD speler: Pioneer DV-490V I Tv: Sony KV-28FX68 I Receiver: Sony STR-DE595 I Front speakers: Mission m32i I Center speaker: Mission m3c2i I Rear speakers: Mission m30i I Afstandsbediening: Logitech Harmony 785 I Kabels voor: QED Classic I Kabels Rear: QED Micro I Scart dvd: QED Silver Reference AV21 I Scart UPC digitale TV: QED Performace SQart P41 I DVD -> Receiver: QED nog iets...

  5. #5

    Standaard

    Zover als ik het begrijp is het een 'normale' stereo koptelefoon (volgens reviews echter wel een extreem goede (laag ruis niveau, 5 - 40000 hz, etc).

    Dat kastje doet echter allerlei postprocessing op het 5.1 signaal waardoor het naar een 'speciaal' 2.0 signaal kan worden omgezet, waarin (naar het schijnt) de richtings informatie behouden blijft.

    Het is oorspronkelijk een dolby techniek. En ik heb er positieve dingen over gelezen op gathering.tweakers.net

    Ik had hem besteld maar kreeg te horen dat tie niet meer te leveren is

    Morgen ga ik wat zaken afbellen om te kijken of ik hem niet toch nog ergens op de kop kan tikken. Daar ik echt geen 6 speakers kwijt kan in me 2 bij 4 kamer waarin ik ook slaap en werk
    You are free to do as we tell you!

  6. #6

    Standaard

    heb deze 2 weken terug beluisterd bij een winkel, moet zeggen dat dat niet verkeerd klonk, je 'hoort' echt meerkanaalsgeluid, echt niet slecht. Je zit alleen wel de ganse film met zo'n ding op je kop, hoewel die niet erg zwaar aanvoelde, maar goed ik had m ook maar 10 minuten op...

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert
    heb deze 2 weken terug beluisterd bij een winkel
    Bij welke winkel was dat?

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rmelkert
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert
    heb deze 2 weken terug beluisterd bij een winkel
    Bij welke winkel was dat?
    bij een plaatselijke winkel hier in Nijkerk, eenmansbedrijfje, geen mm of Expert ofzo..

  9. #9

    Standaard

    Ben al een uur aan het bellen maar hij is nergens meer te krijgen

    Heeft iemand het misschien recent nog ergens zien staan / liggen?
    You are free to do as we tell you!

  10. #10

    Standaard

    Weten jullie of "silent cinema" van Yamaha's HT set's een zelfde effect tot stand brengt? Ik luister bijna alles met koptelefoon en twijfel tussen de HD1500 of de een av pack met "silent cinema". Dat schijnt via een normale hoofdtelefoon een 5.1 achtig effect te creeren...

  11. #11

    Standaard hd1500 kapot: hulp nodig

    IK ben een beetje eigenwijs geweest. IK heb de HD1500 toch aangeschaft via ebay, en ik ben er ingetuimd. Bij het openen van de doos bleek dat de oorschelp al afgebroken was. Beetje dom dus...ik had het nooit via ebay moeten doen. Nu is de vraag wat ik nu nog kan doen. Ik heb geen garantiebewijs. De hoofdtelefoon zelf lijkt me afgeschreven, tenzij iemand dat ding toch nog weet te maken. Maar ik denk dat het onmogelijk is. Nu zitten er nog 2 hoofdtelefoonaansluitingen op het kastje dat dolby headphone creert. Misschien dat ik op deze manier nog van het systeem kan genieten. Weet iemand wat voor soort hoofdtelefoon ik daarmee kan gebruiken. Ik kom er niet uit met de handleiding (ben niet zo'n techneut.

    ER staat dat aan de vgd voorwaarden moet worden voldaan:

    1. moet via de 864 Mhz band werken
    2. volgens hetzelfde modulatieschema werken (???) er staat ergens GFSK
    3. volgens hetzelfde coderings en decoderings schema werken


    Ik vermoed dat deze iig digitaal moet zijn, maar of er dan nog andere voorwaarden zijn, geen idee. IK weet niet of draadloos ook mogelijk is, nu de originele niet meer werkt...Kan iemand mij helpen?

    Heel veel dank bij voorbaat!

  12. #12

    Standaard

    Balen dat je bent opgelicht, misschien is er via de kopersbescherming van eBay nog een mogelijkheid om je geld terug te krijgen? Lees het volgende even door: http://pages.ebay.nl/help/confidence...rotection.html

    Voorwaarde is wel dat je via PayPal betaald hebt. Er zijn nog wel wat andere voorwaarden, maar niet geschoten is altijd mis toch?

    Succes!

  13. #13

    Standaard

    Ik heb niet via Paypal betaald, dus helaas...

    Nogmaals: kan iemand stp mijn vorige vraag beantwoorden??

  14. #14

    Standaard Re: hd1500 kapot: hulp nodig

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raulito
    IK ben een beetje eigenwijs geweest. IK heb de HD1500 toch aangeschaft via ebay, en ik ben er ingetuimd. Bij het openen van de doos bleek dat de oorschelp al afgebroken was. Beetje dom dus...ik had het nooit via ebay moeten doen. Nu is de vraag wat ik nu nog kan doen. Ik heb geen garantiebewijs. De hoofdtelefoon zelf lijkt me afgeschreven, tenzij iemand dat ding toch nog weet te maken. Maar ik denk dat het onmogelijk is. Nu zitten er nog 2 hoofdtelefoonaansluitingen op het kastje dat dolby headphone creert. Misschien dat ik op deze manier nog van het systeem kan genieten. Weet iemand wat voor soort hoofdtelefoon ik daarmee kan gebruiken. Ik kom er niet uit met de handleiding (ben niet zo'n techneut.

    <KNIP>
    Ik vermoed dat deze iig digitaal moet zijn, maar of er dan nog andere voorwaarden zijn, geen idee. IK weet niet of draadloos ook mogelijk is, nu de originele niet meer werkt...Kan iemand mij helpen?

    Heel veel dank bij voorbaat!
    Ok, een poging dan... (ik wéét het niet, maar ik kan wel logisch denken)
    1) als je kastje 2 hoofdtelefoonaansluitingen zitten, dan zou je toch verwachten dat je daar een hoofdtelefoonstekker van een hoofdtelefoon kunt stoppen. Proberen waard.
    2) het kastje is vast van belang, maar de koptelefoon zélf misschien nog wel meer (net als boxen naar mijn idee nét wat belangrijker zijn dan de receiver [ik loop het risico een discussie uit te lokken, dat is niet mijn bedoeling :wink: ]). Ik vind het dan ook zéér de moeite waard om te kijken of je niet een oplossing kunt vinden om die afgebroken oorschelp (ik neem aan dat de oorschelp heel is en alleen de aansluiting kapot) te laten repareren. Sommige electronicazaken nemen dergelijke opdrachten aan. Alleen dan heb je een gematched systeem.
    3) als het signaal naar de koptelefoon inderdaad "ingewikkeld" verstuurd wordt lijkt het me géén goed idee om daar een of andere gefrutselde oplossing voor te maken/bedenken/aanteschaffen met een andere koptelefoon, de kans dat dat goed gaat is klein. Erg klein.
    4) paypall of cash of wat ook ... als je een artikel koopt en dat blijkt niet in orde is de eerste en juiste reactie contact op te nemen met de verkoper. Als hij/zij stiekem weet dat het inderdaad al stuk was, of dat de schade tijdens transport is ontstaan ... samen tot een oplossing komen (b.v. terugsturen op jouw kosten, maar aanschafbedrag weer terug; of: de helft van je geld terug, of ...) lijkt me zeer wenselijk.
    2e hands via internet is altijd wat spannend als je de spullen niet zelf ophaalt...

    maar, hoe of wat dan ook, succes met je oplossing van het probleem, want dat je er niet echt blij van wordt , dat snap ik volkomen!
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  15. #15

    Standaard

    Bedankt voor de moeite. Alleen de oplossing van een andere hoofdtelefoon lijkt momenteel bereikbaar. De verkoper is niet in beweging te krijgen en winkels lijken 'm niet te willen repareren. Ik heb m'n oude draadloze hoofdtelefoon er in gestopt, met als resultaat een prima ontvangst, geen ruis of storingen maar ipv prachtig dolby geluid een blikkerig geluid wat niet om aan te horen is. Nu weet ik niet wat hier de crux is. Komt dit omdat deze hoofdtelefoon niet digitaal is? Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •