De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.

Discussie: Nip Tuck

  1. #1

    Standaard Nip Tuck

    TV tops movie

    Wat is dat met de Amerikaanse entertainment industrie tegenwoordig? De studiofilms uit Hollywood worden steeds lauwer en laffer, terwijl de tv-series geproduceerd door televisiestations met het jaar beter, scherper, intelligenter en gedurfder schijnen te worden. Met The Sopranos kregen we echte mensen die echte gangsters waren, Angels in America zette dat tere onderwerp aids weer in de schijnwerpers, Six Feet Under maakte het uitvaartgebeuren grappig. En met Nip/Tuck is het de producenten gelukt om serieus de diepte in te gaan met de - over het algemeen - erg oppervlakkige wereld van de plastische chirurgie.

    Botsende karakters

    De meeste verwikkelingen vinden plaats rondom de praktijk van de dokters Sean McNamara (Dylan Walsh) en Christian Troy (Julian McMahon). Hun verschillende karakters zorgen al voor de nodige botsingen. Sean is de goeie peer die ook pro deo operaties wil doen voor gehandicapte en misvormde mensen: en hij heeft een gezin dat voor de nodige complicaties zorgt. Christian is een verduiveld knappe vent die verzot is op mooie vrouwen, auto's, feestjes en seks, en hij koestert zijn vrijgezellenbestaan als Dagobert Duck zijn gouden dukaten. Keer op keer weten deze twee tegenpolen elkaar weer te vinden in knap uitgewerkte scènes.

    Moraal & ethiek

    In elke aflevering (dit is het eerste seizoen, 13 episodes) staat er een nieuwe patiënt centraal. De gevallen variëren van dieptriest tot hoogst lachwekkend, en de operaties worden expliciet in beeld gebracht. Vingers worden aangenaaid, dikke enkels in ranke stokjes omgezet, billen gelift, tieten vergroot/verkleind, enfin, the works. En ondertussen is het kluiven geblazen op de privé-levens van de beide artsen, met hun huwelijksperikelen, talloze avontuurtjes en vooral morele en ethische kwesties aangaande hun vak. Het is een wervelend geheel van spitse dialogen, genante situaties en emotionele hoogtepunten, waarbij de zwarte humor telkens tevoorschijn komt als een duister konijn op een zebrapad.

  2. #2

    Standaard

    Ondertussen na seizoen 1 op Tv, en seizoen 2 half op TV en half op DVd , belandt bij seizoen 3 van deze prachtige serie.

    In Belgie komt dit op Kanaal twee en wordt de serie nu herhaald om middernacht op woensdag. Dit terwijl het seizoen 3 te koop ligt in de winkels.

    Na het zien van seizoen 3 begrijp ik niet dat kijkers zolang worden teleurgesteld om te wachten op een nieuwe uitzending.

    Seizoen 3 komt wat traag op gang, vooral de episodes met Kit erin. Maar dan is het seizoen als een rollercoaster. Op en neer in de emoitionele draagkracht van de serie. Als je denkt " Waar halen ze dit vandaan? Dat was knap." gooien ze de volgende aflevering nog eens iets over dat nog beter is. En dan nog eens en nog eens. Vooral de episode met het vliegtuigongeval is zeker één van de beste dit seizoen.
    En dan zijn we nog niet aan de laatste afleveringen gekomen waar eindelijk het rode draad verhaal van The Carver tot een conclusie komt.

    Nip/Tuck blijft voor mij één van de beste drama reeksen op het moment. Spijtig dat tv zenders niet weten wat aan te vangen met een televisieserie met ballen.
    Tv serie fan

  3. #3

    Standaard

    FX heeft een vijfde seizoen besteld!

    Moet zelf nog beginnnen met seizoen 3, maar als het niveau hetzelfde is en blijft is dit zeer goed nieuws.

  4. #4

    Thumbs down

    Ik weet dat het een eeuwenoud topic is, maar is er iemand die het laatste seizoen al heeft gezien?

    Wat is deze serie de afgrond in gegaan zeg! Het lijkt wel of ze alles doen voor de kijkcijfers, om maar niet gecanceld te worden. Wat begon als een sterk drama, lijkt nu slechts een matige soap. Zo jammer..

  5. #5

    Standaard

    Ik heb de laatste paar dagen eindelijk seizoen 1 kunnen bekijken. Ik moet zeggen dat dat eerste seizoen wat moeilijk op gang kwam (ik vond de karakters de eerste paar afleveringen verre van sympathiek en het verhaal ook niet heel bijzonder) maar dat de serie toch vrij snel heel amusant wordt. Ik twijfelde even maar ik ga seizoen 2 binnenkort toch maar eens aanschaffen denk ik.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •