Pagina 2 van 10 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 226 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Dan moet je ff wachten want Amelie is net 2 maanden de bios uit.
    Buiten het feit dat Amelie in Nederland op 6 december van het vorige jaar in premiere is gegaan (en dus bijna 5 maanden in de bioscoop draait) is in de UK wel al een single-disc versie uit.

    Waarom zou het dan zo lang moeten duren voor dat de 2-disc versie uit komt. In Frankrijk zijn beide versie namenlijk praktisch gelijktijdig gereleased.

  2. #27

    Standaard

    Bij Ro-Disc was ie volgens mij ook al verkrijgbaar, Engels Import.
    Three-Star Trader.

    322 Blu-rays in bezit.

    StarMars.nl

  3. #28

    Standaard

    Naar aanleiding van mijn mailtje naar Paradiso kreeg ik de volgende reactie terug:

    Op dit moment is er nog niets bekend over de dvd release van Amélie.
    Hoogstwaarschijnlijk weten wij in de zomer meer hierover.

    Het beste kunt te zijner tijd nog even contact met ons opnemen.
    Dat duurt dus nog wel ff. Ik weet niet of Paradiso een beetje goeie reputatie heeft qua dvd-releases, maar ik denk dat ik toch maar eens die Franse versie nader ga bestuderen. Ik heb toch 4 jaartjes Frans gehad op school, dus dat kan ik dan mooi eens ophalen.

    Groeten,

    Richard

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pepijn Wildbret
    het probleem met de franse versie is echter: IK KAN GEEN FRANS
    Koop je toch een woordenboek
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  5. #30
    Anonymous
    Guest

    Standaard

    Koop je toch gewoon de regio 1 versie, zie hieronder. Hoeft je geen frans te kunnen, en is ondertiteld in het Engels. Precies wat ik nodig ben.

    • Region 1 encoding (US and Canada only)
    • Color, Closed-captioned, Widescreen
    • The "Amélie Effect" (English) Featurette
    • The "Look of Amélie" (English) Featurette
    • Fantasies of Audrey Tautou (French with English subtitles)
    • Q & A with Director Jean-Pierre Jeunet (English)
    • Q & A with Director and Cast (French with English subtitles)
    • Auditions -- Audrey Tautou, Urbain Cancelier, Yolande Moreau (French with English subtitles)
    • Storyboard Comparison
    • An Intimate Chat with Jean-Pierre Jeunet (French with English subtitles)
    • Home Movies - "Inside the Making of Amélie" (French with English subtitles)
    • "A Quai" Music Video
    • The Amélie Scrapbook -- "Behind the Scenes," French Poster Concepts
    • "The Garden Gnome's Travels" and Storyboards
    • Widescreen anamorphic format

  6. #31

  7. #32

    Standaard

    Ik las net dat op 8 juli de UK 2-disc set uitkomt. Kijk maar op http://www2.r2-dvd.org/article.jsp?...&articleId=4027

    Kijk dat is nou nog eens goed nieuws, Nou maar hopen dat ik zo lang kan wachten en niet toch nog eigenwijs ook nog de 1-disc versie koop !

  8. #33

    Standaard

    Dat ziet er inderdaad veelbelovend uit !!
    "Time for power draw near."

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pepijn Wildbret



    Kijk dat is nou nog eens goed nieuws, Nou maar hopen dat ik zo lang kan wachten en niet toch nog eigenwijs ook nog de 1-disc versie koop !


    uhm.. ik heb straks dus 2 Amelie dvd's...

  10. #35

    Standaard

    Wanneer komt de Nederlands ondertitelde versie?

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V
    Wanneer komt de Nederlands ondertitelde versie?

    inderdaad
    ik heb een mail gestuurd naar Proxis maar daar weten ze niet of er NLsubs op staan.... lekker bedrijfie...
    3d

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bart1971
    uhm.. ik heb straks dus 2 Amelie dvd's...
    Je bent niet de enigste. Ikzelf heb de U.K. 2 disc versie maar genomen (vanwege gebrek van Franse taal heb ik wel OT nodig).
    Not just any turd, mind you, but the kind that breaks off,
    leaving a piece stuck up your butt, and you walk around all day with a bad itch.

  13. #38

    Standaard

    Ik hoor ook niets meer in de videotheek van de release? Ik snap d'r werkelijk geen hol van. Deze film was toch best een groot succes in de bioscoop of niet? Dan laat je toch ruim van te voren weten waneer die uitkomt!?

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rnmboon
    Naar aanleiding van mijn mailtje naar Paradiso...
    Ku je ons even dat e-mail adres van Paradiso geven? Dat we die lui effe gaan "stalke" tot ze helemaal gek worden van ons!

    Als er zoveel man interesse in de DVD (MET NL ONDERTITELING) hebben, dan moeten ze toch iets laten weten!?

  15. #40

    Standaard eventuele datum?

    op de site "video.com" staat bij Amélie:

    Status: This product will be available 07-16-2002.

    Oké het is een engelstalige site, maar dan moet ie hier rond die tijd toch ook komen?

  16. #41

    Standaard

    Hallo,
    hier een post van de easyeverything in London (Yeah,Baby!)
    Heb net hier Amelie aangeschaft. Hoewel Play.com het heeft over de 2-disc SE weten ze hier nog niet van een eventuele release datum. Daarom dus bij de Virgin Megastore (en geloof me hij is echt Mega) de Virgin SE gekocht. Deze bestaat uit een mooie kartonnen doos (sorry, kan geen plaatje vinden) met daarin dus de film (duh...) en de soundtrack. Deze versie is speciaal gemaakt voor Virgin, maar is qua film gewoon het zelfde als de single-disc versie. Mocht de SE nou echt heel speciaal worden, schaf ik die ook gewoon aan. Maar ik dacht, ach waarom ook niet. Zo vaak ben ik hier immers niet.

    Greetings from London.

    PS. Offtopic, maar ik heb ook meteen Futurama Season 1 gekocht, zo cool

  17. #42

    Standaard

    Le Fabuleux Destin d'Amelie Poulain… magische realisme in een franse bonbon.

    Na al die overgeproduceerde, lawaaierige actieprenten vol bordkartonnen figuren en het rommelige neo realisme van de Dogma filmmakers, is het een heuglijk feit dat er nog eens een film zoals deze werd gemaakt. (Ik heb niets tegen Dogma, het is een begrijpelijke reactie op al die superdeluxe knalprodukties, maar het komt me toch veel te vaak als geforceerd somber en sober over. Net zo min als ik iets tegen actieprenten heb, alleen wens ik bij een film zo nu en dan mensen van vlees en bloed bezig te zien. )

    Heel knap aan Amélie is dat de film het hedendaagse Parijs op een “ouderwetse” manier toont vol verloren gewaande artiesten, fantasten, eenzaten en liefdevolle rariteiten; het volkje dat ooit van Montmartre zo’n apart leuk plaatsje maakte. Om dit effect te bereiken zijn alle auto’s, graffiti op de muren en hedendaagse posters digitaal verweidert uit de kasseienstraatjes en baadt Parijs in een wonderbaarlijk palet van de prachtigste kleuren. Alsof de maker, Jean-Pierre Jeunet, tout Paris in een grootse studio heeft verandert met Renoir in het achterhoofd.

    We zien het jonge meisje opgroeien tot een eenzaam kind, dat alsmaar teruggetrokkener wordt nadat haar moeder het leven verloren heeft… en door haar vader genegeerd wordt omdat deze de perfecte schrijn voor zijn overleden echtgenote wil maken.
    Amélie’s verbeelding is vanaf nu haar enige metgezel.
    Haar leven neemt een dramatische wending, nadat ze (nu als jonge vrouw, werkzaam in een bistro) in de badkamer van haar appartement een roestige doos met een verborgen schat ontdekt. Ze zoekt uit waar de man, inmiddels van middelbare leeftijd, woont. In het geniep houdt ze hem in de gaten als hij zijn schat terugziet en is een en al blijdschap bij de dankbare tranen van de gelukkige vinder.
    Dit inspireert haar om ook nog andere troosteloze en triestige mensenlevens te helpen verbeteren. Zij doet dit met kinderachtig plezier. Maar terwijl ze leert om anderen meer zelfvertrouwen en vreugde in dit leven te geven, realiseert ze zich dat ze ook bekwaam moet zijn om haar eigen droom te orkestreren. Dit geeft haar de moed om de liefde van haar leven te benaderen.

    Amelie is fabelachtig, het is mooi, het raakt je, het is amusant en zo boordevol charme dat iedereen die van cinema houdt, iedereen die eens iets nieuws en speciaals wil zien, deze film minstens de kans moet geven en bekijken.

  18. #43

    Standaard

    louis, fijn dat je amelie ook een goede film vond (stond in mijn top drie die ik vorig jaar gezien heb samen met shiri en battle royale)

    ik vind het een fantastische film op een schitterende dvd (franse 2 disk edition) een echte feel good movie in ieder geval

    ook fijn dat je nt te hoog oploopt met die sufgehypte dogma films

    ik durf me toch wel een liefhebber noemen van het betere europese of aziatische cinefiele werk (Kusturica, Almodovar, Loach, Kurosawa...) maar kan toch niet goed volgen wat de meesten nu zo fantastisch aan the idiots of festen vinden.

    Hopelijk worden er meer films gemaakt in europa in de stijl van amelie dan in de dogma stijl

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door evilgoblin66
    meesten nu zo fantastisch aan the idiots of festen vinden.
    Hopelijk worden er meer films gemaakt in europa in de stijl van amelie dan in de dogma stijl
    Festen vond ik dan wel weer goed. Door de wrange humor en het feit dat de vormregeltjes van dogma hier niet in de weg liepen.
    Maar voor de rest heb je gelijk. Al die regeltjes van wat moet en niet mag; je wordt er ziek van. Volgens mij kunnen ze beter wat meer energie besteden aan het nadenken, schrijven, regisseren en produceren van gewone goede films, los van hun zelfgekozen beperkingen.

  20. #45

    Standaard

    voila dat bedoel ik : meer aandacht aan de inhoud dan aan de vorm zou in dit geval wel geen kwaad kunnen, k heb een aantal jaren geleden nog eens stijn conickx geinterviewd en hij had ook zijn bedenken bij het feit dat een regisseur zichzelf interessant probeert voor te doen door zichzelf allerlei knudde regels op te leggen, waarmee ik nt wil zeggen dat ik tegen vernieuwing en orginaliteit ben, in tegendeel

    om het plastisch uit te drukken : een drol in een mooie verpakking blijft een drol, het mag nog zo origineel in beeld gebracht zijn als het verhaal suckt ben je er vet mee

    om terug volledig on topic te komen : amelie heeft visuele flair ,een origineel verhaal, en sterke acteerprestaties, meer moet dat nt zijn

  21. #46

    Standaard

    En nog een beetje Joie de vivre zoals de fransen dat zo mooi zeggen.

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Aspers


    Ku je ons even dat e-mail adres van Paradiso geven? Dat we die lui effe gaan "stalke" tot ze helemaal gek worden van ons!

    Als er zoveel man interesse in de DVD (MET NL ONDERTITELING) hebben, dan moeten ze toch iets laten weten!?
    Stalk all you like: het emailadres van Paradiso is paradiso@paradisofilms.nl.

    Ik heb zelf inmiddels die Engelse 2-disc besteld, want als ze al een NL-editie uitbrengen (over god weet hoelang) dan zullen ze hem toch wel verknallen (maken ze er een 1-disc van ofzo). Het geduld om daar op te wachten heb ik trouwens toch niet eens: ik wil mijn Amelie!!!

    Richard (die niet alleen verkikkert is op deze film maar ook zeker op de verrukkelijke Audrey Tautou!)

  23. #48

    Standaard

    Helaas toch nog ff offtopic maar dit wilde ik zeker nog even kwijt...

    het feit dat de vormregeltjes van dogma hier niet in de weg liepen. Al die regeltjes van wat moet en niet mag; je wordt er ziek van. Volgens mij kunnen ze beter wat meer energie besteden aan het nadenken, schrijven, regisseren en produceren van gewone goede films, los van hun zelfgekozen beperkingen
    Ik dacht dat die beperkingen juist bedoeld waren om meer op de inhoud/het verhaal te concentreren ipv de vorm.
    Dat die beperkingen een vorm op zich zijn doet daar toch niets aan af? (Al geef ik toe dat deze meestal tamelijk somber is).

    Ik ben geen Festen /Idiots liefhebber vanwege de vorm, maar wel vanwege de verhalen.

    het feit dat een regisseur zichzelf interessant probeert voor te doen door zichzelf allerlei knudde regels op te leggen
    Vind ik echt onzin.
    Ik zie blockbuster regisseurs eveneens interessant gelul-in-de-ruimte interviews geven over een film waarvan het script flinterdun is, de acteerprestaties lachwekkend, en de postproductie compleet over de top is.

    Ik vind de puristische reactie van de Dogme beweging zoals Louis al aangaf een begrijpelijke reactie.
    Flikker alle CGI, filters , lampen en audiodubs aan de kant en kom met een behoorlijk verhaal en probeer dat op film vast te leggen.
    Er wordt inderdaad al genoeg troep over ons uitgestort.

    Misschien een heel kleine analogie met de opleiding Beeld & Mediatechnologie in Hilversum:
    Daar krijgen de compu whizkids eerst een fijn stukkie houtskool en papier in de handen gedrukt. Eerst maar eens laten zien dat ze de basistechnieken beheersen voordat ze in 3D Max een model uit een library mogen trekken.

    Ik vind wel dat het Dogme-concept langzamerhand wel is uitgemolken.

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark S
    Ik dacht dat die beperkingen juist bedoeld waren om meer op de inhoud/het verhaal te concentreren ipv de vorm.
    Dat die beperkingen een vorm op zich zijn doet daar toch niets aan af? (Al geef ik toe dat deze meestal tamelijk somber is).
    Dat is heel mooi gezegd. De praktijk leert echter dat het op de eerste plaats een beperking is, eender dan een hulpmiddel om een goede film te maken; al is het begrijpelijk als reactie tegen de overgeproduceerde Hollywoodfilm. Zoals ooit de punk in de muziek een verademing en reactie was tegen supergroepen en supermuzikanten a la Genesis en konsoorten.
    Trouwens hetzelfde verhaal kregen we in de film al eens op het einde van de jaren '50 met de franse Nouvelle Vaque als reactie op wat Truffaut de cinema a pappa noemde. Dit leverde eerst een paar prachtige prenten op, maar werd tenslotte vervelend omdat naar mijn idee vorm en inhoud een moeten zijn, en niet ondergeschikt aan dictaten van welke groep of regeltjes dan ook.

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark S
    Helaas toch nog ff offtopic maar dit wilde ik zeker nog even kwijt...


    Ik dacht dat die beperkingen juist bedoeld waren om meer op de inhoud/het verhaal te concentreren ipv de vorm.
    Dat die beperkingen een vorm op zich zijn doet daar toch niets aan af? (Al geef ik toe dat deze meestal tamelijk somber is).

    Ik ben geen Festen /Idiots liefhebber vanwege de vorm, maar wel vanwege de verhalen.


    Vind ik echt onzin.
    Ik zie blockbuster regisseurs eveneens interessant gelul-in-de-ruimte interviews geven over een film waarvan het script flinterdun is, de acteerprestaties lachwekkend, en de postproductie compleet over de top is.

    Ik vind de puristische reactie van de Dogme beweging zoals Louis al aangaf een begrijpelijke reactie.
    Flikker alle CGI, filters , lampen en audiodubs aan de kant en kom met een behoorlijk verhaal en probeer dat op film vast te leggen.
    Er wordt inderdaad al genoeg troep over ons uitgestort.

    Misschien een heel kleine analogie met de opleiding Beeld & Mediatechnologie in Hilversum:
    Daar krijgen de compu whizkids eerst een fijn stukkie houtskool en papier in de handen gedrukt. Eerst maar eens laten zien dat ze de basistechnieken beheersen voordat ze in 3D Max een model uit een library mogen trekken.

    Ik vind wel dat het Dogme-concept langzamerhand wel is uitgemolken.

    Blijkbaar heb je mijn punt nt volledig gevolgd : ik heb geen problemen met minimale belichting of puristische reacties zoals jij die noemt: ik heb het over het feit dat bepaalde van de dogma films zich meer richten op de verpakking (het feit dat men zich geforceerde normen oplegt en het zichzelf moeilijk maakt zorgt ook voor bepaalde stijl) dan op het verhaal. gewoon het feit dat men zodanig probeert om het anders te doen dan normaal doet het nog meer opvallen. dat er mij niemand komt vertellen dat het scenario van festen zo spitsvondig of origineel is. heb er natuurlijk geen probleem mee dat je er anders over denkt

Pagina 2 van 10 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •