De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Brideshead Revisited

    Kwaliteitsserie

    Vaak wordt Brideshead Revisited beschouwd als de moeder aller tv-series. De kijkdichtheid was inderdaad overweldigend, maar het werd dan ook uitgezonden in een tijd waarin er maar een paar omroepen waren. Geheid dat het kijkerspubliek en masse voor de buis zat als er wat goeds werd uitgezonden: en bij ontstentenis van videorecorders zorgde men ook dat je klokslag op tijd paraat zat.

    Tand des tijds

    Echter, ruim 30 jaar later blijkt Brideshead Revisited de tand des tijds glorierijk te hebben doorstaan. De teloorgang van de Britse aristocratie en zedelijke regels omtrent wat mocht en wat niet, worden nog altijd prachtig verbeeld door de twee hoofdpersonen: Charlie (Irons en Sebastian (Anthony Andrews). Twee jonge studenten die elkaar ontmoeten op Oxford, en hechter bevriend raken dan ze willen toegeven. Traditiegetrouw wordt er flink gezopen, maar Sebastians groteske dorst begint door het onuitgesprokene wanhopige trekjes te vertonen.

    Ensemble

    TV-series zijn een uitstekend medium om complexe boeken zoals dat van Waugh te verfilmen. In deze 11 uur durende serie op DVD krijg je inzicht in de complexe karakters, hun worstelingen met seksualiteit en hun levens. En al dit tegen de achtergrond van die prachtige Britse mansion Brideshead, een illustratief boegbeeld van the Old English Empire. Het ensemble heeft zich met hartstocht vastgebeten in hun personages: vooral Irons en Claire Bloom als Sebastians moeder, die zich op de ruimte die conform de tijdgeest beschikbaar was, als een monument laat gelden.

  2. #2

    Standaard Re: Brideshead Revisited

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    In deze 11 uur durende serie op DVD
    Waarschuwing!!
    Laat de in Nederland door Memphis Belle uitgegeven 3DVD van Brideshead links liggen. Deze uitgave is een aanfluiting, het beeld is zodanig gecomprimeerd dat de gemiddelde VHS uit de videotheek er een wonder van beeldtechniek bij lijkt.
    Gewoon een schande hoe ze deze serie in Nederland op de markt gebracht hebben.

  3. #3

    Standaard

    De kwaliteit van deze uitgave is inderdaad bedroevend, zeg. Ik heb Memphis Belle hierover benaderd en in een reactie geeft men aan dat ze duizenden exemplaren hebben verkocht en geen klachten hebben gehad. Met andere woorden, wij zijn gek. Graag lees ik hier dan nog eens ervaringen van mensen die wél tevreden zijn over deze dvd's.

  4. #4

    Standaard

    Tevreden is een groot woord, maar ondanks de matige kwaliteit van deze uitgave heb ik ultiem genoten van de serie. Briljante tv was dit. Misschien wel de beste maar anders een van de beste tv-series die ik ooit heb gezien. Het verhaal is niet alleen geweldig maar het is ook een opvallend diepzinnig en psychologisch interessant drama. D'r valt echt zoveel te halen uit Brideshead Revisited.

    Weet iemand trouwens of er inmiddels al betere releases zijn uitgebracht? Deze double dip ik graag.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •