Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 55 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Andere kant van de 2de Wereld Oorlog

    Hallo mensen, ik heb een vraagje. Hebben jullie misschien nog tips van filmen die de andere kant van de 2de Wereld Oorlog belichten?

    De Amerikaanse kant kennen we inmiddels door en door. Ik zocht eigenlijk meer iets van bijvoorbeeld de Duitse kant, zoals:
    -Hitler: The Rise of Evil
    -Der Untergang

    Misschien dat er mensen zijn met nog meer tips? Bijvoorbeeld over het gebeuren in het besneeuwde Rusland ofzo, of nog meer Duits belichte kanten.

    Alle tips van de niet-amerikaanse kanten zijn van harte welkom.

  2. #2

  3. #3

    Standaard

    Das Boot
    Stalingrad

    Tora, Tora, Tora belicht de aanval op Pearl Harbor van beide zijden.

  4. #4

    Standaard

    -Stalingrad
    -Enemy at the Gates
    -Die Frontschau

    Dit zijn zo gauw even de films die aan het Oostfront vooral in Stalingrad plaatsvinden.

    En ander kijk je hier even. Vooral recensies van oorlogsfilms.

    http://www.go2war2.nl/nld_categorie.asp?id=23

  5. #5

    Standaard

    Enemy at the gates - over een Russische sluipschutter
    Malena - Monica Belluci als Siciliaanse oorlogsweduwe

  6. #6

    Standaard

    Cross of Iron van Sam Peckinpah
    Die Weisse Rose Michael Verhoeven, duitse film uit 1983 over verzet van Duitse studenten tegen Nazi Duitsland.

  7. #7

    Standaard

    Cross of Iron over de strijd aan het oostfront.

    Conspiracy over de Wannsee conferentie.

    Out of the Ashes over een joodse arts die in Auschwitz te werk wordt gesteld.

  8. #8

    Standaard

    Rosenstrasse
    All Quiet On The Western Front (gaat over Duitse scholieren die naar het front worden gestuurd in WO I )

  9. #9

    Standaard

    is die Stalingrad nog ergens te scoren met de originele soundtrack en engelse of nederlandse ondertitel? Ik vind enkel een engels nagesproken versie.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ill Niño
    is die Stalingrad nog ergens te scoren met de originele soundtrack en engelse of nederlandse ondertitel? Ik vind enkel een engels nagesproken versie.
    Als je voor Stalingrad gaat,zou ik zelf de Duitse S.E. nemen,die heeft geen Nl of engelse subs,maar is wel de beste uitgave.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  11. #11

    Standaard

    Grave of the Fireflies, over 2 kinderen in Japan

  12. #12

    Standaard

    Niet (meer) op DVD, maar morgenavond op de BRT (en afgelopen weekend op Ned 3): Amen
    over de uitvinder van Zyklon B, die zich een hoedje schrikt als hij beseft waar de duitsers het spul voor gebruiken. Probeert dan in contact te komen met de Paus om de akties van de duitsers te vergelden.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ill Niño
    is die Stalingrad nog ergens te scoren met de originele soundtrack en engelse of nederlandse ondertitel? Ik vind enkel een engels nagesproken versie.
    Er is geen NL uitgave. De R1 en R3 hebben wel de originele Duitse track met Engelse ondertitels.

    Ik heb zelf de Koreaanse versie (Duitstalig, eng. subs), en die is prima. Was een tijdje geleden voor ongeveer $4 te koop, maar lijkt nu overal uitverkocht. Misschien vind je nog ergens een exemplaar (ik heb alleen dvdfromkorea en koreandvds gecheckt).

  14. #14
    Super Member
    Registratie datum
    May 2004
    Woonplaats
    Backalley in Sin City
    Top 20
    Laatst gezien:Jackass: The Movie 3*/5

  15. #15

    Standaard

    Kwam laatst op IMDB nog 2 films tegen die nog in productie zijn over Leningrad.

    http://www.imdb.com/title/tt0370877/
    http://www.imdb.com/title/tt0432314/
    Four-Star Trader (236)

  16. #16

    Standaard

    De 2006 versie lijkt mij op het eerste gezicht de betere.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roboter
    Niet (meer) op DVD, maar morgenavond op de BRT (en afgelopen weekend op Ned 3): Amen
    over de uitvinder van Zyklon B, die zich een hoedje schrikt als hij beseft waar de duitsers het spul voor gebruiken. Probeert dan in contact te komen met de Paus om de akties van de duitsers te vergelden.
    Zoek met elcheapo en je komt deze film o.a. tegen bij dvdzone2

  18. #18

    Standaard

    Stalingrad een absolute aanrader

    Captain Correli's Mandolin

    So weit die Fusse tragen
    Every Man Dies,
    Not Every Man Really Lives

  19. #19

    Standaard

    OK, misschien dan maar de Duitse versie van Stalingrad kopen. Me duits is redelijk. Moet denk ik wel lukken...

    Weet niet wat het is, heb ergens het verhaal zitten lezen, en hij spreekt me enorm aan...

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Psycho313_nl
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roboter
    Niet (meer) op DVD, maar morgenavond op de BRT (en afgelopen weekend op Ned 3): Amen
    over de uitvinder van Zyklon B, die zich een hoedje schrikt als hij beseft waar de duitsers het spul voor gebruiken. Probeert dan in contact te komen met de Paus om de akties van de duitsers te vergelden.
    Zoek met elcheapo en je komt deze film o.a. tegen bij dvdzone2
    klopt, ik zag 'm zojuist nog liggen voor €8,99 bij Boudisque in Utrecht
    Remember the posters that said "Today is the first day of the rest of your life"? Well, that's true of every day but one - the day you die.
    (American beauty)

    Mijn Collectie

  21. #21

    Standaard

    Die Blechtrommel

    Die gaat niet direct over de oorlog, maar wel over het Duitsland van in jaren voor WOII.

    (Film komt volgende week trouwens op Belgie, kijken!)
    Dit is mijn uitspraak en hiermee zult u het moeten doen!
    YMDB

  22. #22

    Standaard

    Die Blechtrommel

    Die gaat niet direct over de oorlog, maar wel over het Duitsland van in jaren voor WOII.

    (Film komt volgende week trouwens op Belgie, kijken!)
    Dit is mijn uitspraak en hiermee zult u het moeten doen!
    YMDB

  23. #23

    Standaard

    Enemy at the gates is een topper die zich afspeelt in Leningrad,en belicht ook een andere kant van de oorlog.Amen is gewoon nog op dvd,als 2 disc edition bij de MM.

  24. #24

    Standaard

    Die Brücke.

    Film uit 1959 met een piepjonge Fritz Wepper (assistent van Horst Tappert in "Derrick") dat toch een redelijke indruk op me heeft gemaakt.
    It's hard to be a Saint in the City

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lethal Kees
    Enemy at the gates is een topper die zich afspeelt in Leningrad,en belicht ook een andere kant van de oorlog.Amen is gewoon nog op dvd,als 2 disc edition bij de MM.

    ZEURMODE ON: het is STALINGRAD ZEURMODE OFF
    Every Man Dies,
    Not Every Man Really Lives

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •