De resultaten 1 tot 20 van 20 worden weergegeven.

Discussie: The Third Man

  1. #1

    Standaard The Third Man

    Orson Welles, Harry Lime Theme. Is deze klassieker al in Nederland te koop?
    Ik las iets over een Criterions editie, maar dat zegt mij niks.
    Bij Play.com zag ik 'm wel als R2.
    Praat niet over wat je weet, maar weet waarover je praat.

  2. #2

    Standaard

    Hij is niet in Nederland uitgebracht. Hier is evt. de Criterion versie nog te vinden :wink:

    Klik!

    Edit. Ik zag dat The Third Man bij play.com 15 pond kost. Dat is ongeveer E 22 dus dan zou ik eerder voor de Criterion gaan :wink: .

  3. #3

    Standaard

    Ik overweeg zelf der dritte man in Duitsland te halen, als ik mij herinner rond de 10 euro....

    Duits en Engels ondertiteld? Op Bol en dan de duitse variant kan je hem vinden...


  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rotwang
    Ik overweeg zelf der dritte man in Duitsland te halen, als ik mij herinner rond de 10 euro....

    Duits en Engels ondertiteld? Op Bol en dan de duitse variant kan je hem vinden...

    Ik heb daar even gekeken. Hij kost daar E 14,99. Als ik dan moet kiezen heb ik toch liever de Criterion uitvoering. Dat is toch wel een mooiere uitvoering en heeft gewoon een Engelse hoes.

  5. #5

    Standaard

    De Criterion is mooi inderdaad. Dat was een van de eerste die ik destijds kocht.

    De Engelse uitgave schijnt trouwens gebaseerd te zijn op de Criterion. Alleen: de gebruikte print zou lang niet zo goed zijn en niet alle extra's staan er op (zie http://www.dvdcompare.net/comparisons/film.php?fid=740 ).

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    De Criterion is mooi inderdaad. Dat was een van de eerste die ik destijds kocht.

    De Engelse uitgave schijnt trouwens gebaseerd te zijn op de Criterion. Alleen: de gebruikte print zou lang niet zo goed zijn en niet alle extra's staan er op (zie http://www.dvdcompare.net/comparisons/film.php?fid=740 ).
    NTSC ? Hoe speel je dat af?

    Waarom komt er niet een mooie R2 release. Hij staat op mijn watch list.
    Praat niet over wat je weet, maar weet waarover je praat.

  7. #7

    Standaard

    Ik lees trouwens net op de pagina die ik eerder linkte dat de Duitse versie vrij beroerd van kwaliteit is. Slechte kwaliteit video waar ook nog eens in geknipt is en op de koop toe ook nog eens audio-sync problemen. Geen aanrader dus.

  8. #8

    Standaard

    Ik heb onlangs de Koreaanse uitgave voor net geen $4 gekocht(Koreandvds.com).
    Geen superrelease, maar alleszins acceptabel.

    Ik heb deze film recentelijk voor de vierde keer gezien en er weer van genoten.

    Dat citermelodietje van Anton Karas blijft overigens nog dagen in je hoofd hangen.

  9. #9

    Standaard

    Ik zou toch zeker voor de amerikaanse criterion uitgave gaan. De engelse uitgave heeft geen ondertitels én weiniger extra's, en de criterion uitgave is regio 0. Je kan de criterion dvd bij cdwow.com bestellen voor 24.99 euro (geen verzendkosten), en ze worden geleverd vanuit Zweden, dus ook geen douanekosten. [/url]

  10. #10

    Standaard

    http://www.dvd-home.nl/pers/univers.htm

    27-4 zou die moeten komen, maar ik heb nog geen prijs kunnen vinden waar dan ook. Het is overigens ook een echte Nederlandse release wat ook in het buitenland vind ik niets.

    Als iemand meer info heeft graag, want anders ga ik gewoon de criterion kopen want ik had deze film al lang op dvd moeten hebben

  11. #11

  12. #12

    Standaard

    OK Joris,

    dus hij komt wel definitief de 27e. Ik zie dat jij de criterion hebt, ben je er tevreden mee of denk je dat deze nieuwe SE de criterion kan evenaren of overtreffen...?

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    De Criterion is mooi inderdaad. Dat was een van de eerste die ik destijds kocht.

    De Engelse uitgave schijnt trouwens gebaseerd te zijn op de Criterion. Alleen: de gebruikte print zou lang niet zo goed zijn en niet alle extra's staan er op (zie http://www.dvdcompare.net/comparisons/film.php?fid=740 ).
    was ook mijn eerste Criterion :wink:

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Swanski
    OK Joris,

    dus hij komt wel definitief de 27e. Ik zie dat jij de criterion hebt, ben je er tevreden mee of denk je dat deze nieuwe SE de criterion kan evenaren of overtreffen...?
    Nee, ik verwacht dat dezelfde kwaliteit als die van de Engelse releases aanwezig zal zijn. Voor zo'n magistrale film zou ik gewoon de uitmuntende Criterion-versie kopen. Beter zullen ze niet op DVD komen.

    EDIT: 't Was samen met La règle du jeu (*zwijmel*) ook mijn eerste Criterion! Eerder van de Studiebeurs weg om nog even langs Boudisque te kunnen. Je moet natuurlijk wel je prioriteiten stellen.

  15. #15

    Standaard

    Grappig dat het voor zovelen de eerste of bijna eerste Criterion was.

    Het is een mooie disc en de film is een echte klassieker dus begrijpelijk is het wel. Bovendien is deze film de nodige keren op tv geweest dus misschien dat dat een oorzaak is (voor mij in ieder geval wel).

    Heel toevallig trouwens dat deze thread nu naar boven komt want ik las net op teletekst dat Alida Valli (die de rol van Anna Schmidt speelt) is overleden. Zie ook http://www.ad.nl/cultuurenshow/article291485.ece

  16. #16

    Standaard

    Op deze film zit ik echt te wachten, nog een paar dagen geduld...

    (het belooft in ieder geval een bijzondere dvd te gaan worden en gaat rond de 24 euro kosten)



    Las het ergens op een weblog, ik wist niet eens dat ze nog leefde..
    Nu is volgens mij dan de hele cast dood?

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rotwang
    ... en gaat rond de 24 euro kosten
    Koop dan toch de criterion uitgave.

    The Third Man was trouwens ook mijn eerste criterion

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rotwang
    Nu is volgens mij dan de hele cast dood?
    De hoofdpersonen in ieder geval wel. Maar ja: de film is al ruim 55 jaar oud natuurlijk.

  19. #19

    Standaard

    Ligt het aan mij, of is die cover inderdaad foeilelijk?

  20. #20

    Standaard

    Die cover ziet er niet uit, ligt niet aan jou, alhoewel over smaak valt te twisten...

    (als het maar een hardcover is en geen kartonnen, dan vind ik alles best)


Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •