Pagina 8 van 8 EersteEerste ... 45678
De resultaten 176 tot 182 van 182 worden weergegeven.
  1. #176

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    Ook een 32" plasma of LCD scherm haalt het nog niet bij CRT.
    Goed argument.

  2. #177

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jollykart
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reinbo
    Vraag: Waarop moet je letten als je een plasma/lcd tv wilt kopen?

    Antwoord: Zorgen dat je met een CRT naar huis gaat!

    Ik heb net bij een goede vriend zijn gloednieuwe € 7500 kostende 50 inch pioneer plasma tv bewonderd en eenmaal thuisgekomen weet ik het weer heel zeker: mijn 32 inch drie jaar oude sony breedbeeld CRT tv (± €1400) geeft een veeeeeel mooier, rustiger en natuurlijke 3 dimensionaal beeld!
    De 50" Pioneer is te koop voor 5500 euro dus ik denk dat iemand hier afgezet is of last heeft van sterke verhalen.
    Verder toch nog wel benieuwd naar een wat betere argumentatie. Wat heb je op die plasma mogen bewonderen bijvoorbeeld dvd of tv beeld. Tv beeld zit er op zo'n groot scherm niet meer uit dus dan zou je conclusie wel eens kunnen kloppen. Verder denk ik dat je bij 50" minimaal 5 meter afstand moet nemen anders kan je de pixels tellen. Rustiger moet je echt toelichten. Want als je een goede progressive scan dvd speler aansluit die eventueel nog leuk kan upscalen dan ben ik toch redelijk overtuigd dat je op een plasma of lcd altijd een trillingvrij beeld hebt.

    Voor de rest is het natuurlijk een beetje een vergelijk tussen een Mercedes A klasse en een BMW 7 serie en vervolgens zeggen dat die 7 waardeloos is omdat de A lekkerder in de stad rijdt.Beide goede auto's maar de A klasse is niet om aan te zien
    Een 50" met een 32" tv vergelijken slaat natuurlijk eigenlijk nergens op 8)
    Ik vrees dat hij idd is afgezet (heeft hem bij de Media markt gekocht). Ik kan er niets aan doen, maar ik reageer gewoon heel slecht op een plasma beeld. Niet zozeer op een trillingsvrij beeld, maar veel meer op de kleur. Ik vergelijk het vaak met een glossy magazine look ipv een mooie naturelle foto. Het zal overigens best zo zijn dat het beeld na een betere calibratie bijtrekt (heb overigens dvd gekeken), maar persoonlijk vind ik wat ik tot nog toe overal op plasma's henb gezien niet mooi. (Ben dan ook wel verwent, heb naast mijn 32 " Sony ook een flinke Barco hangen. En ja, dat is gewoon mooier

  3. #178

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reinbo
    Citaat Oorspronkelijk gepost door jollykart
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reinbo
    Vraag: Waarop moet je letten als je een plasma/lcd tv wilt kopen?

    Antwoord: Zorgen dat je met een CRT naar huis gaat!

    Ik heb net bij een goede vriend zijn gloednieuwe € 7500 kostende 50 inch pioneer plasma tv bewonderd en eenmaal thuisgekomen weet ik het weer heel zeker: mijn 32 inch drie jaar oude sony breedbeeld CRT tv (± €1400) geeft een veeeeeel mooier, rustiger en natuurlijke 3 dimensionaal beeld!
    De 50" Pioneer is te koop voor 5500 euro dus ik denk dat iemand hier afgezet is of last heeft van sterke verhalen.
    Verder toch nog wel benieuwd naar een wat betere argumentatie. Wat heb je op die plasma mogen bewonderen bijvoorbeeld dvd of tv beeld. Tv beeld zit er op zo'n groot scherm niet meer uit dus dan zou je conclusie wel eens kunnen kloppen. Verder denk ik dat je bij 50" minimaal 5 meter afstand moet nemen anders kan je de pixels tellen. Rustiger moet je echt toelichten. Want als je een goede progressive scan dvd speler aansluit die eventueel nog leuk kan upscalen dan ben ik toch redelijk overtuigd dat je op een plasma of lcd altijd een trillingvrij beeld hebt.

    Voor de rest is het natuurlijk een beetje een vergelijk tussen een Mercedes A klasse en een BMW 7 serie en vervolgens zeggen dat die 7 waardeloos is omdat de A lekkerder in de stad rijdt.Beide goede auto's maar de A klasse is niet om aan te zien
    Een 50" met een 32" tv vergelijken slaat natuurlijk eigenlijk nergens op 8)
    Ik vrees dat hij idd is afgezet (heeft hem bij de Media markt gekocht). Ik kan er niets aan doen, maar ik reageer gewoon heel slecht op een plasma beeld. Niet zozeer op een trillingsvrij beeld, maar veel meer op de kleur. Ik vergelijk het vaak met een glossy magazine look ipv een mooie naturelle foto. Het zal overigens best zo zijn dat het beeld na een betere calibratie bijtrekt (heb overigens dvd gekeken), maar persoonlijk vind ik wat ik tot nog toe overal op plasma's henb gezien niet mooi. (Ben dan ook wel verwent, heb naast mijn 32 " Sony ook een flinke Barco hangen. En ja, dat is gewoon mooier
    Kleur is natuurlijk heel persoonlijk. Zet een Philips CRT en een Sony CRT naast elkaar en het verschil zal enorm zijn. Standaard heeft een Sony veel hardere kleurern. Een digitale beeldbuis heeft veelal als voordeel dat de kleuren veel nauwkeuriger zijn te regelen. Wanneer je in het menu van de Pioneer duikt kan je je enorm uitleven.(haal hem bijvoorbeeld van de spaarstand af) Misschien heb jij een afwijkende smaak of heb je slecht ingestelde plasma's gezien maar kleur en contrast doet zeker niet onder voor een CRT. Ik zou zeggen ga eens ergens met een goede plasma of lcd spelen en instellen en kijk dan of je nog steeds overtuigd bent van een CRT. Misschien heb je dat gedaan en vind je een CRT nog steeds mooier. Dat kan natuurlijk want het blijft een kwestie van smaak net zoals bij speakers. De een klinkt ook anders dan de andere.... Anders hoeft niet beter of slechter te zijn.

    Heel veel mensen hebben namelijk direct hun mening klaar omdat ze wel 10 minuten naar een (slecht afgeregeld) scherm bij de MM hebben staan te kijken......... Ook een leuk vergelijk is een relatief dure CRT met een goedkope LCD(die nog steeds duurder is dan een CRT) en daar je uitspraken op baseren. Niemand zal hier ontkennen dat de prijs kwaliteit van een crt voorlopig nog de beste is.

    Persoonlijk ben ik bijvoorbeeld absoluut geen fan van Sony omdat de beeldbuis niet overal even dik is. Dat geeft dus nogal vervorming. Als je die vervorming niet ziet is er niets aan de hand. Overigens is dat ook de reden dat een Sony CRT zoveel zwaarder is dan een Philips CRT. Om de beeldbuis vlak te krijgen vullen ze bij Sony de rommel op.
    Denon AVR3805, Denon DVD3910, B&W 703, B&W HTM-7, Pioneer PDP-435FDE

  4. #179

    Standaard

    Mee eens. Sony en Phillips CRT is totaal anders. Phillips vind ikzelf niet naar te kijken, Sony kleuren raken mij veel meer, brengt meer emotie op me over, geen idee waarom. Van dikte heb ik nooit wat gemerkt, waar zie je dat aan?
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  5. #180

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    Mee eens. Sony en Phillips CRT is totaal anders. Phillips vind ikzelf niet naar te kijken, Sony kleuren raken mij veel meer, brengt meer emotie op me over, geen idee waarom. Van dikte heb ik nooit wat gemerkt, waar zie je dat aan?
    Dat zijn fabriek specifieke instellingen en worden opgeheven als je de weergever correct laat afstellen voor de kleurtemperatuur. M.a.w. een ISF calibratie. Lees meer hierover op: hifi.nl

    Groet Bjorn

  6. #181

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bmateijsen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    Mee eens. Sony en Phillips CRT is totaal anders. Phillips vind ikzelf niet naar te kijken, Sony kleuren raken mij veel meer, brengt meer emotie op me over, geen idee waarom. Van dikte heb ik nooit wat gemerkt, waar zie je dat aan?
    Dat zijn fabriek specifieke instellingen en worden opgeheven als je de weergever correct laat afstellen voor de kleurtemperatuur. M.a.w. een ISF calibratie. Lees meer hierover op: hifi.nl

    Groet Bjorn
    krijg je daarmee ook de eigenschappen van de buis weg dan? Zou niet eens weten of ik dit zou willen...
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  7. #182

    Standaard

    Ik heb ISF calibratie op m'n projector en ik kan je een ding verzekeren. Dat wil je wel, erg graag zelfs.

Pagina 8 van 8 EersteEerste ... 45678

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •