Pagina 2 van 8 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 182 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peedeepee
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel
    ....Ik vindt de heiza rondt het verbruik een beetje overtrokken..., je gaat een Fiat panda ook niet vergelijken met een BMW 7 serie.

    Natuurlijk is het goed dat we op het energieverbruik letten maar we moeten niet vergeten dat de meeste energie in huis wordt verbruikt door huishoudelijke apparatuur zoals vaatwassers ,vriezers en vooral wasdrogers en de steeds populairder wordende amerikaanse koelkasten.
    Op dat gebied valt er wel meer te besparen.
    Daar heb je zeker een punt. En als er mensen zijn die toch moeite hiermee hebben... LCD verbruikt wel wat minder....
    even een update wat het stroomverbruik betreft:
    Vandaag heb ik bij een kennis een Pioneer 43" FDE plasma geinstaleerd en er gelijktijdig een energiemeter op aangesloten.
    Het gemiddelde verbruik komt niet eens boven de 200 watt uit terwijl de opgegeven specs. 322 watt aangeven(beide waarde,s incl. tuner).

    Waarschijnlijk zijn de opgegeven specs. de piekvermogens en verbruiken plasma,s in werkelijkheid veel minder.

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peedeepee
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel
    ....Ik vindt de heiza rondt het verbruik een beetje overtrokken..., je gaat een Fiat panda ook niet vergelijken met een BMW 7 serie.

    Natuurlijk is het goed dat we op het energieverbruik letten maar we moeten niet vergeten dat de meeste energie in huis wordt verbruikt door huishoudelijke apparatuur zoals vaatwassers ,vriezers en vooral wasdrogers en de steeds populairder wordende amerikaanse koelkasten.
    Op dat gebied valt er wel meer te besparen.
    Daar heb je zeker een punt. En als er mensen zijn die toch moeite hiermee hebben... LCD verbruikt wel wat minder....
    even een update wat het stroomverbruik betreft:
    Vandaag heb ik bij een kennis een Pioneer 43" FDE plasma geinstaleerd en er gelijktijdig een energiemeter op aangesloten.
    Het gemiddelde verbruik komt niet eens boven de 200 watt uit terwijl de opgegeven specs. 322 watt aangeven(beide waarde,s incl. tuner).

    Waarschijnlijk zijn de opgegeven specs. de piekvermogens en verbruiken plasma,s in werkelijkheid veel minder.
    Standaard staat de energie safe mode geloof ik aan. Wanneer je die uitzet wordt het beeld nog veel mooier/helderder. Om de kans op inbranden helemaal te minimaliseren kan je deze de eerste paar maanden misschien beter aanhouden.
    Denon AVR3805, Denon DVD3910, B&W 703, B&W HTM-7, Pioneer PDP-435FDE

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jollykart
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peedeepee
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel
    ....Ik vindt de heiza rondt het verbruik een beetje overtrokken..., je gaat een Fiat panda ook niet vergelijken met een BMW 7 serie.

    Natuurlijk is het goed dat we op het energieverbruik letten maar we moeten niet vergeten dat de meeste energie in huis wordt verbruikt door huishoudelijke apparatuur zoals vaatwassers ,vriezers en vooral wasdrogers en de steeds populairder wordende amerikaanse koelkasten.
    Op dat gebied valt er wel meer te besparen.
    Daar heb je zeker een punt. En als er mensen zijn die toch moeite hiermee hebben... LCD verbruikt wel wat minder....
    even een update wat het stroomverbruik betreft:
    Vandaag heb ik bij een kennis een Pioneer 43" FDE plasma geinstaleerd en er gelijktijdig een energiemeter op aangesloten.
    Het gemiddelde verbruik komt niet eens boven de 200 watt uit terwijl de opgegeven specs. 322 watt aangeven(beide waarde,s incl. tuner).

    Waarschijnlijk zijn de opgegeven specs. de piekvermogens en verbruiken plasma,s in werkelijkheid veel minder.
    Standaard staat de energie safe mode geloof ik aan. Wanneer je die uitzet wordt het beeld nog veel mooier/helderder. Om de kans op inbranden helemaal te minimaliseren kan je deze de eerste paar maanden misschien beter aanhouden.
    We hebben hem gisteren avond getest , en we hadden hem inderdaad op energie save mode staan.
    Nu hebben we het eerste half uur van "SW - The Phantom Menace" getest met de save mode uit en vervolgens met de save mode aan:
    Als deze uitgeschakeld is licht het verbruik op ongeveer 220 watt en, ingeschakeld op ongeveer 190 watt.
    Het valt wel op dat , als de save mode uitgeschakeld is dat het verbruik veel sterker schommeld nagelang de intensiteit van het beeld.
    En we komen nu ook wel eens boven de 300 watt uit (voornamelijk tijdens de journaaluitzendingen van de sneeuwval in het noorden, vanwegen de felle witte beelden)

    Bij een gemiddeld gebruik van 3.5 uur per dag komen we uit op ongeveer 60 Euro per jaar.
    Ik kan me voorstellen dat andere merken meer verbruiken en een 50" verbruikt natuurlijk ook meer, maar zelfs dan lijkt me die 110 Euro per jaar die ze bij Kassa noemde overdreven.

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel
    Citaat Oorspronkelijk gepost door jollykart
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peedeepee
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel
    ....Ik vindt de heiza rondt het verbruik een beetje overtrokken..., je gaat een Fiat panda ook niet vergelijken met een BMW 7 serie.

    Natuurlijk is het goed dat we op het energieverbruik letten maar we moeten niet vergeten dat de meeste energie in huis wordt verbruikt door huishoudelijke apparatuur zoals vaatwassers ,vriezers en vooral wasdrogers en de steeds populairder wordende amerikaanse koelkasten.
    Op dat gebied valt er wel meer te besparen.
    Daar heb je zeker een punt. En als er mensen zijn die toch moeite hiermee hebben... LCD verbruikt wel wat minder....
    even een update wat het stroomverbruik betreft:
    Vandaag heb ik bij een kennis een Pioneer 43" FDE plasma geinstaleerd en er gelijktijdig een energiemeter op aangesloten.
    Het gemiddelde verbruik komt niet eens boven de 200 watt uit terwijl de opgegeven specs. 322 watt aangeven(beide waarde,s incl. tuner).

    Waarschijnlijk zijn de opgegeven specs. de piekvermogens en verbruiken plasma,s in werkelijkheid veel minder.
    Standaard staat de energie safe mode geloof ik aan. Wanneer je die uitzet wordt het beeld nog veel mooier/helderder. Om de kans op inbranden helemaal te minimaliseren kan je deze de eerste paar maanden misschien beter aanhouden.
    We hebben hem gisteren avond getest , en we hadden hem inderdaad op energie save mode staan.
    Nu hebben we het eerste half uur van "SW - The Phantom Menace" getest met de save mode uit en vervolgens met de save mode aan:
    Als deze uitgeschakeld is licht het verbruik op ongeveer 220 watt en, ingeschakeld op ongeveer 190 watt.
    Het valt wel op dat , als de save mode uitgeschakeld is dat het verbruik veel sterker schommeld nagelang de intensiteit van het beeld.
    En we komen nu ook wel eens boven de 300 watt uit (voornamelijk tijdens de journaaluitzendingen van de sneeuwval in het noorden, vanwegen de felle witte beelden)

    Bij een gemiddeld gebruik van 3.5 uur per dag komen we uit op ongeveer 60 Euro per jaar.
    Ik kan me voorstellen dat andere merken meer verbruiken en een 50" verbruikt natuurlijk ook meer, maar zelfs dan lijkt me die 110 Euro per jaar die ze bij Kassa noemde overdreven.
    Bij kassa zetten ze alles ff wat sterker neer om kijkcijfers te trekken. Dus voor het gemak pakken ze waarschijnlijk ook wat 50" schermen mee en rekenen zo het gemiddelde uit.
    Wat een milieuvriendelijk tv hebben we eigenlijk he, er zit gewoon een optie op 'red de wereld' :wink: dat heeft zo'n CRT niet.
    Denon AVR3805, Denon DVD3910, B&W 703, B&W HTM-7, Pioneer PDP-435FDE

  5. #30

    Standaard

    Het hoge stroomverbruik valt wel mee. Ik had geen hogere energierekening na aanschaf.
    Mijn Pioneer PDP 433HDE vreet 360 Watt...
    Mijn Denon A1SE versterker 720 Watt...
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  6. #31

    Standaard

    even serieus, 1 plasmascherm verbuikt op zich niet zoveel meer energie dan een reguliere tv, maar stel even dat we nu 1,5 miljoen TV's in Nederland hebben die allemaal vervangen worden door een Plasma. Dan kunnen er problemen ontstaan door veel extra energie gebruik.

    Nou is dat natuurlijk ook allemaal weer zo dubbel als de pest, want als we allemaal de auto laten staan en met de trein gaan moeten er allemaal extra treinen gaan rijden en die rijden ook op stroom wat voor invloed heeft dat dan? En waarom wordt bij de plasma TV's wel zoveel aandacht aan besteed en niet bijvoorbeeld bij computers? Als we allemaal ineens een PC kopen en die ook allemaal dag en nacht aan laten staan om te downloaden (zoals de reclames dat eigenlijk suggeren) dan is er blijkbaar niets aan de hand met eht energie verbruik?

    Kortom, er is voor de overheid weer eens niets te zeuren dus proberen ze dit maar uit te melken. Aan de ene kan moeten we allemaal zo zuinig mogelijk met energie omgaan en aan de andere kant moeten alle kinderen een PC thuis krijgen want dat is de toekomst en bla blabla. Waarschijnlijk is het energieverbuik van de plasma's strax weer een goede smoes om alle apparaten die veel stroom gebruiken extra te gaan belasten. Hadden ze die energie premie voor klasse A apparaten maar niet moeten afschafen., maar goed teveel offtopic nu,

    mijn vraagje, hoe zit het nu dan met projectie TV's? wel heerlijk groot, maar volgens mij lang niet zo mooi als CRT/Plasa/LCD......

  7. #32

    Standaard

    ik zie trouwens alleen maar discussies over energieverbruik maar laten we het nu eens hebben over de kwaliteit van plasma schermen en welke goed zijn.....ik bedoel we zijn toch een dvd / film forum en niet greenpeace?
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22
    ik zie trouwens alleen maar discussies over energieverbruik maar laten we het nu eens hebben over de kwaliteit van plasma schermen en welke goed zijn.....ik bedoel we zijn toch een dvd / film forum en niet greenpeace?
    Inderdaad.
    Welke schermen zijn (erg) goed en welke kan je beter links laten liggen ?

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sander Haarmans
    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22
    ik zie trouwens alleen maar discussies over energieverbruik maar laten we het nu eens hebben over de kwaliteit van plasma schermen en welke goed zijn.....ik bedoel we zijn toch een dvd / film forum en niet greenpeace?
    Inderdaad.
    Welke schermen zijn (erg) goed en welke kan je beter links laten liggen ?
    Wel een leuke woordspeling, welke schermen je LINKS moet laten liggen
    Denon AVR3805, Denon DVD3910, B&W 703, B&W HTM-7, Pioneer PDP-435FDE

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V
    Het hoge stroomverbruik valt wel mee. Ik had geen hogere energierekening na aanschaf.
    Mijn Pioneer PDP 433HDE vreet 360 Watt...
    Mijn Denon A1SE versterker 720 Watt...
    Even nog één keer terrug komen op het stroomverbruik van apparatuur.
    Ik heb inmiddels meerdere apparaten gestest met de energiemeter, en mijn eigen versterker (Onkyo TX-DS494) komt maar op ongeveer 50 watt uit, terwijl in de gebruiksaanwijzing 260 watt staat aangegeven.

    Veel apparatuur verbruikt veel minder dan is aangegeven in de specificaties.
    PC,s zijn hierbij nog wel het beste voorbeeld omdat de processor enz. natuurlijk niet altijd 100% draait.

  11. #36
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22
    ik bedoel we zijn toch een dvd / film forum en niet greenpeace?
    LOL :wink:

    Maargoed, een mooi plasma of lcd scherm kan ik altijd wel waarderen ongeacht het verbruik. :P

  12. #37

    Standaard

    Dan ga ik er nog even een shepje bovenop doen met vragen, voor een collega van mij uit de UK, waar op korte termijn HD komt, hij wil graag het volgende weten:
    1) - wat is het beste contrast rate voor een 42" plasma?
    2) - wat is nou de minimale resolutie om HD volledig te kunnen benutten?
    ohja, welke aansluiting kun je voor HD het beste gebruiken?
    Ik weet het ook niet, ben op plasma gebied zo groen als gras.

  13. #38

    Standaard

    Waar je bij LCd vooral moet opleyten is de kwaliteit met kabel tv.Ik heb ook een lcd tv en je merkt toch echt dat het een heel stuk minder is met kabel als een normale tv.Zeker iets om op te letten.

    Verder kijkhoek,scherpte,kleuren,erg belangrijken digitale ruis.

    En Frenkel,dat wat in de gebruiksaanwijzing staat als energieverbruik is meestal de maximale.
    Ik heb een Rotel rb 1090,maar die vreet echt niet de opgegeven 800 watt,alleen als ie helemaal voluit staat.
    Maar ik zet dat ding natuurlijk nooit op dat volume aan

    Klasse A vesrterkers als die van Vincents b.v,die vreten wel vaak ook echt het opgegeven vermogen aan stroom

  14. #39

    Standaard

    over plasma schermen kunnen we kort zijn, als je een low budget hebt ( minder dan 2000 euro ) dan zijn de LG's redelijk.
    Als je budget 2000-3000 euro is dan is de Panasonic serie top.
    Boven de 3500 euro is de Pioneer heel erg goed en de creme de la creme is de Fujitsu serie en die van NEC schijnen ook erg goed te zijn.

    Ik ga dus een panasonic kopen, is in engeland te koop voor 1500 euro , een kaal 37 inch scherm , 200 euro voor een scart of component box en 200 euro verzendkosten naar nederland. ben je dus 1900 euro kwijt voor een waanzinnig mooi scherm. Kost overigens kaal in nederland 2000 euro, kijk op kieskeurig.nl.

    2000 euro is niet zoveel geld meer, vorig jaar waren plasma schermen 50-80% duurder !

  15. #40

    Standaard

    Vergeet vooral niet de sharp lcd schermpjes, die schijnen toch ook wel erg goed te zijn. Zelf vind ik de sony wega lcd's het mooiste eruit zien, maar wel iets boven mijn budget

  16. #41

    Standaard

    Volgens mij zijn de Samsung schermen ook niet verkeerd, althans ik vind ze een mooi design en helder beeld hebben maar had wel wat gelezen over lipsynchronisatie bij deze toestellen (dat het geluid sneller zou zijn dan het beeld)

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sander Haarmans
    Volgens mij zijn de Samsung schermen ook niet verkeerd, althans ik vind ze een mooi design en helder beeld hebben maar had wel wat gelezen over lipsynchronisatie bij deze toestellen (dat het geluid sneller zou zijn dan het beeld)
    Vreemd, lichsnelheid is volgens mij hoger dan geluidssnelheid :wink: .
    Ik heb hier ergens ook gelezen dat dat te maken kan hebben met kunstmatige beeldverbetering van het scherm en dat als je dat uitzet het probleem opgelost is. Kon het alleen zo snel niet vinden .

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sander Haarmans
    Volgens mij zijn de Samsung schermen ook niet verkeerd, althans ik vind ze een mooi design en helder beeld hebben maar had wel wat gelezen over lipsynchronisatie bij deze toestellen (dat het geluid sneller zou zijn dan het beeld)
    Vreemd, lichsnelheid is volgens mij hoger dan geluidssnelheid :wink: .
    Ik heb hier ergens ook gelezen dat dat te maken kan hebben met kunstmatige beeldverbetering van het scherm en dat als je dat uitzet het probleem opgelost is. Kon het alleen zo snel niet vinden .
    LOL. Met de geluid en lichtsnelheid heeft het inderdaad niet veel te maken omdat het gewoon digitaal als 'stroom' wordt verstuurd natuurlijk. Het komt inderdaad meestal door de beeld'verbeteraars'. Dit proces kost tijd en het geluid moet dus met diezelfde tijd worden vertraagd. Jammer dat de schermen dat zelf niet doen...
    Denon AVR3805, Denon DVD3910, B&W 703, B&W HTM-7, Pioneer PDP-435FDE

  19. #44

    Standaard

    ben me meer en meer serieus aan het verdiepen in de aanschaf van een plasma. Zit nu te kijken naar een panasonic. Nu valt me op dat er veelal een tuner er niet standaard bij zit....

    heeft iemand hier een plasma zonder tuner? Wat zijn de voor- en/of nadelen?

    Ik wil mijn plasma graag ophangen, dus vraag me af of er iemand zijn plasma ook heeft opgehangen zonder tuner en hoe hij/zij dat met al die draden heeft gedaan...

    Ben benieuwd naar jullie bevindingen!
    My Shiny Disx

    Pioneer DV454-S * Pioneer DVR320-S * Pioneer VSX811-S receiver * Xtreme receiver (Sat.) * Magnat Vintage serie - fronts, rears & center Silver * OEHLBACH bekabeling

  20. #45
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peedeepee
    ben me meer en meer serieus aan het verdiepen in de aanschaf van een plasma. Zit nu te kijken naar een panasonic. Nu valt me op dat er veelal een tuner er niet standaard bij zit....

    heeft iemand hier een plasma zonder tuner? Wat zijn de voor- en/of nadelen?

    Ik wil mijn plasma graag ophangen, dus vraag me af of er iemand zijn plasma ook heeft opgehangen zonder tuner en hoe hij/zij dat met al die draden heeft gedaan...

    Ben benieuwd naar jullie bevindingen!
    Je bedoeld waarschijnlijk dat ze geen ingebouwde tuner hebben en die er dus los bijstaat ?

  21. #46

    Standaard

    [/quote]Je bedoeld waarschijnlijk dat ze geen ingebouwde tuner hebben en die er dus los bijstaat ?[/quote]

    ja idd....
    My Shiny Disx

    Pioneer DV454-S * Pioneer DVR320-S * Pioneer VSX811-S receiver * Xtreme receiver (Sat.) * Magnat Vintage serie - fronts, rears & center Silver * OEHLBACH bekabeling

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peedeepee
    Nu valt me op dat er veelal een tuner er niet standaard bij zit....

    heeft iemand hier een plasma zonder tuner? Wat zijn de voor- en/of nadelen?
    Zonder tuner geen tv zenders (althans dat neem ik aan).
    Maar vaak zitten de tuners ingebouwd in het scherm.

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peedeepee
    ben me meer en meer serieus aan het verdiepen in de aanschaf van een plasma. Zit nu te kijken naar een panasonic. Nu valt me op dat er veelal een tuner er niet standaard bij zit....

    heeft iemand hier een plasma zonder tuner? Wat zijn de voor- en/of nadelen?

    Ik wil mijn plasma graag ophangen, dus vraag me af of er iemand zijn plasma ook heeft opgehangen zonder tuner en hoe hij/zij dat met al die draden heeft gedaan...

    Ben benieuwd naar jullie bevindingen!
    Voor zover ik weet is het alleen de Panasonic die echt zonder tuner te leveren is. Hiervoor in de plaats kun je Videoboards kopen waarop je bijvoorbeeld direct je dvd speler en je sateliettuner kan aansluiten. Het is raar dat andere fabrikanten dit voorbeeld niet volgen wat de meest plasma kijkers zullen toch digitaal willen kijken en die hebben dus al een tuner. Als je overigens een aantal aansluitingen wilt hebben op de Pana dat loont het al snel om toch de tuner te kopen.
    Ander probleem om rekening mee te houden is de lip sync. De bijpassende tuner kan hier rekening mee houden en dat is met een sat tuner nog maar afwachten.
    Denon AVR3805, Denon DVD3910, B&W 703, B&W HTM-7, Pioneer PDP-435FDE

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sander Haarmans
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peedeepee
    Nu valt me op dat er veelal een tuner er niet standaard bij zit....

    heeft iemand hier een plasma zonder tuner? Wat zijn de voor- en/of nadelen?
    Zonder tuner geen tv zenders (althans dat neem ik aan).
    Maar vaak zitten de tuners ingebouwd in het scherm.
    Nee, is niet waar.. je kan namelijk je dvdrecorder of videorecorder ook als tuner gebruiken... vandaar mijn vraag...

    ben nog steeds aan het surfen over het net en volgens mij is een externe tuner wel relaxter....

    iemand nog tips over de aanschaf ervan?

    De reden dat ik nu serieus e.e.a. overweeg is omdat onze huidige tv een verschrikkelijk zoemgeluid maakt bij hele fletse/witte beelden... heel irritant! En om dit te laten maken zijn we 300 euri kwijt... vind ik een tikkie zonde voor een matchline van 8 jaar oud.... iemand interesse in deze tv... als er een hobbyist is misschien...

    Dus vandaar mijn interesse...

    Sander, kijk jij al rond voor een plasma?
    Vriendin van ons heeft toevallig die Phocus gekocht waar jij het over had.... zit er strak uit...
    My Shiny Disx

    Pioneer DV454-S * Pioneer DVR320-S * Pioneer VSX811-S receiver * Xtreme receiver (Sat.) * Magnat Vintage serie - fronts, rears & center Silver * OEHLBACH bekabeling

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jollykart
    ....
    Ander probleem om rekening mee te houden is de lip sync. De bijpassende tuner kan hier rekening mee houden en dat is met een sat tuner nog maar afwachten......
    Is dat zo? Heeft dat invloed dan? Ik heb een dvd recorder en zou dat nadelig zijn als je kabel via de dvdr loopt?
    My Shiny Disx

    Pioneer DV454-S * Pioneer DVR320-S * Pioneer VSX811-S receiver * Xtreme receiver (Sat.) * Magnat Vintage serie - fronts, rears & center Silver * OEHLBACH bekabeling

Pagina 2 van 8 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •