top5
1.Festen
2.Amores Perros
3.Breaking the Waves
4.Todo sobre mi Madre
5.Luzhin Defence
top5
1.Festen
2.Amores Perros
3.Breaking the Waves
4.Todo sobre mi Madre
5.Luzhin Defence
mijn top 5:
Eraserhead
Blue Velvet
C'est arrivé près de chez vous
Yeelen
La cité des enfants perdu
Met stip op 1: Palookaville.
Verders,
-Audition.
-Once we're warriors.
-What becomes of the broken hearted?
-Henry,portrait of a serial killer.
-Buffalo 66
-Man bites dog.
-Violent shit trilogy.
Zweeds, onvergetelijk en onvergankelijk: Niet voor ieders smaak maar voor iedereen met smaak:
Smultronstället (1957)
Sjunde inseglet, Det (1957) Sista paret ut (1956)
Ansiktet (1958)
Höstsonaten (1978)
Little Night Music, A (1977)
Serpent's Egg, The (1977)
Ansikte mot ansikte (1976)
Trollflöjten (1975)
Scener ur ett äktenskap (1973)
Viskningar och rop (1972)
Passion, En (1969)
Riten (1969) (TV)
Skammen (1968)
Vargtimmen (1968)
Stimulantia (1967)
Persona (1966)
Tystnaden (1963)
Nattvardsgästerna (1963)
Såsom i en spegel (1961)
Djävulens öga (1960)
Fanny och Alexander (1982) :
-In the Mood For Love
-La Haine
-Akira
-Battle Royale
Festen was mijn eerste filmhuis experiance en ben later nog naar diverse lars van trier films geweest verder ook nog lock stock and 2smokking barrels en zelf schindlers list was op herhaling bij ons vorige week.
In willekeurige volgorde:
- Requiem For A Dream
- Amores Perros
- La Vita E Bella
- City Of God
- Nine Queens
En nog veel meer eigenlijk!
Four-Star Trader (236)
Simpel.
1: 8 Femmes
2: Magnolia
3: Swimming Pool
4: Una Giornata Particolare
5: Metropolis (1931)
Francois Ozon is the man!
Extra: Audition, Tilsammans, a Clockwork Orange, Karakter
Mr Fairbrother: 'Is Ted here?'
Spike: No, he's doing the whocanputhisheadinabucketofwaterthelongest-competion!
En hoewel mijn top 5 van dag tot dag verschilt, hier eentje ongeveer twee jaar later:Oorspronkelijk gepost door Eddy
- Stalker (1979, Andrei Tarkovski)
- Down By Law (1986, Jim Jarmusch)
- Brutti, Sporchi E Cattivi (1976, Ettore Scola)
- Himmel Über Berlin (1987, Wim Wenders)
- Trois Couleurs: Blue (1993, Kieslowski)
The van
My name is Joe
Tree lounge
Broodje Frikandel Speciaal
Adaptation
Requiem for a Dream
Cidade des Deus
Amores Perros
Ying Xiong
Y tut Mama Tambien
- Resevoir Dogs
- Lock Stock & 2 Smoking Barrels
- Lola Rennt
- Cidade des Deus
- Memento
Das Experiment
Lilja-4-ever
Cube
De helft van Bergman's oeuvre van IMDB kopiëren is zó passé. Bovendien is hij toch pas écht goed ná Through a Glass Darkly (tSS niet meegerekend natuurlijk).Oorspronkelijk gepost door Louis Bouduin
en wat dacht je van wild strawberries?Oorspronkelijk gepost door Sai
Ik vind deze film echt een belediging voor filmhuis, echt zo slecht. Tja.. smaken verschillen is het oude bekende gezegde.Oorspronkelijk gepost door Louis Bouduin
Nu maar een top 6 van de minder bekende filmhuistitels:
1. The Station Agent, imdb 8.1 http://www.imdb.com/title/tt0340377/
2. Igby Goes Down, imdb 7.2 http://www.imdb.com/title/tt0280760/
3. In America, imdb 8.1 http://www.imdb.com/title/tt0298845/
4. You Can Count On Me, imdb 7.9 http://www.imdb.com/title/tt0203230/
5. Melvin Goes to Dinner, imdb 7.6 http://www.imdb.com/title/tt0323633/
6. American Splendor, imdb 7.9 http://www.imdb.com/title/tt0305206/
"Our sun is dying. Mankind faces extinction."
1. Requiem for a Dream
2. Hana-Bi (Fireworks)
3. Pi
4. Audition
5. la Vita e Bella
Laten we deze niet vergeten :wink:
- Lost in Translation
- 21 Grams
- Amores Perros
- Mullholland Drive
- Requiem For A Dream
- The Virgin Suicides
- Lilja 4-Ever
- Tilsammens
- The Ice Storm
- Lola Rennt
En natuurlijk is het werk van Von Trier, Fasbinner En Passolinni en Fellini ook geweldig al kunnen niet alle films van hun mij boeien
Die heb ik vrij lang geleden gezien, één van de eerste 'intellectuele' film die ik zag, en toen vondik er niets aan. Misschien maar eens herkijken dus?Oorspronkelijk gepost door jim2873
Ik keek maar heel even in de search, maar is er geen Bergman-topic?
edit
In willekeurige volgorde
- Virgin Suicides
- Novecento
- City of the Lost Children
- Breaking The Waves
- Osama
Nog een lijstje die ik genoemd moet hebben:
- Noi Albinoi
- Russian Ark
- Mifune's Last Song
Vele genoemd waar ik het ook mee eens ben, maar Elephant hoort er bij mij ook bij.
1. Lola Rennt
2. Dancer In The Dark
3. The Virgin Suicides
4. Good-Bye Lenin!
5. Pauline en Paulette
DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!
Dirty pretty things
Ice Storm
Life as a house
Moonlight Mile
Requiem for a dream
*For love some WiLL search the ends of the world..to possess the objects of their desire some even KiLL*
Mijn collectie