Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 56 worden weergegeven.

Standaard Disney's Song of the South

Het is bijna niet te geloven maar het schijnt dat deze 'beruchte' Disney-titel volgend jaar op dvd zal gaan verschijnen. Lees onderstaand artikel wat afkomstig is van de website van de bekende 'Disney-watcher' Jim Hill:
    "Song of the South" to go on sale in '06

Jim Hill shares what he just heard from his sources deep inside Buena Vista Home Entertainment. That a DVD of this long supressed Disney classic will finally hit store shelves in the Fall of 2006.
    by Jim Hill

I know that it's been a really rough winter so far. But who would have thought that Hell was gonna to freeze over?

"What do I mean by that?," you ask. Well, I just got word that Buena Vista Home Entertainment will be releasing "Song of the South" on DVD in the Fall of 2006.

That's right. "Song of the South." The Academy Award winning film that former Disney Feature Animation head Thomas Schumacher once told Roger Ebert was on "permanent moratorium" has reportedly been greenlit for release late next year. A special 60th anniversary edition that -- thanks to a plethora of extra features -- will try & put this somewhat controversial motion picture in historial context.

"Why -- after all these years -- did Disney finally give in?," you query. It's simple, really. "Song of the South" 's 60th anniversary was simply too good a promotional hook for the Mouse's marketing staff to pass up. More to the point, Buena Vista Home Entertainment could really use a hit right about now.

Don't believe me? Then go check out Disney's financial reports for the first quarter of 2005. Where you'll discover that the Mouse's accountants actually blame the 20% drop in revenue that the company's Studio Entertainment division recently experienced on lower DVD sales of current-year films.

Given that Disneyana fans have been clamoring for a "Song of the South" DVD for nearly a decade now, BVHE execs are hoping that all of this pent-up demand will eventually translate in really big sales for this disc. Disney is hoping to sell at least 10-12 million units of this particular motion picture.

"But aren't Disney Company execs concerned about how the African American community may response to 'Song of the South' 's release of DVD?," you continue. Yep. I won't lie to you folks. There's a lot of people in the Team Disney Burbank building who are very concerned that -- by releasing this much maligned motion picture on home video & DVD -- that the Mouse House is potentially opening itself up to a ton of bad publicity.

With the hope of avoiding that, BVHE reportedly plans to really pile on the extra features with "Song of the South." Among the ideas currently being knocked around is producing a special documentary that -- through use of clips from that TV movie version of Rodgers & Hammerstein's "Cinderella" that Disney produced back in 1997 as well as sequences from "The Proud Family" & "That's So Raven" -- would demonstrate that a person's color really doesn't matter at the modern Walt Disney Company. There's also talk of including Walt Disney Feature Animation's seldom-seen short, "John Henry," as one of the disc's special features.

Buena Vista Home Entertainment is also supoosedly toying with approaching a prominent African-American performer to serve as the MC on the DVD version of "Song of the South." You know, someone who could then introduce the film, explain its historical significance as well as re-enforcing the idea that "SOTS" was a product of a much less enlightened time in Hollywood's history. I'm told that -- up until recently -- Bill Cosby was actually at the top of Disney's wish list. But now that Dr. Cosby has been accused of inappropriate behavior with several ladies ... Well, let's just say that Bill is no longer Mickey's top choice for this position.

Anywho ... There's one other aspect of this "Song-of-the-South"-soon-on-on-DVD saga that I guess I should mention. Which is why Buena Vista Home Entertainment is low-balling its predictions of the number of units that "SOTS" might sell (I.E. 10-12 million versus "Finding Nemo" 's 39 million+ units). Why is that, do you suppose? Mind you, it's not because "Song of the South" is decidedly old fashioned (Well, what do you expect from a 60 year-old motion picture?), but rather .... Here, why don't I let my source inside BVHE explain:

"This movie isn't nearly as good as people seem to remember it being. Sure, the animated sequences are charming. But the pace of the rest of the picture is so damned pokey.

Which is why I seriously doubt that we'll get all that many letters about "Song of the South" 's racial content. The way I figure it, most kids & adults will be nodding off 30 minutes into the thing. And people who are sleeping can't write letters of complaint."

Well, I don't know about that. But what I can tell you folks is to stop bidding NOW on those black market "SOTS" DVDs that keep popping up on eBay. For -- if you can just wait another 17-18 months -- you can actually purchase a really-for-real authorized version of Disney's "Song of the South" of your very own.
    Zie http://www.jimhillmedia.com/mb/artic...le.php?ID=1313 voor het oorspronkelijke artikel
    Zie http://www.songofthesouth.net/ voor heel veel informatie over de film en waarom ie zo controversieel is.

Standaard

Je hebt me weer nieuwsgiering gemaakt Richard!

als ik dat zo lees lijkt het me wel de moeite waard om een blik op te werpen, echter of er ook daadwerklijk meer dan 10 miljoen van verkocht zullen worden?? erug ruim geschat. Je kunt natuurlijk een Disney Pixar van 2004 niet vergelijken met de uitgaves van vroegah
    idd: Diana en ik zijn een dvd-stelletje

Standaard

Ik hoop het, wil deze film al heel lang zien, de controverse zal daardoor dan ook wel meevallen. Geloof best dat hij uit komt eigenlijk, ze hebben tenslotte ook de "controversiele" shorts van Donald etc in de Treasures uitgebracht, welliswaar met toelichting van meneer Maltin. Dus ik hoop dat ze het dan ook zo doen, vind de uitleg van Leonard altijd wel leuk om te zien.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Evil Hobbit
    Ik hoop het, wil deze film al heel lang zien, de controverse zal daardoor dan ook wel meevallen. Geloof best dat hij uit komt eigenlijk, ze hebben tenslotte ook de "controversiele" shorts van Donald etc in de Treasures uitgebracht, welliswaar met toelichting van meneer Maltin. Dus ik hoop dat ze het dan ook zo doen, vind de uitleg van Leonard altijd wel leuk om te zien.
    Ja, het 'controversiele' zou in Nederland eigenlijk niet zoveel discussie oproepen denk ik. Een film als Gone with the wind bevat in feitte dezelfde stereotypen waarover men zo viel bij Song of the South en daarover hoor je eigelijk niemand. Eigenlijk is 'het probleem' allang niet meer zo actueel dus. Het punt is alleen dat rasciale zaken in de VS veel moeilijker liggen als in Nederland, en vandaar dat men bij Disney zo voorzichtig is geweest met de release van deze dvd.

Standaard

Toch géén Song of the Sout op DVD!

A little over a year ago, a website which specializes in Disney-related speculative journalism reported getting inside word that Song of the South would be coming to DVD this fall as a special 60th Anniversary Edition. While this source has gotten some accurate scoops in the past, we classified this Song of the South news as rumor. The story was conceivable as various signs over the past few years have pointed to Disney finally giving this 1946 live action-animated musical a North American home video release, but this source was the only place reporting a firm release window. Yesterday, at Disney's annual shareholders meeting in Anaheim, current CEO Robert Iger debunked those rumors, claiming that he screened the movie recently and holds concerns about its depictions, even considering the context in which it was made. Citing "a sensitivity that exists in today's culture", he confirmed that a decision to not re-release the film ensures that a home video release will not be occurring in the foreseeable future. (Bootleggers, rejoice!). Few other items noteworthy for Disney films and home videos emanated from the two-hour-plus proceedings. The first trailer for Pixar's Ratatouille, due in theaters June 2007, made its debut and the company announced that it would likely release films in both the HD-DVD and Blu-Ray formats, though its support still lies with the latter.
    Bron: www.ultimatedisney.com.

Standaard

Ik was er al bang voor. Het was ook te mooi om waar te zijn.

Standaard

Blijf het een beetje flauwekul vinden van Disney... Desnoods duwen ze er zo'n irritante, niet doorspoelbare, Leonard Maltin speech voor.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Evil Hobbit
    Blijf het een beetje flauwekul vinden van Disney... Desnoods duwen ze er zo'n irritante, niet doorspoelbare, Leonard Maltin speech voor.
    Inderdaad. Zoals ik al eerder zei: SotS is niet het eerste en zeker niet het ergste voorbeeld van 'passief rascisme'. En zelfs Disney heeft eerder films op dvd uitgegeven waarin minderheden als stereotypen worden afgebeeld. Beetje dubbel dus om SotS niet te gaan uitbrengen terwijl het misschien een mooie idee is om op een dvd dieper in te gaan over dit hele issue.

Nou ja: ik hoop dat een van de Disney-onderdelen buiten de VS voor de bijl gaat en hem alsnog uitbrengt. Maar ook dat ziet er na de uitspraken van Iger niet zo goed uit.

Standaard

Disney mag dan moeite hebben met Song of the South maar andere Amerikaanse uitgevers hebben dat kennelijk niet. Ik kwam namelijk dit tegen op Amazon:

Zie hier

Wat ik ervan begrijp is dat deze eigenlijk gewoon hetzelfde verhaal heeft als Song of the South. Ik kwam op Amazon trouwens nog allerlei boeken tegen van Uncle Remus. Erg jammer dat Disney zo moeilijk doet want kennelijk valt het nog we mee met de 'gevoeligheden' rondom SotS.

Standaard

De gevoeligheden gaan om de manier waarop zwarte mensen worden neergezet in de film.
    Deze tekenfilm bevat alleen de avonturen van Broer Konijn, en heeft daarom dus geen problemen.

Standaard

Song of the South is een heel erg slechte Disney film. Hij was midden jaren 80 op video verkrijgbaar in Nederland, en het enige leuke zijn de twee animatiegedeeltes. Maar die zijn dan weer heel erg leuk en mooi. Maar het live action deel (80% van de film) is bagger.

Standaard

Actually, er zijn 3 animatiegedeeltes, EN de film is ook mid-jaren '90 in Nederland op video verkrijgbaar geweest.
    EN (maar that's just me) zo slecht is die film niet hoor...

Standaard

Zondag 27/8 aanstaande wordt Song of the South om 11 uur 's ochtends op BBC2 uitgezonden, dus een unieke kans om deze 'foute' film te bekijken. Dat is wat mij betreft ook de enige reden, want voor de rest is het één van de zwakste Disney's, en niet echt de moeite waard.

Standaard

Bedankt voor de tip! Ik zal er zeker naar kijken
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door rrrick
    Zondag 27/8 aanstaande wordt Song of the South om 11 uur 's ochtends op BBC2 uitgezonden, dus een unieke kans om deze 'foute' film te bekijken. Dat is wat mij betreft ook de enige reden, want voor de rest is het één van de zwakste Disney's, en niet echt de moeite waard.
    Daar bestaan dan hele verschillende meningen over. Op IMDB krijgt ie een 7.4 en daarmee heeft ie bijvoorbeeld een even hoog cijfer als Jungle Book en een hoger cijfer dan bijna alle Disneys waarin gewone film met animatie gecombineerd is (Mary Poppins uitgezonderd).

Ik ga zondag wel kijken. Ik ben erg benieuwd.

Standaard

M'n DVD-recorder is gereed. Dan heb ik 'm in elk geval toch op DVD
    "I grew up in the cinema, almost. Both my parents worked there. My life, my reading, everything about me revolves around the cinema. So for me, cinema is life, and vice versa."
    - Sergio Leone

Standaard

Interessant artikel dat ik tegenkwam op Slate over Song of the south: http://www.slate.com/articles/arts/b..._reviewed.html

Inmiddels is er nog steeds geen DVD en het is ook niet de verwachting dat ie er snel aankomt.

Via "illegale bronnen" is ie trouwens momenteel wel verkrijgbaar momenteel. Ik zeg niets...

Voor de volledigheid van het topic ook nog even de link naar het topic over de BBC-uitzending van deze film van een paar jaren geleden: http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=46033

Standaard

Ok, blijkbaar is er ondertussen wel een "officiële" DVD uitgekomen. Dwz: een museum in Georgia dat gewijd is aan de figuur "Uncle Remus" heeft, blijkbaar met toestemming van Disney, een eigen DVD uitgebracht: http://www.songofthesouth.net/news/2...vd-being-sold/

Helaas is ie, voor zover ik kan zien, niet online te koop.

Standaard

Dit is wellicht wel aardige achtergrond bij deze film: http://micechat.com/19095-whos-afrai...-of-the-south/
    "I don't have a gambling problem. I have a financial problem." - Dan Mahowny (Philip Seymour Hoffman)

Standaard

Het laatste stukje zichtbaarheid van Song of the South lijkt er nu ook aan te gaan: de attractie 'Splash mountain' in Disneyland en Disneyworld zal worden omgekat naar The Princess and the Frog

Alhoewel ik The Princess and the Frog zeker geen slechte film vond vind ik dit wel een erg treurige keuze.

Standaard

Logische keuze, zeker in deze tijd.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Het duidelijk dat er momenteel veel angst bestaat: vooral bij de leiding van multinationals als Disney. Vanuit dat oogpunt wel "logisch" ja.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Niks logisch aan deze hele tijd. Maar ik heb al vaker met jou een discussie gehouden over dit onderwerp, nog voor deze beeldenstorm losbarstte.

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten