Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 56 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Samba-boy Bekijk bericht
    Niks logisch aan deze hele tijd. Maar ik heb al vaker met jou een discussie gehouden over dit onderwerp, nog voor deze beeldenstorm losbarstte.
    Niks mis mee toch? Daar is een discussieforum voor bedoeld. Ik snap Disney wel, het blijft een zakelijk bedrijf en ze willen graag een groot publiek vermaken. En ik snap dat ze dat niet willen doen met deze film. En naast de overwegend verouderde denkbeelden die in de film uitgebeeld worden lees ik van veel mensen, ook in dit topic, dat ze het gewoon een slechte film vinden in het algemeen. Plus daar nog naast dat overwegend het grote publiek deze film überhaupt niet kent, vind ik de keuze logisch om de attractie aan te passen.

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Samba-boy Bekijk bericht
    Niks logisch aan deze hele tijd. Maar ik heb al vaker met jou een discussie gehouden over dit onderwerp, nog voor deze beeldenstorm losbarstte.
    Je hebt helaas nooit gereageerd op BigLebowskis post over je goede, betrouwbare journalistieke bron. Ik heb het idee dat je gedachten hierover beïnvloed zijn door verkeerde informatie, die jij als waarheid hebt aangenomen, die je opgepikt hebt van het internet.

  3. #28

    Standaard

    Wat heeft die attractie met de film te maken buiten enkele personages?

    In de Donald Duck staat volgens mij ook nog steeds een strip van Broer Konijn. Gaan ze die ook schrappen?

    https://i1.wp.com/steehouwerenleenhe...steehouwer.jpg

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Wat heeft die attractie met de film te maken buiten enkele personages?

    In de Donald Duck staat volgens mij ook nog steeds een strip van Broer Konijn. Gaan ze die ook schrappen?

    https://i1.wp.com/steehouwerenleenhe...steehouwer.jpg
    Lijkt me niet: Nederland is geen Amerika. En los van dat associatie van Song of the South met racisme nogal zwak is, is het in verbinding brengen van deze strip daarmee nog veel lastiger. Broer Konijn heeft weinig meer te maken met Song of the South.

    Het is trouwens de vraag of het omkatten van Spash Mountain wel echt met de huidige hysterie te maken heeft. Het is niet ongewoon voor Disney om het thema van een attractie te veranderen en blijkbaar stond het al een paar jaar op de rol. Disney heeft de schijn wel een beetje tegen zich, maar misschien dat het genuanceerder ligt dan het lijkt.

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Je hebt helaas nooit gereageerd op BigLebowskis post over je goede, betrouwbare journalistieke bron. Ik heb het idee dat je gedachten hierover beïnvloed zijn door verkeerde informatie, die jij als waarheid hebt aangenomen, die je opgepikt hebt van het internet.
    Oh, in dat hele andere topic, bedoel je? Leuk ook, die aannames van je. Linkje?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Niks mis mee toch? Daar is een discussieforum voor bedoeld. Ik snap Disney wel, het blijft een zakelijk bedrijf en ze willen graag een groot publiek vermaken. En ik snap dat ze dat niet willen doen met deze film. En naast de overwegend verouderde denkbeelden die in de film uitgebeeld worden lees ik van veel mensen, ook in dit topic, dat ze het gewoon een slechte film vinden in het algemeen. Plus daar nog naast dat overwegend het grote publiek deze film überhaupt niet kent, vind ik de keuze logisch om de attractie aan te passen.
    Als jij en ik in een discussie komen, dan krijg jij gelijk.
    Laatst aangepast door Samba-boy : 15-07-2020 om 21:07

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Samba-boy Bekijk bericht
    Oh, in dat hele andere topic, bedoel je? Leuk ook, die aannames van je. Linkje?
    Als jij in dat "hele andere topic" (dat hier wel te maken heeft) bronnen aanhaalt die suggestief zijn, eenzijdig belicht worden en halve waarheden bevatten, dan neem ik aan dat jij die informatie wel helemaal gelooft, anders zou je er niet naartoe verwijzen? Vandaar mijn opmerking dat je beïnvloed bent door verkeerde informatie.

    Of verwijs je naar artikelen waarvan je weet dat ze niet kloppen? Dat zou pas vreemd zijn, maar daar durf ik geen aanname meer van te doen, dat begrijp je .....

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Samba-boy Bekijk bericht
    Oh, in dat hele andere topic, bedoel je? Leuk ook, die aannames van je. Linkje?


    Als jij en ik in een discussie komen, dan krijg jij gelijk.
    Hij krijgt gelijk omdat jij het nalaat om met goede argumenten te komen.

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Als jij in dat "hele andere topic" (dat hier wel te maken heeft) bronnen aanhaalt die suggestief zijn, eenzijdig belicht worden en halve waarheden bevatten, dan neem ik aan dat jij die informatie wel helemaal gelooft, anders zou je er niet naartoe verwijzen? Vandaar mijn opmerking dat je beïnvloed bent door verkeerde informatie.

    Of verwijs je naar artikelen waarvan je weet dat ze niet kloppen? Dat zou pas vreemd zijn, maar daar durf ik geen aanname meer van te doen, dat begrijp je .....
    Nou ja, ik ben gewoon oprecht dat topic even kwijt, dus ik wil wel reageren op wat voor onzin ik al dan niet heb achtergelaten volgens de goegemeente, maar dan zal je me echt even moeten helpen. Linkje?

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Hij krijgt gelijk omdat jij het nalaat om met goede argumenten te komen.
    Neuh, ik denk eerder dat het komt omdat ik het nalaat in die rabbithole te duiken. Een 'goed argument' kan vandaag toch al met het grootste gemak worden weggezet als 'beledigend, kwetsend, niet-correct' en zodoende worden ontkracht. En eigenlijk pas ik daar voor.

    Mijn reactie hierboven was oorspronkelijk ook iets langer en ging onder meer in op Rogiers neerbuigende reactie "Niks mis mee toch? Daar is een discussieforum voor bedoeld" (want ik ben schijnbaar dom en snap niet waar een discussieforum voor bedoeld is, anders doet zo'n opmerking niets terzake in zo'n reactie). Toen dacht ik, waarom zou ik ook? Daarom mijn simpele reactie: als jij en ik in een discussie komen, dan krijg jij gelijk.

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Samba-boy Bekijk bericht
    Nou ja, ik ben gewoon oprecht dat topic even kwijt, dus ik wil wel reageren op wat voor onzin ik al dan niet heb achtergelaten volgens de goegemeente, maar dan zal je me echt even moeten helpen. Linkje?
    U vraagt, wij draaien .

    Hier en dan post 130. Ik had alleen de post kunnen opnemen, maar dan zie je discussie erna ook nog voor context.

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    U vraagt, wij draaien .

    Hier en dan post 130. Ik had alleen de post kunnen opnemen, maar dan zie je discussie erna ook nog voor context.
    Aaaah, daar was 'ie. Excuus, ik had het al gezegd maar opnieuw, ik was 'm dus echt even kwijt.

    De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik hier inderdaad compleet ongefundeerd en vooral bijna puberaal tegen heilige huisjes aan het trappen was, met een te slecht onderzocht artikel vol (ik heb er eens kritisch naar gekeken) onjuistheden en aannames, en inderdaad, zoals gezegd, onterechte borstklopperij door de schrijver. Mijn oprechte excuses.

    Met dat gezegd hebbende, blijft echter wel het punt dat ik, een blanke jongen met een nagenoeg veilige jeugd (althans, niks noemenswaardigs dat over ras gaat, hoogstens over nationaliteit want ja een kaaskop ben je toch wel snel en fatshaming is ook maar een mythe volgens de mensen die er nooit mee te maken hebben gehad), er een mening op nahoud die anno 2020 kan worden weggezet als 'niet correct'. Dat is alleen geen feit, het blijft een mening. Net zoals het ook een mening blijft of men die mening van mij wél of niet correct vindt.

    Maar als je maar hard genoeg tegen een deur blijft trappen, breekt op een bepaald moment die deur wel open. Kun je dan vervolgens zeggen dat die deur altijd al slecht gebouwd was (omdat ie ingetrapt kan worden), of moet je gewoon niet zo met een deur omgaan?

    Als je nu, als persoon of als eigenaar van een bedrijf, op de best mogelijke manier tegen die stroom aan boze reacties ingaat (reacties die tegenwoordig ook gewoon een veel groter bereik hebben dan de publieksservice-nummers van TV-zenders, de klachtenpagina van kranten, tijdschriften en vroegere teletekstpagina 316) kan je het wel schudden, op persoonlijke en zakelijke naam. En tegenwoordig kun je dan ook qua extreme tegengeluiden (van zogenaamde anti-racisten) rekenen op het denigrerende 'oh, maar dan ben je onbewust een racist, je hebt het zelf gewoon niet door. Dat is niet erg, je kunt er nu wat aan doen'. Nou, hier komt het (en pas op, het is wellicht schokkend): Nee. Ik pas. Ik wil helemaal niet leren wat voor 'slechte dingen' ik schijn te denken, wanneer ik voor mijn amusement een film of serie wil kijken. Ik wil niet leren wat ik 'fout' schijn te doen, als ik meer te weten wil komen over datgene wat van het 'domme volk dat dom gehouden wordt' wordt weggehouden. Ik wil niet weten wat er verkeerd zou zijn aan mijn pogingen om de dingen te zien die de grote bedrijven (en gekwetste personen die tegen de deur blijven trappen) niet willen dat ik zie. Ik zou zelfs durven beweren dat ik er zelfs meer en meer door gemotiveerd raak als ik iets juist niet mag of kan zien.

    De discussie is zó vertroebeld geraakt door extremen (en echt wel van beide kanten), vaker onopgeleid dan wel-bespraakt. Alleen, het is tegenwoordig de mode om aan 'de juiste kant van de geschiedenis' te staan. En de geschiedenis tolt momenteel rond als een opgegooid kwartje op z'n kant. Het kan de correcte kant op vallen, of de incorrecte kant. Maar als ie op de incorrecte kant valt, dan moet er nog eens gegooid worden.

    Dat is mijn mening. En voor die mening zou ik dan, anno 2020, kunnen worden bestempeld als 'niet correct', 'fout-denkend' of zelfs een 'racist'. Nou, good riddance. We leven in een tijd waarin de ontwikkelde mens het woord 'n****r' (let op, 4 sterretjes dus welk woord ik bedoel is niet helemaal duidelijk) in de ban heeft weten te krijgen. Goede zaak, we kunnen zonder dat kwetsende en denigrerende woord dat veel te lang veel te gemakkelijk werd gebruikt om anderen als minderwaardig te bestempelen. Wat ik dan echter niet snap is dat er vervolgens, als een 'geuzennaam', aan dat begrip wordt vastgehouden, door een groepering die helemaal van slag is als iemand buiten die groepering het in zijn hoofd zou halen het te gebruiken, of zelfs al onhandig wegmummelt (maar niet goed genoeg wegmummelt; ja, ik doel op het incident met Jeremy Clarkson).

    Sinds een paar jaar wordt er de kritiek geleverd dat 'in Friends wel erg weinig diversiteit te zien is'. Niet eerder een issue (maar ik moet het nog beter nakijken of hierover in het verleden ergens geschreven is), nu frontpage-waardig. Moet er dan écht de vergelijking gemaakt worden dat er in The Fresh Prince en The Cosby Show ook wel erg weinig witte mensen voorkomen, en als ze er al in voorkomen, ze daar vaak niet bepaald een positieve rol in spelen? Of is dat niet toegestaan, omdat de witte mens het altijd al zoveel makkelijker had?

    Daar is ook het begrip 'struisvogelpolitiek' voor in het leven geroepen. Prima, maar als iemand opstaat en zegt "Er wordt hier moeilijk gedaan over zaken waarbij nooit een levend wezen heeft gedacht over racisme, terwijl de Aarde in brand staat", dan wordt dat weggezet als het oer-Hollandse 'Whataboutism'. Het perfecte voorbeeld van de veramerikanisering die er hier in Nederland nu gaande is. Maar dat is een andere discussie. En daar gaan we het niet over hebben, want dat is whataboutism.

    https://archive.org/details/SongOfTheSouthHD Voor de liefhebbers. Een 35MM-print, remastered in HD.

  12. #37

    Standaard

    @Samba-boy: prima tekst, helder.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Samba-boy Bekijk bericht
    Aaaah, daar was 'ie. Excuus, ik had het al gezegd maar opnieuw, ik was 'm dus echt even kwijt.

    De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik hier inderdaad compleet ongefundeerd en vooral bijna puberaal tegen heilige huisjes aan het trappen was, met een te slecht onderzocht artikel vol (ik heb er eens kritisch naar gekeken) onjuistheden en aannames, en inderdaad, zoals gezegd, onterechte borstklopperij door de schrijver. Mijn oprechte excuses.

    Met dat gezegd hebbende, blijft echter wel het punt dat ik, een blanke jongen met een nagenoeg veilige jeugd (althans, niks noemenswaardigs dat over ras gaat, hoogstens over nationaliteit want ja een kaaskop ben je toch wel snel en fatshaming is ook maar een mythe volgens de mensen die er nooit mee te maken hebben gehad), er een mening op nahoud die anno 2020 kan worden weggezet als 'niet correct'. Dat is alleen geen feit, het blijft een mening. Net zoals het ook een mening blijft of men die mening van mij wél of niet correct vindt.

    Maar als je maar hard genoeg tegen een deur blijft trappen, breekt op een bepaald moment die deur wel open. Kun je dan vervolgens zeggen dat die deur altijd al slecht gebouwd was (omdat ie ingetrapt kan worden), of moet je gewoon niet zo met een deur omgaan?

    Als je nu, als persoon of als eigenaar van een bedrijf, op de best mogelijke manier tegen die stroom aan boze reacties ingaat (reacties die tegenwoordig ook gewoon een veel groter bereik hebben dan de publieksservice-nummers van TV-zenders, de klachtenpagina van kranten, tijdschriften en vroegere teletekstpagina 316) kan je het wel schudden, op persoonlijke en zakelijke naam. En tegenwoordig kun je dan ook qua extreme tegengeluiden (van zogenaamde anti-racisten) rekenen op het denigrerende 'oh, maar dan ben je onbewust een racist, je hebt het zelf gewoon niet door. Dat is niet erg, je kunt er nu wat aan doen'. Nou, hier komt het (en pas op, het is wellicht schokkend): Nee. Ik pas. Ik wil helemaal niet leren wat voor 'slechte dingen' ik schijn te denken, wanneer ik voor mijn amusement een film of serie wil kijken. Ik wil niet leren wat ik 'fout' schijn te doen, als ik meer te weten wil komen over datgene wat van het 'domme volk dat dom gehouden wordt' wordt weggehouden. Ik wil niet weten wat er verkeerd zou zijn aan mijn pogingen om de dingen te zien die de grote bedrijven (en gekwetste personen die tegen de deur blijven trappen) niet willen dat ik zie. Ik zou zelfs durven beweren dat ik er zelfs meer en meer door gemotiveerd raak als ik iets juist niet mag of kan zien.

    De discussie is zó vertroebeld geraakt door extremen (en echt wel van beide kanten), vaker onopgeleid dan wel-bespraakt. Alleen, het is tegenwoordig de mode om aan 'de juiste kant van de geschiedenis' te staan. En de geschiedenis tolt momenteel rond als een opgegooid kwartje op z'n kant. Het kan de correcte kant op vallen, of de incorrecte kant. Maar als ie op de incorrecte kant valt, dan moet er nog eens gegooid worden.

    Dat is mijn mening. En voor die mening zou ik dan, anno 2020, kunnen worden bestempeld als 'niet correct', 'fout-denkend' of zelfs een 'racist'. Nou, good riddance. We leven in een tijd waarin de ontwikkelde mens het woord 'n****r' (let op, 4 sterretjes dus welk woord ik bedoel is niet helemaal duidelijk) in de ban heeft weten te krijgen. Goede zaak, we kunnen zonder dat kwetsende en denigrerende woord dat veel te lang veel te gemakkelijk werd gebruikt om anderen als minderwaardig te bestempelen. Wat ik dan echter niet snap is dat er vervolgens, als een 'geuzennaam', aan dat begrip wordt vastgehouden, door een groepering die helemaal van slag is als iemand buiten die groepering het in zijn hoofd zou halen het te gebruiken, of zelfs al onhandig wegmummelt (maar niet goed genoeg wegmummelt; ja, ik doel op het incident met Jeremy Clarkson).

    Sinds een paar jaar wordt er de kritiek geleverd dat 'in Friends wel erg weinig diversiteit te zien is'. Niet eerder een issue (maar ik moet het nog beter nakijken of hierover in het verleden ergens geschreven is), nu frontpage-waardig. Moet er dan écht de vergelijking gemaakt worden dat er in The Fresh Prince en The Cosby Show ook wel erg weinig witte mensen voorkomen, en als ze er al in voorkomen, ze daar vaak niet bepaald een positieve rol in spelen? Of is dat niet toegestaan, omdat de witte mens het altijd al zoveel makkelijker had?

    Daar is ook het begrip 'struisvogelpolitiek' voor in het leven geroepen. Prima, maar als iemand opstaat en zegt "Er wordt hier moeilijk gedaan over zaken waarbij nooit een levend wezen heeft gedacht over racisme, terwijl de Aarde in brand staat", dan wordt dat weggezet als het oer-Hollandse 'Whataboutism'. Het perfecte voorbeeld van de veramerikanisering die er hier in Nederland nu gaande is. Maar dat is een andere discussie. En daar gaan we het niet over hebben, want dat is whataboutism.

    https://archive.org/details/SongOfTheSouthHD Voor de liefhebbers. Een 35MM-print, remastered in HD.
    Het meest opvallende van je hele tekst vind ik deze woorden "Nee, ik pas".

    Waarom ik dat zo opvallend vind, is omdat je zelf aangeeft het slachtoffer te zijn (geworden?) van fatshaming. Geen racisme, maar wel een veroordeling om je uiterlijk. Om een kleine parralel te trekken: stel dat je de kans zou krijgen om aan al die mensen die zich hier aan schuldig hebben gemaakt tegen jou, te kunnen laten zien wat de gevolgen en de pijn bij jou zijn van hun acties. Zodat ze begrip kunnen kweken voor jou en ze hopelijk in de toekomst hun gedrag kunnen aanpassen en verbeteren. En, wetende dat ze nu begrijpen wat hun gedrag veroorzaakt, dit ook voortaan afkeuren en bijvoorbeeld kunnen meegeven in de opvoeding van hun kinderen, zodat zij (de volgende generatie) dit ook onacceptabel vindt.

    Maar helaas, die kans krijg je niet, want die mensen zeggen bijvoorbaat "Nee, ik pas". Ze willen geen discussie, staan niet open voor jouw standpunten of gevoelens en er ontstaat dus geen begrip. Hun gedrag blijft hetzelfde met meer slachtoffers. En niet alleen dat: het gedrag in het algemeen blijft in stand want hun kinderen zien dat hun ouders het normaal vinden, dus dan is het niet erg om zelf ook te doen. En zo blijft alles in stand want op voorhand wordt gezegd "Nee, ik pas".

    Het is uiteraad jouw keus en zeker je recht om je poot stijf te houden. Maar als je ooit verandering wilt op andere gebieden en mensen hebben dezelfde instelling als jij hebt, dan kun je daar niet over klagen.

    Over het gebruik van de 'n-word' is er genoeg te vinden (en de meningen hierover zijn zeker verdeeld), hier enkele artikelen waar je het misschien niet mee eens bent (hoeft ook niet), maar meer kennis = meer macht: voorbeeld 1, voorbeeld 2 en deze vind ik zelf sterk geschreven met veel context.

    En volgens mij heb ik het al gezegd: laat je niet afleiden door de extremen. Aan beide kanten van de discussie zijn die aanwezig, maar als je die negeert en meer naar het midden kijkt, dan zie je misschien dat er best wat voor te zeggen valt.

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Over het gebruik van de 'n-word' is er genoeg te vinden (en de meningen hierover zijn zeker verdeeld), hier enkele artikelen waar je het misschien niet mee eens bent (hoeft ook niet), maar meer kennis = meer macht: voorbeeld 1,
    Een voorbeeld waarin zo'n passage staat
    While I personally believe that no white person should ever be onstage at a rap concert unless they are playing the guitar, adjusting the pyrotechnics or bringing out a bottle of water
    kan ik niet serieus nemen.

    Los van het (racistische? denigrerende?) statement (als iemand zou zeggen "While I personally believe that no black person should ever be onstage at a rock concert unless they are playing the guitar, adjusting the pyrotechnics or bringing out a bottle of water" krijg je hordes achter je aan waar Johan Derksen over kan meepraten) heeft die schrijver nooit van The Beastie Boys gehoord. Of de Osdorp Posse.

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Een voorbeeld waarin zo'n passage staat

    kan ik niet serieus nemen.

    Los van het (racistische? denigrerende?) statement (als iemand zou zeggen "While I personally believe that no black person should ever be onstage at a rock concert unless they are playing the guitar, adjusting the pyrotechnics or bringing out a bottle of water" krijg je hordes achter je aan waar Johan Derksen over kan meepraten) heeft die schrijver nooit van The Beastie Boys gehoord. Of de Osdorp Posse.
    Van alle 3 uitgebreide voorbeelden die ik geef, pik je van één voorbeeld één ding eruit en dan schuif je meteen al het andere terzijde. Bravo!

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Van alle 3 uitgebreide voorbeelden die ik geef, pik je van één voorbeeld één ding eruit en dan schuif je meteen al het andere terzijde. Bravo!
    Prima, pik ik er nog wat uit
    White people are very fragile in that way
    Just like their cockamamy Black Lives Matter logic, they’ve concocted a convoluted, whitesplained argument that says using the n-word is divisive and an example of reverse racism.
    Who the fuck is “they”?

    I have no idea. The president of white people, I guess.
    Because they have fetishized it. Because they are colonizers. Because they cannot let go of the concept that everything belongs to them.
    Het hele stuk is behoorlijk generaliserend en denigrerend naar blanke mensen en zorgt voor tweespalt. "whitesplaining" enzo.

    Nee, ga ik niet serieus nemen.

    Voorbeeld 2 en 3 heb ik niet gelezen.
    Laatst aangepast door theThinWhiteDuke : 20-07-2020 om 14:16

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Prima, pik ik er nog wat uit

    Het hele stuk is behoorlijk generaliserend en denigrerend naar blanke mensen en zorgt voor tweespalt. "whitesplaining" enzo.

    Nee, ga ik niet serieus nemen.

    Voorbeeld 2 en 3 heb ik niet gelezen.
    Prima, sla je de eerste over die het op een (in mijn ogen) meer grappige manier benaderde. Er staan ook dingen in als

    Well, when white people created “All Lives Matter,” it had nothing to do with white lives, equality or police brutality. It was created as a response to Black Lives Matter because they felt that the slogan left out white people, and they hate being left out of anything.
    Let’s be honest—there isn’t a white person in America who doesn’t know that the n-word is the most derogatory and racist term anyone can use. Even though some people allege that “straight white male” is the new n-word, there is no equivalent.

    Therefore, anyone who uses the word is aware of its racist implications, just as the people who advocate for “All Lives Matter” are aware that it is an attempt to negate the idea that black lives matter.
    De 2 andere voorbeelden zijn wat serieuzer en zullen misschien meer naar je smaak zijn. En zo niet, dan kun je misschien weer één ding uitpikken en alles wat er verder in staat negeren.

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    En zo niet, dan kun je misschien weer één ding uitpikken en alles wat er verder in staat negeren.
    Jammer, die sneer is onnodig.

    Prima, sla je de eerste over die het op een (in mijn ogen) meer grappige manier benaderde. Er staan ook dingen in als

    Well, when white people created “All Lives Matter,” it had nothing to do with they hate being left out of anything.



    Let’s be honest—there isn’t a white person in America who doesn’t know that the n-word is the most derogatory and racist term anyone can use. Even though some people allege that “straight white male” is the new n-word, there is no equivalent.

    Therefore, anyone who uses the word is aware of its racist implications, just as the people who advocate for “All Lives Matter” are aware that it is an attempt to negate the idea that black lives matter.

    Ook weer zo lekker generaliserend he. Maar das dus grappig bedoeld. Dus dan mag het.

  19. #44

    Standaard

    Die 'sneer' was ook weer een grappig bedoelde opmerking refererend naar je eerdere actie, maar ik heb gemerkt dat wij qua standpunten en humor enorm uit elkaar liggen. Die tweede quote was natuurlijk minder grappig bedoeld. Ik heb al aangegeven dat het 2e en 3e voorbeeld wat serieuzer zijn. En natuurlijk zijn er veel meer (voor en tegens) in artikelen te vinden. Maar he, het is natuurlijk geen verplichting om die links te lezen, lees je niet, ook prima hoor. Blijf vooral denken wat je denkt!
    Laatst aangepast door rogue : 20-07-2020 om 19:50

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Van alle 3 uitgebreide voorbeelden die ik geef, pik je van één voorbeeld één ding eruit en dan schuif je meteen al het andere terzijde. Bravo!
    Met alle respect, jij schrijft een hele reactie aan mijn bericht gericht op de drie woorden "Nee, ik pas".

    Nou jij weer.

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Samba-boy Bekijk bericht
    Met alle respect, jij schrijft een hele reactie aan mijn bericht gericht op de drie woorden "Nee, ik pas".

    Nou jij weer.
    Opvallend dat je echt helemaal niets zegt over mijn parallel met fatshaming waar jij dan slachtoffer van was, maar je alleen hier op focust. Maar misschien is dat omdat het een gevoelig onderwerp is voor je, dus ik zal daar niets meer over zeggen.

    Die woorden "Nee, ik pas" vielen mij het meeste op (ik dacht dat ik had uitgelegd waarom). Ze zijn zo ongeveer de uitkomst van al de achtergrond die je geeft en je meningen in de eerste 5 alinea's. Wat ik daar meer over had kunnen zeggen, is even gissen voor mij? En de alinea's daarna ga ik wel degelijk op in ga (extremen en het gebruik van het n-woord), je opmerking klopt dus niet.

    Ik zou ook kunnen zeggen 'Nou jij weer', maar ik hoop het eigenlijk niet. Het lijkt mij ook vrij zinloos om deze discussie verder te voeren, want net als ThinWhiteDuke (die nog wel een Star Trek fan is en als er 1 franchise is die acceptatie, gelijkheid ongeacht ras en diversiteit hoog in het vaandel heeft staan, dan is het Star Trek wel ....) heb je al aangegeven dat wat je mening is, dat je daarbij blijft en geen enkele behoefte hebt om je verder te informeren.

    Nou prima toch, dat is jouw keus.

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Het lijkt mij ook vrij zinloos om deze discussie verder te voeren, want net als ThinWhiteDuke (die nog wel een Star Trek fan is en als er 1 franchise is die acceptatie, gelijkheid ongeacht ras en diversiteit hoog in het vaandel heeft staan, dan is het Star Trek wel ....) heb je al aangegeven dat wat je mening is, dat je daarbij blijft en geen enkele behoefte hebt om je verder te informeren.
    Ik zie een groot verschil tussen hetgeen je hier zegt (over acceptatie) en zaken als je eerste voorbeeld (denigrerend en vooroordelen mbt blanke personen; is dat acceptatie?) of het censureren van oude films/series
    Of (en dan trek ik het even breder) het fenomeen 'woke' waarbij andersdenkenden (ik noem Derksen maar ook JK Rowling) een shitstorm over zich heen krijgen omdat hun mening bepaalde figuren niet aan staat, waarin standbeelden tegen de vlakte gaan, men letterlijk op de knietjes moet omdat je voorouders 200 jaar geleden iets verkeerd gedaan hebben (over dat laatste is een goede classic Battlestar Galactica aflevering: The Long Patrol. In 1978 scifi, nu werkelijkheid)

  23. #48

    Standaard

    Er is inmiddels een regio 1 box uit, getiteld Walt Disney Classics Animation Collection met daarin 24 films. Geen Lion King, maar wel... juistem, die dus.

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Robin W. Bekijk bericht
    Er is inmiddels een regio 1 box uit, getiteld Walt Disney Classics Animation Collection met daarin 24 films. Geen Lion King, maar wel... juistem, die dus.
    Bedoel je deze?

    https://thewiin.com/product/walt-dis...on-collection/

    Bootleg!
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Ah, jammer.

    ( Sorry, beetje late reactie... )

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •