De resultaten 1 tot 12 van 12 worden weergegeven.

Discussie: Grapes of Wrath

  1. #1

    Standaard Grapes of Wrath

    EINDELIJK!!!

    Deze klassieker uit 1940 komt op DVD in Nederland. Hij verschijnt al op 3 maart! Ik had nog niks over deze aankomende "Big Deal" release gehoord, maar dit is wel goed nieuw!

    FRS
    IMDb
    Dit is mijn uitspraak en hiermee zult u het moeten doen!
    YMDB

  2. #2

  3. #3

    Standaard

    Ik vertrouw het niet, ik denk dat ik binnenkort voor de Fox studio classic op regio 1 ga.

  4. #4

    Standaard

    In de UK komt op 18-04-2005 deze film ook op DVD.
    Dit is mijn uitspraak en hiermee zult u het moeten doen!
    YMDB

  5. #5

    Standaard

    Er komen steeds meer van die Fox Studio Classics op regio 2 uit, echter allemaal zonder de regio 1 extra's volgens mij. Zoals bijvoorbeeld Anne Frank's diary. Verder zag ik dat naast Grapes of Wrath, Inn of the Sixth happiness net is uitgekomen.

    Daarnaast worden een aantal oude regio 2 films van Fox die nog niet eerder in Nederland waren gereleased, maar wel in de UK, uitgebracht. zoals:
    All about Eve
    Gentlemen's agreement

  6. #6

    Standaard

    The grapes of wrath vind ik toch wat teleurstellend na alles wat ik er over gelezen heb.

    Een film die de tand des tijds helaas niet doorstaan heeft, zoals wel meer "gewone"
    (lees: niet-westerns) van John Ford.

  7. #7

    Standaard

    Daar ben ik het absoluut niet mee eens. The Grapes of Wrath is een machtig mooi meesterwerk en één van de beste Amerikaanse films ooit gemaakt.
    "Blessed are the meek for they shall inherit the earth" - Al Swearengen

  8. #8

    Standaard

    Ja ik vond hem ook erg goed. Mooi camerawerk en een heel grimmig en realistische weergave van het boek.

  9. #9

    Standaard

    Toch zijn er wel meer mensen die van mening zijn dat de westerns van John Ford
    nog steeds staan als een huis maar dat zijn andere films wat van hun waarde en glans
    verloren hebben.

  10. #10

    Standaard

    Moet wel goed zijn als het een van de beste songwriters (Bruce Springsteen) inspireert om een heel album (Ghost of Tom Joad) te maken :wink:

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    Moet wel goed zijn als het een van de beste songwriters (Bruce Springsteen) inspireert om een heel album (Ghost of Tom Joad) te maken :wink:
    Volgens mij is niet zozeer de film als wel het boek uit 1939 van John Steinbeck (waar overigens ook de film uit 1940 op gebaseerd is) de inspiratiebron van Springsteen.
    Laatst aangepast door Qzyn : 20-05-2007 om 15:00

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Qzyn Bekijk bericht
    Volgens mij is niet zozeer de film als wel het boek uit 1939 van John Steinbeck (waar overigens ook de film uit 1940 op gebaseerd is) de inspiratiebron van Springsteen.
    Ook, maar tijdens Joad tour refereert hij bij intro van bepaalde songs ook aan John Ford, dat ie de film had gezien etc

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •