Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 45 worden weergegeven.

Discussie: David Lean op DVD

  1. #1

    Standaard David Lean op DVD

    Ik kwam van deze set boxshots tegen op The Digital Bits:







    Alleen nu lees ik op davidlean.com weer het volgende:

    The David Lean DVD Collection

    Although David Lean's films have been well catalogued on DVD, his earlier work was somewhat lacking. Recently MGM Home Entertainment announced The David Lean DVD Collection, a collection that would (almost) complete the availability of his films on DVD. Films included: In Which We Serve, This Happy Breed, Passionate Friends, Madeline, Blith Spirit, Oliver Twist, Great Expectations, and Brief Encounter.

    Now comes the news that the collection "has been removed from the MGM Home Entertainment schedule indefinitely." No reason given.
    Zie http://www.davidlean.com/new_dvds.html

    Iemand die weet wat er gebeurt is? Het lijkt me echt een geweldige set van een van mijn favo regisseurs allertijden dus ik hoop dat ie toch nog uit gaat komen.
    Laatst aangepast door Richard B. : 03-11-2008 om 21:02

  2. #2

    Standaard

    Dat ga je niet menen! Hier zat ik echt heel hard naar uit te kijken, ookal voelde ik al nattigheid toen ze dat ding zover gingen uitstellen.

  3. #3

    Standaard Re: The David Lean DVD Collection

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Iemand die weet wat er gebeurt is? Het lijkt me echt een geweldige set van een van mijn favo regisseurs allertijden dus ik hoop dat ie toch nog uit gaat komen.
    Misschien zijn de distributierechten niet helemaal in orde, aangezien sommige titels eerder werden uitgebracht door Criterion.

    Maar wat het probleem ook mag zijn, hopelijk krijgt deze prachtbox zeer binnenkort een definitieve releasedatum.
    "I grew up in the cinema, almost. Both my parents worked there. My life, my reading, everything about me revolves around the cinema. So for me, cinema is life, and vice versa."
    - Sergio Leone

  4. #4

    Standaard Re: The David Lean DVD Collection

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Cinemaniac
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Iemand die weet wat er gebeurt is? Het lijkt me echt een geweldige set van een van mijn favo regisseurs allertijden dus ik hoop dat ie toch nog uit gaat komen.
    Misschien zijn de distributierechten niet helemaal in orde, aangezien sommige titels eerder werden uitgebracht door Criterion.
    Ik stelde de vraag ook op een Criterion-forum en daar kreeg ik een vergelijkbaar antwoord: Criterion heeft voor 3 van de titels (Brief Encounter, Great Expectations en Oliver Twist) al exclusieve rechten die een uitgave door MGM onmogelijk zouden maken.

  5. #5

    Standaard Re: The David Lean DVD Collection

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Cinemaniac
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Iemand die weet wat er gebeurt is? Het lijkt me echt een geweldige set van een van mijn favo regisseurs allertijden dus ik hoop dat ie toch nog uit gaat komen.
    Misschien zijn de distributierechten niet helemaal in orde, aangezien sommige titels eerder werden uitgebracht door Criterion.
    Ik stelde de vraag ook op een Criterion-forum en daar kreeg ik een vergelijkbaar antwoord: Criterion heeft voor 3 van de titels (Brief Encounter, Great Expectations en Oliver Twist) al exclusieve rechten die een uitgave door MGM onmogelijk zouden maken.
    Dat dacht ik al. Dan moet MGM die box maar uitbrengen zonder die drie films
    "I grew up in the cinema, almost. Both my parents worked there. My life, my reading, everything about me revolves around the cinema. So for me, cinema is life, and vice versa."
    - Sergio Leone

  6. #6

    Standaard Re: The David Lean DVD Collection

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Cinemaniac
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Cinemaniac
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Iemand die weet wat er gebeurt is? Het lijkt me echt een geweldige set van een van mijn favo regisseurs allertijden dus ik hoop dat ie toch nog uit gaat komen.
    Misschien zijn de distributierechten niet helemaal in orde, aangezien sommige titels eerder werden uitgebracht door Criterion.
    Ik stelde de vraag ook op een Criterion-forum en daar kreeg ik een vergelijkbaar antwoord: Criterion heeft voor 3 van de titels (Brief Encounter, Great Expectations en Oliver Twist) al exclusieve rechten die een uitgave door MGM onmogelijk zouden maken.
    Dat dacht ik al. Dan moet MGM die box maar uitbrengen zonder die drie films
    Lijkt me ook.

    Van de 3 Criterions heb ik er toch al 2 dus mij maakt het niet uit. Vreemd is wel dat ze de films (volgens Amazon.com) ook los zouden uitbrengen en dat is ook niet gebeurt. Hmm.. Misschien dat er ook nog andere dingen aan de hand zijn?

  7. #7

    Standaard

    Heeft iemand nog iets gehoord over deze box of is ie echt definitief geannuleerd? Ik SNAK echt naar een mooie set van Lean's vroege werk. Het is echt onbegrijpelijk dat MGM niet op z'n minst enkele van deze films uitbrengt.

  8. #8

    Standaard

    MGM is door Sony overgenomen dus moet je bij hen klagen. Persoonlijk verwacht ik niet dat deze titels (individueel of als box) binnen afzienbare tijd op het programma komen te staan van Sony.
    When once asked to name his favorite directors, Orson Welles cited "The old masters . . . By which I mean John Ford, John Ford and John Ford."

    A Collection Of Oldies But Goldies

  9. #9

    Standaard

    Voor de Lean fans onder ons: op 7 Februari 2006 verschijnt Ryan's Daughter als 2-disc SE van Warner op R1.
    When once asked to name his favorite directors, Orson Welles cited "The old masters . . . By which I mean John Ford, John Ford and John Ford."

    A Collection Of Oldies But Goldies

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hitch_fan
    Voor de Lean fans onder ons: op 7 Februari 2006 verschijnt Ryan's Daughter als 2-disc SE van Warner op R1.
    Ah, dat wordt weer een mooie uitgave van Warner. Nu die MGM box nog
    "I grew up in the cinema, almost. Both my parents worked there. My life, my reading, everything about me revolves around the cinema. So for me, cinema is life, and vice versa."
    - Sergio Leone

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hitch_fan
    Voor de Lean fans onder ons: op 7 Februari 2006 verschijnt Ryan's Daughter als 2-disc SE van Warner op R1.
    De transfer van deze uitgave is om te smullen zo mooi. Zie de screens op DVD Beaver: http://www.dvdbeaver.com/film/DVDRev...dvd_review.htm

  12. #12

    Standaard

    Als iemand van de crew dit leest: deze mag wel verplaatst worden naar DVD algemeen.

    Ontopic: de Ryans Daughter SE is echt om te smullen. De transfer is echt prachtig: dit is misschien wel het mooiste voorbeeld van een op dvd gezette 70mm film die ik tot nu to ben tegengekomen. Het beeld is echt haarscherp en misschien nog wel mooier dan sommige digitaal opgenomen films.

    De extra's heb ik nog niet bekeken maar als ik het lijstje zo bekijk dan denk ik dat dat ook wel in orde is. Een echte topper dit.

  13. #13

    Standaard

    De vroege films van David Lean zijn bijna allemaal in Engeland op dvd gezet, op Carlton. Stuk voor stuk mooie copieen, wel grotendeels zonder extra's: Great expectations, Blithe Spirit, Oliver Twist, In which we serve, Brief Encounter, This happy breed. Die dvd's kosten minder dan 10 euro, soms nog minder: de 2 dickinsverfilmingen zijn ook samen in 1 koop te krijgen, voor 10 euro. Te koop bij Silver Screen in Amsterdam.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bureaulamp
    De vroege films van David Lean zijn bijna allemaal in Engeland op dvd gezet, op Carlton. Stuk voor stuk mooie copieen, wel grotendeels zonder extra's: Great expectations, Blithe Spirit, Oliver Twist, In which we serve, Brief Encounter, This happy breed. Die dvd's kosten minder dan 10 euro, soms nog minder: de 2 dickinsverfilmingen zijn ook samen in 1 koop te krijgen, voor 10 euro. Te koop bij Silver Screen in Amsterdam.
    Bedankt voor de tip. Daar zitten namelijk nog een aantal titels tussen die ik graag wil hebben.

    Jammer dat ik mezelf net verboden heb om de komende maand nog nieuwe dvd's aan te schaffen.

  15. #15

    Standaard

    Zal de R1 box ooit nog 'ns uitkomen?

    Anyway, de Britten hebben inmiddels hun eigen Lean-box op de markt gebracht.
    "I grew up in the cinema, almost. Both my parents worked there. My life, my reading, everything about me revolves around the cinema. So for me, cinema is life, and vice versa."
    - Sergio Leone

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Cinemaniac
    Zal de R1 box ooit nog 'ns uitkomen?

    Anyway, de Britten hebben inmiddels hun eigen Lean-box op de markt gebracht.
    Heel interessant. Die kende ik nog niet.

    De R1-box lijkt trouwens echt wel uit het zicht verdwenen te zijn. Ik heb er echt in geen tijden meer iets van vernomen.

  17. #17

    Standaard

    Zal die box dan toch eindelijk uitkomen? Las dit berichtje op DVDBeaver:

    STAY TUNED FOR UPCOMING CLASSIC RELEASES: Forbidden Hollywood: Volume 2 (six films plus pre-Code documentary), Gangsters Collection: Volume 2 (Picture Snatcher/Lady Killer/Smart Money/The Mayor of Hell/others), Joan Crawford Collection Volume 2 (Flamingo Road/Strange Cargo/Torch Song/others), The Lana Turner Collection, Lon Chaney Collection Volume 2 (The Unholy Three/The Unholy Three/Tell It to the Marines/He Who Gets Slapped/Tod Browning doc.), Night Nurse (Barbara Stanwyck), The Day the Earth Stood Still Special Edition (dir. Robert Wise, USA 1951), An Affair to Remember 50th Anniversary Edition (dir. Leo McCary, USA 1957), The Robe Special Edition (dir. Henry Koster, USA 1952), Daisy Kenyon (dir. Otto Preminger, USA 1947), Dangerous Crossing, (dir. Joseph Newman, USA 1953), Black Widow (dir. Nunnally Johnson, USA 1954), Boomerang! (dir. Elia Kazan, USA 1947), Charlie Chan Vol 4 (starring Sidney Toler), The Naked Prey (1966) Criterion. Bette Davis 100th Anniversary Set (titles TBD), Bette Davis Collections: Volume 3 (includes All This, And Heaven, Too/ Dangerous/In This Our Life/The Corn Is Green/Watch On The Rhine/more), David Lean Collection (Blithe Spirit/Brief Encounter/Great Expectations/In Which We Serve/Madeleine/Oliver Twist/Passionate Friends/This Happy Breed) and more...
    "I grew up in the cinema, almost. Both my parents worked there. My life, my reading, everything about me revolves around the cinema. So for me, cinema is life, and vice versa."
    - Sergio Leone

  18. #18

    Standaard

    Cool. Ik heb nog steeds interesse want ik mis nog allerlei films uit die reeks.

  19. #19

    Standaard

    Sony Pictures Home Entertainment has announced a 2-disc collector's edition of A Passage to India which stars Peggy Ashcroft, Judy Davis, and Alec Guinness. The David Lean directed film will be available to own from the 15th March, and should retail at around $24.96. Extras will include a commentary with Producer Richard Goodwin, a E.M. Forster: A Profile of an Author featurette, a An Epic Takes Shape featurette, An Indian Affair featurette on the main period of production over in India, an Only Connect: A Vision of India featurette on the post production and the final days of shooting, and a Casting a Classic featurette with casting director Priscilla John. Completing the package will be a David Lean: Shooting with the Master featurette, and a Reflections of David Lean featurette. A Blu-ray release will also be available for $28.95 with additional enhanced graphics and a trivia track. Stay tuned for the official artwork.


    Bron: dvdactive.com
    "I grew up in the cinema, almost. Both my parents worked there. My life, my reading, everything about me revolves around the cinema. So for me, cinema is life, and vice versa."
    - Sergio Leone

  20. #20

    Standaard

    Klinkt goed. Die film verdient een goeie dvd-uitgave.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Klinkt goed. Die film verdient een goeie dvd-uitgave.
    Zeker. Heb de barebones-versie een paar keer in m'n handen gehad en wilde 'm bijna ook aanschaffen, maar heb het gelukkig niet gedaan
    "I grew up in the cinema, almost. Both my parents worked there. My life, my reading, everything about me revolves around the cinema. So for me, cinema is life, and vice versa."
    - Sergio Leone

  22. #22

    Standaard

    Sony Pictures Home Entertainment has announced a two-disc collector's edition of A Passage to India, which stars Peggy Ashcroft, Judy Davis, and Alec Guinness. The David Lean directed film will be available to own from April 15th, and should retail at around $24.96. Extras will include a commentary with Producer Richard Goodwin, a E.M. Forster: A Profile of an Author featurette, a An Epic Takes Shape featurette, An Indian Affair featurette on the main period of production over in India, an Only Connect: A Vision of India featurette on the post production and the final days of shooting, and a Casting a Classic featurette with casting director Priscilla John. Completing the package will be a David Lean: Shooting with the Master featurette, and a Reflections of David Lean featurette. A Blu-ray release will also be available for $28.95, full details of which can be found below.


    Blu-ray Release



    • 1.66:1 Widescreen Transfer (1080p)
    • Audio: English Dolby TrueHD 5.1, French Dolby TrueHD 5.1
    • Subtitles: English, English SDH, French, Spanish
    • Graphic and Picture Track (Blu-Ray Exclusive)
    • 'E.M. Forster: Profile of an Author'
    • 'An Epic Takes Shape'
    • 'An Indian Affair'
    • 'Only Connect: A Vision of India'
    • 'Casting a Classic'
    • 'David Lean: Shooting with the Master'
    • Reflections Of David Lean
    • Commentary with Producer Richard Goodwin
    "I grew up in the cinema, almost. Both my parents worked there. My life, my reading, everything about me revolves around the cinema. So for me, cinema is life, and vice versa."
    - Sergio Leone

  23. #23

    Standaard

    Inmiddels is in de UK de David Lean Centenary Collection uitgebracht:



    Deze set bevat The sound barrier, Hobson's choice, Blithe spirit, Brief encounter, Great expectations, Oliver Twist, Madeleine, The passionate friends, This happy breed en In which we serve.

    Deze set is trouwens ook te krijgen onder de naam The David Lean Collection, maar de inhoud is volgens mij gewoon hetzelfde. De uitgever (Granada / ITV) is het in ieder geval. edit: zo te zien mist die tweede set In which we serve.



    Ik ga die eerste maar eens bestellen denk ik, want daarin zitten zo'n beetje alle Lean's die ik nog niet heb. En op HMV is ie nu voor slechts £ 25,99 te krijgen: http://hmv.com/hmvweb/displayProduct...;-1&sku=818696

  24. #24

    Standaard

    Die Centenary box heb ik inmiddels binnen. Erg mooie set! En ik ben nu ook in een keer klaar met het compleet krijgen van mijn Lean-collectie.

    Gisteren trouwens als eerste In which we serve bekeken. Da's een erg mooie film. Doet me eigenlijk wel een beetje denken aan P&P's films: hele mooi geconstrueerde film met een hoog emotioneel gehalte. Het is best wel een goeie debuutfilm die ook best wel modern is met al die flashbacks.

  25. #25

    Standaard

    Hebben de films subs Richard? Hoe verhouden zich de films tot de Criterion uitgaves?
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •