Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 45 van 45 worden weergegeven.

Discussie: David Lean op DVD

  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Hebben de films subs Richard? Hoe verhouden zich de films tot de Criterion uitgaves?
    Ik heb tot nu toe alleen In which we serve bekeken, en die had in ieder geval Engelse ondertiteling. Hoe de beeldkwaliteit van de Criterion-Leans zich verhoud tot de versies in deze box weet ik nog niet. Deze week wil ik ze allemaal bekijken dus dan kan ik er mijn mening over geven. De PQ van In which we serve was in ieder geval dik in orde.

    Volgens dit artikel zouden alle films uit deze box gerestaureerd moeten zijn: http://www.davidleanfoundation.org/s.../pressrelease1 . Dat klinkt in ieder geval veel belovend.

    edit: op criterionforum bestaat trouwens een topic over de David Lean Collection (wat echt een andere set blijkt te zijn, met ongerestaureerde versies) waarin ook de Centenary Collection wordt besproken. Volgens mij is men er wel aardig tevreden over.
    Laatst aangepast door Richard B. : 13-10-2008 om 14:28

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Hebben de films subs Richard? Hoe verhouden zich de films tot de Criterion uitgaves?
    Ik heb ze inmiddels alle drie vergeleken en in alle gevallen vond ik de nieuwe versies beter dan de Criterions. En het verschil was wat groter bij Great Expectations en Oliver Twist dan bij Brief Encounter. In alle drie de gevallen hebben ze flink wat vuil en beschadigingen weggewerkt.

    Alle films hebben trouwens Engelse ondertiteling en van deze drie hadden Brief Encounter en Oliver Twist ook een documentaire op de schijf staan. Een aantal van de andere films hebben ook docu's.

  3. #28

    Standaard

    Dank je Richard...als ik wat geld vind, toch maar eens overstag gaan
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  4. #29

    Standaard

    Deze box is nu nog maar 25 euro bij www.play.com Geen geld!!!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Deze box is nu nog maar 25 euro bij www.play.com Geen geld!!!
    Ik vond die £ 25,99 bij HMV al een koopje maar 25 euro is inderdaad helemaal weinig.

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Deze box is nu nog maar 25 euro bij www.play.com Geen geld!!!
    Dank voor de tip. Inmiddels besteld.

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Qzyn Bekijk bericht
    Dank voor de tip. Inmiddels besteld.
    Hier ook, hij`s ook al verzonden
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  8. #33

    Standaard

    Ik heb de set inmiddels alweer een paar weken geleden afgekeken, en ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben. De transfers zijn voor alle films prima, en alhoewel het aantal extra's niet overdreven groot is vond ik die ook zeker nog wel de moeite waard. Het is momenteel wel de set die je moet hebben als je de vroege Lean's compleet wilt hebben denk ik.

    Tussen die vroege Lean's zaten wat mij betreft ook echt wel een paar ontdekkingen (zie dit topic).

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Ik heb de set inmiddels alweer een paar weken geleden afgekeken, en ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben. De transfers zijn voor alle films prima, en alhoewel het aantal extra's niet overdreven groot is vond ik die ook zeker nog wel de moeite waard. Het is momenteel wel de set die je moet hebben als je de vroege Lean's compleet wilt hebben denk ik.

    Tussen die vroege Lean's zaten wat mij betreft ook echt wel een paar ontdekkingen (zie dit topic).
    Het hangt zeker van persoonlijke voorkeur af maar hebben ze een beetje de tand des tijds doorstaan? Bepaalde komische films van Lean....komen die niet ouwbollig over? Een prachtige prijs voor die set maar ik vraag me sterk af of de films in mn straatje zullen passen. Lawrence vind ik trouwens echt subliem.... Als ik de samenvatting van sommige films lees zoals bij Blithe Spirit dan vraag ik me af dat wat voor me is. Ik krijg er een bepaald beeld bij, Engelse "truttigheid". Lekker negatief weer en absoluut nergens op gebaseerd. Brief Encounter lijkt me wel weer erg goed, of Great Expectations.

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Het hangt zeker van persoonlijke voorkeur af maar hebben ze een beetje de tand des tijds doorstaan? Bepaalde komische films van Lean....komen die niet ouwbollig over? Een prachtige prijs voor die set maar ik vraag me sterk af of de films in mn straatje zullen passen. Lawrence vind ik trouwens echt subliem.... Als ik de samenvatting van sommige films lees zoals bij Blithe Spirit dan vraag ik me af dat wat voor me is. Ik krijg er een bepaald beeld bij, Engelse "truttigheid". Lekker negatief weer en absoluut nergens op gebaseerd. Brief Encounter lijkt me wel weer erg goed, of Great Expectations.
    Van z'n komedies kan ik zeggen dat Blithe Spirit misschien een beetje gedateerd overkomt, maar ik vond hem zelf nog steeds erg leuk. Truttig zou ik hem zeker niet noemen: het is een typische screwball komedie zoals je die veel zag in de jaren 30 en 40. Als je dat genre kent dan weet je ongeveer wat je kunt verwachten. En Hobsons Choice is echt een hele sterke film en eigenlijk misschien zelfs wel een klein meesterwerk. Goed geacteerd met hele gevatte dialogen en een voor een komedie heel goed verhaal. Eigenlijk zou je van deze film zo een moderne remake kunnen maken, al zou die het het waarschijnlijk niet halen bij het origineel.

    Lean's vroege films lijken niet zoveel op z'n latere, epische films dus je moet niet verwachten dat je Lawrence-achtige spektakels te zien krijgt. Het zijn op The sound barrier na stuk voor stuk erg goeie films die in de lijn liggen van de films die in de jaren 30 en 40 in Engeland veel gemaakt werden. En dat was echt een hoogtij-periode voor de Britse film, dus deze films zijn echt wel de moeite waard vind ik.

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Deze box is nu nog maar 25 euro bij www.play.com Geen geld!!!
    Prijs van de David Lean Centenary Collection (10 Discs) is bij Play inmiddels gezakt naar €20,99

  12. #37

    Standaard

    21 euro, damn, geen geld, ik dacht dat ik met 25 euro al een koopje had
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    21 euro, damn, geen geld, ik dacht dat ik met 25 euro al een koopje had
    Inderdaad, geen geld! Valt me op dat de prijzen soms erg snel schommelen bij Play. De Pusher trilogy heb ik binnen een paar weken voor 13,99, 20,99 en 11,49 gezien.

  14. #39

    Standaard

    Inmiddels weer een koop met zijn €65
    http://www.play.com/DVD/DVD/4-/56226...n/Product.html
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  15. #40

    Standaard

    Gister Hobson's Choise gezien! Meesterwerk!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Inmiddels weer een koop met zijn €65
    http://www.play.com/DVD/DVD/4-/56226...n/Product.html

    Heh. ik heb hem toch nog maar ff meegenomen van amazon voor 20 euro inc.

    nah, toch maar niet gedaan. Het is wel goedkoop enzo, maar als ik 10 goedkope dingen koop ben ik nog steeds 200 euro kwijt. :P Bovendien heb ik nog zoveel te kijken. Is later vast ook nog wel eens in de aanbieding.
    Laatst aangepast door DanielC. : 07-04-2009 om 15:24
    Misschien ben ik wel een gokjunkie en een leugenaar, maar ik heb hulp nodig. Kan ik misschien wat geld van je lenen?
    Scorsese te ruil

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Gister Hobson's Choise gezien! Meesterwerk!
    Da's inderdaad een erg goeie film. Echt zonde dat ie zo onbekend is. Het is echt een onontdekte klassieker.

  18. #43

    Standaard

    Welke zou ik nu uit de box bekijken? Oliver en Hobson heb ik al gezien!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Welke zou ik nu uit de box bekijken? Oliver en Hobson heb ik al gezien!
    In which we serve en This happy breed zijn allebei ook erg goed. Brief Encounter heb je waarschijnlijk al gezien dus de kwaliteit daarvan hoef ik niet op te noemen.

  20. #45

    Standaard

    ok! Die 2 (Brief Encounter heb ik al gezien) en Great Expectations pak ik eerst!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •