De resultaten 1 tot 21 van 21 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Rinus Michels (77) overleden

    AMSTERDAM - Rinus Michels is donderdagochtend op 77-jarige leeftijd in het Belgische Aalst overleden. De oud-coach van onder meer Ajax en Barcelona won in 1988 met het Nederlands elftal het Europees Kampioenschap.

    Michels bezweek aan de complicaties van een hartoperatie. In februari onderging hij in België een preventieve operatie aan zijn hartklep.

    "Ik ben er ondersteboven van", reageerde Ajax-icoon Sjaak Swart in een eerste reactie op Radio 1. "Het is de beste trainer samen met Ernst Happel die ik heb meegemaakt. Hij heeft van alle jongens uit mijn periode persoonlijkheden gemaakt."

    "Op alle fronten van het voetbal was Michels zijn tijd ver vooruit. Dat zal ik niet snel vergeten", aldus Swart.

    Kesler

    Het Nederlandse voetbal ontvalt een markante persoonlijkheid volgens Henk Kesler, directeur betaald voetbal van de KNVB. Rinus Michels overleed donderdagochtend op 77-jarige leeftijd. "Hij was een van de beste trainers die Nederland ooit heeft gehad", aldus Kesler.

    "Een markante persoonlijkheid", omschreef Kesler donderdag de man die Nederland in 1988 naar de Europese voetbaltitel leidde. "Bij Ajax had hij in de jaren 70 al bewezen een topcoach te zijn, net als met het Nederlands elftal in 1974. Ook in zijn nadagen heeft de KNVB veel aan zijn kennis gehad. Wij zijn heel verdrietig, de vlag gaat in Zeist halfstok."

    Michels was begin jaren 70 succesvol coach van Ajax en Barcelona. In 1974 werd hij met het Nederlands elftal tweede bij het WK in Duitsland. Veertien jaar later veroverde hij met Oranje de Europese titel.

    Bron: NU.nl

    --------------

    De Generaal is overleden. De man heeft veel betekend voor de voetbalsport. De enige bondscoach die een prijs heeft gepakt.

    R.I.P.

  2. #2

  3. #3

    Standaard

    rust in vrede
    ..perfecte mensen bestaan niet, wel perfecte bedoelingen...
    ...yaddimaina!!...George Lucas is een Ajacied
    ... Ultimatestartrader 1945 trades...

  4. #4

  5. #5

    Standaard

    R.I.P. Rinus "De Generaal" Michels

    weer een voetbalgrootheid minder.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  6. #6

    Standaard

    R.I.P.
    Rutger .:: Alles te koop ::.
    ====================
    "Trachten leven toe te voegen aan de dagen,
    waar geen dagen meer kunnen worden toegevoegd aan het leven"
    ====================

  7. #7
    Super Member
    Registratie datum
    Jan 2004
    Woonplaats
    Sint Odiliënberg (L)

    Standaard

    Damn

    RIP Rinus

  8. #8

    Standaard

    Ik was nog maar 13 en niet eens een voetbalfan, maar nooit zal ik EK '88 vergeten. Hoe de spelers direct na het doelpunt in de finale De Generaal op hun schouders namen, daar bleek uit hoe hij gewaardeerd werd door hen en door Nederland.

    Rust zacht, Generaal.

  9. #9

    Standaard

    Een mooie vent is er niet meer




    RIP
    Laatste aanschaf nr. 1620 "nights in Rodanthe"

    foto's van collectie | al mijn films bij imdb | dvdprofiler

  10. #10

    Standaard

    'k Zie 'm nog trots zitten zijn. Ze kwamen toen als kampioenen op Welschap bij Eindhoven binnenvliegen. Toen met een bus naar Amsterdam. Niet te geloven, langs heel de route massa's mensen, de bus kwam er amper door. Slordige 2,5 uren duurde het ritje.
    En toen die rondvaart door A'dam. Mensen gingen massaal op woonboten staan, waarvan sommigen spontaan zonken.
    Nee, De Generaal is van mijn generatie, dat vergeet je nooit.
    Mooi leven gehad, hij ruste in vrede! 8)
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

  11. #11

    Standaard

    't Gekke is dat ie keihard was voor z'n omgeving, maar dat iedereen dat graag en probleemloos accepteerde, zoals een generaal in het leger, en zo is ie aan z'n bijnaam gekomen. Behoorlijk hard maar rechtvaardig en met optimale resultaten.
    Vandaar ook de uitspraak: "Voetbal is oorlog". :P
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

  12. #12

    Standaard

    Schrok wel ff toen ik het hoorde.

    Totaal onverwacht maarja zo ist leven.

    RIP Rinus!!

  13. #13

    Standaard

    RIP
    All the animals come out at night
    Robert de Niro | Taxi Driver

    My precious dvd collectie|Top20

  14. #14

    Standaard

    jammer jammer jammer
    welkom..... vlieg waar ik wijs

  15. #15

    Standaard

    Een absolute legende in het Nederlandse voetbal.

    Niets dan respect voor deze man....!


  16. #16

    Standaard

    Bedank Voor ''88'' Rinus.Wat er toen gebeurde zal er voorlopig wel niet meer in zitten.Ik hoorde dagenlijks nog je stem bij de peijnenburg koek reclame,die herken je uit duizenden.
    R.I.P.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  17. #17

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Koek
    Schrok wel ff toen ik het hoorde.

    Totaal onverwacht maarja zo ist leven.

    RIP Rinus!!
    Nou Eerlijk gezegd is het niet echt onverwacht
    Bedoel hij heeft een hart operatie gehad (nieuwe hartklep)
    En dan is de kans is altijd groter zeker op zijn leeftijd
    Voor complicaties

    Maar al met al Nederland is weer een voetbal icon kwijt
    We hebben gelukkig nog de mooie herinnering van 88
    En daar door zal die toch altijd uit blijven voort bestaan

    Rinus R.I.P
    You know, you come from nothing, you're going back to nothing.What have you lost? Nothing!

  19. #19

  20. #20

    Standaard

    Saluut aan de Generaal...
    "I grew up in the cinema, almost. Both my parents worked there. My life, my reading, everything about me revolves around the cinema. So for me, cinema is life, and vice versa."
    - Sergio Leone

  21. #21

    Standaard

    R.I.P.
    .....The Only Verdict Is Vengeance, A Vendetta.....

    V (Hugo Weaving)- V For Vendetta

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •