Pagina 7 van 53 EersteEerste ... 3456789101117 ... LaatsteLaatste
De resultaten 151 tot 175 van 1314 worden weergegeven.
  1. #151

    Standaard

    Dat zo ie zo. Maar ben er al drie jaar mee bezig . Maar als ik mijn theorie heb zou die het gelijk nog aan gaan vragen. Enigste probleem is dat ik soms wat dingen over het hoofd zie als er teveel te gelijk gebeurd. Dus als het hectisch is wil ik weleens wat dingen over het hoofd zien. Waar ik zelf dan ontzettend van kan balen.
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  2. #152

    Standaard

    Tsja, theorie is een ander verhaal. Da's gewoon stampen. Toch? Mag je wel lessen dan zonder theorie? Dacht dat je dat eerst moest hebben. En als je niet tegen hectisch verkeer kan dan woon je wel een beetje verkeerd. :wink:
    Oh ja on topic; T'is droog hier. En donker.

  3. #153

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sneaker
    Zou eigenlijk een onderdeel moeten zijn van je rijbewijs.
    Liever voor de 'gevorderde' automobilist. Ik heb nog geen rijbewijs, maar ben dat nog wel eens van plan. Echter vind ik dat er genoeg nieuwe eisen worden gesteld die nog meer geld gaan kosten. Ik ben straks ontzettend rijvaardig, moet op iedere druppel alochol letten en mag totaal niets fout doen, maar een 45-jarige die de verplichtingen 25 jaar geleden niet had hoeft er nu ook niets voor te doen!?
    Het up-to-date houden van je rijbewijs+rijvaardigheden lijkt mij een mooi speerpunt voor de nieuwe regering (van het huidige verwacht ik niets meer).

    En ontopic; overdag lekker zonnetje gehad en de sneeuw ligt hier nog deels. Grasvelden en bomen zijn nog mooi bedekt. En dat in zuidelijk Flevoland 8)

  4. #154

    Standaard

    Theorie is inderdaad gewoon stampen. En daar heb ik geen tijd voor. Uiteraard mag je gewoon lessen zonder theorie. Je mag alleen niet afrijden zonder theorie. Wat logisch is natuurlijk.
    Op zich kan ik wel tegen hectisch verkeer hoor. Alleen verlies ik een beetje het overzicht als er teveel gebeurd. Dus in de hectiek vergeet ik terug te schakelen of vergeet ik te kijken of ik wel kan rijden. Of ook het inschatten of ik wel door kan rijden. Het verder vooruitkijken in dit geval. Dus als het druk is bij een kruispunt, dat ik verder vooruitkijk of de mensen een paar auto's voor me door kunnen rijden en ik niet midden op het kruispunt stil staat of iets dergelijks.
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  5. #155

    Standaard

    Gewoon ver vooruit kijken en goed anticiperen op de rest van het verkeer. Eigenlijk is dat het belangrijkste.

    En theorie ... ach, ik heb dat boek een paar keer doorgelezen en dat was voldoende om het te halen (al zou ik nu wel zakken denk ik :P)
    Co-StarTrader

  6. #156

    Standaard

    Precies en dat eerste is juist zo lastig omdat geen enkele situatie hetzelfde is. Maar over het algemeen lukt het wel prima, alleen als het niet lukt, lukt het echt niet en gaat alles fout (lijkt het dan).

    Theorie gaat zeker wel lukken. Eerste keer 14 fout, tweede keer 7 (één teveel) dus derde keer verwacht ik dus gewwon dat ik slaag met 3 fout of minder.
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  7. #157

    Standaard

    Eindelijk aangekomen op het werk:

    Wel moooi uitzicht:

    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  8. #158

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bosmeneer
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sneaker
    Zou eigenlijk een onderdeel moeten zijn van je rijbewijs.
    Liever voor de 'gevorderde' automobilist. Ik heb nog geen rijbewijs, maar ben dat nog wel eens van plan. Echter vind ik dat er genoeg nieuwe eisen worden gesteld die nog meer geld gaan kosten. Ik ben straks ontzettend rijvaardig, moet op iedere druppel alochol letten en mag totaal niets fout doen, maar een 45-jarige die de verplichtingen 25 jaar geleden niet had hoeft er nu ook niets voor te doen!?
    Het up-to-date houden van je rijbewijs+rijvaardigheden lijkt mij een mooi speerpunt voor de nieuwe regering (van het huidige verwacht ik niets meer).

    En ontopic; overdag lekker zonnetje gehad en de sneeuw ligt hier nog deels. Grasvelden en bomen zijn nog mooi bedekt. En dat in zuidelijk Flevoland 8)
    Grotendeels mee eens. Het onderdeel rijvaardigheid zou b.v. 2 jaar na je rijbewijs moeten komen. Antisliptraining wel direct. Dat is duurder inderdaad, maar levert je wel weer winst op als je de auto uit de slip weet te houden. En wie heeft verteld dat autorijden goedkoop is?
    Om je een illusie te ontnemen; na het halen van je rijbewijs ben je nog niet vaardig. Je hebt de bediening geleerd, maar je weet nog helemaal niet wat een auto "doet". (No offence) Dat zie je nu b.v. heel duidelijk aan de reactie van mensen op de weg bij een beetje gladheid. Zodra ze gaan glijden reageert 95% zoals het niet moet waardoor ze juiste verder slippen en in een sloot of tegen iets anders aan komen.
    Je hebt helemaal gelijk dat er erg veel mensen zijn die na het halen van het papiertje totaal onverantwoord (gaan) rijden, waar geen aandacht voor is. Ik ben een absolute voorstander van het om de b.v. 5 jaar een opfriscursus verplkicht te stellen en om de 10 een herexamen. Daarbij moeten de eisen hoger liggen dan bij je eerste rijbewijs toen je, zoals gemeld, de vaardigheid nog niet had.
    On topic; Wij hebben weer tussen de 5 en 10 cm sneeuw.

  9. #159

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sneaker
    Alleen verlies ik een beetje het overzicht als er teveel gebeurd. Dus in de hectiek vergeet ik terug te schakelen of vergeet ik te kijken of ik wel kan rijden. Of ook het inschatten of ik wel door kan rijden. Het verder vooruitkijken in dit geval. Dus als het druk is bij een kruispunt, dat ik verder vooruitkijk of de mensen een paar auto's voor me door kunnen rijden en ik niet midden op het kruispunt stil staat of iets dergelijks.
    Dat zijn juist dingen die je bij rijvaardigheidstrainingen kunt leren. Al zul je wel een redelijke basis moeten hebben. Die krijg je door doen. Les en rijden als je je rijbewijs eenmaal hebt dus.
    On Topic; Zware mist hier. ong 100m zicht.

  10. #160

    Standaard

    Oef dat slippen is idd nog wel listig, vooral niet keihard gaan remmen, dan kan je echt niet meer sturen.

    Sneeuw is nog wel te doen dan weet je en zie je dat het glad is, onverwachtse gladheid door bijvoorbeel plaatselijke ijzel, dat is pas echt listig.

    Hier nu ook mistig zie alleen maar een witte waas.

    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  11. #161
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Hier ligt er voor de verandering een keer heel weinig sneeuw

  12. #162

    Standaard

    Vanacht erg veel gesneeuw. En liep vanochtend dus in een heerlijk wit sprookjes landschap naar de tramhalte richting school. Heerlijk genieten. Zou eigenlijk nog een beetje moeten sneeuwen ook om het compleet af te maken.
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  13. #163
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sneaker
    Wil ik ook zeker gaan doen, jammer dat ze dat pas over een paar jaar verplicht willen gaan invoeren. Zou eigenlijk een onderdeel moeten zijn van je rijbewijs.
    Hier kan ik het zeker mee eens zijn maar kan dus persoonlijk ook personen die juist harder zijn gaan rijden nadat ze zo,n training hadden gedaan.
    Dat is dus weer de andere kant van het verhaal want ze denken dat hun niets kan gebeuren omdat ze de training gehad hebben.............

    Overigens moet het bij ons (brandweer) ook beroepsmatig al gaat dat dan weer een stapje verder omdat er weer meer dingen bij komen kijken.

  14. #164

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sneaker
    Wil ik ook zeker gaan doen, jammer dat ze dat pas over een paar jaar verplicht willen gaan invoeren. Zou eigenlijk een onderdeel moeten zijn van je rijbewijs.
    Hier kan ik het zeker mee eens zijn maar kan dus persoonlijk ook personen die juist harder zijn gaan rijden nadat ze zo,n training hadden gedaan.
    Dat is dus weer de andere kant van het verhaal want ze denken dat hun niets kan gebeuren omdat ze de training gehad hebben.............

    Overigens moet het bij ons (brandweer) ook beroepsmatig al gaat dat dan weer een stapje verder omdat er weer meer dingen bij komen kijken.
    Die mensen zijn er idd ook ja. Hoeft niet noodzakelijkerwijze gevaarlijk te zijn als je wat harder gaat rijden, maar zeer zeker wel als je denkt dat je door die training alles kan. Dan heb je het echt niet begrepen.
    Net als die mensen trouwens die denken dat ABS of een airbag er voor zorgt dat ze niets kan overkomen.

    Vanmorgen weer een cm sneeuw gevallen. Nu weer zonnig en droog.

  15. #165
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Weekstrom
    Hoeft niet noodzakelijkerwijze gevaarlijk te zijn als je wat harder gaat rijden, maar zeer zeker wel als je denkt dat je door die training alles kan. Dan heb je het echt niet begrepen.
    Precies en dat is wel het geval, ze rijden simpelweg gevaarlijker.

  16. #166

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Weekstrom
    Hoeft niet noodzakelijkerwijze gevaarlijk te zijn als je wat harder gaat rijden, maar zeer zeker wel als je denkt dat je door die training alles kan. Dan heb je het echt niet begrepen.
    Precies en dat is wel het geval, ze rijden simpelweg gevaarlijker.
    En dat aan het verstand zien te peuteren is haast een mission impossible bij die gasten. Hoewel. Een paar keer mee als jullie iemand uit een auto moeten knippen die om een boom heen gekruld is kan heel verhelderend werken. Het verondersteld nog steeds enige verstandelijke vermogens om het te laten doordringen bij ze, maar minder dan nodig is voor het goed volgen van een training.

  17. #167

    Standaard

    Het hele weekend bijna geen sneeuw gehad. Terwijl dat juist in het weekend aardig is voor de kinderen (ik mag zelf ook graag kind spelen :wink: )
    Vanmorgen uiteraard weer wel. Er lag al een laagje en toen ik de deur uitging was het onweer, regen vervolgens ijzel en na 1 minuut was het sneeuw. En een boel ook. Op station aangekomen bleken er geen treinen te rijden wegens uitgelopen werkzaamheden (en bedankt Prorail) waardoor ik met de bus moest. Nou vind ik zelf rijden in de sneeuw leuk, maar als iemand anders (iig een onbekende) moet rijden is het een stuk minder. Maar deze chauffeur viel mee. Hij reed zeer beheerst en gleed nauwelijks. Alleen fatsoenlijk schokvrij remmen en gas geven blijft een onmogelijkheid voor busschauffeurs. Ik heb het iig nog maar 1 keer meegemaakt. Onderweg nog de passagiers van een ander bus moeten oppikken waarvan de chauffeur dus niet kon rijden en de weg af was gegleden.
    Al met al 50 minuten bezig geweest over een stukje wat normaal 5 minuten kost.

  18. #168

    Standaard

    Het is me inderdaad weer een weer vandaag. 10 minuten geleden was het nog vrolijk aan het sneeuwen. Inmiddels is die sneeuw vervangen door hagel

    There's no weather like Dutch weather :wink:
    Marantz SR6004 | OPPO BDP-83 | Jbl Northridge E80 | Jbl Northridge E10 Surrounds | Jbl Northridge EC25 Center | BK XLS400 |

  19. #169

    Standaard

    Ik wil Lente! NU!! :wink:

    Ik begin dit weer een beetje zat te worden eigenlijk. Ik kan me niet herinneren dat het eerder zo ver in maart nog winters geweest is. Het mag nou wel wat warmer gaan worden imho.

  20. #170

    Standaard

    Ik vond het zonnetje vandaag anders best wel lekker, natuurlijk mag het best wat warmer


  21. #171

    Standaard

    't Zonnetje is idd wel lekker, maar dan wel als je binnen zit. Zo gauw je buiten komt, word je toch wel ff lelijk verrast en is het toch behoorlijk kouder dan je dacht...

    Van mij mag het ook wel een graadje of 5-10 warmer worden nu, lang genoeg gewacht...
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  22. #172

    Standaard

    Voor de zonaanbidders worden het een paar mooi dagen.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  23. #173

    Standaard

    Zondag naar het strand man!
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  24. #174

    Standaard

    De weergoden moeten gedacht hebben:
    "Is het nu al juni?! Best even wat zon laten schijnen dan..."
    Toegegeven, dit jaar was het weer tot nu toe nog veel abnormaler dan de vorige paar jaar. Normaal gezien is het in mei toch al warm genoeg om het zwembad open te leggen, maar nu is het al een week juni in en krijgen we nu pas deftige temperaturen 'bout damn time I say
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  25. #175

    Standaard

    Zware regenval en dito onweer, rukweer all the way -_-
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

Pagina 7 van 53 EersteEerste ... 3456789101117 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •