Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 51 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lightscape
    Wordt genoeg geld verdiend in het wereldje hoor...
    t valt niet goed te praten ongeacht hoeveel ze ermee verdienen, dat maakt niks uit. feit is gewoon dat ze de markt systematisch naar de vernieling helpen op deze manier, de producenten zijn daar niet alleen de dupe van , wij als (eerlijke) verzamelaars gaan ook voor de bijl dus ik vindt het een vrij hypocriete instelling..
    Happy Gilmore: [to Bob Barker] The price is wrong, bitch.

    my addiction
    MegaStarTrader

  2. #27

    Standaard

    Exrentals zijn opzich een optie, al kom ik ze alleen maar veels te duur tegen....voor 5 euro is het het overwegen waard.


  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lightscape
    Wordt genoeg geld verdiend in het wereldje hoor...
    Ok, jongens en meisjes. Er wordt genoeg verdiend, dus we kunnen allemaal gaan kopieren. :wink:

    Wat ex-rentals betreft (straks zijn zelfs die er niet meer, als we allemaal aan het rippen slaan), die hou ik ook liever zo ver mogelijk bij mijn kast vandaan. Draai zo'n disc is eens om ... je vraagt je soms af wat er mee gebeurd is.
    Bovendien hecht ik zelf ook veel waarde aan nieuw en in perfecte staat (waar mogelijk geseald).
    - Jeroen -
    - Mijn te koop Blu-Ray's -
    - I've never been perfect, but neither have you - LP -

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door verry
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lightscape
    Wordt genoeg geld verdiend in het wereldje hoor...
    t valt niet goed te praten ongeacht hoeveel ze ermee verdienen, dat maakt niks uit. feit is gewoon dat ze de markt systematisch naar de vernieling helpen op deze manier, de producenten zijn daar niet alleen de dupe van , wij als (eerlijke) verzamelaars gaan ook voor de bijl dus ik vindt het een vrij hypocriete instelling..
    Ik denk dat het reuze meevalt. Itt muziek zijn DVD's niet zo makkelijk te downloaden. Ik denk dat er niet op heel grote schaal gekopieerd wordt.

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Philippe
    Citaat Oorspronkelijk gepost door verry
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Philippe
    Citaat Oorspronkelijk gepost door steven van dijk
    Verder huur ik als de nieuwste films uitkomen en dan rippen dan heb je goedkope kopie, de enigste films die ik orgineel wil hebben zijn de films van Cronenberg/Lucas/Kubrick.
    Hmm... op deze werkwijze mag je fier zijn... not.
    weer iemand die onze gezamenlijke verslaving wat duurder wil maken
    Klopt. Vooral het systematisch kopiëren van films vind ik een brug te ver.
    Volgens mij ook niet de beste plek om over rippen en een goedkope kopie te praten. Dat kan je beter met je vrienden bespreken en niet op een forum waar het wemelt van de verzamelaars, die netjes hun centjes naar de winkel brengen.
    - Jeroen -
    - Mijn te koop Blu-Ray's -
    - I've never been perfect, but neither have you - LP -

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen vS
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lightscape
    Wordt genoeg geld verdiend in het wereldje hoor...
    Ok, jongens en meisjes. Er wordt genoeg verdiend, dus we kunnen allemaal gaan kopieren. :wink:
    Dat hoor je mij niet zeggen, vind alleen dat er wel erg opgefokt gereageerd wordt wanneer iemand toegeeft wel eens wat te kopieeren.

    Maar die is inderdaad niet de juiste plek om dit te bespreken.

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lightscape
    Citaat Oorspronkelijk gepost door verry
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lightscape
    Wordt genoeg geld verdiend in het wereldje hoor...
    t valt niet goed te praten ongeacht hoeveel ze ermee verdienen, dat maakt niks uit. feit is gewoon dat ze de markt systematisch naar de vernieling helpen op deze manier, de producenten zijn daar niet alleen de dupe van , wij als (eerlijke) verzamelaars gaan ook voor de bijl dus ik vindt het een vrij hypocriete instelling..
    Ik denk dat het reuze meevalt. Itt muziek zijn DVD's niet zo makkelijk te downloaden. Ik denk dat er niet op heel grote schaal gekopieerd wordt.
    Well, that's a matter of opinion and I don't give a fuck about yours. (geintje :wink: )

    maar ff serieus, wat voor excusses of beweegredenen mensen hier op tafel leggen voor hun jatwerk, over 1 ding moet je het wel met me eens zijn: goed voor de branche is het absoluut niet
    Happy Gilmore: [to Bob Barker] The price is wrong, bitch.

    my addiction
    MegaStarTrader

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door verry
    maar ff serieus, wat voor excusses of beweegredenen mensen hier op tafel leggen voor hun jatwerk, over 1 ding moet je het wel met me eens zijn: goed voor de branche is het absoluut niet
    Dat is waar. Maar aan de andere kant zullen de meeste branders ook kopers zijn. Grootste gedeelte van mijn budget gaat sinds een aantal weken uit naar DVD's.

    Jatten is een volledig misplaatste term trouwens.

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door verry
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lightscape
    Wordt genoeg geld verdiend in het wereldje hoor...
    t valt niet goed te praten ongeacht hoeveel ze ermee verdienen, dat maakt niks uit. feit is gewoon dat ze de markt systematisch naar de vernieling helpen op deze manier, de producenten zijn daar niet alleen de dupe van , wij als (eerlijke) verzamelaars gaan ook voor de bijl dus ik vindt het een vrij hypocriete instelling..
    Weet wat ik hypocriet vind, dat jij zogenaamde verzamelaar er zogenaamd de dupe van bent, hoe kom je erbij..ik betaal toch voor het lenen en gebruik het voor prive gebruik...vertel eens eerlijk heb jij nog nooit een film opgenomen v/d tv etc.
    En ik heb geen voldoende fiancien om elke maand dvd:s te kopen, jij schijnbaar wel leuk voor je..

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door verry
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lightscape
    Wordt genoeg geld verdiend in het wereldje hoor...
    t valt niet goed te praten ongeacht hoeveel ze ermee verdienen, dat maakt niks uit. feit is gewoon dat ze de markt systematisch naar de vernieling helpen op deze manier, de producenten zijn daar niet alleen de dupe van , wij als (eerlijke) verzamelaars gaan ook voor de bijl dus ik vindt het een vrij hypocriete instelling..

  11. #36

    Standaard

    Wat kunnen ze over dit onderwerp op dit forum overdrijven, kom mensen jullie gaan mij niet vertellen dat jullie allemaal zo eerlijk en nog nooit iets gedownload of geript hebt...Okee misschien jullie zijn altijd de braafste geweest..nooit wat opgenomen op je videorecorder etc..nooit een cassettebandje opgenomen..nee jullie denken aan de branche proficiat...alsof die er wakker van liggen echt hoor...
    ps leuk voor jullie dat jullie alles orgineel kunnen kopen ik helaas niet..maar als je goed het artikel las koop ik ook wel orgineel maar niet alles...

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door steven van dijk
    Citaat Oorspronkelijk gepost door verry
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lightscape
    Wordt genoeg geld verdiend in het wereldje hoor...
    t valt niet goed te praten ongeacht hoeveel ze ermee verdienen, dat maakt niks uit. feit is gewoon dat ze de markt systematisch naar de vernieling helpen op deze manier, de producenten zijn daar niet alleen de dupe van , wij als (eerlijke) verzamelaars gaan ook voor de bijl dus ik vindt het een vrij hypocriete instelling..
    Weet wat ik hypocriet vind, dat jij zogenaamde verzamelaar er zogenaamd de dupe van bent, hoe kom je erbij..ik betaal toch voor het lenen en gebruik het voor prive gebruik...vertel eens eerlijk heb jij nog nooit een film opgenomen v/d tv etc.
    En ik heb geen voldoende fiancien om elke maand dvd:s te kopen, jij schijnbaar wel leuk voor je..
    nou sorry maare... dat slaat echt helemaal nergens op, ik praat niet voor mn eigen alleen, ik zeg t zoals t is en als dat je nou net ff tegen je haren instrijkt: jammer. trouwens ook leuk dat je mn banksaldo kan inzien, ik moet toevallig wel een paar centen opzij leggen wil ik mijn collectie uitbreiden aangezien ik ook nog een vrouw en 2 kinderen moet onderhouden, ik durf wel te zeggen dat het er niet altijd rozengeur en manenschijn is qua financien maar mn hobby blijft het verzamelen van dvd's en dus hoor je mij niet zeuren: ik heb geen geld , ik ben maar een arme student etc. geloof me, er zijn hier zat "arme "studenten die geen copy's in de kast hebben staan maar toch blijven gaan voor het originele.
    Happy Gilmore: [to Bob Barker] The price is wrong, bitch.

    my addiction
    MegaStarTrader

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door steven van dijk
    Wat kunnen ze over dit onderwerp op dit forum overdrijven, kom mensen jullie gaan mij niet vertellen dat jullie allemaal zo eerlijk en nog nooit iets gedownload of geript hebt...Okee misschien jullie zijn altijd de braafste geweest..nooit wat opgenomen op je videorecorder etc..nooit een cassettebandje opgenomen..nee jullie denken aan de branche proficiat...alsof die er wakker van liggen echt hoor...
    ps leuk voor jullie dat jullie alles orgineel kunnen kopen ik helaas niet..maar als je goed het artikel las koop ik ook wel orgineel maar niet alles...
    Enkele opmerkingen:

    1. Tuurlijk moet je iemand niet veroordelen als die af en toe eens een kopie van een dvd maakt. Maar jij laat het (lees nu goed) "uitschijnen" dat je systematisch nieuwe films kopieert. Ik zeg dus niet dat je dat ook effectief doet, maar ik concludeer gewoon aan de hand van je stukje tekst.
    2. Je koopt alles origineel van alleen maar enkele regisseurs als Kubrick en Cronenberg. Dit zijn geen honderden films, dus lijkt het me een logische redenering als ik denk dat je daarbuiten dan heel wat kopieert.
    3. Niemand is heiliger dan de paus. Iedereen zal wel eens een kopie gemaakt of gezien hebben. Dat betekent nog niet dat systematisch kopiëren op grote schaal even onschuldig is of op zijn minst goed te praten is.
    4. Films opnemen van tv is geen argument ter verdediging van het kopiëren van dvd's. Televisiezenders trekken erg grote budgetten uit om films aan te kopen, de makers zelf en de filmindustrie in het algemeen sluiten in dat kader contracten af die hun zeker niet benadelen.
    5. Misschien wel het belangrijkste (morele) argument. Stel je voor dat iets waar jij hard aan gewerkt hebt en bovendien veel geld in gestoken hebt, schaamteloos gekopiërt wordt door derden. Ik denk echt niet dat jij daar gelukkig mee zal zijn, ongeacht of je aan je werk al goed verdient hebt.

    Let wel, niet iedereen beschikt over de financiële middelen om grote collecties met enkel origineel materiaal erin uit te bouwen. Bovendien kosten dvd's nog altijd genoeg geld, ondanks dat de prijzen niet meer zo buitensporig zijn als in de beginjaren. Ik kan het dan ook perfect begrijpen als minder kapitaalkrachtige mensen verleid worden tot het kopiëren van dvd's. De motivatie tot kopiëren is dus goed te begrijpen, maar dat neemt niet weg dat SYSTEMATISCH kopiëren zonder meer goed te praten valt.

    Een redenering als "de filmindustrie verdient al genoeg" vind ik geen argument, het werkt alleen onverschilligheid in de hand. Ik haal even de slachtoffers van de tsunami ramp aan. Als iedereen tijdens de geldinzamelactie denkt "de anderen zullen wel genoeg geven", dan stort niemand nog voor dit goede doel en ontvangen de slachtoffers uiteindelijk maar een peulschil.

    Mijn punt is duidelijk, ik meng me niet meer verder in deze al zo vaak gevoerde discussie.

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Philippe
    Citaat Oorspronkelijk gepost door steven van dijk
    Wat kunnen ze over dit onderwerp op dit forum overdrijven, kom mensen jullie gaan mij niet vertellen dat jullie allemaal zo eerlijk en nog nooit iets gedownload of geript hebt...Okee misschien jullie zijn altijd de braafste geweest..nooit wat opgenomen op je videorecorder etc..nooit een cassettebandje opgenomen..nee jullie denken aan de branche proficiat...alsof die er wakker van liggen echt hoor...
    ps leuk voor jullie dat jullie alles orgineel kunnen kopen ik helaas niet..maar als je goed het artikel las koop ik ook wel orgineel maar niet alles...
    Enkele opmerkingen:

    1. Tuurlijk moet je iemand niet veroordelen als die af en toe eens een kopie van een dvd maakt. Maar jij laat het (lees nu goed) "uitschijnen" dat je systematisch nieuwe films kopieert. Ik zeg dus niet dat je dat ook effectief doet, maar ik concludeer gewoon aan de hand van je stukje tekst.
    2. Je koopt alles origineel van alleen maar enkele regisseurs als Kubrick en Cronenberg. Dit zijn geen honderden films, dus lijkt het me een logische redenering als ik denk dat je daarbuiten dan heel wat kopieert.
    3. Niemand is heiliger dan de paus. Iedereen zal wel eens een kopie gemaakt of gezien hebben. Dat betekent nog niet dat systematisch kopiëren op grote schaal even onschuldig is of op zijn minst goed te praten is.
    4. Films opnemen van tv is geen argument ter verdediging van het kopiëren van dvd's. Televisiezenders trekken erg grote budgetten uit om films aan te kopen, de makers zelf en de filmindustrie in het algemeen sluiten in dat kader contracten af die hun zeker niet benadelen.
    5. Misschien wel het belangrijkste (morele) argument. Stel je voor dat iets waar jij hard aan gewerkt hebt en bovendien veel geld in gestoken hebt, schaamteloos gekopiërt wordt door derden. Ik denk echt niet dat jij daar gelukkig mee zal zijn, ongeacht of je aan je werk al goed verdient hebt.

    Let wel, niet iedereen beschikt over de financiële middelen om grote collecties met enkel origineel materiaal erin uit te bouwen. Bovendien kosten dvd's nog altijd genoeg geld, ondanks dat de prijzen niet meer zo buitensporig zijn als in de beginjaren. Ik kan het dan ook perfect begrijpen als minder kapitaalkrachtige mensen verleid worden tot het kopiëren van dvd's. De motivatie tot kopiëren is dus goed te begrijpen, maar dat neemt niet weg dat SYSTEMATISCH kopiëren zonder meer goed te praten valt.

    Een redenering als "de filmindustrie verdient al genoeg" vind ik geen argument, het werkt alleen onverschilligheid in de hand. Ik haal even de slachtoffers van de tsunami ramp aan. Als iedereen tijdens de geldinzamelactie denkt "de anderen zullen wel genoeg geven", dan stort niemand nog voor dit goede doel en ontvangen de slachtoffers uiteindelijk maar een peulschil.

    Mijn punt is duidelijk, ik meng me niet meer verder in deze al zo vaak gevoerde discussie.
    amen.
    Happy Gilmore: [to Bob Barker] The price is wrong, bitch.

    my addiction
    MegaStarTrader

  15. #40

    Standaard

    Ik zal het beter proberen uit te leggen wat niet iedereen begrijpt denk ik ik zal het genuanceerder zeggen, als er film uitkomt die ik wil bekijken meestal zijn dat dagfilms en ik veel 's avonds werk en niet altijd tijd om te kijken dan rip ze meestal op dvd/rw en als ik ze goed vind dat bewaar ik ze en anders wis ik ze...trouwens ik heb 4 kinderen te onderhouden en zij willen ook wel eens een leuk dvdtje zien weet je wat die kosten trouwens... en de studenten ja laat die discussie maar zitten...daar heb ik al helemaal geen...en degene die net begon over de bijdrage aan die tsuami..ja laat maar zitten...ieder het zijne ik stop hierbij de discussie..jullie weten mijn standpunt

  16. #41

    Standaard

    Ik ben er gewoon niet mee eens dat als je kopieeert je 'dus' slecht bent voor de industrie. Als je veel koopt en nog meer kopieeert ben je nog altijd beter voor de industrie dan iemand die weinig koopt en niks kopieeert. Het gaat hier namelijk niet om stelen.

  17. #42

    Standaard

    heren, het is een geweldige discussie maar zou het mogelijk zijn om het on-topic te houden? dank u

  18. #43

    Standaard

    Ik koop ook nooit ex-rental dvd´s. Ik wil mijn dvd´tjes altijd gewoon in perfecte staat hebben!

  19. #44

    Standaard

    Ik koop ze vrij regelmatig: 3 voor 10 euro in de grabbelbak bij onze plaatselijke videotheek.

    Moet zeggen dat de dvds vaak in goede staat zijn. Je krijgt ook een bon mee met de garantie, als ze niet goed zijn dat je ze in kan ruilen.

    Zo heb ik aardig wat leuke titels gescoord voor 3 euro nogwat.

  20. #45

    Standaard

    ik had toch besloten om vandaag lost in translation te kopen voor 5 euro, maar die blijk net verkocht te zijn.

    Opzich heb ik gewoon ook geen 'lekker' gevoel bij het kopen van ex-rental dvd's maar als de prijsverschillen zo groot zijn (5 euro en 19,95)
    en de DVD opzich toch in perfecte staat is (wat 8 van de 10 gevallen zijn) bij nieuwe dvd releases overweeg ik in de toekomst toch wel vaker zo nu en dan eentje mee te nemen.

  21. #46

    Standaard

    Áls ik een kopie maak dan is het meestal omdat een vriend/kennis/familielid iets heeft gehuurd. Vind ik het goed, dan koop ik 'm (evt. later wanneer deze in de schappen ligt)!!! Vind ik m niet leuk dan gaatie in de vuilnisbak! No harm done lijkt mij...

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Berlips
    Áls ik een kopie maak dan is het meestal omdat een vriend/kennis/familielid iets heeft gehuurd. Vind ik het goed, dan koop ik 'm (evt. later wanneer deze in de schappen ligt)!!! Vind ik m niet leuk dan gaatie in de vuilnisbak! No harm done lijkt mij...
    Dus vriend/kennis/familielid komen eerst bij jou om te vertellen wat ze gehuurd hebben?Of komen ze naar jou omdat ze een kopie willen?
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  23. #48

    Standaard

    Ik heb 2 ex-rental DVD's (Spiderman 1, en A Man Apart)
    Ik koop toch veel liever gewoon in de winkel.
    Mijn DVD Collectie!

    "Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies" - Andy Dufresne

  24. #49

    Standaard

    Zitten natuurlijk veel films tussen die onder de krassen zitten maar je moet gewoon goed zoeken. En niet op elke hoes staat Only Rental of Not For Sale. Vaak de nieuwste films dus mijn advies goed zoeken.
    Laatst aangepast door Jordy van Buel : 10-03-2009 om 13:18

  25. #50

    Standaard

    ow jeetje, hier zitten weer de moraal-ridders van het forum die hun dvd-brander uitsluitend gebruiken voor het maken van back-ups van hun eigen foto's/documenten.

    Het maken van een copie voor eige gebruik is toegestaan vanaf het moment dat je het orgineel in handen hebt. Zo ook dus het geval bij een gehuurt exemplaar.

    Daarbij zijn er genoeg films in Nederland niet verkrijgbaar en is import niet altijd een optie, of tv films die nooit op dvd zijn uitgebracht.

    Met mensen die kopieren heb ik geen enkel probleem en de business ook niet want de kopiereders schijnen ook het meest te kopen. Winkels als FRS die slecht lopen hebben dat eerder aan hun eigen prijsbeleid te danken dan aan andere factoren. Ik koop elke maand ong 5 films. Het wordt pas vervelend wanneer mensen copieën gaan verkopen.

    Maar wat de industrie niet snapt in veel gevallen, als iemand een kopie maakt wil dat niet zeggen dat hij die film anders had gekocht.
    Who put this thing together? Me, that's who! Who do I trust? Me!

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •