Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 88 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Vanilla Sky

    Ik ben gisteren naar Vanilla Sky geweest. Allemachtig ik heb zelden zo hard moeten nadenken en bijblijven bij een film zeg

    Zelfs na de film heb ik nog uren na zitten denken met een paar vrienden of ik 'm nou snap en volgens mij ben ik er wel redelijk uit

    Echt een heeeele aparte film.

  2. #2

    Standaard Overkill....

    Weer een overkill aan Tom Cruise , ik baal ook al als een stekker dat hij in Minority Report zit...
    Born in Lust turn to Dust , Born in Sin come on In.

  3. #3

    Standaard

    ik vond vanilla sky een beetje tegenvallen. ik vond juist dat je helemaal niet veel hoefde te nadenken want meneer cameron crowe is veel te veel bezig met alles tot in de kleinste details te verklaren. ik ga nog wel het spaanse origineel een keertje bekijken, abre los ojos, maar helaas kan ik die niet bij mijn plaatselijke videoland huren...

  4. #4

    Standaard

    Vanilla sky... rare film, ik had eigenlijk verwacht dat het meer een thriller was met een 'devious' plot. Niets bleek meer waar.. alleen dit plot had ik zelf niet kunnen bedenken. De film ging voor mij wat te ver..... de verwarring was te erg, en dan krijg ik zo'n o ja effect. Tuurlijk, lekker makkelijk om het te gooien op een droomwereld.

    Nee, voor mij ging deze film op dat moment een streepje te ver.

    Groet bjorn

  5. #5
    Anonymous
    Guest

    Standaard

    Ik wilde er nog heen gaan maar als ik dit allemaal lees ben ik een beetje
    bang geworden

  6. #6

    Standaard

    Ik heb sinds Eyes Wide Shut mijn mening over de heer Cruise een stukkie bijgesteld. Het is zeker een acteur met de nodige talenten... misschien dat Spielberg hem weer naar een glansrol regisseert met Minority Report....
    Voortaan krijgt Tom Cruise van mij in ieder geval het voordeel van de twijfel...

  7. #7

    Standaard

    Mijn vrienden zeggen allemaal dat dit een hele erge K*t film is .
    Kunnen jullie dit bevestigen of zijn de meningen verschillend hierover.
    Ik wilde eigenlijk nog gaan kijken maar ik begin echt eraan te twijfelen.

  8. #8

    Standaard

    Dadaveke.... trust me...... hij is die 7,75 Euro niet waard... dus gewoon wachten tot je hem kan huren.. kan je in ieder geval doorzappen.

    Groet Bjorn

  9. #9

    Standaard

    Oke bedankt voor de tip, word deze film al van mijn lijstje geschrapt

  10. #10

    Standaard

    Heb ook deze film vrij recentelijk in de bios gezien; alhoewel hij een beetje tegenviel (Cameron Crowe is een van mijn favoriete regisseurs en de orginele film is ook goed [Abre los ojos]) , vond hem zeker niet heel slecht....het is een vrij apart verhaal met een wat matig einde, maar zowel Cruise als Diaz zetten een goede prestatie neer, het is zeer zeker geen lange ego-trip van Tom Cruise...
    "Time for power draw near."

  11. #11

    Standaard

    Dit vond ik dus juist een ontzettend mooie film Ik wist niet zo goed wat ik kon verwachten van de film en ben m dus heel onbevangen gaan kijken. Misschien hadden jullie andere verwachtingen van de film? Hoe dan ook: wat mij betreft is dit dus een hele mooie film met een hele sterke Tom Cruise. Voor iedereen die twijfelt: huur m in ieder geval, want de film verdient het om gezien te worden.
    doe maar gek, gewoon is ook zo overschat

    mijn site

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door marije van der mark
    Dit vond ik dus juist een ontzettend mooie film Ik wist niet zo goed wat ik kon verwachten van de film en ben m dus heel onbevangen gaan kijken. Misschien hadden jullie andere verwachtingen van de film? Hoe dan ook: wat mij betreft is dit dus een hele mooie film met een hele sterke Tom Cruise. Voor iedereen die twijfelt: huur m in ieder geval, want de film verdient het om gezien te worden.
    Net als Marije zegt, een hele mooie film. Een glansrol voor Tom, hij speelt nu eens niet de hele film de mooie jongen. Heel apart verhaal. Is een film die me van begin tot het einde heeft doen boeien.
    My dvdcollection
    Roos
    StarTrader

  13. #13
    Anonymous
    Guest

    Standaard

    Vanavond dus eventjes naar de videotheek, ben wel weer
    overtuigd dat dit een hele goeie film kan zijn

  14. #14
    Ernest Hamstra
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    mijn mening over de heer Cruise
    Vergeet ook Magnolia niet! De man heeft zeker wat in huis...

  15. #15

    Standaard

    Ik heb gekozen voor Abre Los Ojos ipv Vanilla Sky om een aantal redenen:
    Ik heb het niet zo op remakes.
    Ik ben (met zeer grote uitzondering van Magnolia) absoluut geen fan van Cruise.
    Penelope Cruz klinkt zo dom als ze Engels spreekt.
    Ik weet ook niet in hoeverre Vanilla Sky anders is dan Abre Los Ojos? Een geliktere versie? Hollywood sausje? Weet het echt niet.

  16. #16

    Standaard

    Vraagje: is het zinvol om Vanilla Sky te gaan zien als je het origineel al gezien hebt en zelfs heel goed vond?

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rnmboon
    Vraagje: is het zinvol om Vanilla Sky te gaan zien als je het origineel al gezien hebt en zelfs heel goed vond?
    Ik heb zelf Abre Los Ojos niet gezien, maar ik weet dat Sander beide films gezien heeft en ze beiden goed vond. Sander is nu met vakantie, vandaar dat ik reageer. Misschien heb je er wat aan.
    doe maar gek, gewoon is ook zo overschat

    mijn site

  18. #18

    Standaard

    ik vond Vanilla Sky dus WEL een hele goede film, met een goede Tom Cruise. Ach, ik vind het een goede acteur, dus dat zal ook zeker wel meespelen.
    Het verhaal vond ik best interessant hoor, stel je eens voor dat het echt zo zou zijn in de wereld.........

    Paul, je kunt hem gerust huren is mijn mening.

  19. #19
    Anonymous
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rein Schaap


    Paul, je kunt hem gerust huren is mijn mening.
    Ga ik van het weekend zeker doen

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rnmboon
    Vraagje: is het zinvol om Vanilla Sky te gaan zien als je het origineel al gezien hebt en zelfs heel goed vond?
    Kijk, ikzelf zie het zoals met de Kubrick versie van 'The Shining' en de tv-versie van Stephen King zelf. De tweede is vrijwel identiek, enkele scènes zijn gewoon exact hetzelfde, waar de personages staan, hoe ze lopen, wat ze zeggen, precies hetzelfde. Maar op een of andere manier ademt de remake niet die beklemmende sfeer van spanning en suspense uit, wat bij het origineel wel het geval is. Zo is het dus ook bij Abre Los Ojos en Vanilla Sky. (Vind ik persoonlijk dan.)


  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rein Schaap

    Het verhaal vond ik best interessant hoor, stel je eens voor dat het echt zo zou zijn in de wereld.........
    dat wat jij zegt vind ik dus niet zo aannemelijk om over na te denken bij déze film, als je begrijpt wat ik bedoel.
    dat gevoel heb ik dus wel bij the matrix, zo van; shit, dat zou nog weleens waar kunnen zijn (in je diepste onderbewustzijn ). verder vond ik het wel een hele mooie film met goede acteurs maar had ik gehoopt dat het einde wat aannemelijker en bevredigender zou zijn want dat vond ik het gevoel over de gehele film een beetje verpesten...!
    The greatest thing, you'll ever learn,
    is just to love, and be loved in return...

  22. #22

    Standaard MATRIX contra Vanilla Sky

    Ik ben nooit één van de snelste dus ik heb pas gisteren voor het eerst Vanilla Sky bekeken.

    Toch een reactie (mosterd ?)
    Door de overwegend slechte recensies indertijd waren mijn verwachtingen niet hoog gespannen en meestal valt zo'n film dan ook reuze mee.

    Vanilla Sky begint hoopgevend en als thriller (?) bevat het voldoende startelementen: Een rijke en knappe uitgever, twee mooie met-elkaar-concurrerende minaressen en een morrende raad van bestuur die de ondergang van de hoofdpersoon 'schijnt' te wensen. Tevens zijn er twee dubieuze 'vrienden' die heel sympathiek overkomen (Shelby de schrijver, Tipp de alcoholistische advocaat) die voldoende potentieel hebben
    die zich mogelijk later in het verhaal als een achterbakse Brutus zouden kunnen ontpoppen.

    Het duurt echter erg lang voor het eerste duidelijk plotpoint aan-dient (na ongeveer drie kwartier: de autocrash) , want de 'magie' tussen Cruise en Cruz is niet altijd even boeiend.
    Pas na de verminking van Cruise ontpopt de film zich (op het oog) als een psychisch en doordacht drama en wordt de spanning gedoseerd opgebouwd. Wel krijgt de ervaren filmkijker al snel argwaan als in de diverse scenes erg veel nadruk wordt gelegd op het invriezen en de eventuele wedergeboorte van mensen en dieren.
    De teleurstelling is dan ook bijzonder groot als deze vondst misbruikt wordt als een goedkope en ongeloofwaardige
    oplossing voor de vele mysterieën die de filmmakers zelf opgeworpen hebben.
    Als kijker voel je je als een tourist die een reis naar de Bahama's geboekt heeft maar terecht komt in een morsig hoteltje in Loret.

    In een film als 'Matrix' worden de kaders al direct geschapen voor een SF-oplossing van de mysteries waardoor de uiteindelijke oplossing plausibel lijkt. Daarom is de groene irreeële digitale wereld van de Matrix voor de kijker gemakkelijk te accepteren. Dat mis ik in Vanilla Sky (het origineel 'Abres Los Ojos' is mij overigens onbekend).

    Het meest ongeloofwaardige van de film vind ik echter dat Tom Cruise niet kiest voor de goedlachse senuele Cameron Diaz maar valt voor de saaie grijze muis Penelope Cruz met d'r spichtige pinchergezichtje.
    Dat heeft me echt afgezeken ...

  23. #23

    Standaard Nogmaals Penélope Cruz ...

    Gisteren zag ik overigens Pénelope in de Spaanse film 'Jamón, Jamón' (1992-Bigas Luna) en daar zag ze er een stuk beter uit.
    Bovendien acteerde ze beter, maar dat kan uiteraard ook aan de Duitse nasynchronisatie liggen ...

  24. #24

    Standaard

    Ik vind Vanilla Sky met The Matrix vergelijken net zoiets als appels met peren vergelijken
    doe maar gek, gewoon is ook zo overschat

    mijn site

  25. #25

    Standaard

    Kun je eigenlijk dromen dat je droomt en dan jezelf wakker maken om te ontdekken dat je in een nachtmerrie zit, ook al ben je maar aan het dagdromen en daarbij alweer aan het indutten. Wie riep daar: Open Your Eyes?

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •