De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Stekker subwoofer op versterker? vervolg

    Sorry dat ik nog even reageer op een gesloten thread. Maar er is wel een mooie oplossing voor het probleem van Tijn.

    Er bestaan verdeeldozen voor 220V die automatisch geschakeld worden. Kost ongeveer 50 euri. Als het apparaat dat aangesloten is op het eerst stopcontact aanschakelt schakelen alle andere stopcontacten ook aan. En bij uit idem netzo.

    Zo-eentje heb ik voor mijn PC in gebruik. Voor mijn PC is dat handig voor alle randapparaten (printer, scanner, speakertjes, lampje e.d.), zeker omdat windows de PC uitzet. Om de hele bups aan te zetten hoef ik alleen de powerknop van de PC aan te zetten.
    Dat werkt natuurlijk net zo goed voor een stereo- of HT-combinatie.
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  2. #2

    Standaard

    Dat is idd wel een handige oplossing. Het is dus eigenlijk de automatische versie van zo een verlengdoos met handmatige schakelaar als ik het goed bergijp, maar dan met losse contactdozen in plaats van een stekkerblok?
    Zeg ik het zo goed, A3aan? Bestaat dat ook in een soort verlengsnoerversie, zodat je bijvoorbeeld alleen je receiver en je sub erop aansluit en bij het aanzetten van je receiver dus automatisch je sub ook aangaat?

    Want dat zou ideaal zijn, mijn sub staat namelijk altijd aan, omdat hij bij standby idd aardig wat signaal moet krijgen om aan te springen en ook vrij snel weer uitgaat. Bovendien valt de sub dan juist extra op omdat hij er dan ineens is en meestal net iets te laat in vergelijking met de rest van het geluid. dus laat ik hem gewoon continue aan, zodat hij op lagere volumes toch aanwezig is en lekker mee doet.

  3. #3

    Standaard

    Het is inderdaad een automatische versie van een verlengblok. Niet met losse contacten.
    Een op het oog 'gewone' geaarde 8-doos met iets van 2 meter snoer.

    Deutlich?
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  4. #4

    Standaard

    Klinkt erg interessant en denk voor erg veel mensen een ideale oplossing. Maar van welk merk is het dan of waar kan je ze kopen?
    DVD speler: Pioneer DV-490V I Tv: Sony KV-28FX68 I Receiver: Sony STR-DE595 I Front speakers: Mission m32i I Center speaker: Mission m3c2i I Rear speakers: Mission m30i I Afstandsbediening: Logitech Harmony 785 I Kabels voor: QED Classic I Kabels Rear: QED Micro I Scart dvd: QED Silver Reference AV21 I Scart UPC digitale TV: QED Performace SQart P41 I DVD -> Receiver: QED nog iets...

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mvmoock
    Klinkt erg interessant en denk voor erg veel mensen een ideale oplossing. Maar van welk merk is het dan of waar kan je ze kopen?
    Klinkt inderdaad interessant, zou ook handig zijn voor m'n eindversterker (die moet ik ook handmatig aanzetten) en natuurlijk voor de sub.
    Maar zit daar dan wel een platte stekker op of zit je weer met het probleem dat er een ronde stekker op zit en dus niet achter in de receiver past.
    (Natuurlijk kan je de stekker veranderen maar ik denk dat dit op zich niet verstandig is, ze zetten er niet voor niets een ronde stekker op)

  6. #6

    Standaard Re: Stekker subwoofer op versterker? vervolg

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A3aan
    Sorry dat ik nog even reageer op een gesloten thread. Maar er is wel een mooie oplossing voor het probleem van Tijn.

    Er bestaan verdeeldozen voor 220V die automatisch geschakeld worden. Kost ongeveer 50 euri. Als het apparaat dat aangesloten is op het eerst stopcontact aanschakelt schakelen alle andere stopcontacten ook aan. En bij uit idem netzo.

    Zo-eentje heb ik voor mijn PC in gebruik. Voor mijn PC is dat handig voor alle randapparaten (printer, scanner, speakertjes, lampje e.d.), zeker omdat windows de PC uitzet. Om de hele bups aan te zetten hoef ik alleen de powerknop van de PC aan te zetten.
    Dat werkt natuurlijk net zo goed voor een stereo- of HT-combinatie.
    Die kun je ook makkelijk zelf maken. Je kunt namelijk ook zo'n voedingstekker van je PC pakken. Eraf knippen en als stekker een een verdeeldoos maken. Die prik je in de andere aansluiting van je voeding en voila, werkt perfect. Alleen bij HT wat lastiger toepasbaar.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sander Haarmans
    Citaat Oorspronkelijk gepost door mvmoock
    Klinkt erg interessant en denk voor erg veel mensen een ideale oplossing. Maar van welk merk is het dan of waar kan je ze kopen?
    Klinkt inderdaad interessant, zou ook handig zijn voor m'n eindversterker (die moet ik ook handmatig aanzetten) en natuurlijk voor de sub.
    Maar zit daar dan wel een platte stekker op of zit je weer met het probleem dat er een ronde stekker op zit en dus niet achter in de receiver past.
    (Natuurlijk kan je de stekker veranderen maar ik denk dat dit op zich niet verstandig is, ze zetten er niet voor niets een ronde stekker op)
    Is het wel verstandig om je sub uit te zetten? Ik zet hem nooit uit, mijn broer ook nooit (alleen tijdens de verhuizing :wink: ). Is net als je PC, altijd aan, minder slijtage. Zitten in een versterker ook bewegende onderdelen (domme vraag?) anders is het helemaal slecht om hem uit te zetten.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  8. #8

    Standaard

    Er zitten in een versterker geen bewegende onderdelen. Altijd aan lijkt mij niet zinvol.
    Doorlussen van het PC-snoer (zelf maken, tip van JCL) als ik het goed begrijp laat je dus de spanningsschakelaar van de PC de hele contactdoos schakelen. Is niet slim omdat je zomaar aan de maximale belasting van die schakelaar zit.
    Mijn doos 'kijkt' naar het afgenomen vermogen van 'uitgang 1', als die boven een bepaalde drempelwaarde zit (i.v.m. standby-stand) schakelt de doos alle andere 'uitgangen' aan.
    Te verkrijgen bij electronicazaken en soms bij MM. Wat het merk en type van de mijne is weet ik zo niet. Kijk ik binnenkort wel even naar.
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A3aan
    Er zitten in een versterker geen bewegende onderdelen. Altijd aan lijkt mij niet zinvol.
    Doorlussen van het PC-snoer (zelf maken, tip van JCL) als ik het goed begrijp laat je dus de spanningsschakelaar van de PC de hele contactdoos schakelen. Is niet slim omdat je zomaar aan de maximale belasting van die schakelaar zit.
    Mijn doos 'kijkt' naar het afgenomen vermogen van 'uitgang 1', als die boven een bepaalde drempelwaarde zit (i.v.m. standby-stand) schakelt de doos alle andere 'uitgangen' aan.
    Te verkrijgen bij electronicazaken en soms bij MM. Wat het merk en type van de mijne is weet ik zo niet. Kijk ik binnenkort wel even naar.
    Hmmm, weet niet hoe hij (broer) dat deed en hoe het zat met spanningen ed. Wat ik nog wel weet ik dat ik hem nog heb en dat mijn andere broer heb nu gebruikt. Idiaal omdat je zo je monitor, speakers, scanner, etc in 1 doos hebt die altijd aan gaat als je PC aangaat.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •