Pagina 1 van 13 1234511 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 305 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Welke DVD-recorder???? Graag jullie hulp...

    Omdat mijn vrouw en ik op tijd de belastingpapieren hadden ingevuld, bleek er nog een budget te zijn voor een dvd recorder. Budget is zo tussen 500 en 1000 euro ongeveer.

    Dus welke dvd recorder moet het worden? Met of zonder HD, met of zonder I-link, etc.... Welk merk?

    Gaarne jullie reactie.
    Wie rond een strandpaal loopt, is niet gauw thuis

  2. #2

    Standaard

    Nog even wat aanvullende info: we zijn in het bezit van een Panasonic SA-XR 10 receiver en een Panasonic DVD-XV 10 dvd speler in combinatie met een Bose Acoustimass systeem.

    Misschien moet het dan toch maar een Panasonic worden, maar dat hoeft dus echt niet perse.
    Wie rond een strandpaal loopt, is niet gauw thuis

  3. #3

    Standaard

    Of je wel of geen hd / i-link (firewire) zou moeten nemen ligt aan je gebruik.

    Heb je een digi-cam met dv (dus i-link / firewire) aansluiting, of denk je erover om die te gaan nemen?

    Wil je de recorder vooral gaan gebruiken om je favo serie op te nemen als je niet thuis bent of wil je dingen ook op gaan nemen om lang te bewaren etc...

    Als je die info ook nog even verschaft zal je denk ik wat meer advie gaan krijgen.

    als je een panasonic neemt zal hij vaak wel mooier ogen in jullie combinatie, dat kan natuurlijk meewegen...

  4. #4

    Standaard

    We hebben geen digitale videocamera, maar wel een 'gewone' videocamera van Sony.

    We wilden hem gebruiken om inderdaad gewoon wat dingen op te nemen als we niet thuis zijn, maar ook dingen die we wat langer willen bewaren en eventueel willen branden op een DVD.

    Of het echt een Panasonic moet worden, dat hangt vooral af van de prijs/kwaliteit verhouding, dus het hoeft niet perse een Panasonic te zijn. Komt trouwens toch in een kastje te staan, dus het uiterlijk doet er eigenlijk niet zoveel toe. We willen wel graag een grijze, een zwarte vinden we niks (komt ook veel stof op).

    In ieder geval bedankt voor je meedenken.
    Wie rond een strandpaal loopt, is niet gauw thuis

  5. #5

    Standaard

    De Panasonic recorders zijn nogal populair op allerlei forums over dit onderwerp. Misschien zijn de nieuwe modellen die in maart uitkomen (waarschijnlijk na de Cebit beurs) wel wat je zoekt (ondersteuning voor DVD-RW en DVD+R). Over enkele maanden komt Sony ook uit met nieuwe modellen (o.a. dual layer recording ). Ik overweeg zelf ook een DVD-recorder met HD aan te schaffen en wacht nog even af wat de testresultaten gaan zijn van de nieuwe recorders van Panasonic en Sony.

    Als je voor de huidige generatie (met HD) wilt gaan, dan worden de Panasonic E85/E95, Pioneer 520H/720H, TOSHIBA RDXS32 en Sony SONY RX900/1000 vaak aanbevolen in jouw prijsklasse.

    Kijk anders eens op onderstaande link:
    http://www.btinternet.com/~james_lan.../whichdvd.HTML

  6. #6

    Standaard

    @P@trick: bedankt voor de info en de link.

    Hier moeten we dus heel veel nachtjes over slapen....
    Wie rond een strandpaal loopt, is niet gauw thuis

  7. #7

    Standaard

    mooie link, ik weet er nu ook wat meer van!
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  8. #8

    Standaard

    Na diverse fora te hebben bezocht en er met meerdere mensen erover gesproken te hebben ben ik sinds gisteren in het bezit van een Sony RDR-HX900.

    Ik hoop er veel plezier van te hebben! Zo niet, dan lezen jullie het vanzelf 8)
    Wie rond een strandpaal loopt, is niet gauw thuis

  9. #9

    Standaard

    Ik ga er van uit dat je je hopelijk positieve ervaringen ook met ons wil delen!

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rim
    Hier moeten we dus heel veel nachtjes over slapen....
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rim
    Na diverse fora te hebben bezocht en er met meerdere mensen erover gesproken te hebben ben ik sinds gisteren in het bezit van een Sony RDR-HX900. 8)
    Heel veel nachtjes? :wink: Binnen een paar dagen al een beslissing genomen. Veel plezier met je nieuwe aankoop.

    Ik wacht nog effe. Ben alvast de handleiding van de nieuwe Panasonic aan het bestuderen. Is wel nog in het Duits, maar dat is voor mij geen probleem.
    http://www.produkte.panasonic.de/pro...Mod=N&prop=DOC

  11. #11

    Standaard

    Ik heb dezelfde sony een half jaar en daar ga je zeker geen spijt van krijgen, het is een topper.

  12. #12

    Standaard

    @Marcel: zeker, dat doe ik natuurlijk.

    Gisteravond heb ik op Yorin The Mothman Prophecies opgenomen op HD. Vanmorgen die ***reklame e.d. er tussen uit proberen te halen, is niet gemakkelijk, maar denk ik een kwestie van blijven proberen.

    Verdere positieve en negatieve dingen zal ik zeker op dit forum posten.

    Fijne zondag!
    Wie rond een strandpaal loopt, is niet gauw thuis

  13. #13

    Standaard

    Reclame eruit knippen is heel makkelijk: optie wissen A-B gebruiken, echt heel simpel.

  14. #14

    Standaard

    @ Pietse, bedankt voor de tip!!

    Kun je daar ook een begin en eindtijdstip ingeven, of kan dat dus alleen door de enter knop in te drukken?

    Wie rond een strandpaal loopt, is niet gauw thuis

  15. #15

    Standaard

    Als je voor die optie hebt gekozen zie je rechtsonder A en B, wees niet bang als je een verkeerde tijdskeuze maakt nadat je A en B "ingesteld" hebt krijg je altijd de vraag of je dat gedeelte echt wilt deleten, je kan dus ook nee kiezen.

    Het werkt heel simpel, je kan met de afspeel knoppen (play, pauze, stop, vooruit, achteruit, skippen) naar een punt toe surfen zeg maar, zodra je het punt bereikt (bijvoorbeeld begin reclame) dan druk je op enter van de afstand bediening, let op dat er wel een seconde vertraging zit tussen het op de knop drukken en het instellen van punt A of B, zodra je dan punt A gedaan hebt zoek je punt B op (bijvoorbeeld einde reclame blok), ook daar druk je weer op enter om punt B te bevestigen, nu krijg je automatisch de keuze of je dat gedeelte echt wilt deleten, en daarna de keuze of je nog meer wilt wissen.

    Succes !!!

  16. #16

    Standaard

    De Sony HDR-HX900 wordt overal geprezen!
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  17. #17

    Standaard

    @Pietse: bedankt voor de uitleg, heb het geprobeerd en het werkt inderdaad zoals je beschrijft. Wel even spelen met die seconde reactietijd, maar dat is denk ik een kwestie van blijven oefenen.

    Nu duurt het de film dus inderdaad 1 uur 48 en geen 2 uur 15, dus verlost van alle shit ertussen.
    Wie rond een strandpaal loopt, is niet gauw thuis

  18. #18

    Standaard

    Graag gedaan, ben zelf ook nog steeds erg blij met me sony.
    Die harddisk is zo handig.

  19. #19

    Standaard

    Gisteren voor het eerst op een DVD RW + iets opgenomen, dat werkt dus in ieder geval ook!

    Heb ook gevonden hoe je het plaatje in de playlist kun aanpassen, is een erg leuk feature.
    Wie rond een strandpaal loopt, is niet gauw thuis

  20. #20

    Standaard

    Wat zouden jullie zeggen de philips hdrw720 of die lite on 5045?

    Alle 2 even veel capaciteit que opname uren, maar die lite on heeft 2 x zo veel hdd ruimte?

    Philips:
    Neem 130 uur televisie op de harde schijf van 80 GB op :
    Video-opname met HDD-capaciteit : 128 u ?
    Dus op max play 128, hoeveel op HQ capaciteit dan


    Lite-On
    HQ mode 33 uur
    slp mode 198 uur

    HELP
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko
    Wat zouden jullie zeggen de philips hdrw720 of die lite on 5045?
    Beide modellen staan niet zo goed aangeschreven (stabiliteit + edit mogelijkheden) op de verschillende forums over dit onderwerp. Een belangrijk nadeel van de Philips is bijvoorbeeld dat je een opname op HD alleen kunt kopieren in de kwaliteit waarin het opgenomen is. Heb je iets op de hoogste kwaliteit (M1) opgenomen op de HD wat 2 uur duurt, dan kun je dit niet op 1 DVD branden (splitsen op 2 DVD's nodig). Of de Lite-On deze beperking ook heeft weet ik niet.
    Is er een reden waarom je precies deze modellen noemt (b.v. vanwege ondersteuning +R(W), Guide Plus+)?

  22. #22

    Standaard

    De enige reden is dat we een leuke hdd dvd recorder willen hebben.

    1) omdat mijn vriendin ongeveer 2-3 uur per dag opneemt, maar dit ook weer binnen een dag kijkt.
    2) om leuke dingetjes op dvd te branden om te bewaren
    3) om simpel een vhs op een dvd te krijgen zonder tussenkomst van een pc
    4) om van het gehannes met al die banden af te zijn.

    5) om niet te veel te betalen € 500-550 is max.
    6) die guide + is wel een hele leuke feature (mits je ook een beetje extra tijd kan instellen om uit te lopen)

    Jij betere suggesties>?
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko
    Jij betere suggesties>?
    Bijvoorbeeld de nieuwe Panasonic DMR-EH52EG-S.
    Eigenschappen:
    - een harddisk van 80 GB (genoeg voor jullie eisen lijkt mij)
    - ondersteunt alle formaten behalve DVD+RW (lijkt me ook geen probleem),
    - heeft Guide Plus+
    - Panasonic recorders hebben een erg goede naam (hebben al meerdere generaties HD recorders op de markt gebracht) in tegenstelling tot b.v. Philips
    - heeft een adviesprijs van 549 EUR (Panasonic site Duitsland), dus binnen jullie budget
    - is leverbaar vanaf 18 maart 2005

    Hopelijk verschijnen er binnenkort wat testen van deze recorder op internet.

  24. #24

    Standaard

    Ik zou toch voor de Sony gaan, kost 639 op internet. Het is iets meer dan je budget maar dan heb je ook een echt top merk.

  25. #25

    Standaard

    Ik sluit me dus volledig aan bij Pietse aan.
    Wie rond een strandpaal loopt, is niet gauw thuis

Pagina 1 van 13 1234511 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •