Pagina 2 van 13 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 305 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Ik de Lite-On eens onder de loep genomen bij mijn pa, die heeft em staan erg mooi dingetje, enige nadeel is geen Guide Plus, maar dat scheelt dan ook 100-120 euro


    [edit] Staat te installeren nu, kben benieuwd.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  2. #27

    Standaard

    Voldoet aan de verwachtingen, zelfs op standje 3 ziet het er nog netjes uit op mijn 82 cm bb!

    Ook het branden gaat lekker snel op dvd-rw
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  3. #28

    Standaard

    Voor een review van de Lite-On 5045 zie:
    http://www.homecinemachoice.com/cgi-...?reviewid=5498

    Het enige echte nadeel van deze recorder is dat je bij het overzetten van HD naar DVD niet voor een andere opname kwaliteit kunt kiezen. Als je 2 uur in HQ mode hebt opgenomen, kun je dit dus niet op 1 DVD zetten (bij Philips recorders heb je dit ook, hoe zou het toch komen.... :wink: ).

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door P@trick_DVD
    Voor een review van de Lite-On 5045 zie:
    http://www.homecinemachoice.com/cgi-...?reviewid=5498

    Het enige echte nadeel van deze recorder is dat je bij het overzetten van HD naar DVD niet voor een andere opname kwaliteit kunt kiezen. Als je 2 uur in HQ mode hebt opgenomen, kun je dit dus niet op 1 DVD zetten (bij Philips recorders heb je dit ook, hoe zou het toch komen.... :wink: ).
    Alleen de hele dure die een encoder aan boord hebben kunnen dat, maar dan betaal je ook 999,-

    We hebben op een modus van 3 uur op 1 dvd opgenomen op stereo, ziet er nog keurig uit, voor kabel is HQ gewoon een beetje overdreven, SP of LP is goed hoor. :P
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko
    Alleen de hele dure die een encoder aan boord hebben kunnen dat, maar dan betaal je ook 999,-
    Dat klopt niet helemaal. Ook 'goedkopere' recorders kunnen dit, b.v.:
    - Pioneer DVR-420H-S (ong. 550,- EUR)
    - Pioneer DVR-520H-S (ong. 600,- EUR)
    - Panasonic DMR-E85 (ong. 600,- EUR)
    - Panasonic DMR-EH50 (ong.. 575 EUR) (is nu net uit)

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko
    We hebben op een modus van 3 uur op 1 dvd opgenomen op stereo, ziet er nog keurig uit, voor kabel is HQ gewoon een beetje overdreven, SP of LP is goed hoor. :P
    Het ligt er een beetje aan wat je opneemt (stille of snel bewegende beelden) en hoe ver je van je TV af zit bij het kijken. Ik gebruik zelf nu nog een Philips DVDR-75 en merkt het vershil tussen de 2 en 3 uurs modus toch wel. Bij 3 uur neemt de recorder nl. in een lagere resolutie op. De nieuwe Panasonic DMR-EH50 neemt zelfs 4 uur op in hoge resolutie. Ik ben benieuwd naar de eerste testen van dit apparaat.

    Analoge of digitale TV maakt volgens mij niet zoveel verschil. Bij een hoge compressie (dus lage bitrate) zullen bij beide blokjes en 'artifacts' in het beeld verschijnen bij 3 uur opnames.

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door P@trick_DVD
    Dat klopt niet helemaal. Ook 'goedkopere' recorders kunnen dit, b.v.:
    - Pioneer DVR-420H-S (ong. 550,- EUR)
    - Pioneer DVR-520H-S (ong. 600,- EUR)
    - Panasonic DMR-E85 (ong. 600,- EUR)
    - Panasonic DMR-EH50 (ong.. 575 EUR) (is nu net uit)
    Ik heb die apparaten nergens gezien, of dan tenminste niet voor die prijs, maar zeer tevreden met de Lite-on voor 449,-

    Hoelang zal dat encoden wel duren dan als je een HQ naar een LP omcodeerd?
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko
    Ik heb die apparaten nergens gezien, of dan tenminste niet voor die prijs, maar zeer tevreden met de Lite-on voor 449,-
    Kijk maar eens op www.kieskeurig.nl. Ik zie ze ook regelmatig in reclamefolders voorbij komen voor deze bedragen. Ik wil je trouwens niet naar een ander apparaat toe praten. Als jij tevereden bent met de Lite-On dan is dat het belangrijkste. Misschien dat anderen die deze thread lezen op basis van de info tot een andere keuze komen.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko
    Hoelang zal dat encoden wel duren dan als je een HQ naar een LP omcodeerd?
    Volgens mij is dit 1 op 1 (ik ga even af op de handleiding van de nieuwe Panansonic), dus 1 uur HQ encoderen naar LP duurt 1 uur. Kopieren van HD naar DVD zonder de opnamekwaliteit te veranderen gaat natuurlijk een stukje sneller (afhankelijk van de opnamekwaliteit, recorder en DVD schijfje).

  8. #33

    Standaard

    oef, dat encoderen duurt wel lekker lang dan.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko
    Citaat Oorspronkelijk gepost door P@trick_DVD
    Dat klopt niet helemaal. Ook 'goedkopere' recorders kunnen dit, b.v.:
    - Pioneer DVR-420H-S (ong. 550,- EUR)
    - Pioneer DVR-520H-S (ong. 600,- EUR)
    - Panasonic DMR-E85 (ong. 600,- EUR)
    - Panasonic DMR-EH50 (ong.. 575 EUR) (is nu net uit)
    Ik heb die apparaten nergens gezien, of dan tenminste niet voor die prijs, maar zeer tevreden met de Lite-on voor 449,-

    Hoelang zal dat encoden wel duren dan als je een HQ naar een LP omcodeerd?
    Ben sinds vrijdag in het bezit van een DMR-EH50. Echt een topsysteem, heb inmiddels al het een en ander op de HDD opgenomen, prachtig beeld.
    Was ik maar een tuinman dacht het stekelvarken, dan stak ik een stok in me reet en ging ik harken.

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DESCHEF
    Ben sinds vrijdag in het bezit van een DMR-EH50. Echt een topsysteem, heb inmiddels al het een en ander op de HDD opgenomen, prachtig beeld.
    Eindelijk... de eerste gebruikerservaringen op dit forum voor deze recorder. Deze staat ook erg hoog op mijn verlanglijstje (twijfel nog tussen de nieuwe Panasonic en nieuwe Sony's).
    Misschien dat je een paar vragen kunt beantwoorden over deze recorder?
    1. Kunnen ook timer opnamen worden gemaakt van externe bronnen (b.v. van een kabel/satelliet decoder op de EXT2 aansluiting van de recorder)?
    2. Heb je GuidePlus+ al werkend gekregen?
    3. Hoe zit het met de geluidsproductie van de harddisk en koeler?
    4. Heeft de recorder nu wel of niet een i-link (firewire) aansluiting voor digitale videocamera's (ik kwam wat tegenstrijdige berichten hierover tegen op de kieskeurig site)

  11. #36

    Standaard

    [quote="P@trick_DVD"]
    Citaat Oorspronkelijk gepost door DESCHEF
    1. Kunnen ook timer opnamen worden gemaakt van externe bronnen (b.v. van een kabel/satelliet decoder op de EXT2 aansluiting van de recorder)?
    2. Heb je GuidePlus+ al werkend gekregen?
    3. Hoe zit het met de geluidsproductie van de harddisk en koeler?
    4. Heeft de recorder nu wel of niet een i-link (firewire) aansluiting voor digitale videocamera's (ik kwam wat tegenstrijdige berichten hierover tegen op de kieskeurig site)
    1. Je kan bij het programmeren van de timer ook een externe bron kiezen waarvan hij moet opnemen.
    2. geen ervaring mee
    3. naar mijn weten is hij lekker stil
    4. geen i-link

  12. #37

    Standaard

    Bedankt vbi voor de antwoorden.

    Ik kwam net nog een review tegen van de Panasonic DMR-EH50:
    http://www.connectedguide.com/video/...asonicdmreh50/

    Tot nu toe alleen maar positieve berichten...

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door P@trick_DVD
    Citaat Oorspronkelijk gepost door DESCHEF
    Ben sinds vrijdag in het bezit van een DMR-EH50. Echt een topsysteem, heb inmiddels al het een en ander op de HDD opgenomen, prachtig beeld.
    Eindelijk... de eerste gebruikerservaringen op dit forum voor deze recorder. Deze staat ook erg hoog op mijn verlanglijstje (twijfel nog tussen de nieuwe Panasonic en nieuwe Sony's).
    Misschien dat je een paar vragen kunt beantwoorden over deze recorder?
    1. Kunnen ook timer opnamen worden gemaakt van externe bronnen (b.v. van een kabel/satelliet decoder op de EXT2 aansluiting van de recorder)?
    2. Heb je GuidePlus+ al werkend gekregen?
    3. Hoe zit het met de geluidsproductie van de harddisk en koeler?
    4. Heeft de recorder nu wel of niet een i-link (firewire) aansluiting voor digitale videocamera's (ik kwam wat tegenstrijdige berichten hierover tegen op de kieskeurig site)
    1.geen idee
    2.Werkt prima, duurt wel 2 uur de eerste keer aangezien er een 'download' van het programmaoverzicht plaats vind. Heb ongeveer een overzicht van een week. n.b. niet alle zenders helaas. Heb CSI zondag opgenomen d.m.v. de Guideplus+. Scherp beeld, prima geluid. Ook weer heel simpel te verwijderen van de harddisk.
    3.Harddisk en koeler: maken geen herrie 8)
    4.geen enkel idee.... ik zal de handleiding er nog even op naslaan.Ik kom hier op terug!

    Ik zou voor de panasonic gaan, elke keer als er een test staat in de consumentengids, staat panasonic bovenaan! 8)

    Succes met je beslissing! :wink:
    Was ik maar een tuinman dacht het stekelvarken, dan stak ik een stok in me reet en ging ik harken.

  14. #39

    Standaard

    De Panasonic is gewoon een superrecorder. Altijd al betrouwbaar geweest. Erg makkelijk te bedienenen. Zeker nu het menu weer Nederlands is. Veel mogelijkheden. Enige minpunt is de I-link die er niet op zit. Voor de rest gewoon TOP!

  15. #40

    Standaard

    Ik zit wel te denken aan een Sony RDR-HX710 of RDR-HX910.

    Wil een recorder met HD en deze recorders kunnen ook dual layer, is ook wel handig.

    Moet me nog wel even goed verdiepen in alle (on)mogelijkheden e.d.

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bous
    Ik zit wel te denken aan een Sony RDR-HX710 of RDR-HX910.

    Wil een recorder met HD en deze recorders kunnen ook dual layer, is ook wel handig.

    Moet me nog wel even goed verdiepen in alle (on)mogelijkheden e.d.
    Ook een goeie optie. Zeker de DL functie is leuk, maar of je het vaak gaat gebruiken is maar de vraag natuurlijk.
    mijn reactie in een ander topic:

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vbi
    De sony's zijn al uit. En ik moet zeggen. Ze zijn nog makkelijker dan de voorgangers. Nu is het ook mogelijk om een titel te splitsen, wat voorheen niet mogelijk was. Er is de mogelijkheid om een playlist aan te maken, welke je vervolgens kan kopieren naar een schijfje bijvoorbeeld. En je kan ook meer dan 8 timeropnames voorprogrammeren wat eigenlijk wel makkelijk is met een hd recorder. Het menutje ziet er nog mooier uit. Het is nu blauw geworden en het apparaat zelf ziet er ook niet slecht uit. Lekker plat trouwens. Voorlopig ben ik erg positief over de sony's.

  17. #42

    Standaard

    Met de huidige prijzen van de DL schijfjes zal ik er geen gebruik van gaan maken maar ik verwacht dat de prijzen nog wel sterk zullen gaan dalen.

    Het is i.i.g. wel handig dat hij het ondersteunt, vooral de HD lijkt me ideaal.

    Moet alleen nog even uitzoeken hoe gebruiksvriendelijk hij is m.b.t. opnemen.

    Ik heb trouwens de specs bekeken en daar stond niet bij dat hij jpeg kan weergeven, ik hoop toch dat hij dat wel kan, is wel handig voor de vakantiefoto's en m'n huidige dvd speler kan 't wel!

  18. #43

    Standaard

    Ik heb net op een site gelezen dat hij wel jpeg kan afspelen.

    Ik denk toch dat dit 'em gaat worden.

  19. #44

    Standaard

    doe je goed aan, heb sinds vrijdag zelf de hx910 in huis, werkelijk super! en kan inderdaad jpeg afspelen.
    en voor de andere er ziit géén Guide+ op, zowel op de hx710 als de hx910 NIET.
    It's a Wonderful Digital Life

  20. #45

    Standaard

    Klinkt goed.

    Kun je me vertellen of het opnemen een beetje gebruiksvriendelijk is.
    (m'n vriendin moet ook zonder problemen kunnen opnemen ).

    En wat heb je betaald voor die 910 als ik vragen mag?

  21. #46

    Standaard

    ik heb er €899,- voor betaald bij de Correct in Rotterdam.

    Hij is zeer gebruiksvriendelijk, werkt met manueel ingeven van de timer of doormiddel van het bekende showview systeem.
    alles gaat keurig via een mooi grafisch kleuren scherm. zeer fraai.

    vragen zijn altijd welkom.
    It's a Wonderful Digital Life

  22. #47

    Standaard

    Bedankt voor de info.

    Ik denk dat ik de 710 binnenkort maar ga halen.

  23. #48

    Standaard

    ja die is precies hetzelfde, alleen een kleinere harddisk, maar nog steeds best groot en voldoen voor een hoop aantal uur plezier.
    It's a Wonderful Digital Life

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroendendunnen
    ja die is precies hetzelfde, alleen een kleinere harddisk, maar nog steeds best groot en voldoen voor een hoop aantal uur plezier.
    hij is 99.99999999% hetzelfde.
    De voorkant van de lade is een klein beetje anders.
    Maar ja. dat boeit natuurlijk niks hehehe.

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door P@trick_DVD
    Ik kwam net nog een review tegen van de Panasonic DMR-EH50:
    http://www.connectedguide.com/video/...asonicdmreh50/

    Tot nu toe alleen maar positieve berichten...
    Goed om te horen! Ik ben ook geinteresseerd in de Panasonic DMR-EH50. Ik heb nu een LiteOn, waar ik afgezien van wat kleine probleempjes, die hopelijk in de volgende firmware zijn opgelost, best tevreden mee ben.

    Het apparaat heeft alleen 1 heel vervelende eigenschap en dat is dat je niet op het frame nauwkeurig kunt splitsen - om bijv. reclames te verwijderen. D.w.z. je kunt wel op het frame nauwkeurig door de opname lopen (alleen vooruit, maar daar is nog overheen te komen) maar de daadwerkelijke splitsing komt iets eerder uit. Tot soms wel een seconde eerder. LiteOn heeft net bevestigd dat dit in de chipset zit en dus niet verholpen kan worden met firmware. Het heeft iets te maken met zgn. keyframes.

    Jullie raden vast al wat ik nu ga vragen: heeft de Panasonic dit ook, of splitst die wel precies op het punt waar je dat hebt aangegeven? (of een vergelijkbaar mechanisme om reclames eruit te verwijderen)

    En als de Panasonic vergelijkbaar gedrag vertoond als de LiteOn, weet dan iemand een ander merk wat het wel 'goed' doet?

Pagina 2 van 13 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •