Pagina 3 van 13 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 305 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hellen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door P@trick_DVD
    Ik kwam net nog een review tegen van de Panasonic DMR-EH50:
    http://www.connectedguide.com/video/...asonicdmreh50/

    Tot nu toe alleen maar positieve berichten...
    Goed om te horen! Ik ben ook geinteresseerd in de Panasonic DMR-EH50. Ik heb nu een LiteOn, waar ik afgezien van wat kleine probleempjes, die hopelijk in de volgende firmware zijn opgelost, best tevreden mee ben.

    Het apparaat heeft alleen 1 heel vervelende eigenschap en dat is dat je niet op het frame nauwkeurig kunt splitsen - om bijv. reclames te verwijderen. D.w.z. je kunt wel op het frame nauwkeurig door de opname lopen (alleen vooruit, maar daar is nog overheen te komen) maar de daadwerkelijke splitsing komt iets eerder uit. Tot soms wel een seconde eerder. LiteOn heeft net bevestigd dat dit in de chipset zit en dus niet verholpen kan worden met firmware. Het heeft iets te maken met zgn. keyframes.

    Jullie raden vast al wat ik nu ga vragen: heeft de Panasonic dit ook, of splitst die wel precies op het punt waar je dat hebt aangegeven? (of een vergelijkbaar mechanisme om reclames eruit te verwijderen)

    En als de Panasonic vergelijkbaar gedrag vertoond als de LiteOn, weet dan iemand een ander merk wat het wel 'goed' doet?
    Bij de panasonic kan je frame voor frame een markeerpunt aangeven en ook op dat punt word daadwerkelijk gesplits. Geen probleem bij de Panasonic dus.

  2. #52

    Standaard

    Het wordt als maar moeilijker... de keus wordt alsmaar groter. Ook Pioneer komt met enkele zeer interessante nieuwe modellen. Zie http://www.areadvd.de/hardware/pione...uni_2005.shtml
    (helaas alleen in het Duits)

    Deze recorders lijken echt alles in huis te hebben:
    - Dual layer (DVD-R)
    - Gemstar Guide Plus+
    - 80, 160 of 250 GB HD
    - volledige resolutie (750 x 576) bij 3,5 uur modus
    - dual pass recording
    - I-link
    en...
    - digital audio Jukebox (heb ik nog op geen enkele andere recorder gezien)

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hellen

    Jullie raden vast al wat ik nu ga vragen: heeft de Panasonic dit ook, of splitst die wel precies op het punt waar je dat hebt aangegeven? (of een vergelijkbaar mechanisme om reclames eruit te verwijderen)

    En als de Panasonic vergelijkbaar gedrag vertoond als de LiteOn, weet dan iemand een ander merk wat het wel 'goed' doet?

    Zelfde vraag, maar nu voor de Sony's....

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door P@trick_DVD
    Het wordt als maar moeilijker... de keus wordt alsmaar groter. Ook Pioneer komt met enkele zeer interessante nieuwe modellen. Zie http://www.areadvd.de/hardware/pione...uni_2005.shtml
    (helaas alleen in het Duits)

    Deze recorders lijken echt alles in huis te hebben:
    - Dual layer (DVD-R)
    - Gemstar Guide Plus+
    - 80, 160 of 250 GB HD
    - volledige resolutie (750 x 576) bij 3,5 uur modus
    - dual pass recording
    - I-link
    en...
    - digital audio Jukebox (heb ik nog op geen enkele andere recorder gezien)
    wel cool he. Ben benieuwd. Vooral die audio jukebox lijkt me interessant. Maar ja. Eens zul je de keus moeten maken he. Anders heb je er over 20 jaar nog steeds geen een omdat er betere blijven uitkomen.

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vbi
    wel cool he. Ben benieuwd. Vooral die audio jukebox lijkt me interessant. Maar ja. Eens zul je de keus moeten maken he. Anders heb je er over 20 jaar nog steeds geen een omdat er betere blijven uitkomen.
    Mee eens, 20 jaar ga ik zeker niet meer wachten. Het wordt er zeker eentje van de nieuwe generatie Panasonic, Sony, Pioneer en Toshiba. Misschien dat JVC hier nog bij komt. Als ik puur naar de specs kijk, dan gaat mijn voorkeur uit naar de Pioneers, maar de eerste testresultaten van deze recorders zullen pas vanaf juni verschijnen. Panasonic valt af door het gebrek aan dual layer recording en Sony heeft geen Guide Plus+ en ik lees verschillende berichten over de nieuwe Sony's dat ze te veel lawaai maken.

  6. #56

    Standaard

    Ik heb nu enkele weken de Sony 710 in huis. Guideplus was wellicht wel handig geweest, maar ik mis het niet heel erg. Ik ben erg te spreken over de bediening en het gemak van de harddisk.

    Met het lawaai valt het wel mee. Als je het vergelijkt met VHS is hij iets luidruchtiger, maar niet echt veel. Tijdens het kijken heb ik er in iedergeval geen last van.

    Ik heb zeker geen spijt van de aanschaf, die overigens 599 Euro was bij Foto Klein in Zoetermeer.

  7. #57

    Standaard

    Voor degene die interesse hebben in de handleiding van de nieuwe Pioneer recorders:
    http://www.brugermanualer.dk/pioneer...r-530-630h.pdf

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door P@trick_DVD
    Voor degene die interesse hebben in de handleiding van de nieuwe Pioneer recorders:
    http://www.brugermanualer.dk/pioneer...r-530-630h.pdf
    geweldig man. Even vlug doorgelezen. Deze recorders worden wel heeeeel erg interessant. Vooral vanwege die jukebox functie. Ik zat er al heel lang op te wachten tot een fabrikant dat zou doen. Er is ook heel veel vraag naar. Echt top. Kan niet wachten om er mee te spelen.

  9. #59

    Standaard

    Gister de hx710 besteld (was hier nergens op voorraad), als het goed is komt hij woensdag binnen. 639 Euro voor betaald.

    'k ben benieuwd hoe ie bevalt.

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bous
    Gister de hx710 besteld (was hier nergens op voorraad), als het goed is komt hij woensdag binnen. 639 Euro voor betaald.

    'k ben benieuwd hoe ie bevalt.
    Ik zit nu ook aan een dvd recorder te denken. Mijn eerste keus valt op de sony, omdat mijn receiver, dvd speler en tv ook van sony zijn. Dus ik ben benieuwd hoe hij bevalt.

    Kan je me aangeven hoe je de afweging hebt gemaakt tussen een harde schijf van 160 GB of 250GB?

    En waarom heb je de recorder niet gewoon besteld bij de goedkoopste aanbieder van vergelijk.nl of kieskeurig.nl? Is daar een reden voor? Want daar staat ie voor 90 euro minder.

  11. #61

    Standaard

    omdat als er dan wat mee is je meteen weet ik waar heen moet en je die andere dealer kent? Lijkt mij wel zo logisch, die internet toko's zijn lang niet altijd even betrouwbaar.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    omdat als er dan wat mee is je meteen weet ik waar heen moet en je die andere dealer kent? Lijkt mij wel zo logisch, die internet toko's zijn lang niet altijd even betrouwbaar.
    Ok, da's duidelijk.

  13. #63

    Standaard

    ik weet niet of dat ZIJN motivatie is, maar dat is wel wat ik er achter zou zoeken en wat MIJN motivatie ZOU zijn :wink:
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  14. #64

    Standaard

    Precies. Dat heb ik nou ook altijd. Ik betaal liever wat meer in de winkel.

    Want hoe moet je betalen?
    Waar moet je doen als iets kapot is?
    Hoe stuur je het op?
    Hoe worden ze gerepareerd?
    Vaak zit het contactadres ver weg.
    en zo zijn er nog tientallen punten te bedenken. Ze hebben allemaal met de service te maken.

    En voordat ik iets koop wil ik het ook daadwerkelijk gezien en gevoeld hebben. Dat kan niet via internet. Dan kan je wel zeggen van, ja dan ga ik tog gewoon een winkel in om wat informatie te vragen en hem vervolgens via internet te bestellen. Maar daar voel ik me niet lekker bij ten opzichte van de goede (niet allemaal dus) verkopers.

  15. #65

    Standaard

    De discussie dwaalt een beetje af van het onderwerp. Het gaat er om WELKE recorder aan te schaffen en niet om HOE deze het beste aan te schaffen. :wink:

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hellen
    Het apparaat heeft alleen 1 heel vervelende eigenschap en dat is dat je niet op het frame nauwkeurig kunt splitsen - om bijv. reclames te verwijderen. D.w.z. je kunt wel op het frame nauwkeurig door de opname lopen (alleen vooruit, maar daar is nog overheen te komen) maar de daadwerkelijke splitsing komt iets eerder uit. Tot soms wel een seconde eerder. LiteOn heeft net bevestigd dat dit in de chipset zit en dus niet verholpen kan worden met firmware. Het heeft iets te maken met zgn. keyframes.

    Jullie raden vast al wat ik nu ga vragen: heeft de Panasonic dit ook, of splitst die wel precies op het punt waar je dat hebt aangegeven? (of een vergelijkbaar mechanisme om reclames eruit te verwijderen)

    En als de Panasonic vergelijkbaar gedrag vertoond als de LiteOn, weet dan iemand een ander merk wat het wel 'goed' doet?
    In de handleiding van de nieuwe Pioneers (DVR-630H-S, DVR-530H-S) staat het volgende:
    Video Mode Compatible Editing - Edit points cannot be set with absolute precision.
    Frame Accurate Editing - Exact edit points are preserved.
    Dit laatste is wat je zoekt. Het voordeel van de eerste is dat high speed copying mogelijk is.

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door P@trick_DVD
    De discussie dwaalt een beetje af van het onderwerp. Het gaat er om WELKE recorder aan te schaffen en niet om HOE deze het beste aan te schaffen. :wink:
    Sorry :wink:

    Citaat Oorspronkelijk gepost door P@trick_DVD
    Het wordt als maar moeilijker... de keus wordt alsmaar groter. Ook Pioneer komt met enkele zeer interessante nieuwe modellen. Zie http://www.areadvd.de/hardware/pione...uni_2005.shtml
    (helaas alleen in het Duits)

    Deze recorders lijken echt alles in huis te hebben:
    - Dual layer (DVD-R)
    - Gemstar Guide Plus+
    - 80, 160 of 250 GB HD
    - volledige resolutie (750 x 576) bij 3,5 uur modus
    - dual pass recording
    - I-link
    en...
    - digital audio Jukebox (heb ik nog op geen enkele andere recorder gezien)
    Hmm die Jukebox lijkt me wel leuk. Wat ik uit de website begrijp, kan deze alleen de originele cds inlezen en maakt er dan zelf een of ander gecomprimeerd formaat van. Er staat niet dat dit ook met mp3 kan. Waar ik naar op zoek ben is een recorder waar je ook mp3s op kan zetten, met een leuk jukebox programma erbij en een goede verkenner zodat je ook al je muziek op de harde schijf kan zetten.

    Weet iemand of zoiets al bestaat?

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ultramorada
    Hmm die Jukebox lijkt me wel leuk. Wat ik uit de website begrijp, kan deze alleen de originele cds inlezen en maakt er dan zelf een of ander gecomprimeerd formaat van.
    Volgens de handleiding maakt de recorder er 256 kbps Dolby Digital van.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ultramorada
    Er staat niet dat dit ook met mp3 kan. Waar ik naar op zoek ben is een recorder waar je ook mp3s op kan zetten, met een leuk jukebox programma erbij en een goede verkenner zodat je ook al je muziek op de harde schijf kan zetten.

    Weet iemand of zoiets al bestaat?
    Het lijkt er op dat deze jukebox functie alleen met audio CD's werkt en dus niet met MP3 CD's. De handleiding is hierover echter niet erg duidelijk. Er is echter een 'omslachtige' omweg. Je maakt een audio CD van je MP3-tjes (op b.v. een CD-RW) en kopieert deze hierna naar de DVD-recorder harddisk via eerder genoemde functie.

  18. #68

    Standaard

    ik zou het inderdaad ook nog niet weten of hij ook mp3 op de hd kan plaatsen. Voorlopig is dit wel de enige dvd recorder met een jukebox functie. dat is al heel wat vind ik.

  19. #69

    Standaard

    Ik heb voor de versie van 160 Gb gekozen omdat dit voor mij ruim voldoende capaciteit is.
    Ik koop hem liever niet online omdat het toch een enigzins kwetsbaar apparaat is en geen zin heb met problemen met een leverancier die je alleen telefonisch of via E-mail kunt bereiken.

    Zodra ik hem binnen heb hoop ik je wat meer te kunnen vertellen (hoe die bevalt etc.).

  20. #70

    Standaard

    Maar als je een Sony koopt en er is iets mee, kan je ook rechtstreeks naar Sony in Badhoevendorp gaan.
    Ik woon in Purmerend , dus dat is goed te doen en gaat qua reparatie nog sneller ook dan via de winkel.

  21. #71

    Standaard

    hmmm dat is voor jou een mooie optie, voor mij en ik denk vele andere ook niet...
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  22. #72

    Standaard

    Tevens heb je ook internetwinkels waar je het produkt zelf kan afhalen.
    Dan moet zo'n afhaalpunt inderdaad wel enigzins in de buurt zijn.

  23. #73

    Standaard

    Nu las ik dat de nieuwe serie Pioneer dvd recorders een soort van jukebox functie hebben waarbij je mp3 en cd's naar je harddisk kan kopieeren en dmv een on screen scherm je dan dat kan afspelen wat op die harddisk staat.

    Wat ik ervan weet is dat die sony hx 710 dat niet heeft (hoewel ik wel geneigd ben die te gaan kopen).
    Zou je zo'n jukebox functie gaan missen ?

  24. #74

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door EvdL
    Nu las ik dat de nieuwe serie Pioneer dvd recorders een soort van jukebox functie hebben waarbij je mp3 en cd's naar je harddisk kan kopieeren en dmv een on screen scherm je dan dat kan afspelen wat op die harddisk staat.
    Voor zover ik gelezen heb kun je MP3 niet op de harddisk zetten, maar alleen audio CD's. Deze audio CD's worden als dolby digital audio op de harddisk gezet.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door EvdL
    Wat ik ervan weet is dat die sony hx 710 dat niet heeft (hoewel ik wel geneigd ben die te gaan kopen).
    Zou je zo'n jukebox functie gaan missen ?
    Dit zou voor mij niet een reden zijn om voor de Pioneer te gaan. De Pioneer heeft nog een andere voordelen t.o.v. de Sony, nl. Guide Plus+ EPG. Verder heb je bij de Pioneer veel meer mogelijkheden om de bitrate te regelen bij het archiveren naar een DVD. Daartegenover staat weer dat de Sony zowel +R(W) als -R(W) ondersteunt en de Pioneer alleen -R(W). Het is maar wat je persoonlijk het belangrijkste vindt.

  25. #75

    Standaard

    Maakt het niet makkelijker erop.
    Wachten op de nieuwe Pioneers of de sony hx 710 die ook goed schijnt te zijn.

Pagina 3 van 13 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •