Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 38 van 38 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raulito
    ...Bij de BBC moet ik 'm zelf in 16:9 zetten...
    Voor het geval je het nog niet wist:

    De BBC maakt, net als bij veel dvd's gebruik van anamorph beeld. Je dient dan dus oorspronkelijk de stand breedbeeld en niet 16:9 te gebruiken.

    de nederlandse kabel maatschappijen vinden dit over het algemeen niet zo leuk, zij willen graag pal of pal plus (oa. ned 1 etc) info hebben.

    Essent doet dan ook de schaar in het beeld zetten en verknipt alles van de bbc naar 4:3, behalve bij hun digitale tv uitzendingen.

    UPC pakt het weer anders aan, zij maken van alles 4:3 letter boxed, dus sze stoppen er balkjes onder en boven bij maar voegen er geen pal plus info bij. Vandaar dat je er zelf 16:9 (zoom stand) bij moet / kunt gebruiken.

    Met andere kabelaars heb ik geen ervaring in zake BBC maar ik verwacht dat ze allemaal een van beide methodes hanteren.
    (Dit heeft vooral er mee te maken dat oude 4:3 tv's anders geen idee hebben wat ze met anamorphe uitzendingen moeten doen, en dan dus uitgerekt beeld tonen.).

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raulito
    Tot gisteren had ik de optie breedbeeld van m'n breedbeeld TV daarom nog nooit gebruikt, hoe gek het misschien ook klinkt. Nu ik m'n dvd speler heb aangepast krijgt deze functie dus eindelijk nut.
    Ik had al zo'n vermoeden dat het zoiets moest zijn.

    Goed trouwens dat je normaliter die stand niet gebruikt. Ik erger me ook groen en geel aan mensen die normale TV-uitzendingen in de breedbeeldstand zetten, waardoor vervolgens Carlo Boshard meer gaat lijken op de oude Gordon met overgewicht.

    Maar zoals je zelf al ervaren hebt stuurt de DVD-speler in de 16:9 stand een onbewerkt anamorf signaal naar je TV, dat juist wel even door je TV opgerekt moet worden om de juiste beeldverhouding te krijgen. En dat verkrijg je inderdaad door je TV ook in de 16:9 stand te zetten.

    And there was light...

  3. #28

    Standaard

    hm ik heb er in de huiskamer ook altijd last van,
    straks even kijken of ik de bovenstaande tips in praktijk kan gaan brengen

  4. #29

    Standaard

    Nu heb ik dit probleem niet met anamorf dvd's, maar als ik een letterboxed dvdtje bekijk (gelukkig heb er niet te veel van :P) dan heb ik dus aan de linker en rechte en boven en onder zwarte balken. Gebruik ik dan de zoomstand dan valt net de onderste regel uitbeeld. Is hier misschien een oplossing voor? Mijn xbox staat op 16:9. Nu kijk op 14:9 dan zoomt ie een klein stukje in maar is ook niet alles natuurlijk.

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Yankees
    Nu heb ik dit probleem niet met anamorf dvd's, maar als ik een letterboxed dvdtje bekijk (gelukkig heb er niet te veel van :P) dan heb ik dus aan de linker en rechte en boven en onder zwarte balken. Gebruik ik dan de zoomstand dan valt net de onderste regel uitbeeld. Is hier misschien een oplossing voor? Mijn xbox staat op 16:9. Nu kijk op 14:9 dan zoomt ie een klein stukje in maar is ook niet alles natuurlijk.
    Kan je niet corrigeren met je pijltjes toetsen op de tv?Met sommige Philips tv,s is dat wel zo.Laat puristen maar niet horen dat je zoomt. :wink:
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  6. #31

    Standaard

    Bij niet-anamorfe DVD's is het inderdaad maar net hoe de plaatsing is gedaan. Sommige eikels van fabrikanten snappen dan nog steeds niet dat ze in dat geval de ondertiteling even in het actieve beeld moeten plaatsen.

    Maar goed, gelukkig is het gros van de films anamorf.

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Yankees
    Nu heb ik dit probleem niet met anamorf dvd's, maar als ik een letterboxed dvdtje bekijk (gelukkig heb er niet te veel van :P) dan heb ik dus aan de linker en rechte en boven en onder zwarte balken. Gebruik ik dan de zoomstand dan valt net de onderste regel uitbeeld. Is hier misschien een oplossing voor? Mijn xbox staat op 16:9. Nu kijk op 14:9 dan zoomt ie een klein stukje in maar is ook niet alles natuurlijk.
    Dit is het geen dat ik enkele posts terug al melde...

    De meeste fabrikanten zijn nu bezig om die uitgaves die zo ooit in letterbx hadden gedaan te vervangen door anamorfe of gewoon 16:9 versie. Daar in het laatste geval de dvd speler er bij een 4:3 tv voor zal zorgen dat er weer balken boven en onder bij komen.

    Wat betreft het zoomen van een letterboxed film: Dit veranderd niets aan de beeld verhouding dus ik heb er geen problemen mee, en ik denk haast niemand met mij.

    Waar wij "puristen" (ik ben er dan zo een) wel een hekel aan hebben is aan die mensen die bij een 1:33, 2:35 of 1:85 (etc..) film gaan klooien om het beeld toch volledig scherm vullend te krijgen op hun 16:9 tv. Dan ben je dus wel aan het prutsen aan de beeld verhouding.

  8. #33

    Standaard

    Ja getver vamn die lelijke brede koppen.
    getvers
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  9. #34

    Standaard

    Dan zie je de ondertiteling maar half. Goed voorbeeld is Seinfeld, daar plaatsen ze in het begin van een aflevering om de zoveel seconden de ondertiteling onder en dan weer boven en bij mij zie je het allebei half. Dat komt omdat ze de ondertiteling zo ver mogelijk om hoog en zo ver mogelijk laag zetten.
    Laatst aangepast door Jordy van Buel : 10-03-2009 om 13:17

  10. #35

    Standaard

    Je weet dat dit een topic uit 2005 is ? :P
    Maar ik heb er tegenwoordig echt nooit last van behalve soms inderdaad bij tv series maar die zijn dan niet op dvd

  11. #36

    Standaard

    Prachtig die openingszin van Svedberg991..alsof ie reageert op een bericht van gisteren
    What We Do In Life Echoes In Eternity

  12. #37

    Standaard

    Inderdaad, en hij geeft een voorbeeld wat nergens op slaat. Bij Seinfeld is het totaal niet de bedoeling dat je gaat inzoomen, dus de ondertiteling kan niet eens buiten het beeld vallen.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  13. #38

    Standaard

    Ik heb alle seizoenen van Seinfeld hier en heb het ook nog nooit meegemaakt
    Zoals ik al zei heb je het tegenwoordig volgens mij alleen soms op tv-programma's want op dvd's zie je het nooit meer.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •