De resultaten 1 tot 14 van 14 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Aanschaffen van een Onkyo 595 receiver.

    Na veel gelezen te hebben op dit forum heb (had) ik besloten een Onkyo 595 receiver te gaan bestellen in Duitsland (toch 250 euro goedkoper).
    Maar nu lees ik de laatste tijd steeds meer berichten dat de nieuwe Onkyo lijn problemen heeft (wegvallen van geluid).
    Ze hebben volgens mij nog steeds geen oplossing voor dit probleem.
    Het lijkt mij als er een oplossing is dat het apparaat terug naar de inporteur moet, dat zal in mijn geval dan de Duitse inporteur zijn, want ik neem aan dat de NL inporteur niet zal helpen.
    Hier zit ik niet echt op te wachten.
    Of gewoon in DTS afspelen want dan zijn er geen problemen heb ik begrepen.
    Of toch een ander merk !!!!!??????.
    Nou, ik weet het nu niet meer !!!!!
    Ik hoop even op reacties van leden met het zelfde Onkyo probleem.

    Alvast bedankt

  2. #2

    Standaard

    Dat heb ik een jaar geleden ook begrepen dat de betrouwbaarheid nogal eens tegen viel. (met name op audioreview stonden wat minder goede ervaringen).
    Alles DTS afspelen lijkt me geen idee, want dan moet je alles in DTS aanschaffen en ben je die 250 euro zo weer kwijt.
    Kijk als je echt valt voor het geluid van de Onkyo dan moet je hem natuurlijk aanschaffen.

  3. #3

    Standaard Re: Aanschaffen van een Onkyo 595 receiver.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daskie
    Maar nu lees ik de laatste tijd steeds meer berichten dat de nieuwe Onkyo lijn problemen heeft (wegvallen van geluid).
    Ik weet het niet zeker maar had dit wegvallen van geluid niet te maken met de dd-ex geluidsspoor (niet bij alle maar bij sommige dvd's). Bij nieuwere Denon en Onkyo apparaten was dit het geval en had het te maken met de software op de dvd en niet met de hardware (uiteindelijk resultaat blijft natuurlijk hetzelfde en even vervelend).

  4. #4

    Standaard Re: Aanschaffen van een Onkyo 595 receiver.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daskie
    Na veel gelezen te hebben op dit forum heb (had) ik besloten een Onkyo 595 receiver te gaan bestellen in Duitsland (toch 250 euro goedkoper).
    Waar haje die besteld? Want €250 is nogal veel goedkoper...

  5. #5

    Standaard

    De Onkyo 595 is hier in Nederland te koop voor 615,- Euro.
    Ik heb er onlangs zelf een gekocht en ben tevreden.
    Problemen met het wegvallen van geluid zijn bij mij nog niet
    voorgekomen.

  6. #6

    Standaard

    Hmmm, is dat zo hebben de nieuwere Denon's hier ook last van?????????
    Ik heb hier zelf nog niets over gelezen, kan iemand dat bevestigen.
    En Scott waar heb jij hem voor 615 euro gekocht, voor die prijs heb ik hem nog niet gevonden in nederland.
    Bij Mediacheckpoint in Duitsland is hij 535 euro.

    Daskie

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daskie
    Hmmm, is dat zo hebben de nieuwere Denon's hier ook last van?????????
    Ik heb hier zelf nog niets over gelezen, kan iemand dat bevestigen.
    Kijk eens op www.audioreview.com daar staan berichten van eigenaren welke deze problemen (wegvallen van de dolby digital track indien deze dd-ex gecodeerd is) hebben ondervonden met zowel de nieuwe Denon als Onkyo receivers. Dit probleem is door Onkyo erkent en wordt verweten als een software probleem (verkeerde codering?) en niet als een hardware probleem. Of er nog meerdere merken zijn die dit probleem ondervinden is mij niet bekend. Dit probleem komt overigens niet bij alle dd-ex gecodeerde dvd's voor (geen problemen met bv star wars the phantom menace maar wel problemen met bv jurassic park III).

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daskie
    Hmmm, is dat zo hebben de nieuwere Denon's hier ook last van?????????
    Ik heb hier zelf nog niets over gelezen, kan iemand dat bevestigen.
    En Scott waar heb jij hem voor 615 euro gekocht, voor die prijs heb ik hem nog niet gevonden in nederland.
    Bij Mediacheckpoint in Duitsland is hij 535 euro.

    Daskie

    Via internet mogelijk bij Eurohopper.
    Mocht je daar geen zin in hebben, stassen in venlo, wel een
    beetje pingelen. Is daar geen probleem.

  9. #9

    Standaard

    Hoi,
    Ik ben toch weer een beetje aan het twijfelen tussen de Onkyo 595 en de Denon 2802.
    Wat is de beste koop, als je naar de mogelijkheden kijkt.
    De Denon is wel wat duurder, maar is dat het geld ook waard??
    Wie kan helpen om de knoop door te hakken, gaarne jullie meningen en ervaringen.

    Alvast bedankt
    Daskie


  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daskie
    Hoi,
    Ik ben toch weer een beetje aan het twijfelen tussen de Onkyo 595 en de Denon 2802.
    Wat is de beste koop, als je naar de mogelijkheden kijkt.
    De Denon is wel wat duurder, maar is dat het geld ook waard??

    Je noemt wat duurder het dubbele..... Dan ging ik voor de Onkyo 696 in plaats van de 595. Dan heb je een 6.1 receiver met een
    bult vermogen en voldoende features.
    Echter zal deze voor menig persoon overdone zijn. Dit omdat de
    rest van de installatie van een lager nivo is waardoor deze receiver toch niet tot zijn recht komt. Je dient goede speakers te hebben en een goede versterker. pas dan heb je goed geluid.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daskie
    Wat is de beste koop, als je naar de mogelijkheden kijkt.
    De Denon is wel wat duurder, maar is dat het geld ook waard?
    Ik zou dus niet naar de mogelijkheden kijken. Je moet kijken wat jij wilt met je nieuwe reciever. Voldoen beide aan je eisen, beslis dan op basis van klankverschil tussen de recievers op jouw speakers. Tussen Denon en Onkyo zit dit zeker, en zou hiervan zeker een doorslaggevend punt maken. Je hebt geen plezier aan een reciever met 100 (on)nuttige functies/mogelijkheden die je niet lekker vind klinken. Je kunt dan beter gaan voor een eenvoudiger reciever met jouw klankvoorkeur.

  12. #12

    Standaard

    Dolby heeft onlangs een kort persbericht gegeven wat betreft het wegvallen van geluid bij de dd-ex geluidsspoor in samenwerking met sommige AV-receivers (waaronder de Onkyo en Denon). Het blijkt een compatibiliteitsprobleem tussen de software (op de dvd) en de hardware (de decoders in de AV-receiver) te zijn. In samenwerking met de verschillende fabrikanten wordt nu bekeken hoe dit probleem opgelost gaat worden maar als consument zou ik dus even wachten met de aanschaf van een nieuwe AV-receiver die dd-ex ondersteunt.

    Zie ook bij news op www.homecinemachoice.com voor het persbericht

  13. #13

    Standaard

    waarom wordt dit verhaal door sommigen toegespitst op de Onkyo 595? Deze receiver heeft geen Dolby digital EX mogelijkheden.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Scott
    waarom wordt dit verhaal door sommigen toegespitst op de Onkyo 595? Deze receiver heeft geen Dolby digital EX mogelijkheden.
    Slechts om aan te geven dat het euvel niet alleen veroorzaakt hoeft te worden door de hardware. Compatibiliteitsproblemen zijn vaak lastige en moeilijk te achterhalen problemen en het zou dus een van de mogelijk vele redenen kunnen zijn. Een stukje informatie dus

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •