Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 45 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Bose Accoustimass serie

    Hallo,

    ik ben van plan om een nieuwe versterker en boxen te kopen.
    Als versterker had ik op het oog een Sony strdb 795 iemand ervaring hiermee?
    En als speakers had ik de Bose Acoustimass 6 of 10 op het oog.
    Nu las ik in engelse forums dat Bose in feite heel slecht is en dat je veel beter kan hebben vr de prijs van 900 euro.
    Nu had ik graag jullie reactie hierop, Bose kan toch zo slecht niet zijn mits ze toch 900 euro kosten en welke speakers zijn dan wel goed?

    vriendelijke groeten uit België

  2. #2

    Standaard

    Bose is echt een merk wat toch wel overpriced is,je kunt voor datzelfde geld of minder,echt wel beter krijgen

  3. #3

    Standaard

    Dat de Bose 900 euro kosten zegt niets, helemaal niets over de kwaliteit van deze luidsprekertjes.

    De kwaliteit van deze boxen valt in het niet bij luidsprekersets die in dezelfde prijsklasse zitten (Kef 2005.2, Mordaunt Short Genie, B&W VM1, etc)

    Ga vooral eens luisteren bij een goede Hifi-zaak en neem daarbij vooral een paar muziek-cd's mee die je goed kent en vergelijk de verschillende systemen dan eens op gehoor.
    --Check out the big brain on Brett!--
    ---------------Jules----------------

    [•]Three Star Trader[••]SafeTrader[•]

  4. #4
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Bose levert inderdaad geen beste kwaliteit voor een helaas veel te hoge prijs.
    Kortom, wat je gelezen heb klopt dus aardig.

  5. #5

    Standaard

    Ik wilde gaan posten dat je Bose aan de kant moet zetten en iets anders moet kiezen, maar iets zegt mij dat dat niet meer nodig is...

  6. #6

    Standaard

    Heb nog eens rondgekeken en kan inderdaad beter iets anders al Bose kopen voorbeeld B&W kom je veel tegen op forums.
    Het beste wat ik kan doen is inderdaad eens naar een Hifiwinkel gaan en alles beluisteren.
    Zal ook nog eens bladeren door de onderwerpen op dit forum.
    Merci voor de raad, men kan beter maar eens rondkijken dan geld overboord te gooien.

  7. #7

    Standaard

    Tja, B&W kom je inderdaad veel tegen en ik denk dat veel mensen daarom ervoor kiezen. Zelf was ik er niet zo weg van (B&W 603 gehoord meen ik me te herinneren), maar goed...

  8. #8

    Standaard

    Zelf vind ik B&W best fijn klinken, maar er zijn meer merken speakers die mooie boekenplank modellen leveren. Dus niet zo groot maar met een erg fijn geluidje.

  9. #9

    Standaard

    ik heb nog wel een paar oude kartonnen speakers die je voor €900 over kan nemen ....

    Flauw, maar even om aan te geven dat prijs niet alles zegt.
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  10. #10

    Standaard

    Voor 900 euri kun je hele leuke sets kopen die de door jou geopperde Bose volkomen wegspelen :wink: .

    Voor 249 heb je nu bij Correct een Magnat Motion set (990 2x 110 2x en 210C 1x), zonder subwoofer. Koop er een leuke sub bij van Magnat (Motion 250A 25CM) en je hebt voor nog geen 400 euri een hele mooie speakerset, koop voor max 200 euri goede kabels en je kunt voor 300 euri DVD's gaan kopen!!!!!!!!

  11. #11
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar
    Voor 900 euri kun je hele leuke sets kopen die de door jou geopperde Bose volkomen wegspelen :wink: .

    Voor 249 heb je nu bij Correct een Magnat Motion set (990 2x 110 2x en 210C 1x), zonder subwoofer. Koop er een leuke sub bij van Magnat (Motion 250A 25CM) en je hebt voor nog geen 400 euri een hele mooie speakerset, koop voor max 200 euri goede kabels en je kunt voor 300 euri DVD's gaan kopen!!!!!!!!
    dan zou ik toch nog liever voor bose gaan, dan voor die magnat motion set...

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar
    Voor 900 euri kun je hele leuke sets kopen die de door jou geopperde Bose volkomen wegspelen :wink: .

    Voor 249 heb je nu bij Correct een Magnat Motion set (990 2x 110 2x en 210C 1x), zonder subwoofer. Koop er een leuke sub bij van Magnat (Motion 250A 25CM) en je hebt voor nog geen 400 euri een hele mooie speakerset, koop voor max 200 euri goede kabels en je kunt voor 300 euri DVD's gaan kopen!!!!!!!!
    dan zou ik toch nog liever voor bose gaan, dan voor die magnat motion set...
    Leg uit, doe voor !!! vertel eens, hoezo dat dan?

  13. #13
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar
    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar
    Voor 900 euri kun je hele leuke sets kopen die de door jou geopperde Bose volkomen wegspelen :wink: .

    Voor 249 heb je nu bij Correct een Magnat Motion set (990 2x 110 2x en 210C 1x), zonder subwoofer. Koop er een leuke sub bij van Magnat (Motion 250A 25CM) en je hebt voor nog geen 400 euri een hele mooie speakerset, koop voor max 200 euri goede kabels en je kunt voor 300 euri DVD's gaan kopen!!!!!!!!
    dan zou ik toch nog liever voor bose gaan, dan voor die magnat motion set...
    Leg uit, doe voor !!! vertel eens, hoezo dat dan?
    Bose is misschien overprised, maar ook bij luidere volumes blijft het vrij prettig klinken en het is zeker geen slecht spul. Ik heb de Magnat Motion set een keer geluisterd en vond het totaal geen prettige set om naar te luisteren. De Bose klink daarentegen veel beter.

    Het voordeel van bose is dat je het vrijwel zo kan ophangen zodat het niet opvalt. Dat is het meest sterke punt van bose wat ze hebben bij die spekertjes.

  14. #14

    Standaard

    Ik heb zelf meerdere malen diverse Bose melkpakjes geluisterd en ik blijf het toch echt niet mooi vinden en als je dan naar de prijs kijkt is de vehouding tussen prijs en kwaliteit imho een beetje veel zoek.

    Die Magnat Motion heb ik zelf nog niet mogen beluisteren, maar IMHO is dat een veel betere prijs-kwaliteit verhouding, waarmee ik niet wil zeggen dat ze perse beter danwel slechter klinken dan Bose.

    Overigens is geluidsbeleving persoonlijk en ervaart iedereen het anders, gelukkig maar anders werd het een saaie boel in HT land :wink: .

  15. #15

    Standaard

    overigens ben ik niet zo dol van die bass module die je bij zoon set krijgt.
    schijnt dat je al je speakers daar op moet aansluiten , en dat geeft bij uitbereidingen naar eventueel 6.1/7.1 al problemen ,
    wilde namenlijk ook bose kopen maar toen ik daar naar vroeg in de winkel moest er zoveel gekloot worden. omdat 7.1 tekrijgen, dat me broek er van afzakte dus geeft ze allemaal gelijk op dit forum, super overprized,

  16. #16
    Tedje
    Guest

    Standaard

    Hallo, een vriend van mij heeft de 15 serie van bose, en zelf heb ik de eitjes van kef.

    Ik heb na aanleiding van divesre test raporten gekozen voor de eitjes van kef.

    Wat betreft het luisteren van een muziek dvd als een film dvd klinkt het setje van mn vriend heel strak en heb spijt dat ik deze niet heb genomen.

    Wat betreft muziek klinken de eitjes weer wat beter maar als ik ze te hard zet komen ze ook te kort. Ik ben redelijk tervreden met de eitjes zeker als je naar de prijs kijkt, maar eerlijksheids halve moet ik zeggen dat de bose speaker achteraf liever had genomen.

    Maar zoals eerder al gezegd is smaken verschillen, en je moet op je eigen gevoel afgaan.

  17. #17
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tedje
    Wat betreft het luisteren van een muziek dvd als een film dvd klinkt het setje van mn vriend heel strak en heb spijt dat ik deze niet heb genomen.
    Dat komt waarschijnlijk door een hoop hoge tonen ondersteund door een flinke portie lage tonen zodat het heel sensationeel overkomt.
    Voor films hoef dat opzich niet verkeerd te zijn maar geluidstechnisch klopt het niet.
    En in dat opzich betaal je gewoon teveel geld voor Bose.
    Kan er naast zitten natuurlijk maar zoals jezelf al aangaf, smaken verschillen.

  18. #18

    Standaard

    Dat Boss systeem heb ik nooit gehoord, maar alles en iedereen vind het helemaal niets.

    De Reciver daarin tegen kan ik je wel wat over vertellen. Niet over dit specifieke model, maar wel over Sony in het algemeen.

    We hebben hier thuis 2 Sony's gehad. Een STR-DB685 en een TA-VA8ES. Beide klonken erg agressief, er komt dus een pittig geluid uit deze recivers. Daar moet je van houden. Ik zweer erbij, zeker een sony B&W combi, geweldig is dat! Ga dus vooral eerst luisteren, wnt anders sta ik er niet voorin dat jij hem ook super vind.

    Het lijkt nu heel wat, alsof er maar 10 mensen in de wereld het mooit vinden, maar het is gewoon een kwestie van smaak.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  19. #19

    Standaard

    Dat alles en iedereen het helemaal niets vindt wil niet zeggen dat het ook niets is. Er vliegen namelijk heel erg veel papegaaien over het internet.

    De KEF eitjes zouden namelijk heel goed moeten zijn maar vind ik persoonlijk ook tekort komen en het geld niet waard. Overigens denk ik dat dat inherent is aan de opbouw van satelietspeakers. Een tijdje terug werd een satelietset genoemd wat wel echt goed zou moeten zijn.... weet ik de naam niet meer van maar daar ben ik wel nieuwsgierig naar....

    Over het algemeen is het vrij mager geluid, met een slechte spreiding en beperkt stereo beeld, oftewel niet geschikt voor muziek. Zet een echte speaker neer en je muziek wordt echt anders........


    Wanneer je opzoek bent naar goedkopere speakers moet je wellicht naar onbekendere merken gaan luisteren, en in ieder geval heel veel gaan luisteren. De grotere merken zullen altijd relatief duur zijn en dus een slechtere prijs kwaliteit verhouding hebben. Je betaald namelijk altijd voor de naam.
    Denon AVR3805, Denon DVD3910, B&W 703, B&W HTM-7, Pioneer PDP-435FDE

  20. #20

    Standaard

    dat bose systeem klink leuk,omdat er iets in die bass module zit die de midden tonen verbetert ,
    dan is ook de vraag waarom zou je een super versterker kopen, als dat systeem toch een aantal aanpassingen doet.wat dus niet zo bedoelt is.
    dit wil ook zeggen dat het geluid ook tot ze recht komt. moet toe geven klink leuk maar , try this harman kardon avr8500 en een pa 2000 voor 7.1 en een set klipsch reference 35 serie met een rw 12 sub
    dit zijn hoge rendement speakers met wel 98 db@2,83/meter
    daar heb je echt geen bass module voor nodig om goed teklinken want daar doet bose het gewoon om,door wat meer midden tonen te geven.
    bose is gewoon overpriced en bose denk dat ze met dat 3-2-1 systeem een volledige surround systeem tevervangen dat zegt toch al genoeg. dat hun het willen laten klinken dat hun het leuk vinden.
    overigens wil elk merk dit . bose is gewoon uit de tijd, zijn niet meegegaan met de techniek, en zweren nog altijd op die melkpakjes
    jongens val me aan als het niet zo is maar, bose is gewoon niet meer zo als het was

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jollykart
    Dat alles en iedereen het helemaal niets vindt wil niet zeggen dat het ook niets is. Er vliegen namelijk heel erg veel papegaaien over het internet.

    De KEF eitjes zouden namelijk heel goed moeten zijn maar vind ik persoonlijk ook tekort komen en het geld niet waard. Overigens denk ik dat dat inherent is aan de opbouw van satelietspeakers. Een tijdje terug werd een satelietset genoemd wat wel echt goed zou moeten zijn.... weet ik de naam niet meer van maar daar ben ik wel nieuwsgierig naar....

    Over het algemeen is het vrij mager geluid, met een slechte spreiding en beperkt stereo beeld, oftewel niet geschikt voor muziek. Zet een echte speaker neer en je muziek wordt echt anders........


    Wanneer je opzoek bent naar goedkopere speakers moet je wellicht naar onbekendere merken gaan luisteren, en in ieder geval heel veel gaan luisteren. De grotere merken zullen altijd relatief duur zijn en dus een slechtere prijs kwaliteit verhouding hebben. Je betaald namelijk altijd voor de naam.
    Die speakerset is dacht ik een Infinity Modulus maar daar kan ik ook naast zitten.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  22. #22
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door racingduck
    dat bose systeem klink leuk,omdat er iets in die bass module zit die de midden tonen verbetert
    Dat is juist één van de problemen.
    De geluiden uit de bas module zijn te lokaliseren terwijl dat juist niet zal moeten omdat het van slechts één plek vandaan komt.
    Voor sublaag is dit vrijwel geen probleem maar wel voor het laag (en eventuele midlaag) wat uit de Bose module komt.

    De KEF eitjes zouden namelijk heel goed moeten zijn maar vind ik persoonlijk ook tekort komen en het geld niet waard.
    Hier kan ik het alleen maar mee eens zij maar voor dit soort setjes is het toch één van de betere.
    Dit soort setjes zijn nu eenmaal erg beperkt in hun kunnen helaas.
    Zoek men toch zoiets dan moeten inderdaad de Infinitys ook overwogen worden.

  23. #23

    Standaard

    Het is gewoon onmogelijk om de perfecte sat set te maken. Want de idiale speaker moet veel bas leveren, dat kunnen ze al niet want daar heb je meerdere woofers voor nodig. Dan moet hij goed midden hebben en dat kunnen ze ook niet omdat je daar ook weer ruimte voor moet hebben.

    Bij een sat setje moet een deel van het midden en het laag uit de sub komen, dat is nu eenmaal niet anders. Daarom zijn boekplank speakers ook zo mooi. Redelijk compact maar aan de andere kant hebben die een mooi en goed midden. Voor het laag zul je altijd nog wel een sub nodig hebben, er is geen speakers die echt full-range is (zelf de Nautilus 800 of andere onbetaaldbare luidsprekers).
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    De KEF eitjes zouden namelijk heel goed moeten zijn maar vind ik persoonlijk ook tekort komen en het geld niet waard.
    Hier kan ik het alleen maar mee eens zij maar voor dit soort setjes is het toch één van de betere.
    Dit soort setjes zijn nu eenmaal erg beperkt in hun kunnen helaas.
    Zoek men toch zoiets dan moeten inderdaad de Infinitys ook overwogen worden.
    Het gevolg is dus dat de prijs kwaliteit verhouding bij dit soort setjes bijna altijd scheef ligt. Wanneer je dezelfde hoeveelheid geld neer legt voor een niet sateliet systeem heb je over het algemeen beter geluid. Dus wanneer je speakers vergelijkt (en niet nadenkt over het soort) komen ook de KEF eitjes er niet best af denk ik. Dat ze voor hun soort goed zouden zijn is volgens mij onbelangrijk. Misschien klinkt de ene regenton wel beter dan de andere, wordt het daardoor een goede speaker??

    ps.1
    Overigens geldt natuurlijk altijd dat wanneer iemand het wel fijn vind klinken dat helemaal super is natuurlijk en dat ie er vooral tevreden mee moet zijn. Bovenstaande is slechts een mening en niet een absolute waarheid 8)



    ps.2 Hiermee bedoel ik niet te zeggen dat een KEF ei klinkt als een regenton.
    Denon AVR3805, Denon DVD3910, B&W 703, B&W HTM-7, Pioneer PDP-435FDE

  25. #25
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jollykart

    Het gevolg is dus dat de prijs kwaliteit verhouding bij dit soort setjes bijna altijd scheef ligt. Wanneer je dezelfde hoeveelheid geld neer legt voor een niet sateliet systeem heb je over het algemeen beter geluid. Dus wanneer je speakers vergelijkt (en niet nadenkt over het soort) komen ook de KEF eitjes er niet best af denk ik. Dat ze voor hun soort goed zouden zijn is volgens mij onbelangrijk. Misschien klinkt de ene regenton wel beter dan de andere, wordt het daardoor een goede speaker??
    Voor de duidelijkheid, dit was ik dus 100% met je eens. :wink:

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •