Pagina 3 van 16 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 391 worden weergegeven.

Discussie: Deadwood(HBO-serie)

  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Kuijper
    Citaat Oorspronkelijk gepost door manasse van de velde
    Is dit de editie met Ned. subs?

    http://www11.cd-wow.nl/detail_result...subcat=region2

    Staat er namelijk niet bij.
    Dat is de Zweedse versie en die moet Nl subs hebben volgens eerdere posts.
    Op de hoes na zal de 'Zweedse' versie hoogstwaarschijnlijk exact hetzelfde zijn als de versie die in Nederland op de markt komt. Als je namelijk de 'Zweedse' versie in je speler stopt, krijg je, na het kiezen van 'nederlandstalig' eerst het bekende Brein filmpje en het kijkwijzer-advies te zien, lijkt me dus duidelijk dat deze release ook voor de Nederlandse markt is geproduceerd. Het enige verschil is dan de hoes, maar ik koop geen dvd's vanwege de verpakking, dus voor mij is dit geen probleem.

  2. #52

    Standaard

    Is de zweedse versie een digipack?

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hidde Verkooijen
    Is de zweedse versie een digipack?
    Yes
    Overigens is alleen aan de achterzijde van de sleeve te zien dat het hier om de scandinavische versie gaat: de voorkant, de rugzijden en de digipack zelf zijn verder volledig Engelstalig.

  4. #54

    Standaard

    Seizoen 2 is inmiddels te koop www.ezydvd.com.au/item.zml/785568 , met NL ondertiteling, voor omgerekend iets meer dan 30 euro (incl. verzendkosten)
    (Let op, komen evt. nog importkosten bij)

  5. #55

    Standaard

    Gisteren maar eens begonnen met kijken. Ik had de eerste aflevering op tv gemist. Beviel uitermate goed; goede sfeer; goed acteerwerk enz.

    Op naar de volgende. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  6. #56

    Standaard

    De Nederlandse paramount site geeft aan dat ook nog het tweede seizoen dit jaar zou uitkomen en daardoor zouden we snel op gelijke hoogte komen met de amerikaanse release.
    Tv serie fan

  7. #57

    Standaard

    seizoen 3 aired nadat sopranos seizoen 6 gedaan is.

    dus in 10 weken als ze elke week een nieuwe ep airen van de sopranos
    "Breaker breaker, commander. This is rocketship 27. Aliens fucked with the carbonator in engine four. I'm gonna try and refuckulate it and land on Juniper. Hopefully they have some space-weed. Over."

  8. #58

    Standaard

    Van het weekend seizoen 1 & 2 allebei gekeken en kan niet wachten tot het 3de seizoen
    When I was your age, they would say you could become cops or criminals. What I'm saying is this: When you're facing a loaded gun, what's the difference?
    - Frank Costello (The Departed)

    Mijn Collectie

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Qzyn
    Seizoen 2 is inmiddels te koop www.ezydvd.com.au/item.zml/785568 , met NL ondertiteling, voor omgerekend iets meer dan 30 euro (incl. verzendkosten)
    (Let op, komen evt. nog importkosten bij)
    volgens het opschrift achteraan de box is deze nederlands ondertiteld maar helaas blijkt dit niet het geval te zijn serieuze blunder dunkt me

  10. #60

    Standaard

    Inmiddels S1 helemaal gekeken.

    Na de eerste teleurstelling van de weinig rondvliegende kogels toch behoorlijk tevreden.

    De karakters worden goed neergezet en uitgewerkt en het acteerwerk is dus zeker op niveau.

    S2 maar snel op de kop gaan tikken. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  11. #61

    Standaard

    Ik heb de eerste drie afleveringen van seizoen 1 gekeken en ik ben helemaal verslaafd... Ik vind dit echt een sterke serie, die zich zeker kan meten met de Sopranos (ook al gaat dat om een totaal ander onderwerp)
    "Blessed are the meek for they shall inherit the earth" - Al Swearengen

  12. #62

    Standaard

    Net de box binnen gekregen, ik ga deze snel kijken. Jammer dat er geen extra's bij zitten, zeer slecht van Paramount. Ook wacht Paramount met de releases van OZ Laat Warner maar alles van HBO uitgeven, die doen dat beter.

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hidde Verkooijen
    Net de box binnen gekregen, ik ga deze snel kijken. Jammer dat er geen extra's bij zitten, zeer slecht van Paramount. Ook wacht Paramount met de releases van OZ Laat Warner maar alles van HBO uitgeven, die doen dat beter.
    Heb gister de R1 uitgave van Deadwood Season One aangeschaft en die heeft i.t.t de R2 wel extra's (en 6 discs). Mooie verpakking ook, soort hard boekwerk.
    "That's not the director's cut, that's called "The Asshole, Dredge Up Anything You Fucking Can, Put It Out There, and Let Some Schmuck Look at It for $13.99 Cut." -- Shane Black

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hidde Verkooijen
    Net de box binnen gekregen, ik ga deze snel kijken. Jammer dat er geen extra's bij zitten, zeer slecht van Paramount. Ook wacht Paramount met de releases van OZ Laat Warner maar alles van HBO uitgeven, die doen dat beter.
    De Nederlandse box heeft wel extra's toch?

  15. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jan_tran

    Heb gister de R1 uitgave van Deadwood Season One aangeschaft en die heeft i.t.t de R2 wel extra's (en 6 discs). Mooie verpakking ook, soort hard boekwerk.
    zijn de extra`s een beetje interessant? en heb je wellicht wat foto`s van de box?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul_Hijmans

    De Nederlandse box heeft wel extra's toch?
    nope

    Gisteren bij de MM de box gezien en eindelijk hebben ze wel eens gewoon in het Engels "The complete first season" erop gezet, ipv in het Nederlands "de complete serie 1". Staat zo goedkoop, dat is dan iig een verbetering.
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather
    zijn de extra`s een beetje interessant? en heb je wellicht wat foto`s van de box?
    Extra's bestaan onder andere uit 4 audiocommentaren bij 4 afleveringen, Making of Deadwood, 3 Deadwood documentaires en 2 interviews met de makers van Deadwood (ongeveer 90 minuten bij elkaar). Heb ze nog niet gezien maar i.i.g beter iets dan niets :wink:

    Heb helaas geen digitale camera maar heb wat foto's van seizoen 2 kunnen vinden (R1) die in principe hetzelfde moeten voorstellen van m'n seizoen 1.

    "That's not the director's cut, that's called "The Asshole, Dredge Up Anything You Fucking Can, Put It Out There, and Let Some Schmuck Look at It for $13.99 Cut." -- Shane Black

  17. #67

    Standaard

    looking good!
    danke
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  18. #68

    Standaard

    Erg mooi idd! Maar heb er de 30 euro extra niet voor over..
    "My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change." // My Modest Collection | Te koop

  19. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Spidey^
    Erg mooi idd! Maar heb er de 30 euro extra niet voor over..
    Als de serie me niet bevalt kun je hem misschien voor een iets lagere prijs in m'n topic vinden binnenkort :wink:
    "That's not the director's cut, that's called "The Asshole, Dredge Up Anything You Fucking Can, Put It Out There, and Let Some Schmuck Look at It for $13.99 Cut." -- Shane Black

  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jan_tran
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Spidey^
    Erg mooi idd! Maar heb er de 30 euro extra niet voor over..
    Als de serie me niet bevalt kun je hem misschien voor een iets lagere prijs in m'n topic vinden binnenkort :wink:
    Heb zo het idee dat hij wel zal bevallen
    "My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change." // My Modest Collection | Te koop

  21. #71

    Standaard

    Ik heb net de trailer gezien van deze serie. Ik denk dat ik hem maar ga aanschaffen. Zag er best gaaf uit. Ik kreeg weer het Carnivale gevoel in me (qua sfeer en zo...)
    Mijn DVD Collectie! | Currahee! Gory Gory what a hell of a way to die! He ain't gonna jump no more!!

  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Spidey^
    Erg mooi idd! Maar heb er de 30 euro extra niet voor over..
    Ik ook niet,die kijk ik misschien maar 1 keer,nu is de Nl box ook een beetje normaal geprijst.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  23. #73

    Standaard

    Absolute aanrader voor degene die nog twijfelen. Heb deadwood gisteren gekocht en al 5 afleveringen achter elkaar gekeken. Lekkere rauwe westernserie. Ik vindt hem beter dan de gemiddelde westernfilm en qua sfeer is het te vergelijken met topfilms zoals unforgiven en open range.

  24. #74

    Standaard

    Deadwood, Seizoen 1 - David Milch (2004)

    Is het Westerngenre op sterven na dood? Deze nieuwe parel van het productiehuis HBO bewijst dat het genre springlevend is. Na briljante reeksen als ‘The Sopranos’, ‘Six Feet Under’ en ‘The Wire’ pakt HBO uit met één van de meest ambitieuze televisieprojecten aller tijden. ‘Deadwood’ vormt daarom een voorlopige symbiose van alle kwaliteiten die HBO ons de laatste jaren heeft voorgeschoteld: interessante en intelligente plotlijnen, scherpe dialogen, subliem acteerwerk en hoge productiewaarden. ‘Deadwood’ probeert al die kwaliteiten tot een ongekend hoog niveau op te voeren, maar het eerste seizoen slaagt niet helemaal in het bereiken van deze doelstelling. Dit wil echter niet zeggen dat het eerste seizoen niet subliem is, want net als het eerste seizoen van ‘The Wire’, is dit seizoen vooral een opzet voor al het moois dat ons te wachten staat.

    Het eerste seizoen van de serie, losjes gebaseerd is op het echte Deadwood, bestaat vooral uit het introduceren van de personages, hun karaktereigenschappen, hun onderlinge relaties en het neerzetten van een geweldige sfeer. ‘Deadwood’ wordt dan ook gekenmerkt door een verbluffende aandacht voor detail. Net als New York in Scorsese’s magistrale ‘Gangs of New York’, is het plaatsje Deadwood, door de enorme detaillering en authenticiteit, springlevend. We vinden hier geen geromantiseerde versie van the new frontier terug: Deadwood is grauw, vies, modderig en verdorven, net als zijn personages. De serie bevestigt in dat opzicht de tagline van Scorsese’s film: ‘America was born in the streets’. De werkelijk magistrale, gedetailleerde production design is uniek, en het geheel wordt schitterend in beeld gebracht door het passende monotone kleurenpalet en de prachtige belichting. De prachtige openingsequentie maakt het plaatje helemaal compleet.

    De personages en de acteurs vormen echter het absolute hoogtepunt van dit eerste seizoen, want ‘Deadwood’ is een serie vol memorabele personages en dito vertolkingen. Keith Carradine levert een schitterend melancholische vertolking af als de legendarische revolverheld Wild Bill Hickok, de immer onderschatte Brad Douriff excelleert in zijn vertolking als dokter in het verrotte now man’s land, de ijzingwekkende Powers Boothe is verantwoordelijk voor één van de meest onthutsende momenten die we ooit op het televisiescherm hebben mogen aanschouwen, en Robin Weigert levert een unieke portrettering van Calamity Jane af. Toch staan al deze sublieme vertolkingen in de schaduw van de vrij onbekende Ian McShane, die met zijn vertolking van Al Swearengen één van de meest memorabele vertolkingen uit de televisiegeschiedenis neerzet. Zelden hebben we een personage van een dergelijke ambiguïteit op het televisiescherm mogen aanschouwen, en McShane’s genuanceerde, briljante vertolking is een nu al legendarische belichaming van het begrip ‘menselijk monster’. James Gandolfini en Tony Soprano hebben een meer dan waardige opvolger gevonden.

    Een echte verhaallijn ontbreekt, en dat is dan ook meteen het enige minpuntje van het eerste seizoen. De duidelijke introductie maakt het wat moeilijk enige emotionele band met de personages op te bouwen. Naarmate de reeks echter vordert, ontvouwt zich een waaier aan interessante plotlijnen, die onze honger naar de volgende seizoenen alleen maar vergroten.
    Inhoudelijk slaagt de serie wel in zijn opzet. Zelden had een fictieve serie zoveel over het hedendaagse Amerika te vertellen als ‘Deadwood’, en in tegenstelling tot een aantal hedendaagse blockbusters (‘V for Vendetta’) gebeurt dit in deze serie op een uiterst intelligente en vooral subtiele manier. Nergens probeert de serie te pronken met zijn maatschappelijke kritiek, maar Amerika’s ‘heilige huisjes - het gezin als hoeksteen van de samenleving, de Amerikaanse ondernemingsdrang, de vrijheid van meningsuiting en persvrijheid, het democratische Amerikaanse staatsapparaat - worden wel degelijk onderuit gehaald. Zelden wist een televisieserie een dergelijk authentiek maar ambigu beeld van Amerika op te roepen.

    Het inmiddels heilig verklaarde HBO kan niet meer stuk, en er valt een zekere ‘auteurslijn’ te ontdekken in het beleid van het productiehuis. Na het demythologiseren van de Amerikaanse maffia in ‘The Sopranos’, het demythologiseren van het Amerikaanse gezin in ‘Six Feet Under’ en het demythologiseren van de Amerikaanse rechtstaat in ‘The Wire’, wordt in ‘Deadwood’ de mythe van de Amerikaanse new frontier met ongekend succes onderuit gehaald. Die ambitie, die in de volgende seizoenen waarschijnlijk zijn perfectie zal bereiken, maakt ‘Deadwood’ tot één van de beste televisieseries aller tijden. De trend van ongekend hoge kwaliteitstelevisie, ingezet door David Lynch’ ‘Twin Peaks’, evolueert gewoon verder, en mag daarom beschouwd worden als de Renaissance in de Amerikaanse televisiefictie.

    9/10
    YMDB - Mijn Top 20

    I wouldn't take the advice of a lot of so-called critics on how to shoot a close-up of a teapot.
    David Lean

  25. #75

Pagina 3 van 16 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •