Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 46 van 46 worden weergegeven.

Discussie: Hoofdtelefoon

  1. #26

    Standaard

    Ja had er ook geen haast mee, baal er alleen ontzettend van dat ie het nioet doet.
    Remember remember the fifth of November
    Gunpowder, treason and plot.
    I see no reason why gunpowder, treason
    Should ever be forgot...

  2. #27

    Standaard

    Daar ikzelf vaak gebruik maak van een hofdtelefoon zal ik mijn bevindeigen hier maar even neerzetten:

    Sennheiser: met de name de hd650 is een zeer goede top hoofdtelefoon die veel details kan weergeven. Ook klinken met name conventionele instrumenen, zoals piano, viool gitaar en bekken erg natuurlijk. Vergeleken met de hd600 is het ietsje meer gekleurd maar geeft meer details prijs. Ook zou de sennheiser hd 595 een goede hoofdtelefoon zijn, die overigens heel anders klinkt dan de 650. De hd 650 schittert voornamelijk bij klassieke muziek en jazz! Maar met een goed gematchte hoofdtelefoon versterker en interlinks kan hij weer aardig wat snelheid terugkrijgen en erg levendig en muzikaal klinken. Zeer groot draagcomfort

    Grado: de sr60 is inderdaad een zeer goed instapmodel. Ikzelf heb zelf ook de rs1 in mijn bezit gehad en kan zeggen dat de grado, in vergelijking met de sennheiser nog iets meer gekleurd is dan de sennheiser hd650. Een en ander is dus afhankelijk van je eigen smaak.
    Waar ik bij de grado voornamelijk afhaakte was het draagcomfort en voor MIJ een te harde(scherpe) weergave van met name de hoge tonen. (dit is een veelgehoorde klacht). De grado kan snelle pulsen wel beter weergeven en is met name voor muziek waar veel snelle pulsen in voorkomen beter geschikt. Zoals, pop, rock, etc. ook geeft de sennheiser hd650 iets meer details prijs.

    Beyerdynamik: de 880 is eigenlijk een combinatie van de 2 bovengenoemde en is gedetailleerd met veel lucht om de instrumenten en muzikaal! Ook is dit de goedkoopste van de drie die net boven of net onder de 200 euro te krijgen moet zijn!

    Wil je echt ALLES te weten komen over hoofdtelefoons, kijk hier dan eens:

    www.headfi.org.

    Hier kom je echt alles te weten wat je wilt over hoofdtelefoons en aanverwanten. :wink:

    Wil je echt alles uit een hoofdtelefoon halen, moet je eigenlijk wel een losse hoofdtelefoonversterker erbij gebruiken!

  3. #28

    Standaard

    Gisteren onmgeruild bij MM in Hengelo, hadden ze er geen meer. ik met mijn fiesta ui '89 als een razende Roeland naar MM in Enschede. Ze hadden er nog een stuk of wat in doos mooi. Ben na 5 min weer buiten.

    Thuis maak ik de doos open zie ik dat er een houder bijzit en de verpakkingsmateriaalen zijn anders. Denk dat ik een oude heb gekregen die al een terug is gekomen. Best balen.

    Gisteren een Aflevering gaan kijken van BoB fantastisch alle zorgen en kwade ideeen die ik had om de MM ten gronde te richten in een maal verdwenen heb genoten vanavond weer .
    Remember remember the fifth of November
    Gunpowder, treason and plot.
    I see no reason why gunpowder, treason
    Should ever be forgot...

  4. #29
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    tip voor de volgende keer....


    even de inhoud controleren voordat je iets meeneemt

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hezingen
    Gisteren onmgeruild bij MM in Hengelo, hadden ze er geen meer. ik met mijn fiesta ui '89 als een razende Roeland naar MM in Enschede. Ze hadden er nog een stuk of wat in doos mooi. Ben na 5 min weer buiten.

    Thuis maak ik de doos open zie ik dat er een houder bijzit en de verpakkingsmateriaalen zijn anders. Denk dat ik een oude heb gekregen die al een terug is gekomen. Best balen.

    Gisteren een Aflevering gaan kijken van BoB fantastisch alle zorgen en kwade ideeen die ik had om de MM ten gronde te richten in een maal verdwenen heb genoten vanavond weer .
    Wat kosten de hd 595's bij MM ongeveer?
    DVD collectie (niet actueel)- Laatste dvd: Heroes - seizoen 1 (eindelijk gekocht)

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Semafoor
    Ikzelf luister vaak naar hoofdtelefoons 's avonds in bed.
    Inmiddels heb ik er al velen versleten, maar mijn eisen zijn steeds hoger geworden.

    Ik advieseer geen Sennheizer. Ik vind die vaak erg scherp en schel op hogere volumes, het geluid wordt dan zeer opdringerig.
    Nu heb ik de Philips HP890 (110 euro). Deze is de beste die ik ooit heb gehoord, strakke bas, nieuwsgierige hoge tonen en een adviserende ondertoon. Bij hogere volumes wordt het geluid nooit opdringerig. Zeer mooi.

    Ook de fluwelen oorkussens die helemaal om het oor gaan zitten zeer goed en helemaal niet strak.
    Weet iemand waar de Philips HP890 nog te krijgen is?

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Semafoor
    Ikzelf luister vaak naar hoofdtelefoons 's avonds in bed.
    Inmiddels heb ik er al velen versleten, maar mijn eisen zijn steeds hoger geworden.

    Ik advieseer geen Sennheizer. Ik vind die vaak erg scherp en schel op hogere volumes, het geluid wordt dan zeer opdringerig.
    Nu heb ik de Philips HP890 (110 euro). Deze is de beste die ik ooit heb gehoord, strakke bas, nieuwsgierige hoge tonen en een adviserende ondertoon. Bij hogere volumes wordt het geluid nooit opdringerig. Zeer mooi.

    Ook de fluwelen oorkussens die helemaal om het oor gaan zitten zeer goed en helemaal niet strak.
    Ongeveer twee maanden geleden heb ik de Philips HP800 gekocht bij de Harense Smit in Leeuwarden tegen een spotprijs van 15 euro's ! Het was de laatste vandaar de spotprijs.

    Specificatie van deze hoofdtelefoon:
    10-28.000 Hz
    104 dB
    32 Ohm
    zuurstofvrij koperkabel van 3 meter lang.

    Eenmaal op mijn hoofd gezet voelde ik dat de hoofdtelefoon erg klemde, waardoor ik hoofdpijn van kreeg. Dit heb ik opgelost door de hoofdtelefoon op een zelfgemaakte pennenbak te zetten, zodat deze constant wordt opgerekt.

    De bas is strak en niet opdringerig.
    Het hoog is gedetailleerd en klinkt niet schel.
    Het midden is mooi uitgebalanseerd en wordt niet verdrongen door de bas.

    De zachte oorkussentjes zitten volledig om het oor, echter na lang dragen krijg je wel warme oortjes van. Persoonlijk geef ik de voorkeur voor leren oorkussentjes in verband met hygiene. Een groot voordeel van deze hoofdtelefoon is de enkele kabel die naar één oorschelp is verbonden. De plug heeft een gouden aansluiting, nou weet ik niet of dit koper of verguld is.

    Mijn broertje heeft de sennheiser HD 201 besteld bij de wehkamp voor 20 euro inclusief verzendkosten. Dan zal ik binnenkort een vergelijking geven van de philips en sennheiser.

    M.v.g.

    Michael

  8. #33

    Standaard

    Ik heb zelf van het weekend een Sennheiser RS 115 draadloze koptelefoon gekocht voor € 89. Ziet er goed uit en draagt ook
    fijn ook al zijn het dichte oorkussens. Ze vallen dus niet over je
    oor heen maar ze zitten er dus tegenaan. Geluidskwaliteit is ook
    absoluut in orde en het voordeel van Sennheiser is dat je alle
    onderdelen apart kan bestellen mocht er iets vervangen moeten
    worden (denk o.a. aan de oorkussens). Ook handig is het feit dat
    de standaard tevens dienst doet als oplader en dat oplaadbare
    batterijen inbegrepen zijn.
    Panasonic TX-28DK1F | Marantz SR4600 | Marantz DV4610 | MORDAUNT-SHORT Genie |

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael.W
    Mijn broertje heeft de sennheiser HD 201 besteld bij de wehkamp voor 20 euro inclusief verzendkosten. Dan zal ik binnenkort een vergelijking geven van de philips en sennheiser.
    Well, vandaag is de Sennheiser HD 201 binnen. Na een paar nummers te hebben geluisterd vind ik de Philips SBC HP800 beter dan de Sennheiser.

    De Sennheiser klinkt in het hoog inderdaad schel. Het geluid is minder strak, dit geldt ook voor het laag. Boemerig is het niet, maar het laag is niet diep genoeg.
    Het geluid vormt wel één geheel, echter mist de Sennheiser iets aan details. De instrumenten zijn wel te onderscheiden, maar het kan beter. Het geluid van de hoofdtelefoon is vergelijkbaar met in-ear hoofdtelefoons, wat opzich niet verkeerd klinkt.
    Het draagcomfort is goed, de hoofdtelefoon klemt in iedergeval niet. Echter de schelpen hadden iets dieper gemoeten en de kussentjes iets breder. Het design is erg mooi in vergelijking met de philips. Het zijn gesloten hoofdtelefoon, echter kunnen derden meegenieten van het geluid. Nadeel is dat er naar elk schelp een koperdraad loopt.

    Hier nog even de specificatie van de Sennheiser 201:

    21 - 18.000 Hz
    108 dB
    24 Ohm
    zuurstofvrij koperkabel van 3 meter lang.

    Als je toch één zou moeten kopen van rond de 20 euro luister ook eens naar de Philips SBC HP 200.

    Met vriendelijke groet,

    Michael

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albie
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Semafoor
    Ikzelf luister vaak naar hoofdtelefoons 's avonds in bed.
    Inmiddels heb ik er al velen versleten, maar mijn eisen zijn steeds hoger geworden.

    Ik advieseer geen Sennheizer. Ik vind die vaak erg scherp en schel op hogere volumes, het geluid wordt dan zeer opdringerig.
    Nu heb ik de Philips HP890 (110 euro). Deze is de beste die ik ooit heb gehoord, strakke bas, nieuwsgierige hoge tonen en een adviserende ondertoon. Bij hogere volumes wordt het geluid nooit opdringerig. Zeer mooi.

    Ook de fluwelen oorkussens die helemaal om het oor gaan zitten zeer goed en helemaal niet strak.
    Weet iemand waar de Philips HP890 nog te krijgen is?
    Het is de HD595 geworden van Sennheiser. Het kost wat maar dan heb je ook goed spul...ook qua draagcomfort.

  11. #36

    Standaard

    Deze Sennheiser
    is echt een aanrader!
    15 Euro bij de Wehkamp en echt goed geluid!

    http://gathering.tweakers.net/forum/...ssages/1041204


  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albie
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albie
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Semafoor
    Ikzelf luister vaak naar hoofdtelefoons 's avonds in bed.
    Inmiddels heb ik er al velen versleten, maar mijn eisen zijn steeds hoger geworden.

    Ik advieseer geen Sennheizer. Ik vind die vaak erg scherp en schel op hogere volumes, het geluid wordt dan zeer opdringerig.
    Nu heb ik de Philips HP890 (110 euro). Deze is de beste die ik ooit heb gehoord, strakke bas, nieuwsgierige hoge tonen en een adviserende ondertoon. Bij hogere volumes wordt het geluid nooit opdringerig. Zeer mooi.

    Ook de fluwelen oorkussens die helemaal om het oor gaan zitten zeer goed en helemaal niet strak.
    Weet iemand waar de Philips HP890 nog te krijgen is?
    Het is de HD595 geworden van Sennheiser. Het kost wat maar dan heb je ook goed spul...ook qua draagcomfort.
    Waar heb je die gekocht, en hoeveel heeft die gekost? Deze staat namenlijk samen met de HD555 hoog op mijn lijstje!
    Turn around and feel the vibe.....

  13. #38

    Standaard

    Bij Hobo Hifi http://www.hobo.nl

    Perfecte service en bezorging (verpakking)!

  14. #39

    Standaard

    aangezien ik vroeger een zogenaamde slaapkamer-DJ was heb ik me toen zo'n zilveren Sony MDR-V700 aangeschaft, die ik nu ook gebruik als ik DVD's kijk op de laptop. heb er destijds €175 voor betaalt (denk niet dat hij ondertussen in prijs is gezakt), maar hij geeft met veel voorsprong het zuiverste en diepste geluid dat ik al gehoord heb. bovendien is hij heel duurzaam (doe er nu toch al 6 jaar mee en hij ziet er nog als nieuw uit) en flexibel. er is ook een iets goedkoper zwart model met praktisch dezelfde specificaties.

    ook pioneer en technics hebben zeer goede dj-hoofdtelefoons. ze kosten wel om en bij de €200, maar veel beter geluid zal je niet vinden. en het voordeel van die dj-hoofdtelefoons is dat ze extra aandacht besteden aan bass-geluid (in tegenstelling tot het schelle geluid van sommige "gewone" hoofdtelefoons), wat bij films kijken natuurlijk ook niet onbelangrijk is.

  15. #40

    Standaard

    Ik ben ook al even op zoek naar een nieuwe hoofdtelefoon, en aangezien dit topic toch al niet meer echt over de vraag van TS gaat, stel ik die van mij maar hier.
    Als dit niet op prijs word gesteld maak ik wle een nieuwe aan.
    Budget: rond 150 euro ongeveer.
    Waar voor ik hem ga gebruiken: films, games en muziek, nadruk ligt op films.
    Hij moet minimaal 2 uur comfortabel zitten, niet na een jaar of 2 overlijden..
    Iemand suggesties?
    Er is al best wel wat voorbijgekomen, maar misschien iets wat aansluit op mijn 'voorwaarden'.

    Ik wil hem aansluiten op mn pc totdat ik beschikking heb over een fatsoenlijke beamer.
    Kan je bij een beamer zo je hoofdtelefoon erop aansluiten?
    En kan je, (ik ga over een poosje naar een veel grotere kamer als ik nu zit), een snoer van een hoofdtelefoon makkelijk verlengen tot zeg maar 4 meter?

    Alvast bedankt
    Panasonic Viera TX-P50VT30 - Marantz BD 7004 - Marantz PM6004 - Paradigm Monitor 7

    25 jaar jonge ondernemer Mijn collectie
    YMDB
    Mama says:'stupid is as stupid does'. (Forrest Gump)

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door minime
    Ik ben ook al even op zoek naar een nieuwe hoofdtelefoon, en aangezien dit topic toch al niet meer echt over de vraag van TS gaat, stel ik die van mij maar hier.
    Als dit niet op prijs word gesteld maak ik wle een nieuwe aan.
    Budget: rond 150 euro ongeveer.
    Waar voor ik hem ga gebruiken: films, games en muziek, nadruk ligt op films.
    Hij moet minimaal 2 uur comfortabel zitten, niet na een jaar of 2 overlijden..
    Iemand suggesties?
    Er is al best wel wat voorbijgekomen, maar misschien iets wat aansluit op mijn 'voorwaarden'.
    Philips, Sennheiser
    Citaat Oorspronkelijk gepost door minime
    Ik wil hem aansluiten op mn pc totdat ik beschikking heb over een fatsoenlijke beamer.
    Kan je bij een beamer zo je hoofdtelefoon erop aansluiten?
    In de regel: NEE
    je zult het geluid moeten decoderen. Heeft je dvd-speler een koptelefoonaansluiting? Heb je een (AV)receiver?
    Citaat Oorspronkelijk gepost door minime
    En kan je, (ik ga over een poosje naar een veel grotere kamer als ik nu zit), een snoer van een hoofdtelefoon makkelijk verlengen tot zeg maar 4 meter?
    ja, lengtes tot 10 (15, 20) meter kunnen probleemloos.
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  17. #42

    Standaard

    Oké.
    Ik heb geen av receiver, en ik gebruik nu als dvdspeler mijn pc. Ik kan hem dus wel aansluiten op mijn geluidskaart, een Creative XFI.
    Panasonic Viera TX-P50VT30 - Marantz BD 7004 - Marantz PM6004 - Paradigm Monitor 7

    25 jaar jonge ondernemer Mijn collectie
    YMDB
    Mama says:'stupid is as stupid does'. (Forrest Gump)

  18. #43

    Standaard

    Van de week de Sennheiser HD650 + Mobius Senn aangeschaft. Een kleine twee dagen in laten spelen met de Isotek Rejuvenation Disc en het resultaat is oorstrelend

  19. #44

    Standaard

    HD650 zit boven mn budget....
    Ik denk dat het de HD 595 gaat worden vanwege overwegend positieve reacties maar ik ga een keer ergens proberen wat te gaan luisteren.
    Panasonic Viera TX-P50VT30 - Marantz BD 7004 - Marantz PM6004 - Paradigm Monitor 7

    25 jaar jonge ondernemer Mijn collectie
    YMDB
    Mama says:'stupid is as stupid does'. (Forrest Gump)

  20. #45

    Standaard

    Hebben bovengenoemde headphones surround sound?

    Zo niet, is een surround sound headphone dan niet beter om dvd's mee te kijken?

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TIMMEH Bekijk bericht
    Hebben bovengenoemde headphones surround sound?

    Zo niet, is een surround sound headphone dan niet beter om dvd's mee te kijken?
    Die zijn er wel maar relatief duur. Je hebt er meestal een surround processor bij nodig. Sennheiser heeft deze:
    http://www.amazon.com/Sennheiser-Hea.../dp/B000050B89

    en sony:
    http://www.stereotimes.com/acc102199.shtml

    De akg hearo 999 schijnt echt goed te zijn maar ook meteen een stuk duurder.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •