De resultaten 1 tot 25 van 25 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Hoeveel watt is genoeg voor de huiskamer?

    Hallo allemaal,

    Ik ben van plan om de volgende set te kopen:



    met specificaties: http://www.pj-sound.com/files/P&J_HCS_4000_A_DVD.pdf

    Voor 210 euro.

    De boxjes zijn 50W en de subwoofer 75W, nu vertelde iemand mij dat dat niet genoeg zou zijn voor de huiskamer. Is dat zo? En waarom dan niet? En is dit een goeie prijs voor deze set?

    Verder ben ik benieuwd of iemand bekend is met het merk.

    bvd, Giedo

  2. #2

    Standaard

    10 watt kan al genoeg zijn voor een huiskamer. Wattage moet je niet naar kijken.

    Of dit setje goed geluid heeft....Tja.....Er zijn mensen met een centerspeaker die een veelvoud van dit setje kost.

    Ik kan het niet zeggen, maar het zal niet een hoogstaande set zijn. Slecht zal het voor films ook niet klinken, maar verwacht geen Marantz-B&W combo geluid.

    Het is maar wat je zelf goed vind klinken. Ik zou wel eerst zelf gaan luisteren.
    Marantz NR1501
    PS3
    Humax 5050C
    Popcorn Hour C200 (met LG104 BR)
    Mordaunt Short Premiere 5.1 speakers
    Panasonic 42G10

  3. #3

    Standaard

    Als je er niet veel van verwacht kan het nog best meevallen.

    Voor een doorsnee woonkamer (25m2 ?) zal dit setje vast wel genoeg geluid produceren. Helaas zal er op de kwaliteit van het geluid wel wat aan te merken zijn. Vooral in het midden van het frequentiebereik zullen deze luidsprekertjes waarschijnlijk te kort schieten. Bij het kijken van een film in 5.1 of DTS is dat nog niet eens zo heel storend, maar wanneer je je muziek-cd's er op gaat afluisteren zullen de tekortkomingen snel gaan opvallen.

    De enige tip die ik (en basset vóór mij) kan geven is dat je eerst maar eens moet gaan luisteren naar het setje, liefst met een zelf meegebrachte muziek-cd die je zelf goed kent.
    --Check out the big brain on Brett!--
    ---------------Jules----------------

    [•]Three Star Trader[••]SafeTrader[•]

  4. #4

    Standaard

    ook leuk om te lezen in de pdf:

    One-Box Solution | Pallet: 16 | Full Truck: 448

    Handig voor als je er meer wilt bestellen....
    --Check out the big brain on Brett!--
    ---------------Jules----------------

    [•]Three Star Trader[••]SafeTrader[•]

  5. #5
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Het aantal watts moet je inderdaad niet naar kijken en de persoon die je heeft wijsgemaakt dat het niet voldoende zal zijn voor een huiskamer heeft er blijkbaar ook in het geheel geen verstand van helaas.
    De kwaliteit van het geluid zal een groter probleem vormen.

  6. #6

    Standaard

    Satalietset + huiskamer (20M+) is bijna altijd problemen. Er zijn weinig sataliet setjes die zo'n grote kamer kunnen vullen. Laats heb ik eens een zelfde 5.1 set als waar ik nu naar luister (Creative Megaworks 550 THX) gehoord in een kamer die 2 keer zo groot is (+/- 15M2) en het klonk echt stukken, stukken minder en ik ben nog niet eens zo super kieskeurig. Satalietjes klinken erg mooi, maar niet in een ruimte die groter is dan pak en beet 10M2. In een kamer van b.v. 20M2 kom je er met de duurste sat set nogsteeds niet.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door basset
    Of dit setje goed geluid heeft....Tja.....Er zijn mensen met een centerspeaker die een veelvoud van dit setje kost.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan Hakkers
    Citaat Oorspronkelijk gepost door basset
    Of dit setje goed geluid heeft....Tja.....Er zijn mensen met een centerspeaker die een veelvoud van dit setje kost.
    hmmm, er zijn mensen die voor 1 rear speaker meer uitgeven. Er zijn mensen die aan 1 interlink meer uitgeven. Maar zijn die mensen referentie voor jou! Dat is de vraag die je, je moet stellen.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  9. #9
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    Satalietset + huiskamer (20M+) is bijna altijd problemen. Er zijn weinig sataliet setjes die zo'n grote kamer kunnen vullen. Laats heb ik eens een zelfde 5.1 set als waar ik nu naar luister (Creative Megaworks 550 THX) gehoord in een kamer die 2 keer zo groot is (+/- 15M2) en het klonk echt stukken, stukken minder en ik ben nog niet eens zo super kieskeurig. Satalietjes klinken erg mooi, maar niet in een ruimte die groter is dan pak en beet 10M2. In een kamer van b.v. 20M2 kom je er met de duurste sat set nogsteeds niet.
    Ok maar dat heeft in dit geval niets met het aantal watts te maken vrees ik.

    Maar zijn die mensen referentie voor jou! Dat is de vraag die je, je moet stellen.
    Dat is voor iedereen persoonlijk inderdaad maar je moet het toch met me eens zijn dat dit setje (met alle respect) duidelijk niet als referentie gezien/gebruikt kan worden van enige betekenis.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    Satalietset + huiskamer (20M+) is bijna altijd problemen. Er zijn weinig sataliet setjes die zo'n grote kamer kunnen vullen. Laats heb ik eens een zelfde 5.1 set als waar ik nu naar luister (Creative Megaworks 550 THX) gehoord in een kamer die 2 keer zo groot is (+/- 15M2) en het klonk echt stukken, stukken minder en ik ben nog niet eens zo super kieskeurig. Satalietjes klinken erg mooi, maar niet in een ruimte die groter is dan pak en beet 10M2. In een kamer van b.v. 20M2 kom je er met de duurste sat set nogsteeds niet.
    Ok maar dat heeft in dit geval niets met het aantal watts te maken vrees ik.

    Maar zijn die mensen referentie voor jou! Dat is de vraag die je, je moet stellen.
    Dat is voor iedereen persoonlijk inderdaad maar je moet het toch met me eens zijn dat dit setje (met alle respect) duidelijk niet als referentie gezien/gebruikt kan worden van enige betekenis.
    Nee, de watts zeggen juist niets.

    Dit setje... Dit setje is als alle setjes, wat je ook hebt. Er komt een moment waarop je iets nieuwers, beters, mooiers wilt. Komt dat moment na een week (wat met deze dingen vaak, niet altijd het geval is) of komt dat moment na 5 jaar, 10 jaar. Je houd ALTIJD wensen, wat en hoe je het ook doet. De enige grens is die, die je zelf trekt. Je hebt mensen die hun hele leven sparen voor een HT, je hebt ze die het even snel tussen het shoppen door bestellen bij de Megapool. Als ze er beide evenveel plezier aan hebben, is daar ook helemaal niets mis mee!
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  11. #11
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    Als ze er beide evenveel plezier aan hebben, is daar ook helemaal niets mis mee!
    Absoluut waar.
    Dit setje... Dit setje is als alle setjes, wat je ook hebt. Er komt een moment waarop je iets nieuwers, beters, mooiers wilt. Komt dat moment na een week (wat met deze dingen vaak, niet altijd het geval is) of komt dat moment na 5 jaar, 10 jaar. Je houd ALTIJD wensen
    Ook waar maar bepaalde sets zullen je toch een bevredigend gevoel geven ook al zul je altijd wensen hebben.
    Bij dit soort setjes is het verhaal toch anders omdat het geluidstechnisch gewoon niet goed in elkaar steekt.
    Dat men er toch van kan genieten is weer een ander verhaal en ieders goed recht maar als referentie materiaal gebruiken nee, dat kan mijn inziens niet.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Het aantal watts moet je inderdaad niet naar kijken en de persoon die je heeft wijsgemaakt dat het niet voldoende zal zijn voor een huiskamer heeft er blijkbaar ook in het geheel geen verstand van helaas.
    De kwaliteit van het geluid zal een groter probleem vormen.
    Hoi,

    Waarschijnlijk heeft die persoon bedoeld dat je over het algemeen een installatie van een hoger wattage, maar voor een 1/4 hoeft uit te sturen voor het gewenste geluidsniveau en dat daardoor die installatie dan (veel) minder vervormd, ipv dat je jouw bedoelde installatie misschien wel het volume op 3/4 moet zetten om hetzelfde geluids niveau te krijgen, dan heb je grote kans dat die meer vervormd.
    Verderlijkt mij een bassbox met als laagste bereik 50 Hz ook niet alles, maar ligd er maar net aan wat je ermee wil beluisteren, als je bv houd van house-muziek, dan zal ie niet zo lekker beuken! of bij geluideffecten van films, is lage tonen ook erg belangrijk voor het ultieme effect lijkt mij :P
    Het zou mooier zijn als ie het bassbereik al in kwam bij bv 30 a 40 Hz

    oo hoeveel kost het setje trouwens, dat jij op het oog heb?

    Maar ik zou zeggen, wat al gezegd is, het beste is dat je de installatie zelf beluisterd VOORdat je koopt, dan kan je het beste beslissen

    groetjes van Dick :wink:
    groetjes van Dick Van Dijk
    AMD2700+1Gb-ram;ati9700pro;2x80Gb in raid0;28Inch breedbeeld-monitor;HauppaugeWinTv-Radio;XP-Home@1920x1080;500W Dolbysurround-prologic

  13. #13
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DickVD

    Waarschijnlijk heeft die persoon bedoeld dat je over het algemeen een installatie van een hoger wattage, maar voor een 1/4 hoeft uit te sturen voor het gewenste geluidsniveau en dat daardoor die installatie dan (veel) minder vervormd, ipv dat je jouw bedoelde installatie misschien wel het volume op 3/4 moet zetten om hetzelfde geluids niveau te krijgen, dan heb je grote kans dat die meer vervormd.
    Dat is inderdaad een mogelijkheid dat dat bedoeld werd.

    ljkt mij een bassbox met als laagste bereik 50 Hz ook niet alles, maar ligd er maar net aan wat je ermee wil beluisteren, als je bv houd van house-muziek, dan zal ie niet zo lekker beuken! of bij geluideffecten van films, is lage tonen ook erg belangrijk voor het ultieme effect lijkt mij :P
    mee eens.

  14. #14

    Standaard

    Mensen ten eerste bedankt voor al deze reacties!

    Ik weet natuurlijk dat het geen fantastisch setje is, maar ik zit nou eenmaal met een beperkt budget als student zijnde.

    Ik heb dit setje van de week inderdaad even uitgeprobeerd en moet zeggen dat het geluid me echt overtuigd heeft. Het geluid gedeelte van dit merk komt van Jamo wat een bekend merk schijnt te zijn (?). Mijn kamertje is op zich maar 15 m² dus dat moet lukken.

    iig bedankt allemaal, Giedo

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DickVD
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Het aantal watts moet je inderdaad niet naar kijken en de persoon die je heeft wijsgemaakt dat het niet voldoende zal zijn voor een huiskamer heeft er blijkbaar ook in het geheel geen verstand van helaas.
    De kwaliteit van het geluid zal een groter probleem vormen.
    Hoi,

    Waarschijnlijk heeft die persoon bedoeld dat je over het algemeen een installatie van een hoger wattage, maar voor een 1/4 hoeft uit te sturen voor het gewenste geluidsniveau en dat daardoor die installatie dan (veel) minder vervormd, ipv dat je jouw bedoelde installatie misschien wel het volume op 3/4 moet zetten om hetzelfde geluids niveau te krijgen, dan heb je grote kans dat die meer vervormd.
    Verderlijkt mij een bassbox met als laagste bereik 50 Hz ook niet alles, maar ligd er maar net aan wat je ermee wil beluisteren, als je bv houd van house-muziek, dan zal ie niet zo lekker beuken! of bij geluideffecten van films, is lage tonen ook erg belangrijk voor het ultieme effect lijkt mij :P
    Het zou mooier zijn als ie het bassbereik al in kwam bij bv 30 a 40 Hz

    oo hoeveel kost het setje trouwens, dat jij op het oog heb?

    Maar ik zou zeggen, wat al gezegd is, het beste is dat je de installatie zelf beluisterd VOORdat je koopt, dan kan je het beste beslissen

    groetjes van Dick :wink:
    Kan me opzich wel in je verhaal vinden, maar staar je niet blind op getalletjes. Voor mij zegt vermogen maar 1 ding: Als de ene reciver 100 watt is en de andere reciver van hetzelfde merk 120, dan is er dus iets binnen in anders en betaal je niet alleen voor b.v. 7.1 of een andere decoder waar je in een specifiek geval wel of niet iets aan hebt.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Giedo
    Mensen ten eerste bedankt voor al deze reacties!

    Ik weet natuurlijk dat het geen fantastisch setje is, maar ik zit nou eenmaal met een beperkt budget als student zijnde.

    Ik heb dit setje van de week inderdaad even uitgeprobeerd en moet zeggen dat het geluid me echt overtuigd heeft. Het geluid gedeelte van dit merk komt van Jamo wat een bekend merk schijnt te zijn (?). Mijn kamertje is op zich maar 15 m² dus dat moet lukken.

    iig bedankt allemaal, Giedo
    Jamo is idd niet zomaar de eerste de beste in HT land. Al moet je nu natuurlijk niet de concurent van de B&W Nautilus verwachten. Nogmaals, zolang jij er blij mee bent, is het de mooiste set die er bestaat.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  17. #17
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Giedo
    maar ik zit nou eenmaal met een beperkt budget als student zijnde.
    Dat word later nog erger als je geen student meer bent.

    Ik heb dit setje van de week inderdaad even uitgeprobeerd en moet zeggen dat het geluid me echt overtuigd heeft.
    Dat is waar het uiteindelijk ook gaat.
    Geniet er lekker van. :wink:

  18. #18
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL

    Kan me opzich wel in je verhaal vinden, maar staar je niet blind op getalletjes. Voor mij zegt vermogen maar 1 ding: Als de ene reciver 100 watt is en de andere reciver van hetzelfde merk 120, dan is er dus iets binnen in anders en betaal je niet alleen voor b.v. 7.1 of een andere decoder waar je in een specifiek geval wel of niet iets aan hebt.
    Maar ondanks dat het van hetzelfde merk is wel het niet automatisch zeggen dat de 120 watt versie ook de betere is.
    Maar je heb inderdaad gelijk, veelal heb je kans dat er inderdaad meer verschillen zijn.

  19. #19

    Standaard

    Ach, mijn Harmon Kardon is "maar" 55 Watt in surround mode en 65 in stereo.

    En geloof mij maar, als ik hem open draai komen de buren wel ff langs. De vorige receiver die ik had was 100W per kanaal en die ging ook hard, maar gaf toch minder power zeg maar. Moeilijk uit te leggen, maar gewoon om aan te geven dat wattage niet veel zegt.
    Marantz NR1501
    PS3
    Humax 5050C
    Popcorn Hour C200 (met LG104 BR)
    Mordaunt Short Premiere 5.1 speakers
    Panasonic 42G10

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door basset
    Ach, mijn Harmon Kardon is "maar" 55 Watt in surround mode en 65 in stereo.

    En geloof mij maar, als ik hem open draai komen de buren wel ff langs. De vorige receiver die ik had was 100W per kanaal en die ging ook hard, maar gaf toch minder power zeg maar. Moeilijk uit te leggen, maar gewoon om aan te geven dat wattage niet veel zegt.
    En om daar nog een voorbeeld van te geven:
    Mijn Sansui had "maar" 2 x 47Watt over 2 kanalen en een volumeschaal van 1 tot 30. Gemiddels stond hij op 2 om normaal achtergrond radio te hebben. Als hij op 5 stond leek het al een flink feest en op 10 was het gewoon een halve disco.

    Mijn huidige Yamaha zou 5 x 100 watt hebben, maar die haalt het niet bij de 2 x 47Watt van de Sansui.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar
    Citaat Oorspronkelijk gepost door basset
    Ach, mijn Harmon Kardon is "maar" 55 Watt in surround mode en 65 in stereo.

    En geloof mij maar, als ik hem open draai komen de buren wel ff langs. De vorige receiver die ik had was 100W per kanaal en die ging ook hard, maar gaf toch minder power zeg maar. Moeilijk uit te leggen, maar gewoon om aan te geven dat wattage niet veel zegt.
    En om daar nog een voorbeeld van te geven:
    Mijn Sansui had "maar" 2 x 47Watt over 2 kanalen en een volumeschaal van 1 tot 30. Gemiddels stond hij op 2 om normaal achtergrond radio te hebben. Als hij op 5 stond leek het al een flink feest en op 10 was het gewoon een halve disco.

    Mijn huidige Yamaha zou 5 x 100 watt hebben, maar die haalt het niet bij de 2 x 47Watt van de Sansui.
    Tis ook rotzooi ook he dat Yamaha!

    :wink:
    Marantz NR1501
    PS3
    Humax 5050C
    Popcorn Hour C200 (met LG104 BR)
    Mordaunt Short Premiere 5.1 speakers
    Panasonic 42G10

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar
    [knip]

    Mijn huidige Yamaha zou 5 x 100 watt hebben, maar die haalt het niet bij de 2 x 47Watt van de Sansui.
    hoi Edgar,

    je heb kans dat die 5x100 watt, muziekvermogen is en 2 x47 watt RMS-vermogen, dat is ook weer verschillend en scheelt een hoop, wat je waarschijnlijk wel weet.
    Als ik het goed herinner is RMS-vermogen het effectief vermogen (RoothMeanSquare)(als je een verwarmings element aan je versterker hangt, krijg je max RMS vermogen aan verwarming ) en muziek vermogen is een gemiddeld vermogen dat kortstondig kan worden weergegeven, dan heb je ook nog PMPO ofzoiets, dat is nog een kortere piek als ik me goed herinner.
    Wie het beter weet, mag het zeggen

    groeten van Dick :wink:
    groetjes van Dick Van Dijk
    AMD2700+1Gb-ram;ati9700pro;2x80Gb in raid0;28Inch breedbeeld-monitor;HauppaugeWinTv-Radio;XP-Home@1920x1080;500W Dolbysurround-prologic

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door basset
    Tis ook rotzooi ook he dat Yamaha!
    :wink:
    Ik denk dat Edgar in eerste instantie op zoek was naar en Sansui HT
    Daar deze niet te krijgen was.... :wink:
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DickVD
    hoi Edgar,

    je heb kans dat die 5x100 watt, muziekvermogen is en 2 x47 watt RMS-vermogen, dat is ook weer verschillend en scheelt een hoop, wat je waarschijnlijk wel weet.
    Klopt helemaal en dat weet ik ook. De rest van je verhaal klopt volgens mij ook, mijn voorbeeld was alleen even ter illustratie dat je je niet blind moet staren op getallen, juist omdat ze verschilende waardes kunnen weergeven, ik had het er alleen misschien beter bij kunnen zetten voor de duidelijkheid :wink: .
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pjotr
    Citaat Oorspronkelijk gepost door basset
    Tis ook rotzooi ook he dat Yamaha!
    :wink:
    Ik denk dat Edgar in eerste instantie op zoek was naar en Sansui HT
    Daar deze niet te krijgen was.... :wink:
    Ik was idd eigenlijk op zoek naar iets wat een stuk hoger lag qua nivo en prijsklasse, maar met een vrouw en 3 kinderen moet je compromissen sluiten (niet alleen financieel :wink: ) en ik moet zeggen dat mijn yamaha set wel zeer goede prestaties levert voor zijn prijs. Ik ben er blij mee en daar gaat het om, toch? 8)

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar
    Ik ben er blij mee en daar gaat het om, toch? 8)
    ja precies.
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •