De resultaten 1 tot 15 van 15 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Beeld van licht -> donker

    Als ik tv kijk op mijn 100 Hz. breedbeeld, gaat het beeld regelmatig van licht -> donker en vv. Een beetje alsof er macrovision beveiliging op m'n tv zit.

    Nu, waar denken jullie dat het aan zou kunnen liggen:
    - de tv (een Techwood)
    - de satelliettuner (een Strong)
    - de SCART kabel (een goedkoop kabeltje dat bij de tuner zat)

  2. #2

    Standaard

    Onze goedkope Protech TV die we ald 3de TV gebruiken heeft dit ook.
    Bevat afgekeurde onderdelen misschien?

  3. #3

    Standaard

    te weinig informatie om een antwoord te geven.
    Kijk je op je tv ook naar dvd/VCR of kabel o.i.d.? Heeft hij het dan ook? kijk je dvd met dezelfde kabel? en zo verder
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  4. #4

    Standaard

    Ik kijk dvd met een andere kabel. Ik zal vanavond eens een dvd'tje opzetten, kijken of hij het daarbij ook vertoond.

    Maar zo nee, dan zijn er nog steeds 2 opties:
    - het ligt aan de kabel tv - sat.tuner
    - het ligt aan de sat.tuner

  5. #5

    Standaard

    Die protech die ik vemelde heeft dit vooral bij het verschijnen en weggaan van ondertitels.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RCduck7
    Die protech die ik vemelde heeft dit vooral bij het verschijnen en weggaan van ondertitels.
    Klinkt alsof je voeding te licht is. Als hij dan extra licht moet opleveren (door de lichte ondertitels) kan hij dat eigenlijk niet aan.
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  7. #7

    Standaard

    probeer de tv eens goed af te stellen (als je dat nog niet gedaan hebt)
    het klinkt meschien vreemd maar als je je tv goed hebt afgesteld (dus als de kleuren echt lijken en zwart ook zwart is ) dat het probleem dan weg gaat.
    ik heb namelijk het zelfde gehad met mijn samsung bb tv.
    alleen had ik het bij donkere beelden dat het in eens van donker naar grijs ging (heel apart)
    maar toen ik hem heb afgesteld was het probleem helemaal verdwenen.
    dus meschien heb je hier iets aan.

    suc6 in ieder geval
    What can we say about this guy. The ancient Romans had a word for it: Asshole!
    dvd's : filmpjes

  8. #8

    Standaard Re: Beeld van licht -> donker

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Troy
    Als ik tv kijk op mijn 100 Hz. breedbeeld, gaat het beeld regelmatig van licht -> donker en vv. Een beetje alsof er macrovision beveiliging op m'n tv zit.

    Nu, waar denken jullie dat het aan zou kunnen liggen:
    - de tv (een Techwood)
    - de satelliettuner (een Strong)
    - de SCART kabel (een goedkoop kabeltje dat bij de tuner zat)
    Dat het erg veel lijkt op macrovision is waarschijnlijk niet zo vreemd, daar de oorzaak van dit soort problemen uit de zelfde schakeling komt, namelijk de AGC (automatic gain control) regeling voor licht/donker.
    Deze regeling hoort normaal langzaam te werken om het helderheids niveau op een bepaalde waarde te houden als deze regeling niet goed is ontworpen dan kan dit zulke problemen geven. Nu gebruiken veel fabrikanten de zelfde Ic's waar deze regeling in zit maar of dit ook zo is bij dit merk weet ik niet, zal wel niet anders had je het probleem niet. Ook ondertiteling kan een effect geven op de schakeling (dit is bijna macrovision maximaal zwart naar wit).
    Macrovision werkt namelijk in de bovenste beeld lijnen net buiten beeld,daar wordt een blokpatroon weergegeven dus blokje zwart blokje wit en dat dan div. malen nu gaat de AGC proberen dit niveau gelijk te houden maar kan de snelheid van verschijnen niet bijhouden en is nog aan het regelen als het gewone beeld er al is, dit geeft dus een beeld wat dan van licht naar donker gaat. Kortom je probleem is waarschijnlijk niet op te lossen of de AGC in je TV moet regelbaar zijn. Moet je dan dus laten bekijken door een monteur

  9. #9

    Standaard Re: Beeld van licht -> donker

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peter van tongeren
    Moet je dan dus laten bekijken door een monteur
    Die tv is pas een paar maanden oud, nu al naar de monteur...

  10. #10

    Standaard

    Tja, de wereld gaat kapot aan de hebzucht.
    Bijna alles wordt in de lage loonlanden geproduceerd en onvoldoende getest.
    Zelfs als het om een duur object gaat.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Troy
    Ik kijk dvd met een andere kabel. Ik zal vanavond eens een dvd'tje opzetten, kijken of hij het daarbij ook vertoond.
    Als jullie hypothese klopt, zou hij dan alleen bij bewegende beelden van licht naar donker gaan, of ook bij stilstaande?

    Want dan stop ik er gewoon een dvd in, zet het beeld stil (met de pauze-knop) en wacht af of er iets gebeurt.

    Anders loop je natuurlijk het risico dat het licht-naar-donker gewoon bij de film hoort ofzo.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Troy
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Troy
    Ik kijk dvd met een andere kabel. Ik zal vanavond eens een dvd'tje opzetten, kijken of hij het daarbij ook vertoond.
    Als jullie hypothese klopt, zou hij dan alleen bij bewegende beelden van licht naar donker gaan, of ook bij stilstaande?

    Want dan stop ik er gewoon een dvd in, zet het beeld stil (met de pauze-knop) en wacht af of er iets gebeurt.

    Anders loop je natuurlijk het risico dat het licht-naar-donker gewoon bij de film hoort ofzo.
    Goed plan om een stilstaand beeld te nemen, en kijk ook even of de ondertitels effect hebben op de klacht.
    En wat betreft het laten controleren door een monteur is toch geen probleem, je hebt na deze test een goede klacht omschrijving en je hebt het toestel pas en dus nog garantie.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RCduck7
    Tja, de wereld gaat kapot aan de hebzucht.
    Bijna alles wordt in de lage loonlanden geproduceerd en onvoldoende getest.
    Zelfs als het om een duur object gaat.
    Het wordt onvoldende getest omdat mensen voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Daardoor wordt het ene wokkie tokkie merk na het andere uit de grond gestampt. Als mensen bereid zijn meer te betalen voor een beter getest apparaat en betere service springt de markt daar vanzelf op in. Beetje makkelijk dus om af te geven op de fabrikanten. Niemand werkt gratis, zelfs een robot niet. Dus als je kwaliteit en service verwacht kost dat geld.
    Denon AVR3805, Denon DVD3910, B&W 703, B&W HTM-7, Pioneer PDP-435FDE

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jollykart

    Het wordt onvoldende getest omdat mensen voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Daardoor wordt het ene wokkie tokkie merk na het andere uit de grond gestampt. Als mensen bereid zijn meer te betalen voor een beter getest apparaat en betere service springt de markt daar vanzelf op in. Beetje makkelijk dus om af te geven op de fabrikanten. Niemand werkt gratis, zelfs een robot niet. Dus als je kwaliteit en service verwacht kost dat geld.
    Begrijpelijk dat de mensen niet veel meer willen betalen.
    Tegenwoordig moet je met 2 uit gaan werken om rond te komen terwijl pakweg 25 jaar geleden mijn Vader alleen uit ging werken en hij in die tijd voor een video zo een 750 euro neertelde.
    Terwijl nu 750 euro voor een DVDrecorder teveel is voor de meeste mensen.
    Hier in Belgie zijn de sociale lasten en belastingen veel te hoog.
    In sommige andere landen zou ik met mijn geld daar rijk zijn.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RCduck7
    Citaat Oorspronkelijk gepost door jollykart

    Het wordt onvoldende getest omdat mensen voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Daardoor wordt het ene wokkie tokkie merk na het andere uit de grond gestampt. Als mensen bereid zijn meer te betalen voor een beter getest apparaat en betere service springt de markt daar vanzelf op in. Beetje makkelijk dus om af te geven op de fabrikanten. Niemand werkt gratis, zelfs een robot niet. Dus als je kwaliteit en service verwacht kost dat geld.
    Begrijpelijk dat de mensen niet veel meer willen betalen.
    Tegenwoordig moet je met 2 uit gaan werken om rond te komen terwijl pakweg 25 jaar geleden mijn Vader alleen uit ging werken en hij in die tijd voor een video zo een 750 euro neertelde.
    Terwijl nu 750 euro voor een DVDrecorder teveel is voor de meeste mensen.
    Hier in Belgie zijn de sociale lasten en belastingen veel te hoog.
    In sommige andere landen zou ik met mijn geld daar rijk zijn.
    <off topic>
    20 jaar geleden zat ik samen met m'n twee zussen op de achterbank in een mazda 323 hatchback naar de vakantie bestemming. Nu moeten mensen een dikke middeklasser hebben, het liefste een station, wanneer ze 1 kind hebben. Huizen moet ook steeds groter dus dan moet je met z'n tweeen gaan werken.
    Mensen willen meer meer meer voor minder minder minder. Fabrikanten springen daar op in. Maar het moet wel uit de lengte of de breedte komen. Ik weet niet hoe de lasten in Belgie zich verhouden tot Nederland. Maar dat is de prijs die je betaald om in een verzorgingsstaat te leven.

    Van mij mogen mensen ook wel wat meer aangesproken worden op hun eigen verantwoordelijkheden en dus wat minder knuffelen. Voor het feit dat je veel belasting betaald kun je de fabrikanten niet verantwoordelijk houden en daar ging het hier even om.
    </off topic>
    Denon AVR3805, Denon DVD3910, B&W 703, B&W HTM-7, Pioneer PDP-435FDE

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •