Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 39 van 39 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    Citaat Oorspronkelijk gepost door mvmoock
    Bij veel concumenten apparatuur kan dat niet (volgens mij let k nooit zo op zolang het maar goed klinkt) en volgens mij klinkt het dan lang niet zo goed meer als dat het zacht gaat.
    Hoe hard dacht je dat een B&W Nautilus kan? Een 800 b.v.? Dat is toch net zo goed concumenten electronica? Daar is niets professioneels aan (hoewel...) reken maar dat, dat enorm hard kan!
    Die nautilus series zijn een btje de profi kant van de consumenten markt maar geluids apparatuur is thuis heel anders dan profi
    DVD speler: Pioneer DV-490V I Tv: Sony KV-28FX68 I Receiver: Sony STR-DE595 I Front speakers: Mission m32i I Center speaker: Mission m3c2i I Rear speakers: Mission m30i I Afstandsbediening: Logitech Harmony 785 I Kabels voor: QED Classic I Kabels Rear: QED Micro I Scart dvd: QED Silver Reference AV21 I Scart UPC digitale TV: QED Performace SQart P41 I DVD -> Receiver: QED nog iets...

  2. #27

    Standaard

    professioneel als in disco? Dat is alleen maar hard en klink never nooit ergens naar. Alleen maar heel erg veel boem boem boem... Of kom ik in de verkeerde discotheken?
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    professioneel als in disco? Dat is alleen maar hard en klink never nooit ergens naar. Alleen maar heel erg veel boem boem boem... Of kom ik in de verkeerde discotheken?
    Daar zal ik niet over oordelen :wink: , maar professioneel is meestal toch anders dan thuis, grotere zalen, live concerten, megafestaties dat soort dingen is professioneel. zie ook als voorbeeld: http://www.alconsaudio.com professionele speakersystemen, das anders dan voor thuis (helemaal qua prijs ).

  4. #29

    Standaard

    nou ja ik weet het niet hoor maar volgens mij heeft ook de gevoeligheid van de speaker er mee temaken hoe hard je kunt een b&w nautilus 800 heeft een gevoeligheid van 90 db maar een klipsch reference rf 35 maakt al snel 100 db@2.83 volt/ meter dus. tevens is dit wel een flink prijs verschil maar dan kun je wel zeggen dat de klipsch een hoger rendement heeft of heeft ik dat verkeerd?

  5. #30

    Standaard

    Ik ga weer even on topic :wink: .

    Ik heb ook een marantz (niet zo'n mooie als jij fleur) een SR7300 en als ik het OSD aan zet zie ik op mijn t.v. een "ouderwetse" schaalverdeling. Bij mij is -18dB 50% van het maximum.
    Ik neem aan dat als jij een video kabel naar je t.v. legt je op de t.v. ook het volume tezien krijgt (je ziet de schaal pas wanneer je het volume verandert).

    Groeten,
    Wouter
    Mijn HT

    Panasonic TX-28DK1, Sharp PG-B10S, Sharp VC-MH71, Onkyo DV-SP502E, marantz SR7300, JBL XTI SUB 300, 2x mission m74, mission m7c2, 2x mission m72i, mission m7c1

  6. #31

    Standaard

    -18db wel erg zachthoor.zou dan nagaan of hij stuk is

    overigens kun je niet de volume trapjes koppelen aan een aantal db.
    en kan namelijk zo zijn bijvoorbeeld :dat als je de volume van -46 naar -45 zet dat weinig verschil maakt voor jou gehoor , maar als je hem van -4 naar -5 lijkt dit veel groter.
    het gewoon het vermogen dat je er in steekt.
    als je het geluid heel zacht zet hoeft je versterker er maar weinig voor tedoen om er geluid uit tekrijgen alleen , op moment dat je veel harder zet wil zelf de vervorming ook mee treden en gaat de versterker meer vermogen er in steken om dit op telossen teminste dit lijk mij logisch.
    nou ben ik in dit op zich geen technicus , maar als ik het zo ff bekijk lijkt mij dit logisch

  7. #32

    Standaard

    Naar mijn mening kan je je set hard zetten totdat hij gaat vervormen maar vaak luisterd het dan al niet echt lekker meer (bij mij dan)

    En nog ff over Professionele appratuur kies liever voor d&b audio hahaha
    DVD speler: Pioneer DV-490V I Tv: Sony KV-28FX68 I Receiver: Sony STR-DE595 I Front speakers: Mission m32i I Center speaker: Mission m3c2i I Rear speakers: Mission m30i I Afstandsbediening: Logitech Harmony 785 I Kabels voor: QED Classic I Kabels Rear: QED Micro I Scart dvd: QED Silver Reference AV21 I Scart UPC digitale TV: QED Performace SQart P41 I DVD -> Receiver: QED nog iets...

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door racingduck
    -18db wel erg zachthoor.zou dan nagaan of hij stuk is
    Ik wete niet wat jij exact hebt staan, maar als ik hem bij mij op -18 zet is dat echt niet zacht. Films kijken we meestal tussen de -35 en -25 beetje afhankelijk hoe hard de opname is en dat is echt niet zacht.

    Het verhaal is dat verschillende meken verschillende schaalverdelingen gebruiken, waardoor bij het ene merk -18 idd niet hard is, terwijl het bij het andere merk juist wel hard is.

    Ook is e.e.a. afhankelijk van idd de gevoeligheid van je speakers.

  9. #34

    Standaard

    Het verhaal is dat verschillende meken verschillende schaalverdelingen gebruiken, waardoor bij het ene merk -18 idd niet hard is, terwijl het bij het andere merk juist wel hard is.
    Juist ja ik denk dat de verdeling op de versterker van racingduck heel anders ligt want -18 is bij de meeste films een flink volume. Mijn speakers hebben trouwens ongeveer een gevoeligheid van 90dB.

    Groeten,
    Wouter
    Mijn HT

    Panasonic TX-28DK1, Sharp PG-B10S, Sharp VC-MH71, Onkyo DV-SP502E, marantz SR7300, JBL XTI SUB 300, 2x mission m74, mission m7c2, 2x mission m72i, mission m7c1

  10. #35

    Standaard

    ja wat is dat nou -18 db
    ik meet het niet hoor maar db in min ken ik niet een pc maakt + 29 db en nou hebben jullie het over in de min (-),
    mijn versterker heeft een schaal verdeling van -72 tot +72 ik zie het niets anders al een getal , heb niet het idee dat je daar zomaar db aan kan koppelen omdat 10 stapje op je versterker echt geen 10 db dit gaat bijna dubbel op zeker omdat je met meerdere speakers temaken heb.
    overigens hebben mijn speakers een gevoeligheid van 100 db.

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door racingduck
    ja wat is dat nou -18 db
    ik meet het niet hoor maar db in min ken ik niet een pc maakt + 29 db en nou hebben jullie het over in de min (-),
    mijn versterker heeft een schaal verdeling van -72 tot +72 ik zie het niets anders al een getal , heb niet het idee dat je daar zomaar db aan kan koppelen omdat 10 stapje op je versterker echt geen 10 db dit gaat bijna dubbel op zeker omdat je met meerdere speakers temaken heb.
    overigens hebben mijn speakers een gevoeligheid van 100 db.
    OK, Db is decibell, maar dat was denk ik bij iedereen bekend.
    Bij sommige schaalverdelingen op receivers is 0dB het punt waarop het geluid is zoals het is. bij dB inde min, is het eigenlijk een verzwakking, bij dB in de plus wordt het geluid echt versterkt.
    Alleen per merk kan dat dus verschillen waar het punt van verzwakking/versterking ligt.

    Dat betreft alleen de schaalverdeling op je receiver en staat dus los van dB van je speakers, dat betreft de gevoeligheid van je speaker. Dat is dus iets totaal anders, alleen wordt het wel in dezelfde eenheid aangeduid.

    Maar, als op jouw receiver -18dB niet zo hard is, dan moet ie gewoon wat harder, bij mijn receiver is het in ieder geval al wel behoorlijk hard bij -18dB.

  12. #37

    Standaard

    nou bij min 18 liggen de ramen er dus wel uit , bij mij
    heb hem altijd op min 41 staan en dan staat hij al vrijhard.
    mgoed klinkt niet erg logisch allemaal.
    over die schaalverdeling , en db.

  13. #38

    Standaard

    Het zijn in principe de THX receivers waarbij 0db de geluidsdruk is zoals die bedoeld is (mits de rest van het systeem ook volledig THX is).
    Bij deze systemen is het zo dat als je de volumeknop op -40 zet dat je ook daadwerkelijk op een geluidsniveau luistert dat 40db lager ligt dan het oorspronkelijk bedoeld was.
    Kijk je naar niet THX receivers (zoals bv mijn Denon 3802) dan kun je die onderlinge schaalverdelingen totaal niet vergelijken onderling.
    Persoonlijk luister ik veel films op -30 Dat had ik met mijn oude Pioneertje echt niet moeten maken.
    Op hifi.nl heeft laatst een stukje gestaan over volumeregelingen. Probeer dat anders even op te zoeken

    edit

    hifi.nl "hoe werkt - volumeregeling"

  14. #39

    Standaard

    Wat is er mis met een goede oude volume knop waar je zo lekker aan kan draaien?!
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •